Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:31

Kent iemand deze? http://www.hamara.eu/index-nl.html

Ik ben ernstig aan het overwegen om de TTEAM-workshop voor paarden te gaan doen in juni. Hun visie spreekt me aan, de omgeving is prachtig en volgens mij lag de accommodatie er ook zijn, en duur is het ook niet. En je hoeft geen paard mee te nemen :)

Verder ben ik me zwaar aan het verheugen op het werken met Jade :) Kan alleen nu niet veel, heb het in mijn rug en krijg nu elke dag van de thuiszorg een spierverslapper in mijn bil :+ Het gaat gelukkig wel al beter, maar ik mag er niet mee autorijden en het lijkt me voor de algehele kennismaking met het paard toch fijn als ik helemaal helder ben, zeg maar. Maar ik sta echt te popelen :):) Woensdag uiterlijk ben ik van die spuiten af, dus dan kunnen we.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:22

Ai, rugproblemen zijn naar. En prikken in je bil ook niet echt aangenaam, ik hoop dat het snel weer wat beter is!

Hamara ken ik niet, maar het ziet er mooi uit. Het is vanuit mijn neck of the woods een beetje boel ver voor een dag, maar een driedaags weekend zou nog wel te doen zijn. Ik vind het jammer dat ze nou net in de zomermaanden geen cursussen aanbieden, dan heb ik de mogelijkheid vakantie op te nemen en zou ik een langere cursus kunnen doen of na de workshop nog een paar dagen kunnen blijven.

Ik vind wel dat ze hele interessante dingen aanbieden, misschien dat het me lukt om in het najaar nog een weekje vrij te krijgen. Of in juni 'natuur leren verstaan' en 'communiceren met paarden' combineren, dat klinkt ook wel interessant en afhankelijk van hoe ik ingepland wordt zou ik dan maar één dag vrij hoeven te nemen.... even de planning van mijn werk afwachten. TTEAM zou ook kunnen, 15 t/m 17 juni en dan zou ik daarna nog een dag of twee lekker daar kunnen blijven om te wandelen.

Zeker het overwegen waard!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:56

Justy dat is echt een leuke site! Leuk, een weekeindje daarheen, ziet er super uit zeg, ga ik ook even onthouden :j

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:10

Site ziet er gaaf uit! Alleen zo ver weg...

En ik ga komende vrijdag twee daagjes naar Equixantos, en over een paar weken weer twee dagen. Ik heb er zin in, lekker weer iets nieuws leren :) Verder heb ik nu contact met iemand die les geeft adhv centered ridding principes en in april ook de instructeursopleiding centered ridding bij Alona gaat doen, ik hoop bij haar te gaan lessen en het rijden weer op te pakken :D

Nimue

Re: Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:15

Leuk Djoni! Ik vind Centered Riding heel handig, het geeft echt veel inzicht. Veel plezier aankomend weekend!

Ik heb ineens, redelijk onverwacht, de kans om hier in de buurt een nieuw te starten opleiding te gaan doen. Het is vlakbij, ik hoef geen eigen paard mee te nemen (die zijn er genoeg op stal) en het klinkt heel interessant. Veel aandacht voor je eigen ontwikkeling, voor zelf leren voelen en ervaren en observeren.

Het spreekt me erg aan, maar ik ga a.s. zaterdag ook naar de open dag van Pedagogiek met Dieren. Die wil ik ook graag, alleen is die praktisch wat lastiger: je moet 20 uur p/week werken en daar kom ik eigenlijk al niet aan, en dan zijn alle lesdagen ook nog eens op de dagen dat ik lekker uren kan draaien (woensdagmiddag en zaterdag). Niet echt handig voor mensen die in de buitenschoolse zorg werken, en die zullen er in het pedagogisch werkveld toch wel veel zijn. Ik moet dus op mijn werk de mogelijkheden bespreken en zaterdag eens goed bespreken wat ze nou concreet verwachten van je werkplek.

En dan kiezen... en de instructeursopleiding van Alona zit ook nog in mijn hoofdje, vooral vanwege de uitgebreide groep docenten waar je dan les van krijgt. Daarbij spreekt de combinatie van onderwerpen daarvan me ook wel heel erg aan - maar waar haal ik in hemelsnaam dat paard om het mee te gaan doen?

Gelukkig ben ik nog jong en hoeft niet alles tegelijk, vertel ik mezelf dan maar. ;)

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:24

Jij bent lekker bezig Djoni!
Ik ga ook een soort van nieuwe start maken. Via een nieuw stalgenootje ben ik in contact gekomen met haar instructrice. Die heeft veel ervaring met blessurepaarden, o.a gereden bij Antoin de Bodt, David de Wispelaere, en Liselotte Maas. Zij gaat mij les geven met Boa. Heel rustig beginnen, om de week een half uur.
(Boa heeft HKO, kogelartose en een net gerevalideerde peesblessure).
Ik ben dus heel benieuwd! Boa gaat van d'r ijzers, zooltjes en siliconenen af binnenkort, want dan gaat ze toch ook dag en nacht het land op, leek me een goed moment om dat dan te doen. Ik ben ook bezig met hoefschoenen.

Het neckrope rijden met Sacha ligt op een iets lager pitje even, ik ben ook met haar bezig met rechtrichten, en dat vind ik makkelijker met teugels. Ze was nogal uit balans geraakt, en zwabberde, en ik wil wel dat ze recht wordt/blijft.

Heeft er nu al iemand die dagcursus bij massage hippique gedaan? Ik ben zo benieuwd of je daar ook al een beetje zelf mee kan masseren, of het meer een opstapje is naar de volledige weekopleiding.

Nimue veel plezier en succes Zaterdag! En je laatste zin klopt helemaal :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:29

Nimue, paard is eventueel bespreekbaar als je dat echt wil zou je eventueel Bregh mee mogen nemen. Tenminste, als de clinic mijzelf bevalt. Alona is vlakbij mijn stal, dus ik kan haar ook zelf komen voeren ed en haar in de gaten houden.

Mocht je het iets vinden dan doen we via pb wel even kijken hoe we elkaar eventueel tegemoet kunnen komen.

Veel plezier en succes in elk geval as zaterdag!

Reiziger, ik ben heel erg benieuwd naar de ervaring van die lessen, ik heb veel over AdB gehoord omdat een stalgenootje van me haar paard naar hem wilde brengen maar tegen de kosten opliep, dus ik weet er eigenlijk nog niet genoeg van.

Djoni, heeeeel veel plezier as weekend!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:37

Jeetje Breghje, dat je dat zomaar aanbiedt, wat lief. Dat zou voor mij de opleiding wel gelijk heel veel toegankelijker maken, het zelf moeten meenemen van een paard is echt mijn grote struikelblok.

Even voor de duidelijkheid, die instructeursopleiding is elke twee weken een maandag (al hoef je niet elke keer een paard mee te nemen), en niet bij Alona zelf maar bij Hippisch Centrum Den Goubergh in Roosendaal. Geen idee waar dat precies is en hoever het bij Margreets eigen stal vandaan is.

Maar ik vind het echt een lief aanbod, en ik zou er zeker graag eens met je over willen pb-en of het haalbaar is en of we een manier kunnen vinden die voor allebei goed voelt. 9 april ben ik zelf bij Alona voor een cursus, en het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe het mij dan bevalt; als dat toch tegenvalt (verwacht ik niet maar je weet maar nooit) ga ik natuurlijk geen hele opleiding daar doen. ;)

Ik wacht nu eerst a.s. zaterdag af, de opleiding aan de HU is eigenlijk mijn eerste keuze (en die zou ik dan later willen aanvullen met een instructeursopleiding) maar ik vraag me af of ik daar praktisch alles voor rond krijg.

Wat een keuzes allemaal hé. :D Ik vind het heel leuk dat er zoveel is wat me interesseert, maar ook wel moeilijk hoor. Het is allemaal zo leuk en interessant! Ik moet mezelf ook echt blijven vertellen dat als ik er nu eentje kies, dat die andere niet persé NOOIT meer gaan gebeuren. Dat het niet of-of hoeft te zijn, maar elkaar ook mooi kan aanvullen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:54

reiziger schreef:
Jij bent lekker bezig Djoni!
Ik ga ook een soort van nieuwe start maken. Via een nieuw stalgenootje ben ik in contact gekomen met haar instructrice. Die heeft veel ervaring met blessurepaarden, o.a gereden bij Antoin de Bodt, David de Wispelaere, en Liselotte Maas. Zij gaat mij les geven met Boa. Heel rustig beginnen, om de week een half uur.
(Boa heeft HKO, kogelartose en een net gerevalideerde peesblessure).
Ik ben dus heel benieuwd! Boa gaat van d'r ijzers, zooltjes en siliconenen af binnenkort, want dan gaat ze toch ook dag en nacht het land op, leek me een goed moment om dat dan te doen. Ik ben ook bezig met hoefschoenen.

Het neckrope rijden met Sacha ligt op een iets lager pitje even, ik ben ook met haar bezig met rechtrichten, en dat vind ik makkelijker met teugels. Ze was nogal uit balans geraakt, en zwabberde, en ik wil wel dat ze recht wordt/blijft.

Heeft er nu al iemand die dagcursus bij massage hippique gedaan? Ik ben zo benieuwd of je daar ook al een beetje zelf mee kan masseren, of het meer een opstapje is naar de volledige weekopleiding.

Nimue veel plezier en succes Zaterdag! En je laatste zin klopt helemaal :D

ik ga in mei :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:31

Jade schreef:
ik ga in mei :)

Ik ook, maar op een ander datum dan jij dacht ik (ik de 28e)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:35

Die opleiding aan de HU vind ik ook nog altijd heel erg interessant, ik kan alleen niet zo goed vinden of er nu een soort master-variant van bestaat... Misschien ga ik het wel doen als ik klaar ben met mijn bachelor Psychologie volgend jaar, als alles volgens (mijn) planning verloopt ben ik in juni 2011 klaar en dan zou ik natuurlijk mooi in september kunnen beginnen. Moet ik alleen nog een werkplek zien te vinden, maar dat zien we tegen die tijd wel weer :)

Morgen kan ik eindelijk naar 't peerd, heb er echt zin in :j Heb al een touwhalstertje en een leadrope besteld, kon het niet laten :o

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:46

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:54

Ik kom hier stiekem even inbreken. Wat hebben jullie allemaal leuke workshops en cursussen gevonden zeg, super.

Ik doe ook de opleiding EMP aan de HU, tweede jaar en dus laatste jaar. ;)
Mijn ervaringen zijn na 2 jaar nog steeds minder positief, helaas.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:57

Nimue schreef:
Jeetje Breghje, dat je dat zomaar aanbiedt, wat lief. Dat zou voor mij de opleiding wel gelijk heel veel toegankelijker maken, het zelf moeten meenemen van een paard is echt mijn grote struikelblok.

Even voor de duidelijkheid, die instructeursopleiding is elke twee weken een maandag (al hoef je niet elke keer een paard mee te nemen), en niet bij Alona zelf maar bij Hippisch Centrum Den Goubergh in Roosendaal. Geen idee waar dat precies is en hoever het bij Margreets eigen stal vandaan is.

Maar ik vind het echt een lief aanbod, en ik zou er zeker graag eens met je over willen pb-en of het haalbaar is en of we een manier kunnen vinden die voor allebei goed voelt. 9 april ben ik zelf bij Alona voor een cursus, en het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe het mij dan bevalt; als dat toch tegenvalt (verwacht ik niet maar je weet maar nooit) ga ik natuurlijk geen hele opleiding daar doen. ;)

Najaaa zomaar... :D Is wel over nagedacht hoor!

Als de clinic mij en jou bevalt, én het te doen is om Bregh daar lopend naartoe te brengen dan zie ik er niet echt een probleem in, tenzij eea heel erg laat zou worden, dan zie ik graag eventueel een trailer geregeld. Gewoon eerst alles maar eens afwachten, en dan zien we vanzelf mogelijkheden ontstaan.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:25

Kun je wat meer vertellen over je ervaringen, Nektosha? Ik ben wel erg benieuwd :)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:11

Mag ik even toch wel een beetje trots deze link spammen? http://www.ganzenvlucht.be/

De eerste echte activiteit van onze eigen organisatie :) (voor wie nog een leuke niet-paardgerelateerde workshop zoekt :P )

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:17

Nou ja Breghje, hoe dan ook, ik vind het bijzonder en voel me gevleid dat je dat überhaupt overweegt. :)
Een trailer zou ik denk ik wel kunnen regelen en een ervaren chauffeur ook (arme paps... ;)). Eerst inderdaad maar even afwachten, ik moet nu eerst de lastige beslissing nemen of ik evt. die opleiding hier in de buurt zou willen doen - en dat moet helaas vóór de dag die ik bij Alona ga doen, dus dat maakt het er ook weer niet makkelijker op allemaal.

nektosha schreef:
Ik doe ook de opleiding EMP aan de HU, tweede jaar en dus laatste jaar. ;)
Mijn ervaringen zijn na 2 jaar nog steeds minder positief, helaas.

Hè jammer dat je het nog steeds zo ervaart. :n In het begin liep je tegen het chaotische aan hé? Is dat nog steeds zo erg? Jammer. Ik moet echt op mijn kop gaan staan om deze opleiding te kunnen gaan doen, dus dan wil ik liefst zoveel mogelijk weten wat ik kan verwachten, dus als je nog wat wilt delen graag! Als er dan dingen bij zitten waarvan ik weet dat ik er echt niet mee kan omgaan, weet ik dat het liefst maar van tevoren. ;)

Justy, bij Eefke daar kom ik wel eens. Echt super daar!
Het wordt mij ook niet helemaal duidelijk hoe het met de master zit, daar wil ik zaterdag ook wat meer over vragen.

Wat een leuke link, ik zet hem in mijn favorieten. Beeldhouwen is net niet mijn ding, maar de doelstelling van jullie organisatie vind ik super dus ik houd het in de gaten!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:27

Zo, en net maar weer even gebeld om weer een afspraak te maken voor een keertje rijles. Ik ben met mijn eigen pony weer wat dingen tegen gekomen waar ik aan wil werken, vooral het evenwicht tussen ontspanning en voorwaarts rijden. Ik heb er weer helemaal zin in. +:)+ Ik heb zo af en toe eens een keer les, en daar kan ik dan gelijk weer weken mee vooruit om zelf aan te oefenen, bevalt me erg goed op deze manier. Nu is het alweer wat langer geleden en ik merk dan wel dat e.e.a. toch al snel wat gaat versloffen, dus het zal wel hard werken worden volgende week. :D

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:15

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:03

Ik heb ook de neiging te reageren, maar weet niet of ik zin heb in de discussie die ongetwijfeld gaat volgen... Op zich is er niks mis mee om hier kritisch naar te kijken, natuurlijk. Het jammere is dat het vaak zo respectloos moet - mensen die het onzin vinden, daar heb ik geen probleem. Mensen die zeggen dat het onzin IS en het belachelijk vinden dat anderen het geen onzin vinden, daarmee wel.

Ik kon het toch niet laten om een eerste reactie te geven, ben ook benieuwd hoe dat topic verder gaat. Op zich vind ik het onderzoek van die dure mevrouw die in de beginpost genoemd wordt wel interessant, ik zou wel eens willen weten wat zij nou precies onderzocht heeft en hoe ze dat gedaan heeft. Ik vraag me trouwens wel af waarom iemand van de faculteit diergeneeskunde dit onderzoek doet, lijkt me meer iets voor psychologie of geneeskunde.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:28

Jade en Sosha ik zou het leuk vinden om jullie ervaringen te horen met de dagcursus massage hippique. Vanuit een ander topic waar ik ook veel zit gaat er ook iemand de dagcursus doen, zij zou me ook op de hoogte houden.
Wat ik wil, en wat ik wil leren, lijkt steeds meer gekoppeld te zijn aan het heel houden/verbeteren van de gezondheid van mijn paard. De acupressuur, de nieuwe lessen die ik start binnenkort, yoga, en misschien masseren en (natuurlijk) bekappen. Ik zou heel graag Boa zelf ter ondersteuning van alles een beetje los willen kunnen maken met wat massage technieken.

Zo zoekt ieder hier zijn weg, mooi om te lezen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:35

reiziger: np, Raja uit ander topic is al geweest, daar zou je ook aan kunnen vragen :)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:36

Ik zag toevallig bij Boktmeetings (geloof ik) een topic van iemand die vroeg of er dit weekend nog Bokkers zouden gaan, dus na dit weekend zullen er wel weer wat ervaringsdeskundigen bijgekomen zijn :)

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:08

Potverdikkie, ik keek net op de site van massage hippique, zitten alle dagcursussen in Nederweert t.m Juni al vol! Voorlopig kan het dus niet eens!

Justy haar ken ik idd van het HKO topic ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:17

Nimue, Den Gouberg tov Bregh haar stal is wel trailerafstand.... ik heb alleen geen trailer.

Coydog, ik zal vanavond of morgen eens in dat topic kijken, ben wel benieuwd. Heb zo ook al eens discussies over Reiki gehad, en als ik in de juiste bui ben dan wil het wel eens hard tegen hard gaan, maar altijd netjes. Ik heb niet zo heel veel problemen met mensen die het niks vinden, die heb ik namelijk genoeg op mijn tafel gehad...:)

;)