Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:49

Er is er ook eentje die je een Factuur stuurt voor windows office wat je besteld hebt/gebruikt.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:45

Hilda79 schreef:
Er is er ook eentje die je een Factuur stuurt voor windows office wat je besteld hebt/gebruikt.

Die heb ik wel eens voorbij zien komen ja. Ik kan mij voorstellen dat vooral bij grote bedrijven zo'n factuur gewoon op de grote stapel meegaat.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:18

Las pas ergens een artikel over spookfacturen en daar was iemand met een eenmanszaak die 800 euro of zo had overgeboekt en wat een gedoe het was om het weer terug te krijgen. Vind ik bij zo'n klein bedrijfje toch echt 'eigen schuld, dikke bult' als je niet kijkt naar wie je betalingen overmaakt.
Bij een groot bedrijf kunnen zulke facturen inderdaad heel makkelijk met de massa meegaan.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:41

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:24

Daarnet zijn vriendlief en ik nog even de stad in geweest (zomaar). We kwamen terecht bij een drankwinkel, en raakten aan de praat met de man daar. Die leek heel nors, maar werd ontzettend enthousiast toen onze webshop ter sprake kwam! Hij verkoopt immers alleen drank, en wij alleen alles eromheen - we vullen elkaar precies aan ;) Dus nu hebben we mailadresssen uitgewisseld en hij wilde graag eens rond te tafel wat we voor elkaar kunnen betekenen....
Dat was een onverwachte afsluiter van een avondje winkelen :oo

Sorry voor mijn ego-berichtjes, maar het is allemaal zo nieuw voor mij dat ik nog van alles onder de indruk ben ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:38

Leuk Suzan! Ben ZOOOOO benieuwd naar hoe de webshop er uit gaat zien :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:03

LHO, ik begin nav jouw opmerkingen hier in dit topic toch wel veel interesse te krijgen in een workshop van jou, kennelijk moet ik nog veel leren over sites en wat ik hier allemaal hoor wist ik dus allemaal niet.... :)

Hoeveel mensen heb je nodig voor een dergelijke workshop. Is het dan misschien ook handig dat we allemaal onze site 'meenemen' zodat we hands-on dingen kunnen aanpassen/verbeteren?
Neem aan dat de meesten wel een laptop hebben (of van elkaar kunnen lenen) en anders kan het misschien online worden aangepast dus hebben we wel wifi oid nodig?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:31

Heb zeker wel interesse, maar denk dat een algemene 'hoe verbeter ik mijn website' workshop niet heel interessant is. Ik zou liever zien dat de workshhop bijv. Alleen over seo of google adwords gaat...

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:35

cissy schreef:
LHO, ik begin nav jouw opmerkingen hier in dit topic toch wel veel interesse te krijgen in een workshop van jou, kennelijk moet ik nog veel leren over sites en wat ik hier allemaal hoor wist ik dus allemaal niet.... :)

Hoeveel mensen heb je nodig voor een dergelijke workshop. Is het dan misschien ook handig dat we allemaal onze site 'meenemen' zodat we hands-on dingen kunnen aanpassen/verbeteren?
Neem aan dat de meesten wel een laptop hebben (of van elkaar kunnen lenen) en anders kan het misschien online worden aangepast dus hebben we wel wifi oid nodig?

Oh, zoiets heb ik eigenlijk nooit gedaan (Dat werd wel door iemand geroepen hier ja :D ). Zou het wel leuk vinden hoor, maar dan moet ik mij zeker even verdiepen in hoeveel kosten zoiets met zich meebrengt, en wat er inderdaad allemaal voor nodig is.

Ga ik absoluut op terugkomen :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:36

11AFotograaf schreef:
Heb zeker wel interesse, maar denk dat een algemene 'hoe verbeter ik mijn website' workshop niet heel interessant is. Ik zou liever zien dat de workshhop bijv. Alleen over seo of google adwords gaat...

We zouden dan een paar punten op kunnen nemen. SEO, beveiliging, 'Google-overig' (Adwords, sense, analytics). Misschien niet eens een heel gek idee :-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:37

11AFotograaf schreef:

Ook leuk maar voor beginners niet echt handig als je nog niet eens weet hoe alles werkt etc, of denk ik nu te simpel en is het wel te doen zoals jij aangeeft?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:52

Goedenmiddag mede bokkers!

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een ondernemersplan voor school.
Ik heb gekozen voor een groothandel in voer voor klein en grootvee en ruimtes die te huur staan voor cursussen, workshops of andere gelegenheden.

Nou vind ik 't erg moeilijk om bij 't financiële gedeelte een opmaak te maken, ik heb géén idee waar ik deze cijfers vandaan moet halen?

Nou vroeg ik me af of jullie misschien handige tips hebben voor mij? Of zelfs mensen met voorbeelden die dit bereid zijn te mailen? :) Ik heb momenteel een schoonheidssalon als voorbeeld, jammer genoeg heb ik hier vrij weinig aan omdat het een compleet andere sector betreft.

Alvast bedankt! :)) :j

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:25

KBTP schreef:

Ik heb gekozen voor een groothandel in voer voor klein en grootvee en ruimtes die te huur staan voor cursussen, workshops of andere gelegenheden.

Nou vind ik 't erg moeilijk om bij 't financiële gedeelte een opmaak te maken, ik heb géén idee waar ik deze cijfers vandaan moet halen?

Nou vroeg ik me af of jullie misschien handige tips hebben voor mij? Of zelfs mensen met voorbeelden die dit bereid zijn te mailen? :) Ik heb momenteel een schoonheidssalon als voorbeeld, jammer genoeg heb ik hier vrij weinig aan omdat het een compleet andere sector betreft.

Ik zal vanavond hier even op reageren! Moet nu snel boodschapjes doen, want over een half uurtje is de supermarkt hier dicht.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:33

cissy schreef:
11AFotograaf schreef:

Ook leuk maar voor beginners niet echt handig als je nog niet eens weet hoe alles werkt etc, of denk ik nu te simpel en is het wel te doen zoals jij aangeeft?

Klopt, maar voor mij is een simpele "Wat moet mijn website inhouden?" workshop niet interessant ;) Vandaar dat ik dit dus als suggestie geef...
Misschien dat je bij genoeg animo 2 workshops wil geven, LHO??

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:14

LHO, ik was 'vroeger' ook een beetje een computernerd, maar op het moment ben ik er een beetje 'uit', weet jij een goede gratis malwarescan voor mijn laptop? Moet nodig weer eens gebeuren...

En nog een vraagje, blijkbaar heb ik ergens in mijn word (2007) in instellingen lopen kloten en nu doet hij alles wat ik wil kopiëren, zonder opmaak... Hééél irritant, nu ik voor mijn scriptie soms tabellen moet kopiëren van het ene document naar het andere... Iemand enig idee waar het zit? (Soms is het wel fijn natuurlijk, als ik even een citaat van internet moet halen, maar goed dan druk ik dan liever op het knopje opmaak wissen dan dat ik nu iedere keer mijn tabellen opnieuw moet maken)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:28

Malwarebytes is gratis en volgens mij echt mega goed!

Je probleem met word snap ik niet en kan ik niet testen, omdat ik alleen Open Office heb... veel succes daarmee!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:51

KBTP schreef:

Heb je al een format? Aan de hand waarvan schrijf je je OP? Ik heb wel een aantal handige formats anders, die ik je wel kan toesturen.
Wat betreft de cijfers die erin staan: Dat is veel zoeken op internet en offertes opvragen en daarnaast een stukje natte vingerwerk... Kosten voor een pand bijvoorbeeld: huur je het pand? Zoek dan naar het pand dat je zou willen en de huurprijs ervan.
Wellicht heb jij wat aan het KWIN handboek, aangezien je in de agrarische kant zit...

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:10

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:13

Heb even gereageerd :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:21

Susanne_ schreef:
KBTP schreef:

Heb je al een format? Aan de hand waarvan schrijf je je OP? Ik heb wel een aantal handige formats anders, die ik je wel kan toesturen.
Wat betreft de cijfers die erin staan: Dat is veel zoeken op internet en offertes opvragen en daarnaast een stukje natte vingerwerk... Kosten voor een pand bijvoorbeeld: huur je het pand? Zoek dan naar het pand dat je zou willen en de huurprijs ervan.
Wellicht heb jij wat aan het KWIN handboek, aangezien je in de agrarische kant zit...

Het is mijn examenopdracht en jammer genoeg hebben wij niet de tijd genoeg om offertes op te vragen en deze ook daadwerkelijk te kunnen verwerken in het ondernemingsplan.

Ik zou 't fijn vinden als je me die formats wilt toesturen, dan heb ik weer iets om te lezen en aan de hand daarvan weer dingen kan verwerken in mijn eigen ondernemingsplan.

Van KWIN had ik nog nooit gehoord, wel even ernaar gegoogled en inderdaad dat lijkt een zeer interessant boek voor mij! Hartstikke bedankt! :j

Edit: Jammer, blijkbaar kun je dat alleen als abbonee downloaden of kopen. -O- op school een vragen of iemand dit in zijn of haar bezit heeft!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:57

KBTP schreef:

Op de website van de Rabobank vind je een heleboel info.
Bij Bedrijven - Kennis staat van alles over diverse branches. En bij Bedrijven - Speciaal voor... kun je een ondernemersplan vinden en als je die invult, dan krijg je branche-specifieke informatie.

Bij andere banken is wellicht ook info te vinden. En websites van branche-organisaties?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:45

Vraagje: Ik zie steeds vaker dat mensen gratis verzenden aanbieden, ik geloof dat ik dat bij Kelly en bij Paan ook voorbij zag komen. Maar hoe pakken jullie dat dan aan, liggen jullie marges zo hoog? Want als ik gratis verzending aan zou bieden, zou ik er bij heel veel artikelen op toe moeten leggen. Daarom heb ik die grens voor gratis verzenden op 50 euro gezet, want dan hou ik tenminste zelf ook nog iets over nadat de kosten van de inkoop en het verzenden er vanaf zijn.

Maar goed, ik ben dus heel nieuwsgierig hoe jullie dat dan aangepakt hebben (zijn het hoge marges of neem je bijv. het verlies voor lief omdat het compenseert met toegenomen hoeveelheid bestellingen). Mag ook per PB hoor!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:19

Ik heb je een pb gestuurd Joyce!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:45

Tnxx! Je hebt bericht terug ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:24

Susanne_ schreef:
LHO, ik was 'vroeger' ook een beetje een computernerd, maar op het moment ben ik er een beetje 'uit', weet jij een goede gratis malwarescan voor mijn laptop? Moet nodig weer eens gebeuren...

En nog een vraagje, blijkbaar heb ik ergens in mijn word (2007) in instellingen lopen kloten en nu doet hij alles wat ik wil kopiëren, zonder opmaak... Hééél irritant, nu ik voor mijn scriptie soms tabellen moet kopiëren van het ene document naar het andere... Iemand enig idee waar het zit? (Soms is het wel fijn natuurlijk, als ik even een citaat van internet moet halen, maar goed dan druk ik dan liever op het knopje opmaak wissen dan dat ik nu iedere keer mijn tabellen opnieuw moet maken)

Ik moet zeggen dat ik al in geen jaren meer een gewone malware-tool gebruikt heb. Als ik het idee heb dat er iets mis is met mn systeem, dan zoek ik het op dat moment wel uit of af en toe een online scan.