Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:25

Dat is balen Joyce!

Ik heb net gebeld naar de plaatselijke sportschool. Daar zoeken ze een abonnementenadviseur.
Dinsdag was er overleg en ik mocht mijn CV opsturen, dus dat heb ik net maar gelijk gedaan. :)

x_Irisje_x

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:50

Nou ik ben door naar de tweede ronde.... Nu moeten degene die doorzijn een opdracht maken.
Ik heb net de opdracht even doorgelezen en mijn mond viel open.... ben bang dat het iets te hoog gegrepen is.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:17

Wat moet je voor opdracht maken/doen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:26

Wat is de opdracht?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:35

Moet een plan uitwerken en een commerciele tekst schrijven voor maandag :P

En werd net gebeld dat ik aankomende dinsdag ook bij een ander bedrijf op gesprek mag :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:56

IK heb voor volgende week 3 dagen werk!! De vlag kan uit. :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:10

Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag nog 2 of 3 vacatures gezien waar ik eventueel wel op wil solliciteren. Even zien wat er bij de sportschool uitkomt, dat is wel héél dichtbij _O-

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:45

Ik ga aanstaande maandag op derde gesprek bij een bedrijf. Mijn doelstelling van 01 maart beginnen lijkt te gaan lukken. Dan ben ik geen enkele dag officieel werkloos geweest! Toch wel een goede beslissing dus om mijn ontslag in te dienen voordat ik een nieuwe baan heb.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:52

Niet te vroeg juichen Plukje, eerst die baan binnen slepen ;) Succes alvast!

@Annash: K zou gewoon overal op solliciteren, dan heb je in elk geval nog wat achter de hand, mocht het met de sportschool niets worden!

Mn vriend kreeg vandaag overigens telefoon dat hij op 2e gesprek mag komen, dus ik ben heel benieuwd of het wat word.... Zelf ga ik ook maar weer een rondje vacatures kijken, hopelijk zit er weer wat tussen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:54

De sollicities kunnen nog tot 1 maart geloof ik, dus ik heb nog even. :)

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:16

Nou, bij mij schiet het nog niet zo op ;( Ik wilde graag weten wat de stand van zaken was omtrent een vacature waar ik op had ingeschreven.
Ik had hem via de website van het bedrijf verstuurd, dus ik belde erachter aan of hij goed was aangekomen (en wilde natuurlijk graag weten
wat de stand van zaken was uiteraard...) Degene van het bedrijf die er verantwoordelijk voor was, was er nog niet aan toe gekomen. Hij keek wel gelijk of hij was aangekomen en ik zou er deze week meer van horen. Ik heb nog niks gehoord. Of hij is er nog steeds niet aan toe gekomen of ik wordt helaas niet uitgenodigd voor een gesprek. Ik hoop het eerste.... Ik vind de baan echt leuk (past helemaal in mijn plaatje) en echt een nieuwe uitdaging voor me.
Nou zoeken we maar alvast weer verder voor het geval mijn 'droom'baan niks mocht worden, anders vinden we nooit iets.... :z
helaas lukt slapend rijk worden ook niet echt.... :P

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:09

Mijn contract word per 28 februari beïndigt, moet ik dan nog die maandag werken, of niet...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:16

HAllo mede werkzoekende :D

afgelopen weken heb ik ook weer aardig wat afgetypt met solliciteren.
Ik heb een klein baantje, maar door dat ik behoorlijk achteruit ga met belastingtoeslagen moet ik echt op zoek naar iets met meer uren.

Er kwam net wat voorbij dat sommige van jullie op gesprek mogen komen? Veel succes!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:19

Mijn dag begon weer goed met 2 afwijzingen en van het weekend had ik er ook al eentje. |(

nog 2 maanden en dan exit ww en langleve de bijstand.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:29

aj dat is balen cowgirl!!

ik heb net mijn ww aangevraagd. Schijnt dat ik voor de 8 weken die ik werkloos was in 2009 nog geld had kunnen krijgen ivm een werkloosheidsverzekering ivm mijn hypotheek,.. nooit aanspraak op gemaakt, dus ik hoop zo dat dat nu nog kan maar men wat een papierkraam moet ik uitzoeken en meesturen, je word er gek van,.. de helft heb ik niet, moet overal achteraan, uitzendburo's langs, uwv (whoepie) info hebben. Maar goed als het dan maar wat oplevert,.. iedere euro is weer wat ;-)

ben steeds als een gek aan het kijken en solliciteren geweest op van alles en nog wat ook wat ik niet eens wat vond, maar volgens mij ben ik nu op een punt dat ik hiermee stop en rustig ga kijken en reageren op alleen maar dingen die redelijk passend zijn,.. want ik hop van het ene zwangerschapsverlof naar het andere en moet iedere 4 maand weer wat neiuws zoeken om gek van te worden,..

lopen nog 2 dingen waar ik de 1e week van maart meer van hoor die me wel wat leken,.. even geduld dus nog maar,.. heb nog tot 12/3 werk

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:56

Welkom alle nieuwe werkzoekenden!

Ik heb vandaag mijn 3e gesprek gehad en ik kreeg meteen te horen dat ik door ben naar de volgende ronde. De volgende stap is een commercieel rollenspel.
Ze gaan proberen die zo snel mogelijk in te plannen omdat ik echt per 01 maart wil beginnen. Ik ben benieuwd!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:59

Ik kom ook weer even binnenvallen, Ik heb het helemaal gehad met al die sollicitatiebrieven schrijven, en iedere keer afgewezen worden! :(...Heb ook al op functies beneden mijn kunnen gesolliciteerd, maar ook daar werd ik vandaag voor afgewezen...
Ik stop er even voor een paar dagen mee, kijken of ik daarna weer inspiratie heb.....:x

Blij dat het bij sommigen van jullie wel een beetje opschiet.

Enig idee hoe het zit als je uit de Ziektewet gekickt word? Heb je dan eigenlijk nog wel ergens recht op? Want ik heb (schijnbaar) geen recht op ww, maar helemaal geen inkomen komt ook niet goed denk ik......

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:03

Cowgirl schreef:
Mijn dag begon weer goed met 2 afwijzingen en van het weekend had ik er ook al eentje. |(

nog 2 maanden en dan exit ww en langleve de bijstand.

Heb je deze week nog die dagen werk?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:34

Ik heb de sollicitatie voor die functie stopgezet. Kwam er tijdens de gesprekken achter dat het toch niet helemaal mijn ding is.

Morgenochtend een gesprek voor een andere functie :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:50

Ik kwam deel een van dit topic ook al eens tegen, maar toen zat ik volop in het werk.
Nu heb ik een andere baan maar mijn werktijden zijn niet je van het als je ook nog samenwoont en ik ben er na 4 maanden klaar mee. Mijn vriend heeft het liefst dat ik morgen al een andere baan heb met normale werktijden. Maar nu begint het gezoek.. en de afwijzingen.. en de kwijtrakende motivatie..
Vandaar dat ik hier een berichtje plaats zodat ik dit topic bij kan houden, scheelt weer gezoek.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:18

Wat doe je nu voor werk Juud?

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:39

Nou, ik heb vandaag maar weer twee sollicitaties de deur uit gedaan. Ik heb nog steeds niks gehoord van die ene baan die ik eigenlijk wel hartstikke zie zitten. Ik heb dus al een keer gebeld en zou er vorige week dus meer van horen (bedrijf was er nog niet aan toe gekomen).
Maar ja vorige week dus niks gehoord en vandaag ook niks.. Wil het eigenlijk wel weten maar ja nog een keer bellen vind ik te opdringerig.
Ik hoop niet dat het bedrijf niet de instelling heeft dat als ze me niet op gesprek willen hebben ze ook niks meer laten horen (heb nu twee weken geleden per internet sollicitatiebrief en c.v. verstuurd).

Of zouden jullie wel bellen, of gewoon wachten ????

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:45

Ik zou nog heel even wachten en daarna nog een mailtje er achteraan sturen of nog een keer bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:58

Heb vandaag een gesprek gehad, leuke functie helaas echt voor teveel uur, dus als iemand anders nog iets zoekt, en interesse heeft in een paardenbaan, mocht ik het combineren :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:41

x__Danielle schreef:
Mijn contract word per 28 februari beïndigt, moet ik dan nog die maandag werken, of niet...

Ja volgens mij wel.