Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:48

miekel92 schreef:
Bij ons is het minimum aantal uren 3..
Omdat veel mensen van best ver moeten komen en dan niet voor een uurtje werken ruim een uur (of langer) heen en weer gaan fietsen.
Als je diensten overneemt mag het korter zijn maar dit is bij het inplannen zo..

Wij hebben met kerst en oud&nieuw ook aangepaste openingstijden, ik dacht hetzelfde als bij Fee_.
Wel zo fijn als je met de feestdagen moet werken:)

Heeft een andere reden; als men werkt met een oproepcontract, dan moet de werkgever bij een oproep minimaal 3 uur loon uitbetalen. Dus dan lijk je wel gek als je als werkgever een oproepkracht voor een uur oproept en alsnog voor 3 uur moet betalen. Is bij wet vastgelegd. Ruil je onderling, is het anders :)

PeerAppel

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:52

Bij ons werk je echt nooit 3 uur, gelukkig. Leeftijdsgenoten die bij de supermarkt werken kijken me raar aan als ik dat zeg, maar ik vind 3 uur zo nutteloos kort voor de tijd die ik erover doe om er te komen. Terwijl zij meestal doordeweeks juist maar 3 uurtjes werken enzovoorts. Dagen van 8 uur draaien zij ook bijna niet?

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:03

vuurneon schreef:
miekel92 schreef:
Bij ons is het minimum aantal uren 3..
Omdat veel mensen van best ver moeten komen en dan niet voor een uurtje werken ruim een uur (of langer) heen en weer gaan fietsen.
Als je diensten overneemt mag het korter zijn maar dit is bij het inplannen zo..

Wij hebben met kerst en oud&nieuw ook aangepaste openingstijden, ik dacht hetzelfde als bij Fee_.
Wel zo fijn als je met de feestdagen moet werken:)

Heeft een andere reden; als men werkt met een oproepcontract, dan moet de werkgever bij een oproep minimaal 3 uur loon uitbetalen. Dus dan lijk je wel gek als je als werkgever een oproepkracht voor een uur oproept en alsnog voor 3 uur moet betalen. Is bij wet vastgelegd. Ruil je onderling, is het anders :)

Oh het zou kunnen dat dat ook een reden is ja, maar mij is heel duidelijk verteld dat het daarom was in ons filliaal..
Ik heb zondag een dienst van 3,5 uur.. -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:06

Ja, dat klinkt ook leuker dan 'wij roepen jullie niet voor 2 uur op omdat wij dan alsnog 3 uur moeten betalen' :D

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:21

Waarom mag je dan wel 2 uurtjes van een dienst van iemand anders overnemen?
Dan moeten ze ook 3 uur betalen.. Ik zou verwachten dat ze dat dan ook niet doen.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:04

Wij hebben bijna allemaal standaard een 4- uren contract. Best wel leuk om te lezen hoe het in andere vestigingen werkt :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:06

Wij hebben veel full timers met een 25 uren contract maar werken dus eigenlijk altijd full time (dus 32-40 uur). Daarnaast veeeeel scholieren met een 0 uren contract en nog wat mensen die een contract hebben tussen die 0 en de 25. Verschilt dus heel erg bij ons.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 05:32

Wij hebben ook allemaal een 4 uur contract. Maar ik week elke week minstens 32 uur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:30

miekel92 schreef:
Waarom mag je dan wel 2 uurtjes van een dienst van iemand anders overnemen?
Dan moeten ze ook 3 uur betalen.. Ik zou verwachten dat ze dat dan ook niet doen.

Omdat de baas je niet op roept, maar je het zelf aanbiedt om te ruilen/over te nemen :) dus dat is meer iets onderlings.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:03

Ik heb inderdaad ook een 4 uren contract maar heb deze week (eerste weekje) 'al' 15 uur gewerkt.
Ze plannen me er inderdaad trouwens gewoon bij, later wordt ik pas echt ingeroosterd. Er wordt nu na elke keer werken weer een nieuwe afspraak gemaakt.

Vandaag was trouwens echt super druk en ik had best een beetje stress :') Was het nog niet gewend omdat ik de vorige dagen steeds maar ongeveer 6 gasten in 3 uur tijd had, dus dat was lekker rustig :P

En morgen van 4 tot 8 zal ook niet heel rustig zijn.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:11

Haha, ja ik moet ook nog best wennen als het heel erg druk is ineens. :))

Ik heb ook een 4 uren contract, maar kon aangeven hoeveel uur ik wilde werken per week en dan proberen ze je zoveel mogelijk dat aantal uren in te plannen.
Ik wil graag 20 uur en het minste wat ik tot nu toe gewerkt heb is 15 uur. Over twee weken zelfs 28 uur geloof ik, dus ik vind het prima. :D

Ben ook echt blij met m'n collega's, zijn allemaal heel aardig en gezellig. :))

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:17

Ik heb geen idee hoeveel uren contract ik heb vandaag een beetje rare dag. Heb een dossiersheet een net niet gehaslde countersoc iemand de helft niet gegeven (ik kan dat echt niet als iemand runt) en een 100% bijverkoop soc baal wel een beetje dus... Muv het laatste. Ook gek heb al een maand geen soc gehad maar volgens computer een week terug voor t laatst? Euh nee.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:18

Wat is een soc? :o

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:30

Euh miss hien heb ik de afkorting verkeerd haha. Euh miss hien heb ik de afkorting verkeerd haha. station observstie checklist dacht ik een hele lijst met punten waar je op moet letten en de crewtrainer vinkt dan dingen af en moet boven de 85%zitten had 81 omdat die halve bestelling op meerdere punten doorgerekent werd. Anders had ik m wel gewoon doelstelling is boven 90 dus ja .. Net niet zegmaarEen hele lijst met punten waar je op moet letten en de crewtrainer vinkt dan dingen af en moet boven de 85%zitten had 81 omdat die halve bestelling op meerdeyre punten
doorgerekent werd.

Pff probeer te wijzigen.op mobiel gaat niet. Sorry voor het dubbele stuk geen idee waarom ie dat deed

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:45

Ik had er ook weer eentje en ik heb dit keer wel gehaald. Vorige keer had ik hem niet gehaald dus ben wel blij!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 02:25

Soc klopt hoor! Komt helemaal goed. Beter iets strenger een soc afnemen en dat de trainee (jullie dus) precies weten wat ze moeten verbeteren en wat je positieve punten zijn, dan dat het maar laks word afgenomen.. 80% is echt zo slecht nog niet. En als je volgende keer gewoon op je verbeterpunten let, komt dat helemaal goed!

Ik had voor mijn MOC (soort soc voor managers), 48%.. dus kan nog veeeel slechter. :P
Maar ben dan ook nog niet officieel manager, dus ook niet zo gek. :+ al baal ik er wel van natuurlijk

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:45

Ik ben het helemaal eens met Fee_, je kan beter iemand hebben die wat strenger is en dan er wat van leren.
Ik hoop binnenkort een SOC te hebben op MPS (Multi Point of Service geloof ik, wat eerder de counter was), want die moet ik halen om Hostess te mogen worden.
Vanavond gaan we de kerstversiering ophangen en vorige week had ik mijn eerste hostmeeting, wat heel erg gezellig en leerzaam was :)

Wel balen van die 48% Fee_, maar aan de andere kant: als je nog een keer een MOC krijgt gaat het vast veel beter :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:25

Die nieuwe McFlurry lijkt me zo lekker <3
En wat zijn Chicken Delights in de Share box?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:33

De patties die op de wrap en salade gaat. Word echt ellende met voorraad aanhouden in het begin.. Voor twee van die share boxen heb je al 6 van die patties nodig. En die boxen gaan echt hard hoor op een gegeven moment, ben benieuwd!

Ja, komt ook wel goed. Was mijn eerste dus wist ook nog niet precies waar ze dan op letten, was echt helemaal nieuw voor me.

Vandaag een gesprek gehad. Mag als ik denk er zelf klaar voor te zijn wen sollicitatie inleveren voor management trainee.. Morgen dus even voor zitten en dan inleveren. Spannend maar wel echt zin in de nieuwe uitdaging. :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:36

Spannend, maar inderdaad erg leuk Fee! :D
Oeeehh, die zijn lekker <3

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:01

Leuk Fee! Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan!
Ik vind het zelf vooral heel jammer dat we de garnalen niet weer hebben gekregen :(

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:05

miekel92 schreef:
Leuk Fee! Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan!
Ik vind het zelf vooral heel jammer dat we de garnalen niet weer hebben gekregen :(

daar krijg ik echt iedere dag een vraag over :+ iedereen wil de garnalen :+

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:15

Hier vragen ze ook steeds naar de garnalen. Oh, en naar de milkshake banaan. :))

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:17

Hier willen ze inderdaad ook garnalen! En de milkshake banaan mag van mij ook wel terug komen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:38

Ik heb in die 2 weken ook al heeel vaak milkshake banaan voorbij horen komen :') Garnalen minder vaak.

M'n manager kwam er maandag mee dat ik nu ook wel voor raam 2 getraind kan worden, dus ben benieuwd :Y)