Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:34

Succes Joyce , al met al is de winst op deze verkopen wel weg zachtjes aan denk ik :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:42

Winst? Dat woord is nog niet in het Fuzzylicious Woordenboek voorgekomen ;) Maar dat gaat helemaal goed komen in de toekomst, daar ga ik voor knokken!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:49

Binnenkort ook eigen bedrijf :) Kvknr aangevraagd, nu verzekeringen afwachten en dan aan de slag ! :)
Ik ben trouwens van plan om Moneybird te gebruiken voor mijn facturen, iemand die daar mee werkt?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:49

sandra694 schreef:
hoi

wij willen ons ook graag melden!
sinds 2 augustus is mijn partner een eigen bedrijfje gestard :)
erg spannend en heel leuk allemaal...

alleen nu zitten wij dus met eind van het jaar in onze maag haha
de eerste eindafrekening van de belastingdienst...
wie weet of dr ergens een mogelijkheid is om van te voren uit te rekenen hoeveel belasting je terug moet betalen eind van het jaar...
en wie weet hoe dat precies zit met je omzet belastingsaangifte die je ieder kwartaal moet opsturen...
wij hebben nu de eerste binnen gekregen namelijk...

alle tips en hulp is welkom!

groetjes
sandra en erwin

Hoi,

Ik weet niet of je inmiddels al antwoorden hebt gekregen, maar hou even de uiterste aangifte datum op het formulier in de gaten. Normaal is dit voor het 3e kwartaal voor 31 oktober, maar omdat jullie pas gestart zijn zal deze datum wel iets verder liggen denk ik. De aangifte kan je doen via de site van de Belastingdienst. Heb je al inlog codes hiervoor?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:04

Heb net bericht gekregen dat mijn OZB vandaag verstuurd is.
Gisteren naar een KvKavond geweest over starten met netwerken. Was een klein groepje en eigenlijk best leuk. Het was niet zozeer om daar ter plaatse te netwerken maar meer waar zoek je de klanten, hoe vinden ze jou, hoe vergroot je je bekendheid en vertel kort en duidelijk wat je doet. Handige tip, hoe het persoonlijk en ga niet vertellen dat je de beste bent en met kaartjes lopen flipperen. De mensen die zijn blijven hangen zijn inderdaad degene met een duidelijk verhaal met een persoonlijk tintje. Vage termen als coaching waren te onduidelijk. Financieel kantoor werd duidelijk door de schoenendoos met bonnen die je kon inleveren. Eigenlijk moet je er dus een plaatje bij kunnen zien.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:23

Ik vind coaching ook een vage term, en bovendien een term die driekwart van ondernemend nederland gebruikt. :+ Klinkt als een interessante bijeenkomst Dendrofleur. :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:05

jeetje Joyce, heb je verhaal even doorgelezen, echt balen zeg! Ik hoop dat het alsnog goedkomt!

Wij hebben vandaag ons ondernemingsnummer ontvangen. Zondag komt er iemand langs die de moeilijkste zaken voor onze website gaat programmeren (zoals het betaalsysteem en de database erachter, die moet bijhouden hoeveel leercredits een klant nog heeft) en daarna kunnen we hopelijk echt van start!
Ik sta te popelen om te beginnen met reclame maken!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:17

Ik had flink bij te lezen!

Al een fleece leverancier gevonden? Soms zijn die dingen best lastig!

Hier doe ik alle boekhouding zelf, ik vind dat geen vervelend werk, het gaat mij goed af en ik kan er wat mee besparen. En mocht ik echt vragen hebben, kan ik bij mij moeder aankloppen; het is haar beroep. Alleen doe ik dat liever niet, die denkt dan gelijk mijn hele toko over te kunnen nemen.

Joyce, begint idd op een soap te lijken. Maar vind t echt zo rot! Dat zijn dingen die je echt niet wilt! Zeker niet als starter!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:47

En om nog even een schepje dr bovenop te doen, ik had toch een nieuwe leverancier gevonden voor die producten? Dat heeft toch allemaal nog wat voeten in de aarde... Er wordt me al sinds maandag beloofd dat ik de prijslijst toegestuurd krijg, maar op een of andere manier vergeten ze dat steeds. Ik had ook nog even een lijstje door gemaild met de producten die ik wil bestellen en van sommige artikelen moet ik ongelofelijk veel afnemen! Terwijl in de Trixie catalogus staat dat het gewoon per stuk besteld kan worden.... Dus ik heb nu even gevraagd hoe dat zit, want om nou 32 dezelfde braintraining spellen te moeten gaan bestellen, daar kan ik echt niet aan beginnen! Of van een bepaald kussen waar ik er 2 of 3 van wil hebben, moet ik er gelijk 10 afnemen! Wordt een dure business zo...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:57

Dat had ik ook met fleece, echt irritant. Had ik een groothandel gevonden, moet ik rollen van 60 meter (!!!!) af gaan nemen, pffff, dat kan ik 1 niet betalen (in alle kleuren) en punt 2, waar moet ik dat opslaan _O- .

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:29

Rinske en Joyce, als het gevoel niet goed is, even verder kijken. Later als je groot bent....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:53

Ik ben nu idd een mail aan het schrijven naar Trixie om te vragen waar in Nederland ik nog meer spullen zou kunnen bestellen, eens informeren of ze ergens anders flexibeler zijn...

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:02

Nou Joyce, dat is wel tobben zo, zeg. Sterkte ermee en hopelijk kun je gauw je draai er in vinden.

Binnnenkort gaat mjn vernieuwde site (ukstreetwear) de lucht in. Laatste puntjes op de i en dan zal ik het laten weten.
Verder druk met 2 x avond in de week naar trimcursus, 2 x ochtend werken en daar dan van bijkomen :o . En de boekhouding ligt al dagen te wachten tot ik er wat mee ga doen. Heb echt geen zin.

Maar vanavond naar een clinic bij Anky van Grunsven, heb ik kado gedaan aan 2 buurmeisjes en ik breng ze er naar toe en ga dan gelijk mee, natuurlijk. Via Pink Ribbon een actie voor gratis deelnemen en een meet en greet. Zal de foto plaatsen als er een genomen word van ons.

Ik zoek een stageplaats bij een hondentrimmer regio Breda. Iemand enig idee?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 14:32

Oh daar ben ik dan weer net mee bezig. Zin is wat anders, maar ja het moet gebeuren he.
Ik wilde er toevallig net een vraag over stellen.
Rekend de HBD nou ook alweer wel of geen BTW? Geen toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:37

Ik pak die *grom* factuur er even bij....

Geen woord over BTW staat er op. Zal dus wel niet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 14:44

Nee daarom, ik zag het ook niet en meen me te herinneren dat ik het voorgaande jaren ook niet gerekend heb bij de aangiftes.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:01

@Lovepaints: Spannend!! Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe site!

En alvast heel veel plezier vanavond bij de Anky Clinic!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:27

@ holly, geen btw klopt volgens mij inderdaad :)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:37

Nee geen btw, heb hem ook nooit gerekend bij de btw. Jammer eigenlijk. :P Jammer want dan had je er nog wat aan. ;)

Balen zeg Joyce dat het zo gaat. En idd dat per grote hoeveelheden inkopen is heel vaak een struikelblok.

Veel plezier LovePaints! Ook ik ben heel benieuwd naar je site.

Nou mijn nachtdiensten op het werk zitten er weer op. Nu maar weer eens voor de zaak aan de slag.
Druk druk druk. :)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:11

HorseRunner schreef:
Nee geen btw, heb hem ook nooit gerekend bij de btw. Jammer eigenlijk. :P Jammer want dan had je er nog wat aan. ;)

Om de pijn wat te verzachten: Ook al krijg je er geen btw van terug.. de zakelijke kosten (dus ook deze factuur) zorgen er voor dat je winst naar beneden gaat, waardoor je minder inkomstenbelasting hoeft te betalen.

Ok, je zal er niet veel rijker van worden, maar toch... ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:48

Woehoe, nog even contact opgenomen met Trixie, mijn probleem voorgelegd over dat nieuwe bedrijf waar ik wou bestellen en ze hadden een tip voor me. Heb nu een bedrijf gevonden dat Trixie levert, onder de voorwaarden die ik gewend was, met een veel lager minimum orderbedrag (€120 ipv €350) en ze zijn ook nog eens goedkoper dan dat andere bedrijf! Eindelijk eens geluk bij een ongeluk ;)

@HorseRunner: Lekker druk dus? Heerlijk! Of niet druk met je eigen bedrijfje?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:06

HorseRunner schreef:

Als er BTW op zou zitten, zou dat er bovenop komen, dus per saldo maakt dat niks uit. ;)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:25

Leedebee schreef:
HorseRunner schreef:

Om de pijn wat te verzachten: Ook al krijg je er geen btw van terug.. de zakelijke kosten (dus ook deze factuur) zorgen er voor dat je winst naar beneden gaat, waardoor je minder inkomstenbelasting hoeft te betalen.

Ok, je zal er niet veel rijker van worden, maar toch... ;)

Tja daar heb je gelijk in. Maar had dit jaar toch een aanslag van 1200 euro. Erg motiverend om rijk te worden. :-)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:27

@ Joyce ja eigenlijk allebei, mijn gewone werk is druk momenteel en de nieuwe webwinkel kost erg veel tijd. Maar hrt houdt me van de straat he :-)
Fijn dat je een leverancier gevonden hebt!!

@ jolanda, ja zo had ik het nog niet bekeken. :-)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:41

Beter Joyce! Hopelijk gaat het dit keer wel lukken om te bestellen!

Nou, ik heb vandaag mijn eerste 3 orderbevestigingen de deur uit kunnen doen, jeej :D . Voelt goed :)) .