't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:22

annastasia schreef:
blacknorton schreef:
het gaat me meer om het binnenvallen (zonder voorstellen en vragen wat de meesten doen) en dat dit bedrijf hier niet echt thuis hoort. zou wat zijn als dadelijk alle uitzendsbureaus al hun vacatures hier zitten. fijn dat ze willen helpen, maar daarvoor is het forum toch niet?

Dat zou het zoeken naar een geschikte vacature toch een stuk makkelijker maken ;)

word het zo overzichtelijk van en gelukkig bestaan er niet al tig sites:+ op een forum wil ik kletsen en zo nu en dan een leuke vacature door sturen voor het geval iemand zo iets zoekt :P

Oehlala

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:35

waarom reageren sommige bedrijven gewoon helemaal nooit op een sollicitatie???? Is dat sollicitantje pesten?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:48

NenaC schreef:
waarom reageren sommige bedrijven gewoon helemaal nooit op een sollicitatie???? Is dat sollicitantje pesten?

Nee hoor, ik ben het met je eens dat het niet netjes is maar als je 100+ sollicitaties binnen hebt gekregen dan kan ik me voorstellen dat reageren naar een sollicitant toe niet je top prioriteit heeft. Neemt niet weg dat jij je als bedrijf zijnde je negatief profileert. Eigenlijk zou je dat op een website moeten kunnen melden of zo: Bedrijf A gaat respectloos met sollicitanten om en laat niets van zich horen. Bedrijf B heeft een keurig briefje gestuurd, weliswaar een standaard brief maar wel gereageerd.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:03

ach ik wacht ook nog steeds op antwoord van het ministerie, dat zouden ze binnen 24 uur laten weten bij uzb, maar morgen 2 weken later nog niks gehoord. uzb ook niet.....
hopeloos word je er van.

financiel administratie utrecht (lijkt me erg leuk bedrijf, maarja financiel slecht onderlegt)
http://vacature.monsterboard.nl/getjob. ... brapido_NL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:12

Mail wordt vaak opzij gezet voor later. Wat ik zou doen is mailen en dan na een paar dagen bellen :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:34

blacknorton schreef:
financiel administratie utrecht (lijkt me erg leuk bedrijf, maarja financiel slecht onderlegt)

Waarom is dit nou weer FT?????

Zag nog een passende vacature. Afstand: 5 km, 16-20 uur. Wat blijkt: afstand is werkelijk 18 km en reistijd 45 minuten :+. Terwijl het wel in Utrecht is maar gewoon slecht bereikbaar >;).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:35

Afgelopen nacht heb ik eigenlijk niet geslapen, was erg beroerd en heb dan ook alles eruit gegooid.
Vanmorgen belde ik m'n werkgever op dat ik niet zou komen, maar er vanuit ging dat ik er morgen gewoon weer zou zijn.
Kreeg ik te horen: Ben je al langs de huisarts geweest?
Ehmm, om half 8 en dat omdat je ws iets verkeerds hebt gegeten of het verkeerd gevallen is?
As je voor elk van dat soort gevallen langs de HA gaat dan wordt de zorg wel erg duur.

Daarna ben ik in slaap gevallen en heb gelukkig tot 1 uur door geslapen. Ben nu gelukkig al weer een heel stuk opgeknapt.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:43

eh bah beterschap.

geen idee patpen........

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:44

@annas: beterschap! Idd vreemde reactie van je werk. Misschien nieuwe beleid wat van de arbo arts moet of zo? :?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:48

@Annastacia, veel beterschap.

Is een ontvangstbevestiging dan teveel gevraagd? Op de functies waar ik solliciteer komen gelukkig geen 100+ reacties, maar toch. Meestal bel ik ook wel na. Maar afgelopen donderdag heb ik een solligesprek gehad, werd ik 's begin vd middag gebeld, ik kom er vanavond, of anders morgen op terug. Tot op heden niks gehoord, geprobeerd te bellen, maar werd niet opgenomen, nu maar mail gestuurd. Maar toch....

uwv_webcare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:50

Beste Bokt’ers,

Het UWV Webcare Team is dagelijks op diverse websites actief om klanten te informeren en vragen te beantwoorden. Dit gebeurt altijd in overleg met de beheerders van de site. Meestal wordt dit gewaardeerd.

Vorige week heb ik hier op Bokt een reactie gegeven op een vraag over een UWV-uitkering. Naar aanleiding daarvan is er een discussie ontstaan, waaruit blijkt dat onze reacties door de meesten niet op prijs worden gesteld.

Omdat dat nooit ons doel is geweest, hebben we besloten niet meer te reageren op Bokt.nl. Forumposts die afkomstig zijn van Bokt.nl zullen uit onze zoekresultaten worden gefilterd. Wie van jullie een online antwoord op zijn of haar vraag wel op prijs stelt, kan deze op diverse andere fora stellen (bijvoorbeeld op lotgenotenforum.nl).

Onze excuses voor de ‘commotie’ die we hebben veroorzaakt. Nogmaals, dat is nooit onze bedoeling geweest.

Met vriendelijke groet,

Ella, René en Robert
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:54

patpen schreef:
blacknorton schreef:

Waarom is dit nou weer FT?????

Zag nog een passende vacature. Afstand: 5 km, 16-20 uur. Wat blijkt: afstand is werkelijk 18 km en reistijd 45 minuten :+. Terwijl het wel in Utrecht is maar gewoon slecht bereikbaar >;).

Misschien moeten we van huis ruilen. Hier alleen maar parttime functies die jou ook wel zullen passen denk ik.

Omdat ik niet meer kon functioneren op die klote pillen heb ik de dosis maar gehalveerd :o
Stront eigenwijsje is daar ook nog niet voor bij de huisarts geweest :x . Maar...ik functioneer nu wel iets beter, kan mezelf weer concentreren en ben weer scherp in lastige omstandigheden. Ik heb de ultime stress test vorige week gehad in Saoudie Arabie toen alles in het honderd liep met de overdracht van de paarden, mij naar een hotel sturen op een tijdelijk visum waarbij ik mijn paspoort in moest leveren en deze de volgende dag zoek bleek te zijn -:(- , ik een verkeerde vertrektijd op mijn boardingpas had staan (5 piloten die dan op je staan te wachten :oo ), conducteur die letterlijk voor mijn neus de treindeuren dicht deed, 1 uur wachten op station sloterdijk met gesloten wc's, en een heel irritant ventje die wel even vond dat je om 01.15 uur wel een parkeerkaart nodig had om gebruik te kunnen maken van de wc _-:( _-:( _-:( .

Het taxi bedrijf gaat voor mij nog even niet door. Mensen met een taxipas gaan nu even voor. Sta weer op de lijst voor de volgende selectie.
De andere functie bij dit bedrijf word ook niks omdat ik geen taxipas heb en er nog tientallen mensen voor mij staan om te ' promoveren'. Daarnaast was het slecht betaald.
De baliefunctie waarvan ik dacht dat het een full time functie zou worden word een functie van 16 a 20 uur -O- Van mijn reintegratie begeleider moest ik het maar aannemen..tja

Vandaag nog een soll gedaan als administratief medewerker bij een asiel in amsterdam. Ook parttime en vraag me nu al af hoe ik dat met vervoer moet doen.

Goed ik heb er alweer 6 uur solliciteren opzitten en ga nu weer even wat anders doen :wave: .

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:59

uwv_webcare schreef:
Beste Bokt’ers,

Het UWV Webcare Team is dagelijks op diverse websites actief om klanten te informeren en vragen te beantwoorden. Dit gebeurt altijd in overleg met de beheerders van de site. Meestal wordt dit gewaardeerd.

Vorige week heb ik hier op Bokt een reactie gegeven op een vraag over een UWV-uitkering. Naar aanleiding daarvan is er een discussie ontstaan, waaruit blijkt dat onze reacties door de meesten niet op prijs worden gesteld.

Omdat dat nooit ons doel is geweest, hebben we besloten niet meer te reageren op Bokt.nl. Forumposts die afkomstig zijn van Bokt.nl zullen uit onze zoekresultaten worden gefilterd. Wie van jullie een online antwoord op zijn of haar vraag wel op prijs stelt, kan deze op diverse andere fora stellen (bijvoorbeeld op lotgenotenforum.nl).

Onze excuses voor de ‘commotie’ die we hebben veroorzaakt. Nogmaals, dat is nooit onze bedoeling geweest.

Met vriendelijke groet,

Ella, René en Robert
UWV Webcare Team

van mij mogen jullie eigenlijk wel blijven, vond het ergens ook wel klantvriendelijk en het kan duidelijkheid op vragen verschaffen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:05

uwv_webcare schreef:
Beste Bokt’ers,

Met vriendelijke groet,

Ella, René en Robert
UWV Webcare Team

bedankt! vind het zeer positief om dit te lezen. als ik jullie nodig heb weet ik jullie zelf wel te vinden.
bokt blijft voor mij een forum waar je met andere over vanalles en nog wat kan praten en ervaringen uit te wisselen en niet een rechtstreekse vraagbaak.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:30

Ook ik behoor bij het leed dat een baan zoeken heet.... ben vanaf mei werkeloos en ben pas bij 1 bedrijf op gesprek geweest en helaas 2e geworden!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:10

Ik sluit me bij blacknorton aan :j. En het UWV heeft gelijk: er zijn genoeg wegen om antwoorden te krijgen dan hier! Anders wordt dit topic een vraagbaak aan het UWV en dat is toch niet de bedoeling...

Cowgirl: het bevalt me anders prima hier op het platteland ;). Bovendien heeft mijn man zijn werk hier in de regio (hoofdconducteur bij NS met standplaats Utrecht) dus die zit echt niet op een verhuizing te wachten.
Blijkbaar verliep het laatste vliegreisje niet zonder de nodige problemen :o.

Het mag een wonder heten dat ik weer eens vacatures vind voor 16-20 uur. Echt een ramp op dit moment. Merendeel is FT -O-. Gisteren had mijn vader een leuke vacature. Op zich waren de meeste dingen goed: uren, locatie, werk maar ze zoeken iemand met PDL en dat heb ik nou nét niet... Stond duidelijk bij dat je aan alle eisen moest voldoen anders hoefde je niet te solliciteren. De komende 3 maanden heb ik nog een baan, misschien wordt het contract verlengd, dus ik blijf wel zoeken. Alleen met de (komende) schoolverlaters wordt het nog moeilijker. Mijn nichtje heeft zo'n ongelooflijke mazzel: net afgestudeerd, 1 sollicitatie, aangenomen op voorwaarde dat ze geslaagd is, blijkt nu niet geslaagd te zijn maar mag daar wel blijven werken (herkansing examen in september). Hartstikke fijn voor haar maar dan zakt toch de moed wel even in je schoenen |o

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:31

net uitslag gehad, 3 mensen op gesprek, ze hadden er 2 nodig, ik ben afgevallen. Reden: woon te ver weg (20 min rijden). Das gewoon zwaar ***** :(:(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:54

20 minuten te ver??? Jemig -O- Dat is echt zwaar verrot. :(:)

Waar is de positieve vibe van dit topic gebleven? Hup, werk, hier zitten mensen op jou/jullie te wachten!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:07

Wat een k*t smoes; 20 minuten te ver...

Ik ben toch net een FANTASTISCHE vacature tegengekomen :~. Meteen gesolliciteerd! Dat zou zó mijn ding zijn. Een hele nieuwe functie als afdelingssecretaresse. Ruime ervaring, zowel als secretaresse als in de sector. Kon niet mailen, moest een formulier invullen. Voordat ik dan door mijn opleidingen en werkervaring heen ben O:). 16 uur, vast contract....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:11

Patpen, een functie met meteen een vast contract? Dat is wel bijzonder! Fijn dat je wat moois tegenkwam, zo vaak gebeurt dat niet meer, succes!!!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:25

Nee, ik wist ook niet wat ik zag: vast contract. Meestal is het een jaarcontract met mogelijkheid tot verlengen. Maar ik ga me nog niet rijk rekenen, tenslotte heb ik die baan nog niet ;). Maar het ziet er op papier zo leuk uit! Het is bij een zorginstelling voor ouderen.
Citaat:
Als afdelingssecretaresse verricht je administratieve werkzaamheden voor de verpleegafdelingen van de vestiging X waaronder administratieve voorbereiding en afwikkeling t.b.v. opname en ontslag, weeklijsten t.b.v. de cliënten administratie etc. Daarnaast ondersteun je de afdeling bij administratieve werkzaamheden.
Het betreft een nieuwe functie voor de vestiging, waardoor er in overleg verdere inhoud aan de functie gegeven moet worden.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:25

@cowgirl, als je dat allemaal hebt doorstaan dan verdien je een lintje. ;)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:33

20 Minuten al te ver, dan zullen ze ook wel een (net zo) goede kandidaat hebben gehad die om de hoek woont. Bedrijven letten tegenwoordig ook meer op waar een werknemer woont. Wellicht heeft dat ook te maken met dat de reiskostenvergoeding nu ook belast is. Het bedrijf waar ik vorige week op gesprek ben geweest vond het ook een groot voordeel t.o.v. andere kandidaten dat ik letterlijk op loopafstand woon.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:27

Tegenwoordig krijg je de meest aparte afwijzing. Ik werd afgewezen voor een functie waarbij ze dachten dat het geen uitdaging voor me zou zijn omdat ik 1 jaar HBO heb gedaan. Een nieuwe baan is toch een uitdaging lijkt mij.

Maar goed je krijgt ook vaak de raarste afwijzingsbrieven waarvan je denkt wtf. Maar helemaal niet reageren vind ik toch wel onrespectvol. Je neemt toch de tijd en moeite om je in te lezen, een sollicitatiebrief te schrijven en op te sturen etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:29

Al sturen ze maar een standaard mailtje terug, maakt mij ook niet uit als ik maar iets hoor...het liefste natuurlijk een positieve reactie maar anders gewoon een afwijzing, dan is het iig duidelijk.