[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:56

Amaryllis schreef:
VeraPopeye schreef:
Hier bij het CBR zit een turborotonde, zou je ook in een andere stad kunnen afrijden? :') Ik hoop dat ik nog 22 lessen nodig heb, dan zou ik over 11 weken opgaan, vind het wel snel gaan nu.

Heel veel succes met de TTT! Waarom hebben jullie er voor gekozen?

Je mag overal in het hele land op, maar of je rijschool dat ook wil.. ;)

Hahaha, helemaal aan de andere kant van Nederland :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:59

Destination schreef:
Siggislief schreef:
Als ik het wil innemen, moet het heel vroeg in de ochtend of de dag der voor..
Ik begon met een dikke tong te praten (leek net of ik alcohol op had) en reed wel goed ofzo..
Kon ook net het gaspedaal vinden, maar m'n reactie vermogen was niet echt aanwezig! :=
M'n Instructeur heeft echt nooit zo vaak voor me ingevallen in die 1,5/2 uur tijd.
Heb toen besloten om geen druppels te nemen de weken der na...
Misschien dat ik Woensdag ochtend kan nemen, maar wil het eigenlijk niet nemen.

Dan zou ik het ook niet doen :=
Je zou Valdispert Stress Moments kunnen proberen als je heel veel stress hebt. Naar mijn weten beïnvloedt dat je reactievermogen niet, maar zou voor de zekerheid nog even de gebruiksaanwijzing lezen over mogelijke bijwerkingen als je het wil gebruiken!

Denk dat ik de Bachdruppels beter na de Examen kan gaan gebruiken..
Heb dan vaak knallende koppijn en niet te genieten... En merkte bij de vorige keren
dat de hoofdpijn zo over was. :j

Maar denk dat ik de komende uren eventjes niks moet nemen..
Dan maar misschien de avond der voor.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:59

Nouja, stadje in de buurt vind ik ook meer als prima hoor! Als ik maar van die ellendige turborotonde af ben.

Haha nee hoor, ga hem gewoon goed oefenen! Heb m ook al zeker 10 keer gereden, en tien keer verkeerd. Ga hem even via googlemaps goed bekijken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:04

Gelukkig is het CBR van Amsterdam gewoon op een Industrieterrein dus geen school in de buurt..
Ja, 20-25 min. lopen voor die leerlingen! (Richting Sloterdijk)

Firebug

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:25

Ik mag 19 maart voor de tweede keer, hoop echt dat ik het nu haal! Eerste keer ook echt dik gezakt omdat ik 2 domme fouten maakte. Maar die maak ik geen tweede keer Hoop ik := ), en mijn instructrice heeft ook wel goede hoop volgens mij. Ze stond er de eerste keer ook van te kijken dat ik het niet gehaald had (totdat ze hoorde wat ik gedaan had :') ). Ik moet om 8:55, opzich wel een fijne tijd. Alle irritante schoolkindjes net binnen, haha.

Hier zit er ook een turborotonde bij het CBR (woon je toevallig bij mij in de stad VeraPopeye? :P ), maar bij mij gaat hij goed zolang ik niet nadenk over waar ik moet rijden. Gewoon doen!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:28

Waar woon je? Ik in Tilburg haha

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:37

haha nee, in limburg

Dat zelfreflectieformulier vind ik trouwens echt heel erg lastig!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:39

Ik heb gister voor de eerste keer (met eigen auto) gepoogd te fileparkeren....... Wat een drama! Ik bakte er niks van 't voelde net als de eerste keer, veelste lang doorgedraai waardoor ik vol op de stoeprand zat. Daarna een nieuwe poging en een betonblok op de stoep over het hoofd gezien met als gevolg flinke krassen en butsen op mn velgen :=

Heb hier trouwens nooit echt fanatiek gepost, maar lees nog graag mee gezien ik begin december mijn rijbewijs heb gehaald :))

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:40

Rot turborotondes, denk ze het expres doen haha!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:41

Misschien een stomme vraag :')

Turborotondes? Zijn dat dubbelbaans rotondes?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:49

Ik weet niet of het overal is, maar hier heeft hij er stoepjes tussen. Dus pak je de verkeerde baan, kun je niet meer corrigeren en kom je ook echt verkeerd uit

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:50

die heb je hier ook inderdaad, vind ze best makkelijk. ofja nooit geen problemen mee gehad dan toch..

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:51

Ja, dubbelbaans dus. Bij ons ook bij het CBR, zo'n rotonde :')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:51

Nouja ik stress altijd zo erg dat ik het gewoon meteen fout doe.
Ik vind het richting aangeven bij rotondes altijd zo lastig, snap er helemaal niks van vaak.

Ja dubbelbaans, maar doel echt op die stukjes er tussen die ik zo klote vind

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:55

Nadjajump wat waren de fouten dan? Wie weet behoed je mij er van eentje te maken haha

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:56

Ja, bij ons met die stoepjes ertussen.
Meestal lukken die rotondes mij wel, maar ik heb er ook altijd wel wat stress voor. Heb er alleen de allereerste keer fouten in gemaakt, nu gaat het altijd wel prima!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:59

Ja het is ook meer dat ik van tevoren al zit van oliebol als ik de verkeerd rijd kan v ik de goede afslag niet meer nemen. Maar als je rustig oplet is het best logisch ingedeeld.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:03

VeraPopeye schreef:
Ik weet niet of het overal is, maar hier heeft hij er stoepjes tussen. Dus pak je de verkeerde baan, kun je niet meer corrigeren en kom je ook echt verkeerd uit

Juist fijn toch? Die stoepjes? Die vind ik fijner dan die zonder stoepjes dubbel baans, daar snijdt iedereen je af...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:04

Ja klopt daar is het wel fijn voor, moet er gewoon rustig op rijden dan is hij ook prima te doen

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:06

NeverGiveUp schreef:
Nadjajump wat waren de fouten dan? Wie weet behoed je mij er van eentje te maken haha

Ik had meteen in het begin al 2 mensen bij een zebrapad niet op tijd gezien... voelde me echt dom daarna :P
En van rijstrook wisselen in een bocht (bij een stoplicht). Ik had ook gewoon niet door dat ik in eerste instantie op de verkeerde rijstrook zat. Het erge was dat ik echt al honderden keren op die weg was geweest... :o

VeraPopeye: Niet nadenken over wat je moet doen daar, gewoon rijden. Je kan het echt wel en die banen wijzen zich vanzelf. Als ik te erg probeer om het goed te doen gaat het echt altijd mis (zie twee voorbeelden hierboven :') )

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:27

Kijk goed naar de pijlen op de weg, dan komt het helemaal goed :)) :))

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:34

Oo dubbelbaans zitten hier ook in de buurt van het cbr :(
1 met 3banen en stoplichten erop snap er na 10 keer nog niks van. Het roterpolderplein staat standaard file moest er gelukkig dus om niet over met me examen om 8 uur.

En 2 achterelkaar met 2 banen. Die gaan wel.
Lijkt wel of ze die lokaaties er op uitzoeken.

Ik heb ttt gedaan omdat het standaard was, niet echt iets aan gehad. Had het midden op de dag

Examen gedaan om 8 uur en daarvoor nog een uur gereden. Door de file geen. Roterpolderplein hoeven doen. Helaas niet geslaagd.

Volgende week herexamen. Om 9 uur hoop dat er dan nog file staat daar.

Nadajup, stom is dat he op een stuk waar je vaak rijd toch nog fout rijden. Wel zonde dat je het daardoor niet haalde.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:40

Amburtjoz, ik heb het file parkeren nog even gelaten :o .
Sinds zaterdag een auto en ondanks dat het rijden heel goed gaat, gaat het parkeren naar mijn gevoel niet helemaal 100% :+ . Dat is dus omdat ik nog zoekende ben naar de juiste combinatie gas/koppeling haha.

En over die rotonde, vraag je instructeur eens om handige tips. Ik moest met mijn examen een rotonde rijden waar je met zeker 3 mensen langs elkaar reed/kon rijden, zonder stoepjes. Heb een heel handig 'ezelsbruggetje' gekregen hoe ik die rotonde het beste kon nemen bij elke afslag :) .

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:45

Chantal, ik ken het :D Vooruit rij parkeren geen probleem en vooruit fileparkeren ook niet, maar alles wat ik achteruit moet doen.... Is een drama haha. Wat voor autootje heb je? Ik rijd in de Scenic van mn ouders, ding zit al vol met krassen en deukjes dus voor mij is het niet zo'n probleem als ik eens ergens tegenaan rijd maar toch :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:47

Helaas gezakt.

Ik baal echt als een malle.