Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:09

Op mijn vorige werk heeft een collega 's ochtends er vier uur over gedaan, 's middags ging ze ook weer vroeg naar huis. Maw ze was een hele dag van huis terwijl ze dus maar een paar uur gewerkt had. De rest ging van haar uren af. Een andere collega is na een half uur file omgekeerd en dat koste haar alleen een vrije dag. Dus voor een paar uur extra heeft zij de hele dag thuis kunnen doorbrengen.
Hier is er weinig meer bijgevallen en ik denk dat er morgen weinig problemen meer zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:11

opisop_shop schreef:
Jeetje Slimmerik en de terugweg ook?
Nou mn baas kan vergeten dat ik 2x 3uur zou gaan reizen om op mn werk te komen :o

Sorry, maar ik ben blij dat ik màg werken. De baas heeft gewoon een probleem als ik niet kom. Dus ik ga ervoor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:13

slimmerik schreef:
opisop_shop schreef:
Nou mn baas kan vergeten dat ik 2x 3uur zou gaan reizen om op mn werk te komen :o

Sorry, maar ik ben blij dat ik màg werken. De baas heeft gewoon een probleem als ik niet kom. Dus ik ga ervoor.

Ben ik helemaal met je eens, bovendien mag je in deze tijd blij zijn met een baan!

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:15

nou mijn baas heeft geen extreem probleem als ike r niet ben (zijn ook nog anderen)..en ik heb de instelling om er altijd te zijn (beetje ziek is niet ziek etc).. maar nu weet ik het toch echt niet! ik heb nu ECHT even geen mogelijkheid.. de buren of wie dan ook gaan me echt niet brengen hoor..
lopend? mm 60 km lijkt me niet haalbaar voor morgen 8 uur :( dus zonder trein of bus is er echt echt geen mogelijkheid geloof ik

maar ik vind het netjes dat jij alles op alles zet (zou ik ook doen dus als er een alles was om op te zetten :))

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:20

Als we de buienradar moeten geloven komt er zo in gelderland zo nog aardig wat sneeuw bij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:28

Berendje schreef:
Als we de buienradar moeten geloven komt er zo in gelderland zo nog aardig wat sneeuw bij.

*slik* :o

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:29

ik ben vandaag met 30 km per uur over de snelweg gereden naar mijn werk. maximaal 50 km. ik woon iets meer dan 30 km van mijn werk vandaan. heb er 5 kwartier over gedaan. ben regelmatig weggegleden. en ben al driftent de rotondes overgegaan.
Wij hebben afgesproken wanneer er morgen nog geen OV rijd wij ook mooi thuis blijven (donderdag al een ongeluk geweest, collega in de slip geraakt). helaas kan dan de winkel niet open...

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:31

vind ik wel een redelijke afspraak ! ik ga morgen maar vanaf half 7 op het station staan ofzo? misschien dat er per ongeluk een trein gaat rijden?!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:31

Ik ben om 21.45 uur van huis vertrokken net omdat ik nachtdienst heb en ik was om 22.20 uur op mijn werk heb er 10 minuten langer over gedaan dan anders. Ik woon in Ederveen en werk in Voorthuizen.
De snelweg A30 was goed te doen zat wel in een hevige sneeuwbui maar al met al viel het mij ontzettend mee gelukkig maar.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:33

sabby schreef:
vind ik wel een redelijke afspraak ! ik ga morgen maar vanaf half 7 op het station staan ofzo? misschien dat er per ongeluk een trein gaat rijden?!

zou je denken? :=

ik voel me echt verschrikkelijk. heb echt een baaldag gehad.
Dus helemaal naar mijn werk gereden voor de koopzondag...
al die moeite gedaan voor.... een beltegoedbon en een prepaidtoestelletje...
dus 2 transacties... zijn in totaal maximaal 25 mensen binnen geweest. al die moeite voor niks dus..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:34

Ik moet morgen om 10 uur mijn zaak weer geopend hebben in leusden. Sta dus weer vanuit nunspeet op de a 28.

Is maar weer de vraag hoe laat ik daar ga zijn.......

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:36

nou ik ben net klaar met werken pfff wat een drukte en chaos, hoop boze klanten omdat de monteurs door de weersomstandigheden niet meer kunnen rijden. Gelukkig zit het erop, het was een ramp om thuis te komen maar ben er gelukkig weer :)

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:36

oh das lekker inderdaad..

ik belde vanmiddag al - toen ik merkte- dat mn auto stuk was (ik had al gehoord dat er geen treinen reden) dat ik echt een probleem had en dus grote kans had dat ik morgenochtend niet was..
kreeg ik juist te horen dat het heus wel druk was en dat al DIE mensen wel konden komen (ja die zitten vast niet 60 km verderop :)))
maar das dubbel balen inderdaad!! net als maandag morgen trouwens: enige winkel die open is in de omtrek! 5 klanten die komen en ik lig vannacht wakker omdat ik baal dat ik niet kan komen

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:43

sabby schreef:
oh das lekker inderdaad..

ik belde vanmiddag al - toen ik merkte- dat mn auto stuk was (ik had al gehoord dat er geen treinen reden) dat ik echt een probleem had en dus grote kans had dat ik morgenochtend niet was..
kreeg ik juist te horen dat het heus wel druk was en dat al DIE mensen wel konden komen (ja die zitten vast niet 60 km verderop :)))
maar das dubbel balen inderdaad!! net als maandag morgen trouwens: enige winkel die open is in de omtrek! 5 klanten die komen en ik lig vannacht wakker omdat ik baal dat ik niet kan komen

ja indd. precies hetzelfde ja.
maar verwacht dat niet veel mensen zullen gaan winkelen hoor ;)
(zul je net zien... := )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 00:45

slimmerik schreef:
opisop_shop schreef:

Uiteraard en gelijk heb je :)
Maar dan ga ik er wel vanuit dat je normaliter ook al een beste reistijd hebt en niet zoals ik 6 tot 11 km (afhankelijk van waar ik moet werken) want dan is het dus (vergeleken met normaliter 2x een kwartier reistijd) een tikkeltje over de top naar mijn mening.
Ik hoop voor je dat je er morgen een beetje fatsoenlijk door kunt komen!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:46

ik blij dat ik een weekje vakantie heb :o
Ik wens iedereen die morgen er wel uit moet veel sterkte en volgens mij moet je even goed nadenken of je echt niet gemist kan worden.
Tenslotte wordt er niet voor niets gezegd dat het verstandiger is om thuis te blijven.

Morgen gaan we, als het weer het toestaat ;) , kijken voor een paar winterbanden voor mijn Volvo V40.
Ik heb 3 weken geleden net nieuwe (zomerbanden) gekregen maar ik glij met mijn auto beter dan met een paar skies onder mijn schoenen :(
Dus toch maar besloten om mijn eindejaarsuitkering te gebruiken voor de aanschaf van winterbanden

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:50

Ibalia schreef:
Ik wens iedereen die morgen er wel uit moet veel sterkte en volgens mij moet je even goed nadenken of je echt niet gemist kan worden.

dan denk ik op mijn beurt... ze kunnen me beter 1 of 2 daagjes missen dan 6 weken (of helemaal niet meer terugzien)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:51

Nextdomino schreef:
nexthorse schreef:
Ik heb net gelezen dat er helemaal geen bussen meer gaan rijden rondom wageningen, vanavond en ook vannacht niet...
Ik zou dus met de trein tot Ede kunnen komen, maar dan??
Zouden er lokaal nog taxi's rijden?

Heb geen idee NH....misschien wel, misschien niet.
Lopen is ook geen optie, dan ben je toch wel anderhalf tot 2 uur onderweg.

Waar woon je ergens in Wageningen?
Haarweg is vanuit Rhenen maar 5 km lopen.
Is niet ideaal, maar dichterbij dan het station in Ede.

Wandelschoenen aan, extra sokken, dikke jas, muts, etc. en dan thuis een warme douche en nog warmere chocolademelk.

Ik ga morgen na de spits, als de wegen een beetje schoongereden zijn, proberen met de auto daar te komen.
Vandaag was niet echt een optie, en met het OV ook niet.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:52

oei ja dat lijkt me wel verstandig Ibalia!

enne; ik ben het eens met je opmerking dat er niet voor niets wordt geadviseerd thuis te blijven hoor! ik kan dus alleen inderdaad stiekem gehoopt op iets meer 'begrip' voor deze onmacht maar helaas..
dus morgen toch maar gaan vragen of die NS voor mij een trein gaat laten rijden :))

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:52

Ibalia schreef:
ik blij dat ik een weekje vakantie heb :o
Tenslotte wordt er niet voor niets gezegd dat het verstandiger is om thuis te blijven.

Morgen gaan we, als het weer het toestaat ;) , kijken voor een paar winterbanden voor mijn Volvo V40.
Ik heb 3 weken geleden net nieuwe (zomerbanden) gekregen maar ik glij met mijn auto beter dan met een paar skies onder mijn schoenen :(
Dus toch maar besloten om mijn eindejaarsuitkering te gebruiken voor de aanschaf van winterbanden

Even offtopic: Maar is er nog veel sneeuw gevallen in Haulerwijk? :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 00:54

Maar ga je echt 5km lopen door deze slush/sneeuw?
Normaliter ben je dan al een uur onderweg maar nu nog veel langer (+ doodmoe als je aankomt?)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:57

opisop_shop schreef:
Normaliter ben je dan al een uur onderweg maar nu nog veel langer (+ doodmoe als je aankomt?)

Die paar dagen in het jaar dat het een keer sneeuwt, is toch niet zo'n punt om dan lang onderweg te zijn?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:58

MISTRAL94 schreef:
opisop_shop schreef:

Die paar dagen in het jaar dat het een keer sneeuwt, is toch niet zo'n punt om dan lang onderweg te zijn?

Zoals ik al schreef, ideaal is het niet.
Helaas moeten sommige mensen nu eenmaal toch op hun plaats van bestemming komen, en dat kan niet met het OV als dat niet rijdt.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:26

hier is al weer aardig wat sneeuw bij gekomen. Baal er ook van. Heb morgen in totaal 5 uur spoedopleiding die 2 jongens moeten eigenlijk wel rijden maar als het zo blijft door sneeuwen zou ik niet weten hoe. Ik neem in de winter iniedergeval geen spoedopleiding meer aan. Scheelt een hoop stress

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:36

Ik hoef nergens per sé heen en ik weiger ook in de brommobiel te stappen. Ja, een brommobiel, zo'n bakkie die maar 45 km/h kan. Ik rijd nu zelfs niet naar de winkelstraat, drie blokken verderop. Ik pieker er niet over; als ik nu ergens heen móet, ga ik lopend.
Ik ga geen blikschade en ongelukken riskeren als dat niet strikt noodzakelijk is!

Er is hier héél erg veel gevallen (Friesland). Echt heel erg veel; 40 cm of meer. Het is gewoon geen doen, je ziet de stoepranden niet meer zitten. Alles is één witte massa. Strooien? Nee hoor, niet hier..

Ik heb voor dinsdag een afspraak bij de garage. Die had ik donderdag ook, maar toen heb ik afgezegd. De medewerkster wist me te vertellen dat het overgrote deel van de afspraken al verzet was, het is gewoon geen doen op de wegen. Als er dinsdag geen verbetering is, bel ik dus opnieuw af. En dat verwachten ze ook. De wegen die ik nemen moet zijn gewoon niet vertrouwd.