Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:43

Ik volg inmiddels wat bedrijven, onder andere leveranciers. Wie weet of er een soort trucje is om aan Followers te komen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:53

Ja, je twitternaam hier neer zetten. Op je website, in je onderschrift, je twitterberichten gebruiken, etc etc.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:04

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:08

Ziet er goed uit Lotte!
Ik ben benieuwd wat je er straks allemaal op gaat verkopen.
Ik zou wel oppassen met foto's die je erop zet als er geen portretrechten zijn ontleent.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:11

Neem aan dat Lotte nog eigen foto's voor alles gaat aanleveren.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:36

Georgette schreef:
Ik volg inmiddels wat bedrijven, onder andere leveranciers. Wie weet of er een soort trucje is om aan Followers te komen?

Goeie vraag :+ Bij mij komen ze gewoon langzaam binnen druppelen, bij sommige denk ik echt: huh wie/wat is dat nu?!

Iemand ervaring met werk doen voor familie/kennissen. Een nicht van me heeft gevraagd of ik hun tuin wil ontwerpen. Prima, maar om nou de volle prijs te vragen vind ik ook zo wat....maarja, hoeveel doe je eraf?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:44

Followers binnenkrijgen is inderdaad moeilijk, maar hoe meer je er hebt en hoe meer mensen je volgt en hoe meer je twittert, hoe gemakkelijker ze komen! Opbouwen dus!

@Yucca: Ik zou als ik jou was een kortingspercentage hanteren. Ik reken voor al mijn familie een korting van 20%, maar laat goed zien hoeveel korting ze krijgen, zodat ze niet kunnen gaan zeuren van dat ze geen korting hebben gehad, of aan andere gaan vertellen hoe goedkoop ik ben, aangezien de gewone prijzen er ook op staan!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:45

Je kan bij twitter zoeken naar mensen en dan kan je bijvoorbeeld 'paard' invullen.
Als je dan bijvoorbeeld KNHS of iets dergelijks volgt, kan dat weer leiden tot mensen die jou tussen die volgers zien staan en jou gaan volgen.
Zo heb ik meerdere volgers gekregen omdat ik iemand volg die zij ook volgen of zij volgen iemand die mij volgt.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:47

Georgette schreef:

Regelmatig twitteren, zelf mensen volgen, persoonlijk antwoorden (@...), retweeten en geduld hebben. ;) Ik had vanmiddag ineens weer 3 nieuwe volgers, zit nu op 77 followers en ik volg er 103. Interessante mensen volg ik terug, mensen waar ik niets mee heb of wie alleen maar volgen maar niet tweeten die volg ik niet terug.

@Yucca: ik zou wel oppassen met de korting die je geeft, dit gaat zich doorspelen. Vraag je dus af, als je ál je vrienden/familie en kenissen zou helpen, wat dan voor jou acceptabel is. Bij één zou je misschien 20% korting willen geven, maar of je dat bij de 10e vriend ook nog wil... En kijk zo dat je er nog wel aan verdient, het is geen liefdadigheid natuurlijk.

Las laatst via twitter nog een interessant stuk over korting geven. "Daarmee zeg je eigenlijk: ik wou je belazeren, maar ik doe het toch maar niet." ;) Vond het wel een goede. Schrijver schreef: "Blijf bij je prijs en zeg daarmee -dit is wat ik waard ben-".
Just food for thought. ;) (Ik denk dat het -> dit artikel was.)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:52

Leuk artikeltje Kay! Er zitten inderdaad goede 'tips' bij, ik ben ook niet van plan iedereen maar korting te geven :+ haha dan hou ik niets meer over.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:05

Thanks voor de tips! Inmiddels heb ik ook een paar followers, 'zomaar uit het niets'.

In ieder geval twitter ik onder de naam SieradenwinkelG.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:13

Ik heb me net ook aangemeld als een follower!

Hier trouwens alvast een sneak preview van mn webshop:
http://priv.rehost.me/fuzzy/

Wat er sowieso nog moet gebeuren:
- Lijntjes tussen de producten, dat het niet zo'n groot wit vlak met plaatjes blijft
- Logo moet groter, zodat het niet zo klein en in elkaar gedrukt lijkt
- Het plaatje van die hond gaat weg en daar komt, als het gaat lukken, een foto van mijn eigen dieren
- Die grote knoppen over de kop van de hond moeten nog anders van kleur worden, zodat het een geheel word met de site
- Het menu moet nog verplaatst worden, dat staat nu rechts als een lijst, maar dat komt straks horizontaal onder het logo te staan.

En ik moet zelf nog wat rommelen met foto's, zag dat er her en der wat fout was gegaan en dat sommige foto's in de shop niet mooi overkomen, dus dat moet nog veranderd worden. En mn teksten moeten nog toegevoegd worden.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:15

Ziet er goed uit Joyce, maar nog een hoop werk dan!

Ik zag dat je me volgt op Twitter, leuk!

Wie weet hoe je van links korte links maakt op Twitter? Ik bedoel van die http://bit. links.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:15

Joyce, heb je er voor gekozen om het Euro teken achter het bedrag te zetten? Of is dat nog een puntje dat aangepakt moet worden? Vind het een beetje raar staan namelijk. Je noemt verder ook al een paar punten die mij ook opvallen.

Verder leuke site. Jammer dat mijn kat afgelopen jaar is overleden, want ik zie veel leuke dingetjes.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:23

Georgette schreef:
Wie weet hoe je van links korte links maakt op Twitter? Ik bedoel van die http://bit. links.

via www.bit.ly, is een heel handig 'tooltje'. Gewoon een tijdje twitteren, je wordt vanzelf handig. ;)

Ik volg je ook.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:26

Mooi hoor Joyce, het wordt echt wel wat. Let er wel op dat je site snel blijft laden, bij mij ging het niet zo snel en ik zou daar persoonlijk op afhaken, hoe leuk en mooi je spullen ook zijn. :o

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:27

Thanks, dat moet je ook maar net weten!

Leuk dat je me volgt Kay, ik volg jou nu ook!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:30

Dat euro teken stoor ik me ook aan, staat op de lijst om aan te pakken, want het is geen gezicht...

Wat betreft het laden, tot nu toe heb ik daar zelf nog geen problemen mee gehad, maar de site staat ook nog niet op zn definitieve plek. Wel bedankt voor de tip, als hij officieel online staat mogen jullie allemaal even testen of hij snel laad ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:32

Taartjeh schreef:
Je kan bij twitter zoeken naar mensen en dan kan je bijvoorbeeld 'paard' invullen.
Als je dan bijvoorbeeld KNHS of iets dergelijks volgt, kan dat weer leiden tot mensen die jou tussen die volgers zien staan en jou gaan volgen.
Zo heb ik meerdere volgers gekregen omdat ik iemand volg die zij ook volgen of zij volgen iemand die mij volgt.

Jou kon ik zo vinden, dus jou volg ik nu ook ;) (ik ben de Equi-Performance die jou nu volgt ;) ).

Twitteren jullie eigenlijk in het engels of niet?

Ik heb het volgens mij weer eens niet goed gedaan... Whahahaha, ik twitter in het engels en face book in het nederlands, maar moet het even andersom gaan doen :+

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:37

Ik alleen in het Nederlands, mijn Engels is dramatisch en zou dus geen goede reclame zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:41

ik twitter in het nederlands, omdat mijn meeste klanten ook nederlands zullen zijn ;)

Ik heb trouwens zo'n nieuwsbrief account aangemaakt bij your mailinglist provider, iemand enige idee hoe dat werkt? Wat ik nu eigenlijk voornamelijk wil weten, is hoe ik een link op mijn website kan zetten, zodat mensen zich aan kunnen melden voor mijn nieuwsbrief!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:45

joyce2 schreef:
ik twitter in het nederlands, omdat mijn meeste klanten ook nederlands zullen zijn ;)

Ik heb trouwens zo'n nieuwsbrief account aangemaakt bij your mailinglist provider, iemand enige idee hoe dat werkt? Wat ik nu eigenlijk voornamelijk wil weten, is hoe ik een link op mijn website kan zetten, zodat mensen zich aan kunnen melden voor mijn nieuwsbrief!

Mja, bij mij wisselt het. Ben ook gevraagd voor clinics in het buitenland, dus dan is het wel weer interessant...

Hmmm... maar zo'n nieuwsbrief... kun je dat niet gewoon via het adressenbestand van jouw mailaccount doen? Is dat niet eenvoudiger?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:46

Ik heb een pagina voor "FuzzyFans" waarop mensen zich kunnen aanmelden voor mijn nieuwsbrief, maarja, hoe doe je dat?! Ze zullen toch eerst aan moeten geven dat ze de brief willen ontvangen, voordat ik ze in een adressenbestand kan plaatsen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:49

Ik zou niet weten hoe je dat kunt doen Joyce. Is bij Mijn Webwinkel allemaal automatisch van toepassing.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:52

Mazzelaar ;)