Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yucca schreef:Hilda79 schreef:Beursen praat me d'r niet over. Leuk maar erg aan de prijs.
Vraagje
Fotoshoot met 2 afdrukken
of
Fotoshoot met 2 digitale hoge resolutie bestanden
Graag reageren uit "klantoogpunt". De voor en nadelen ken ik.
Ik zou niet altijd vanuit de klant denken, maar ook aan je eigen bedrijfsvisie.
Hilda79 schreef:Beursen praat me d'r niet over. Leuk maar erg aan de prijs.
Vraagje
Fotoshoot met 2 afdrukken
of
Fotoshoot met 2 digitale hoge resolutie bestanden
Graag reageren uit "klantoogpunt". De voor en nadelen ken ik.
Remy schreef:Yucca schreef:Ik zou niet altijd vanuit de klant denken, maar ook aan je eigen bedrijfsvisie.
Als je klantgericht bent, is dat dan niet hetzelfde?
Prijs die je ervoor vraagt is wel belangrijk.
Yucca schreef:Niet per definitie. Ik hoop dat ieder bedrijf klantgericht is, maar dat wil nog niet zeggen dat alles zou moeten gaan zoals de klant dat wil.
Klinkt een beetje zwart-wit zo, maar je kan ook vanuit je visie kiezen voor bijv. geen bestanden weggeven/verkopen. Niet dat dit het juiste is om te doen, maar denk wel dat het goed is om te kijken wat bij je past.
Citaat:Zelf kiezen vind ik wel een goede optie. Alleen vraag ik me dan af: waarom niet gewoon een lagere prijs en dan kiezen ze daarna zelf wel wat ze nog willen?
JolandaS schreef:Yucca schreef:Niet per definitie. Ik hoop dat ieder bedrijf klantgericht is, maar dat wil nog niet zeggen dat alles zou moeten gaan zoals de klant dat wil.
Klinkt een beetje zwart-wit zo, maar je kan ook vanuit je visie kiezen voor bijv. geen bestanden weggeven/verkopen. Niet dat dit het juiste is om te doen, maar denk wel dat het goed is om te kijken wat bij je past.
Eens! Ik verkoop alleen lage en medium resolutie bestanden, geen originele. Klanten willen bestanden voor in foto-albums (dat kan met MR) en voor op fora, websites etc (dan kan met LR).
Willen ze een groot bestand voor een canvasafdruk, dan kunnen ze bij mij een canvas bestellen. Ik heb een mooie mail waarin ik uitleg waarom ik liever zelf die canvassen lever dan een groot bestand. Dat kost mij meer tijd en moeite dan een groot bestand verkopen, maar ik weet dan wel zeker dat ze iets moois aan de muur hebben hangen.Citaat:Zelf kiezen vind ik wel een goede optie. Alleen vraag ik me dan af: waarom niet gewoon een lagere prijs en dan kiezen ze daarna zelf wel wat ze nog willen?
Met een besteltegoed ben je verzekerd van een minimumbedrag dat ze bij je uitgeven.