Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:21

Ik ben er 4 dagen. Ik herken je verhaal :)
Moet zeggen dat ik het wel een beetje raar vind dat je niet echt ergens bij hoort

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:40

Ik helaas niet op een bedrijf..
Doordat ik het thuis moet doen heb ik juist het gevoel dat ik nergens echt bij hoor...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:47

Hahaha herkenbaar hoor Soleado! :D

Al ben ik deze week wel druk, omdat ik 'alleen' ben.

Vandaag maar eens begonnen met mijn PvA, helpt wel eens om motivatie te vinden voor serieuze dingen. Ik heb al weer een hoop dingen bedacht die ik kan doen qua stagewerkzaamheden (die dus echt NUTTIG zijn), om maar niet met m'n PvA bezig te zijn. :')

Hoelang was jullie PvA?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:54

Ik zat 5 dagen per week in een bedrijf en ik herken het ook heel erg :j

Op het moment loopt bij mij alles echt ontzettend poedersuiker.
Ik heb altijd al emetofobie gehad, maar nooit hulp gezocht en had er altijd 's ochtends (als het donker en druk is) in de trein het meest last van. Nu heb ik 3 weken geleden in een trein gezeten die een aanrijding met een persoon had en toen is het weer slechter met me gegaan. Maandag was ik zo in paniek (paniekaanval, hyperventileren etc.) dat ik niet naar stage kon. Afspraak gemaakt bij de dokter later die dag, gesprek met de dokter gehad dat het zo niet langer door kan. Afspraak gemaakt voor gister met de praktijkbegeleidster (die verwijst je eventueel door naar een psycholoog) voor een intake. Stage gebeld na dokter gesprek hele verhaal uitgelegd, ze waren wel begripvol en bereid mee te werken. Gister dat gesprek gehad en moet naar een psycholoog, stage weer gebeld en mijn begeleider van school. Vrijdag een gesprek met die man om te kijken hoe en wat we het nu gaan doen. Vandaag contact gehad met psycholoog en ik kan 14 mei pas in therapie -O-
Had gehoopt eerder te kunnen, maar helaas. Weet op het moment dus niet wat ik met stage moet, en kan op dit moment dus echt niet 5 dagen per week van 9 tot 5 op stage zijn. De heenreis (zo vroeg) trek ik gewoon niet.

Hopelijk wil school meewerken en mag ik minder dagen en minder lang en dan thuis gewoon aan mijn scriptie werken. Ik zit al zo ver in de afrondende fase, mijn onderzoek is zo goed als klaar. Ik moet nog 7 weken en over 5 weken moet mijn scriptie ingeleverd worden. Maar school kan er voor zorgen dat ik dus gewoon niet kan afstuderen :\

Sorry voor het mega verhaal maar ik moet het gewoon kwijt :\

Mijn PVA was trouwens rond de 30 pagina's :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:16

Mijn Pva was rond de 6 pagina's. Het gaat meer om wat erin staat dan om het aantal pagina's.

Wat een bagger situatie micha, hoop dat ze een beetje coulant naar je zullen zijn! Hou je ons op de hoogte?

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:24

pfff, ben nu te moe om bij te lezen, maar toch even een egopost doen... vandaag toch mijn eerste interview gehad en dat ging volgens mij best aardig! vrijdag uitwerken, morgen werken van 8 tot 20u dus geen tijd voor studie dan :(

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:14

Wat fijn zephyr!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:35

Jeetje _Micha_, hoop dat er voor jouw gauw een goede oplossing komt!
Leuk Zephyr :D

Oké, hoe breng ik een potentiële interview het bericht dat ik hem nu niet wil interviewen maar eerder over twee weken? Ik kan nu onmogelijk mijn handen aan een camera krijgen, noch over info of ik met een andere camera mag filmen ...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:46

Mag ik me ook (weer) melden? Ik had me in het begin al gemeld, maar ben het topic uit het topic uit het oog verloren en zou graag vanaf hier weer aanhaken :)

Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening aan de HAN en we (groepje van 4) doen ons afstudeeronderzoek bij Het Inter-Lokaal in Nijmegen. Zij hebben een open spreekuur en ze willen weten hoe tevreden de cliënten daarover zijn. We doen dus een cliënttevredenheidsonderzoek en formuleren daaruit aanbevelingen ter verbetering van het spreekuur.
Vanuit de instelling zijn we verplicht om de respondenten open te interviewen en dat is een uitdaging, want het zijn grotendeels allochtone cliënten, dus het Nederlands spreken is nog wel eens lastig. We moeten 30 interviews afnemen op 2 locaties en we zijn nu met de één-na-laatste interview dag bezig :) Nu transcriberen en dan labelen, dat wordt een werk! :wow:

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:10

Wat vervelend _Micha_ Vooral afronden moet volgens mij prima vanuit huis kunnen dus ik hoop dat het gewoon door gaat allemaal!

Ik zit ook 5 dagen per week op kantoor. Heb een kamer voor mij alleen dus dat is best saai. Meestal ga ik ook 1 dag in de week thuis werken. Houden jullie het vol om dan echt de hele dag met scriptie bezig te zijn? Ik word er af en toe helemaal dol van.

Mijn plan van aanpak is 10 pagina's. Was ook het maximaal toegestane op mijn school.

Vandaag wil ik echt keihard aan de slag dus schop me maar weg als jullie me hier nog zien. ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:01

@optiwolk; even aangeven dat je geen camera beschikbaar hebt en het daarom graag wil uitstellen? Dat je hoopt dat dat voor hem/haar ook kan en je verontschuldigt. 't kan natuurlijk gebeuren :)

Mijn pva is 23 paginas :) Mijn onderzoeksverslag moet ongeveer net zo groot worden..

Ik heb net mijn superbelangrijke document afgemaakt waar 't vanaf hing of ik door mocht of niet. Ga het zo naar school brengen. En eerst even mailen (kunnen ze al niet meer ''wist 't niet, zag 't niet, heb 't niet gehad ^) ''

Ik hoop dat ze het goedkeuren.. Ik heb het niet voor elkaar gekregen overal even blij, happy en gezellig in te blijven omdat een aantal van de voorwaarden voor mijn gevoel echt de verkeerde kant op wezen..
Maar ben benieuwd..

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:10

Jeetje _Micha_, wat een nare situatie. Ik hoop dat je er goed uitkomt, sterkte met alles!

Fijn dat je interview goed is gegaan Zephyr!

Welkom Corelli!

@Akshay: Houd ons op de hoogte of je het hebt gehaald of niet, spannend!

Ik kan niet aan de slag bij mijn project, omdat het een project vanuit school is en er geen speciaal kantoor voor is. Dus ik werk voornamelijk thuis of op school. Ook werk ik nog wel eens bij mijn zusje thuis, omdat daar overdag niemand aanwezig is en ik daar niet de neiging heb om te gaan schoonmaken in plaats van studeren. Heel handig!
Mijn plan van aanpak was 20 pagina's geloof ik.
Ik heb gisteren gehoord dat we met de hele groep uitstel hebben gekregen voor het onderzoeksplan, omdat niemand het nog helemaal af had. We mogen het nu dinsdag inleveren.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:15

Spannend Akshay, succes! Ik zal voor je duimen :)

Wat hebben jullie allemaal veel pagina's! :wow: Ik ben jaloers; ons hele verslag mag max 10.000 woorden zijn..PVA is dus "maar" 6 pagina's en dat is eigenlijk al te lang..... :x

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:20

10.000 maar?! :o Die van mij mag maximaal 22.000 woorden zijn. Ik heb nog wel even te gaan xD

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:24

Nou ja, met die overschrijding van 10% kom ik dan op 11.000
Maar nog veel te weinig naar mijn smaak; ik schrijf graag uitgebreid :+

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:45

Toch wel wisselende berichtgeving hier van ieder! Ik hoop toch dat we met zn alle kunnen zeggen dat we het straks gehaald hebben!!!! zou zo lekker zijn als we hier vanaf zijn!

Ik ben begonnen met het uitschrijven van het eerste interview. Maandag staat de tweede op het programma, dus voor die tijd wil ik deze af hebben. Ik had alleen wel verwacht dat dat een flinke klus zou zijn, maar het is echt een enorme klus! Wat een rotwerk.....

Iedereen nog even succes en het is bijna weekend!!!!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:25

Optiwolk ik zou gewoon eerlijk de situatie voorleggen :j daar krijg je meestal het meeste begrip voor.

Wat voor interviews moeten jullie houden? Moet iedereen dat hier? Ik hoef dat niet dus kan me er ook totaal geen beeld bij vormen.

Kan me dus ook helemaal geen beeld vormen over wat transcriberen en labelen inhoudt :))

Ik begrijp je heel goed _Saar, ik zat ook 5 dagen per week alleen op een eigen kantoor, en heel af en toe zat er iemand bij me. Max 2x per week 2 uurtjes. Dat was ook best saai, en ik kon me ook echt niet de hele dag op mijn scriptie storten hoor. Of op stage werk, ik geloof dat niemand dat kan.

Akshay heel veel succes! Wanneer hoor je of je door mag? :)

Thuis werken lijkt me ideaal maar misschien ook wel een heel stuk minder productief omdat je inderdaad toch al snel andere dingen gaat doen. Op stage misschien ook wel maar dan zul je niet boodschappen gaan doen of gaan schoonmaken :Y) Fijn dat je uitstel hebt gekregen elisxapie. Wat is het verschil trouwens met je PVA en je onderzoeksplan? Ik heb alleen een PVA moeten maken.

Wow Corelli maar 10.000 woorden? Dat is echt weinig! Mijn scriptie/afstudeer verslag mag straks max 40 pagina's zijn geloof ik.

Succes met het uitschrijven Zephyr.

Ik heb dalijk om 3 uur een gesprek op school met mijn stagebegeleider van school. Heb al de hele dag buikpijn omdat ik zo nerveus ben. Hoop echt echt echt echt dat het goedkomt, ik moet gewoon afstuderen :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:18

Hij heeft er begrip voor, kan hem alleen nog steeds niet garanderen en ik word er horendol van.

Ja ik moet ook interviews doen, werk is hier voor de helft reportage dusja ;)
Denk er wel over een minimum aan voice-over te doen ...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:20

Corelli schreef:
Spannend Akshay, succes! Ik zal voor je duimen :)

Wat hebben jullie allemaal veel pagina's! :wow: Ik ben jaloers; ons hele verslag mag max 10.000 woorden zijn..PVA is dus "maar" 6 pagina's en dat is eigenlijk al te lang..... :x

10.000 maar :oo ?

Volgens mij mogen wij er 20.000.
Maar denk dat ik veel moet herschrijven, want ik ben nogal een lúllerd :')

Hier ook interviews (halfgestructureerd) transcriberen en labelen :j

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:23

Ik ben nu met mijn eerste interview uitschrijven bezig....hoe pakken jullie dat aan? Er zit toch wel heel erg veel tijd in en ik twijfel ook of ik dat wel handig aanpak....

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:28

Bij ons wordt het aangeraden om toch alles letterlijk uit te schrijven, ondanks dat het veel tijd kost.
Ik ga het interview letterlijk uitschrijven (inclusief vragen vanuit de onderzoeker), daarna fragmenteren en die in een schema zetten.
Dan labelen en kleuren toekennen aan de fragmenten en koppelen aan de topics uit mijn theoretisch kader.
En daarna nog onder de juiste deelvragen zetten?

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:36

Pfoe echt?

Maar mijn interviews zijn echt zo verschillend, het zijn ook meer gesprekken dan interviews.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:38

Kan je de audiobestanden van de interviews niet op een cd'tje branden en dat bij je scriptie voegen?

Wij moesten voorheen ook alles uitschrijven, maar 20 interviews van 30 min tot een uur uitschrijven kost al snel 200 pagina's := Daarom zijn ze daar iets soepeler in geworden en mag je audiobestanden op cd toevoegen.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:56

ja, ik ben begonnen met het uitschrijven, omdat dat inderdaad aangeraden is, ik weet niet of het verplicht is, maar ik ben nu al bijna 3uur bezig met 10 minuten. Het interview is 53 minuten, dus reken maar uit...
Toch eens vragen of het verplicht is. Alhoewel ik een beetje hetzelfde idee als urselin wilde gaan doen, dus dan is het ook wel handig...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:59

Ik schrijf tijdens mijn interviews altijd mee, zodat ik een beetje de structuur van het gesprek later terug kan lezen. Als ik alle informatie ga verwerken, kijk ik eerst in mijn aantekeningen om te zien welke interviews en welke momenten (begin, eind?) nuttig zijn. En die ga ik dan terugluisteren en daarvan bepaalde quotes uittypen.
Het is wel een beetje omslachtig, maar ja... Net wat fijner voor je werkt en waar je de tijd voor hebt :)