't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:25

Als ambtenaar ben je je baan tegenwoordig ook niet meer zeker. Echt stabiele werkgevers waar je tot aan je pensioen kan blijven bestaan zowat niet meer lijkt wel. Maar de overheid blijft een prettige werkgever, dat wel. Kun je je 32 uur veroorloven Cer? Dan zou ik zeker solliciteren.

Iedereen die afwijzing na afwijzing krijgt, sterkte...

Bellatrix, wat voor werk doe jij dan?

Kreeg een mailtje van nationalevacaturebank of ik mijn cv niet weer eens moest herzien. Dus maar braaf gedaan, schijn je jezelf toch weer mee in de picture te zetten. Kan in ieder geval geen kwaad.

Ik ga maar eens in de pen klimmen, heb zowaar drie leuke vacatures kunnen ontdekken. Twee helaas in Rotterdam en eentje in Leiden, wat ik allebei eigenlijk iets te ver vindt, maar je moet toch wat.

Cer

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:27

Ik kan me geen 32 uur veroorloven.. hoewel, dat ligt eraan wat het betaald..

Rotterdam vind ik te ver, leiden is nog wel te doen denk?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:33

Ik woon in Leidschenveen, dus Leiden zou nog wel enigszins kunnen. Rotterdam kan op zich ook wel, maar heeft niet mijn voorkeur. Maarja, zoveel is er niet te vinden qua banen, ik moet toch wat. Kreeg gisteren een dikke rekening van de tandarts, dan moet ik er niet aan denken dat ik per december er flink op achteruit ga qua inkomen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:47

Wel dubbele dilemma's hier hoor ik wel, aan de ene kant werk maar minder uren is wel werk! (maar goed dat is een keuze, uiteindelijk geen ww meer is ook een lager inkomen natuurlijk)

Ik heb gister mijn eerste proefdag gehad, ging goed, vond het wel loeizwaar! Zoveel nieuwe indrukken op te doen, en de hele dag op de been. Das wel flink wennen hoor! Vanmiddag weer heen, en dan maar eens horen wat ze er van vonden.

Ik wilde trouwens ook weer een opleiding gaan volgen, maar daar kon ik via het uwv niks voor gedaan krijgen helaas :( Wegens bezuinigingen word daar geen budget meer aan uitgegeven. Maar om een opleiding te kunnen betalen zal ik aan het werk moeten, hoezo dubbel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:32

Bellatrix schreef:
Damn...over twee maanden gaan er weer tien uur af...pand valt weg. En per januari ook al twaalf uur. :x
Wanneer moet je naar het UVW? Als je helemaal geen baan meer hebt of kan het ook eerder?

Kan ook eerder voor aanvullende WW.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:00

maessie schreef:
Wel dubbele dilemma's hier hoor ik wel, aan de ene kant werk maar minder uren is wel werk! (maar goed dat is een keuze, uiteindelijk geen ww meer is ook een lager inkomen natuurlijk)

Ik heb gister mijn eerste proefdag gehad, ging goed, vond het wel loeizwaar! Zoveel nieuwe indrukken op te doen, en de hele dag op de been. Das wel flink wennen hoor! Vanmiddag weer heen, en dan maar eens horen wat ze er van vonden.

Ik wilde trouwens ook weer een opleiding gaan volgen, maar daar kon ik via het uwv niks voor gedaan krijgen helaas :( Wegens bezuinigingen word daar geen budget meer aan uitgegeven. Maar om een opleiding te kunnen betalen zal ik aan het werk moeten, hoezo dubbel.

Werken voor minder dan je uitkering is ook iets wat het nadenken waard is. En als je gaat werken voor minder, en je komt daarna in een uitkering is het nog minder! Overigens, minder uren is niet perse werk, je moet eerst nog aangenomen worden en dat loopt tegenwoordig niet zo'n vaart...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:29

:( :(
De uitslagen van de callcentertest en de capaciteitentest waren zeer goed.
Het rollenspel heb ik verkloot.
Blijkbaar had ik direct door moeten vragen en alle manieren van toeslagen aan moeten dragen.
De klant had 2 vragen, waarvan ik er 1 zowiezo wel goed had beantwoord, maar blijkbaar was dat niet goed genoeg.
Dus helaas ga ik niet die kant op. Want ze dachten dat ik dat niet in 2-4 weken achter de knie zou krijgen.
Al denk ik daar zelf anders over..........

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:31

Willen ze daar wel mensen aannemen? :+
Als ze niet in je geloven zou ik er al niet meer willen werken.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:42

balen annastasia!

de moed is me weer in de schoenen gezakt. vorige week terugkoppeling gehad van persoonlijke test, zou naar bedrijf gestuurd worden. nu nog steeds niks gehoord, ook niet nadat ik ze gister zelf gemaild heb...... laten ze me daarvoor voor een 2de keer naar gent komen.

waarschijnlijk wel een studentbaantje, dus kom in ieder geval een paar uur per week als het goed is het huis uit. maar hiervoor heb ik toch niet 9 jaar gestudeerd. en nog 3 weken en ik ben officieel een jaar afgestudeerd..... wel 2 maanden werk gehad op niveau in mijn branch.... geen vacature te bekennen
ik wil best iets anders maar ik zou werkelijk niet weten wat. Daarnaast ben ik met me universitaire opleiding zowiezo te hoog opgeleid -O-

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:43

Huppa, nu maar een mailtje gestuurd naar het UWV, of ze daar nog wat hebben.

Lijkt er inderdaad wel op dat ze daar geen mensen willen hebben.
Hoe kan ik nu een perfect gesprek voeren als ik 0,0 callcenter ervaring heb.
Dat moet je toch leren......

Blacknorton, ook voor jou balen zeg!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:10

Balen annastasia, klinkt mij juist als vaardigheden die je juist wel kan leren. Een beetje telefoontraining kan wonderen verrichten. Zelfs ik zou dat best leerzaam vinden en ik kan mijn bekkie toch aardig roeren aan de telefoon. En de juiste kennis kun je met wat studie ook vergaren. Bovendien werken heel veel telefooncentrales tegenwoordig met van die mooie computerprogramma's waar je heel veel op kan zoeken. Jammer!

Blacknorton: Gent als in Gent in België? Holy cow, dat is een aardig stukje tuffen voor een test :oo Als jij al die moeite doet dan zou je toch denken dat ze dan even de moeite nemen om je de uitslag te melden.

Oeh, ik vond zowaar nog een geschikte vacature. Het kan niet op vandaag! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:15

Voor wie het vroeg, ik zit in de schoonmaak maar ook het bedrijfsleven voelt de crisis en moet bezuinigen. En dus gaat de schoonmaak er het eerste uit. :\ Ik heb een contract voor 37 uur maar ik werk en nu ook maar iets van 33.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:18

ja Gent in Belgie. ben daar 2 keer op gesprek geweest (1 voor vacature en 1 keer omdat ze me CV toch wel erg interessant vonden en nog iemand nodig hadden op een afdeling), test kon ik thuis maken. Maar verbaas me er gewoon over dat je gewoon niks meer terug hoort. de testuitslag is als het goed is vorige week woensdag naar hun toe gestuurd. zo veel werk is het toch niet om even een mailtje te sturen of te bellen.

goed bezig JOT.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:54

@Cer: Werken voor minder dan je uitkering is inderdaad een slechte optie. Maar goed hangt er dan ook net vanaf hoelang je nog ww hebt. Kijk als dat al opschiet, dan heb je daarna niks meer.. (Nou ja voor sommigen bijstand, maar met mijn vriend zijn loon zit dat er voor mij niet in) Het hangt denk ik ook af van wat voor loon je weg komt, ik heb nooit een toploon gehad, wel hoger dan minimum dat wel, maar voor mij is het gat niet gelijk megagroot. (Ik was trouwens even zo positief geweest om te veronderstellen dat je zou worden aangenomen zeg maar ;) )

@annastasia: Balen zeg! Flauw dat ze niet eens de kans willen geven dan als de rest wel goed ging..

@blacknorton: Vervelend dat ze niet even de moeite nemen om te reageren. Misschien wel een test om te kijken hoe graag je die baan zou willen? wel een eind weg trouwens naar gent!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:03

JoT schreef:
Balen annastasia, klinkt mij juist als vaardigheden die je juist wel kan leren. Een beetje telefoontraining kan wonderen verrichten. Zelfs ik zou dat best leerzaam vinden en ik kan mijn bekkie toch aardig roeren aan de telefoon. En de juiste kennis kun je met wat studie ook vergaren. Bovendien werken heel veel telefooncentrales tegenwoordig met van die mooie computerprogramma's waar je heel veel op kan zoeken. Jammer!

Tja, weet ook zeker dat ik dat wel onder de knie kan krijgen. Pak nieuwe werkzaamheden namelijk altijd snel op.
Je moest minimaal een 3 (MBO niveau) scoren op de testen (maximaal 5 te behalen), en ik had op beide een 4.
Dus wat betreft verstand, zit dat volgens mij wel goed.
Baal er wel van want ergens had ik er al wel op gerekend. Aangezien alle andere stappen wel ruim voldoende waren. Dit was de laatste stap.

BackNorton, wel slordig van zo'n bedrijf hoor. Dat ze je een paar keer naar Gent laten rijden en dat je er nu eigenlijk niets meer van hoort.

Hoeveel bedraagt de bijstand eigenlijk?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:13

Bijstand is weinig en een ramp, dan mag je ook niks qua eigen vermogen hebben volgens mij.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:21

Als je een koophuis hebt, heb je dan überhaupt wel recht op bijstand?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:22

Een vriendin van me heeft het maar je mag dan geen relatie hebben geen eigen vermogen enzzzz dus ook geen spaargeld ofzo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:23

Goed bezig JoT :j Wat voor functies zoek je? Als ik iets tegenkom stuur ik het door!

In de bijstand mag je geen eigen vermogen hebben, weinig spaargeld, lastig met een koophuis (om niet te spreken over een auto en een paard..)

klopt Maessie, het ligt er inderdaad aan hoe lang je nog hebt. Ik heb nog wel even, en ik heb mezelf voorgenomen om tot februari vast werk te zoeken, en daarna tijdelijke banen aan te nemen. En dan steeds voor de periode korter dan 6 mnd (anders wordt de hoogte van de uitkering anders). Totdat ik een vaste functie vind, dan kan ik minder loon aannemen (want een soort van inkomensgarantie)

Echt suf BN.. :n Maar misschien kun je nog wat horen? Of er achteraan bellen?

Bella, ik meen ergens gelezen te hebben dat je dan aanvullende uitkering kunt ontvangen, maar dat weet ik niet helemaal zeker

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:24

JoT schreef:
Als je een koophuis hebt, heb je dan überhaupt wel recht op bijstand?

Hoe denken ze dat te gaan doen dan? Ligt denk aan of je al afgelost hebt of niet?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:25

Pff er zijn gewoon geeeen parttime banen laat staan iets normaals zonder dat het studenten/callcenterbanen etc zijn.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:30

ik heb er gister zelf achteraan gemaild (naar p&O), tot nu toe eigenlijk alleen mail contact met hun gehad. ik hoopte dat ze in ieder geval zouden terug mailen. kijk het vandaag nog ff aan, anders ook een mail naar de directeur (hij zei dat ik altijd mocht mailen).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:31

Ik hoop maar dat mijn gesprekje van volgende week iets voor me heeft...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:43

Cer, ik ben heel breed op zoek eigenlijk. Secretarieel (van hoog tot laag), administratief medewerker, iets met inkoop of logistiek mag ook. Fulltime in Leidschendam, Nootdorp, Delft, Den Haag, Zoetermeer en eventueel kan Leiden of Rotterdam (mits makkelijk te bereiken met OV) ook. Liefst geen financieel bedrijf, maar eigenlijk pak ik alles aan. Mits het een klein beetje betaald... Waar ben jij naar op zoek Cer? Beetje de hogere secretaresse functies, verkoopfuncties ook?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:46

Secretariële functies zie ik vaak voorbij komen, ook veel administratiefs.
Ik zoek meestal 15 km rondom 3191.