Isa schreef:lina1998 schreef:ik haat films, ik heb daar echt het geduld niet voor
Eindelijk is iemand die mij begrijpt zeg,
+1
[/quote]heb je een hekel aan duits, engels en geschiedenis?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dyoka schreef:lina1998 schreef:en dat geld ook voor paarden zonder goede afstamming.
die zullen alleen minder snel goed gereden worden, goed begeleid worden en dus uiteindelijk minder ver komen.
een talentvol paard heeft goede gangen niet perse een goede afstamming, vaak wel maar het kan ook zonder
Het kán ja... Maar je hebt minder zekerheid.
juliaka schreef:dyoka schreef:Serieus? Ja inderdaad haha.
Edit: was je laatst ook bij de Rijnweek?
haha jaaah, mijn broer filmt daar. Ik was er volgens mij op woensdag, maar ik was toen nog ziek(ben 7 weken ziek geweest) anders was ik daar elke dag wel geweest
Wat had je dan? 

dyoka schreef:lina1998 schreef:en dat ben ik dus niet met je eens.
en papierloze 4 jarige met goede gangen of een met goede afstamming en goede gangen, dan voegt het papier niets toe.
Nee maar je hebt minder snel een papierloze 4-jarige die GP loopt dan één met goede afstamming en goede gangen...

. Ik was er volgens mij op woensdag, maar ik was toen nog ziek(ben 7 weken ziek geweest) anders was ik daar elke dag wel geweest
[/quote]
Wat had je dan?[/quote]
lina1998 schreef:ja en waarom:
stel twee precies dezelfde paarden precies dezelfde gangen alleen een verschil paard A heeft geen papieren paard B wel.
bijna iedereen zou paard B kiezen en toch zegt dat niets over paard A
Rachel_Chap schreef:Ieder paard kan hoog in de sport komen met de juiste ruiter, papiertje zegt niks

Rachel_Chap schreef:Maar als je een klein kind die nog niet zo lang rijdt op een paard met goed papier zet en iemand die écht goed kan rijden op een koudbloed zonder goed papier, weet ik wel wie er verder komt hoor
dyoka schreef:lina1998 schreef:ja en waarom:
stel twee precies dezelfde paarden precies dezelfde gangen alleen een verschil paard A heeft geen papieren paard B wel.
bijna iedereen zou paard B kiezen en toch zegt dat niets over paard A
Nou ik zou niet per se die met afstamming kiezen, maar een aantal mensen wel inderdaad. Maar je zegt nu: twee precies dezelfde paarden dezelfde gangen enz. Maar dat is dus het punt: dat heb je bijna niet. Ik ken heus wel paarden zonder papier die het prima doen in de sport, maar ik ken ook paarden mét papier die het prima doen in de sport. Het kán zo zijn dat je papierloze paard zo talentvol blijkt te zijn dat je GP met hem gaat rijden. Maar die zekerheid heb je gewoonweg niet. En met een paard met papier (en dan bedoel ik ook écht papier) heb je meer zekerheid en daarom worden die paarden ook eerder gekocht. Niet dat ik het daar volledig mee eens ben want ik zou ook naar karakter/spieren/bewegingen kijken maar ik kan me enigszins wel voorstellen waarom mensen het paard met papier kopen.