Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nickyyyy schreef:Lienek, een schuld opbouwen om in je toekomst te investeren kan geen kwaad. Discutabel onderwerp.
Lienek schreef:Nickyyyy schreef:Lienek, een schuld opbouwen om in je toekomst te investeren kan geen kwaad. Discutabel onderwerp.
Maar om dan de eerste 35 jaar een schuld af te betalen daar heb ik geen zin in.
Daarnaast heb ik geen ouders die mij daarin kunnen/willen bijstaan.
1 les die ik heb geleerd is om nooit in de schulden te raken.
En als ik dit jaar schulden vrij kan.. Dan ga ik niet volgend jaar schulden maken
DaisyDarling schreef:Lienek"
[quote="Nickyyyy schreef:Lienek, een schuld opbouwen om in je toekomst te investeren kan geen kwaad. Discutabel onderwerp.
Maar om dan de eerste 35 jaar een schuld af te betalen daar heb ik geen zin in.
Daarnaast heb ik geen ouders die mij daarin kunnen/willen bijstaan.
1 les die ik heb geleerd is om nooit in de schulden te raken.
En als ik dit jaar schulden vrij kan.. Dan ga ik niet volgend jaar schulden maken

Heb er even gauw doorheen gebladerd. Heftig haha xD
Eulogy schreef:DaisyDarling schreef:Oeh, een Engelse vriend(of een verhuisde Nederlander?), leuk!![]()
En die programma's klinken echt goed. Wat ontzettend jammer dat dit in de UK zit, want anders had ik me daar echt in verdiept.
Via Nyenrode kun je dus ook werken/leren en ik wil, als accountancy me bevalt, daar proberen binnen te komen. Echt heel erg tof wat jij wil gaan doen, stoer joh, zo je droom om naar het buitenland te gaan achterna![]()
Edit op jou toevoeging; ach, een studentenleven is misschien ook niet alles. Het is toch ook wel fijn om gelijk met een beetje stabiliteit te beginnen, lijkt me. En op stap gaan en vriendinnen maken lukt je met je job ook wel toch? Het lijkt me wel fijn om alvast iemand te kennen in Engeland(je vriend dus), dan bouw je vast snel een sociaal leven op. En pubbs zijn toch veel leuker dan nederlandse kroegen, althans volgens mijn ouders
Haha Engels ja! Of nou ja, Welsh eigenlijk, ik mag 'm niet Engels noemenHij is net afgestudeerd (rechten in Cardiff, mocht ik toch gaan studeren lijkt dat me ook een hele leuke universiteit) en is net een week geleden verhuisd naar Bristol voor z'n werk
Ik weet het niet zeker, maar je hebt natuurlijk kans dat je dit soort programma's ook in Nederland hebt! Dat via Nyenrode klinkt wel een beetje hetzelfde, en als je daar binnen weet te komen zit je natuurlijk altijd goed.
Ja ik zie het ook helemaal zittenZeker omdat je dan meteen gaat werken en zo, ik heb gymnasium gedaan en kán dus best wel leren maar ik ben veel liever gewoon in de praktijk bezig. En dat je meteen gaat verdienen (en geen studieschuld hebt!) is natuurlijk ook niet verkeerd, haha.
Ja precies, je blijft de weekenden ed natuurlijk gewoon vrij hebben en via dat programma en via huisgenoten vind je snel genoeg vrienden denk ikHaha, het hele uitgaansleven vind ik leuker in Engeland dan hier dus wat dat betreft moet het inderdaad wel goed komen! Vind het inderdaad wel fijn dat ik het allemaal al een beetje ken dan, helemaal nieuw zal het allemaal niet zijn.
Jij gaat naar de HvA toch, of heb ik dat helemaal verzonnen?
Eulogy schreef:Dankje!
Amsterdam is leuk! Ik vond de UvA niet zo leuk haha, maar de HvA is natuurlijk een heel ander verhaal. Zit je dan bij Amstel of..?

JustFenna schreef:@Dewirox
Ik ga die ook doen! Ga jij ook naar het introkamp?
Heb hiervoor havo gedaan, wilde fysiotherapie gaan doen, maar niet door decentraal en niet door normale loting gekomen
. Ja, ik ga zeker naar het introkamp, vanmiddag de mail gehad en het klinkt allemaal super leuk! Ben benieuwd waarom ze willen weten of ik een relatie heb en wat voor ondergoed ik draag haha. En dan nog die dozijn eieren.
Lijkt me een erg leuk beestje, als ik er het geld voor had gehad had ik haar zo van je overgenomen..
Ik heb er zelf niet zo veel problemen mee, de enige rente die je erover betaald is de inflatie, en het is inderdaad een investering in je toekomst en daarbuiten is het de enige schuld waar je nog een hypotheek bij mag aanvragen.