't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:27

Hmm is nog wel het bekijken waard.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:12

patpen schreef:
Astaloca: wat is dat nou weer voor argument???? Ik woon 10,5 km afstand van mijn werk! En er komt een meisje op de fiets van minstens dezelfde afstand.

Post bezorgen he.. maar dan nog .. :')

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:05

Astaloca: ik blijf het raar vinden. Je moet als bezorger naar een depot waar o.a. "jouw" wijk staat. Dus als jij er geen problemen mee hebt om dat te fietsen, waarom hun dan wel? Van de andere kant: het is geheel afhankelijk van het selectiebureau. Ik heb op de functie van voorbereider gesolliciteerd in Maarssen en daar was ik niet welkom vanwege de fysieke gesteldheid en in Bilthoven was het geen probleem.....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:43

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:33

Ffortuna schreef:
SpikkelFire schreef:
Damn, 10 per dag! Kom net aan de tien per 2 weken ofzo :+

Dat vind ik eerlijkgezegd wel heel erg weinig :o Ik stuurde er 3 maanden lang wel 2 per dag ofzo, en toen pas vond ik mijn baan.

Overigens Winged, wat voor werk wil je dan precies doen? Want bij De Pers werken als journalist is best wel wat anders dan als communicatieadviseur of -medewerker werken. En heb je geen talenknobbel? Dan kun je evt. ook nog werken als vertaler?

Ik vind het wel meevallen, heb er deze week dan wel ongeveer 12 verstuurd. Maar ik ga echt niet op vacatures reageren waarvan ik al weet dat het voor mij onzin is. En ik stuur ongeveer 2 keer per week gelijk alle brieven. Zit nu in 7 weken tussen de 30-35 brieven, dat zijn er dus omgerekend ook bijna 2 per dag.

Bedankt voor de vacature, die zou ik nog kunnen aanschrijven!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:47

Ik heb ook een tijd gehad dat ik bijna 10 brieven per week verstuurde, maar uiteindelijk waren het niet allemaal passende functies en kreeg ik er ook alleen maar afwijzingen op. Solliciteer dan liever gericht op functies waar ik waarschijnlijk wel een kans maak.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:57

Precies. :j Dat was in het begin ook niet zo veel voor mij, nu komen er wel wat meer interessante functies zie ik. Morgen nog 3 brieven schrijven, informeren bij de Jamin (daar zochten ze iemand) en nog een winkel in Gouda. Moet wat uitkomen hoop ik haha. :')

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:53

Winged schreef:
Ik heb ook een tijd gehad dat ik bijna 10 brieven per week verstuurde, maar uiteindelijk waren het niet allemaal passende functies en kreeg ik er ook alleen maar afwijzingen op. Solliciteer dan liever gericht op functies waar ik waarschijnlijk wel een kans maak.

Precies, dit is een veel zinniger houding dan die van de dames van het reïntegratie-traject hier! Die hebben geen idee waar ze mee bezig zijn, volgens mij. Tien per dag.....
Sowieso is dat traject afschuwelijk: je wordt behandeld als een halve crimineel (hoe waag je het om in de bijstand te zitten...!?); afspraken kunnen niet van tevoren gepland worden, 'want dan ga je leuke dingen doen' op de dagen zonder afspraak - en dat mag natuurlijk niet! Stel je voor dat je zou genieten van het mooie weer nu, idioot gewoon.
Daarnaast krijg je niet de vraag: kun je dan en dan, maar krijg je een brief onder je snufferd met een tijd. Je krijgt nauwelijks de mogelijkhed om te zeggen dat je niet kunt, want je moet 36 uur p/w beschikbaar zijn.
Net zoals je 36 uur moet solliciteren. Prima, maar als ik dat nu 's avonds wil doen? Of in het weekend? Dat zou toch mijn eigen zaak zijn, zou je denken - maar nee!
Bij commentaar op de gang van zaken (die overigens elke week wijzigt, omdat ze erachter komen dat hun traject niet geschikt is voor hoger-opgeleiden) word er gedreigd te korten op de uitkering.
Kortom: zorg dat je hier nooit in terecht komt!!
Sorry, ik moest even mijn gram spuwen :( :+

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:50

Damn! Ben ik toch wel blij dat ik geen uitkering krijg, ben dan ook niemand iets verplicht. :+
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 23-03-12 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:52

Wat zoek je Ashley? Misschien dat onze vestiging in Doetinchem iets voor je kan betekenen :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:53

Pfff VeerenAshley....ik zit er al in.
Tot nu toe is mijn contactpersoon wel schappelijk. 17 april moet ik weer heen voor een reintegratie gesprek.

Maar 10 brieven per dag :wow: Dat zou ik nooit trekken.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:11

Ik heb ook wel eens mee moeten doen met een reintegratieproject, maar ik moet zeggen dat dat heel schappelijk ging. Ik moest gewoon 2 brieven per week versturen. Dit was in het begin van de crisis.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:14

Ik zit natuurlijk aan de andere kant van het bureau (intercedent) maar voor ons is het ook verschrikkelijk dat de uitkeringsinstanties er zoveel druk achter zetten, mensen komen bij ons bijna bedelen om een visitekaartje zodat ze maar kunnen aantonen dat ze gesolliciteerd hebben..

Ik ben benieuwd hoe lang de crisis nog aanhoud, hier in ons dorp valt de 1 na de ander om en zelfs de grotere jongens beginnen te wankelen (en wij ook). Zal blij zijn als ik vandaag een officieel voorstel in mijn mail heb van mijn eventuele nieuwe werkgever :) Door de crisis zit ik hier nog alleen op kantoor en een baas in het nauw maakt misschien nog wel vreemdere sprongen dan een kat ;)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:26

PercyLeen schreef:
Wat zoek je Ashley? Misschien dat onze vestiging in Doetinchem iets voor je kan betekenen :)

Ik ben heel breed op zoek. Uieraard heb ik het liefst een baan op niveau, maar dat zit er niet in. Ik ben bereid (bijna) alles aan te pakken, als het maar niet te belastend is voor mijn rug (niet veel en zwaar tillen, schoonmaken, de hele dag gebukt staan). Als je denkt dat dat zin heeft, kan ik je wel mijn volledige CV sturen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:37

PercyLeen schreef:
Ik zit natuurlijk aan de andere kant van het bureau (intercedent) maar voor ons is het ook verschrikkelijk dat de uitkeringsinstanties er zoveel druk achter zetten, mensen komen bij ons bijna bedelen om een visitekaartje zodat ze maar kunnen aantonen dat ze gesolliciteerd hebben..

Welke vooropleiding heb jij hiervoor gehad? Heb namelijk ook een paar keer voor intercedent gesolliciteerd maar kom daar niet door, even benieuwd waar dat aan ligt.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:45

De notaris is wakker geworden :=. Kreeg net de volgende mail:
Citaat:
Het heeft langer geduurd dan wij hadden verwacht om een definitieve keuze te kunnen maken. Helaas is de keus niet op u gevallen.

Ik dank u hartelijk voor uw reactie en wens u veel succes bij verdere sollicitaties.

Nu denk ik: wat als ik die mail niet had verzonden om mij terug te trekken uit de procedure? Van de andere kant, als ze zó met sollicitanten omgaan, wil je er dan nog werken????

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:50

dan krijg je toch de neiging om terug te mailen dat je van een notaris kantoor had verwacht dat ze beter konden lezen, dat je je had terug getrokken uit de sollicitatie procedure en dus al geen interesse meer had om bij dit kantoor te komen werken.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:55

Winged schreef:
PercyLeen schreef:

Welke vooropleiding heb jij hiervoor gehad? Heb namelijk ook een paar keer voor intercedent gesolliciteerd maar kom daar niet door, even benieuwd waar dat aan ligt.

Ik ben projectmanager geweest bij een uitzendbureau en dat is eigenlijk hetzelfde als intercedent. Dat zijn vrijwel altijd functies met HBO werk- en denkniveau.

Edit: ze vragen vrijwel altijd mensen met deze opleidingen: Human Resource Management (P&A), Management Economie en Recht, CE of Hotelschool zie je ook vaak.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:00

Mri schreef:
dan krijg je toch de neiging om terug te mailen dat je van een notaris kantoor had verwacht dat ze beter konden lezen, dat je je had terug getrokken uit de sollicitatie procedure en dus al geen interesse meer had om bij dit kantoor te komen werken.

Ik onderdruk die neiging HEEL erg }>. Het citaat had geen spelfoutjes, maar er kan daar nog wel wat verbeterd worden aan de interpunctie en zo :'). Op 9 maart zou ik bericht krijgen; het heeft maar 2 weken langer geduurd om te kiezen uit 2-3 kandidaten _O-. Hoe moeilijk kan het zijn....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:08

Winged schreef:
PercyLeen schreef:

Ik heb P&O gedaan maar vooral de commercie is belangrijk in ons werk. Ik weet niet wat jouw werk ervaring is? (of opleiding)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:51

Ik heb journalistiek met een minor communicatie en nu bezig met een thuisstudie PR en marketing. Maar zo te lezen val ik helaas niet in de categorie 'geschikt voor'. Jammer, want er waren de laatste tijd wel veel intercedent vacatures hier in de buurt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:53

Als jij kan aantonen dat je commercieel bent..want zeker nu de markt zo beroerd is, is dat echt de hoofdtaak van een intercedent. (koude) acquisitie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:59

Hmm dat is wel een goede tip voor als ik weer een vacature tegenkom.

Heb voor nu nog een paar vacatures gevonden. Totaal gestuurde vacatures van deze week komt dan op 6. En dan te bedenken dat ik er bijna vanaf was geweest. Zuurheid ten top!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:08

Als er nog mensen zijn waarvoor de reisafstand naar Nijverdal te doen is. Bij Ten Cate zoeken ze nog op verschillende niveau's mensen. Voornamelijk HBO/universitair. Via de site zijn de vacatures wel te vinden.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:13

ik heb er net 4 verstuurd en van de week ook nog een paar
dus heb mijn best weer gedaan