Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:52

zo heb je ook niet op elke HAVO of VWO precies dezelfde vakken toch? of dezelfde boeken ed, dus vind ik het ook niet vreemd dat je verschillende vakken enzo hebt op de verschillende HBO's en UNI's :)

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:37

Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben me overtuigd dat wiskunde waarschijnlijk wel te doen moet zijn! Dus ik heb me afgelopen week aangemeld voor Bedrijfseconomie aan de RuG :D
Wie weet kom ik volgend jaar wel weer langs in dit topic *D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:53

Kiwipitje schreef:
Vind het een beeeetje bijzonder LuvdaTossa dat jij hier aan suggereren bent dat jouw / jouw vriend zijn opleiding 'zwaarder' is dan andere opleidingen. :')

Ik wil niets suggereren, maar vind het juist vreemd dat het mogelijk is dat hogescholen zelf punten toekennen aan landelijke tentamens. M.i. moet elke student hetzelfde aantal EC's kunnen krijgen voor een landelijk tentamen, want er worden dezelfde eisen gesteld. Net als op een andere hogeschool punten worden gehaald die ingezet kunnen worden op andere vakken waarbij dan geen tentamen hoeft te worden gemaakt. Ik vind het een beetje een vreemde gang van zaken en merk het nu terug in het masterjaar. Waarbij sommige studenten wel de boeken van Mintzberg hebben gehad en wij helemaal niet. Zij moeten alsnog weer een tentamen daarover maken. Dat kan toch een stuk efficienter?

Fijn Oehlalala :D Lekker dat de knoop is doorgehakt! Heel veel succes!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:42

Hoe lang zit er bij jullie eigenlijk tussen een tentamen en de uitslag daarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:47

Soms zat er een paar dagen tussen, maar ze mochten er ook 2 (of 3?) weken over doen.. Sommigen deden er dus ook zolang over..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:49

Ohh ik zou willen dat het zo snel ging :=. Bij ons 6 weken (en zo lang duur het ook altijd + / - een paar dagen) en nu 8 (!!) weken in verband met vakantie :(. Duurt echt té lang eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:04

O das wel lang idd! Volgens mij hadden ze bij ons maximaal 15 lesdagen, dus 3 weken.. En als het later werd stond het vaak wel op blackboard.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 11:16

Als het later wordt hebben we gewoon pech. Krijgen een e-mail met uitslag na 6 weken en week erna uitslag via de post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:26

O wij idd ook via mail, maar niet op de post. :n

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 09:40

Ooh vind het wel fijn dat wij ook nog op de post krijgen.. toch een stukje zekerheid. Ben alweer druk aan het studeren voor inleiding recht en management en organisatie.. bahbah.. en dat terwijl zowat iedereen vakantie heeft hier.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:23

Ik heb het toch liever direct op de mail! De volgende dag is het in progress verwerkt, dus ze kunnen niet meer terug :D Laatste tentamen gehaald en nu alleen nog maar een paar dagen scriptie bezig om de puntjes op de i te zetten. :)

Op de uni hier in Groningen zijn ze erg snel met nakijken. Maximaal 2,5 week en meestal veel eerder. Zelfs het biv tentamen, waarbij gemiddeld 15 kantjes zijn volgeschreven door meer dan 100 personen, was in twee weken nagekeken! Erg lekker, dan weet je waar je aan toe bent.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:50

Wij krijgen het dus én op de mail én op de post, alleen duurt sowieso 6 weken. Das minder. Alleen inleiding recht is snel, das een of ander vaag online tentamen uit een databank waarbij je zelf kan inplannen wanneer je die wil.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:29

Citaat:
Are you a prostitute or are you an auditor?
1. You work very odd hours.

2. You are paid a lot of money to keep your client happy.

3. You are paid well but your pimp gets most of the money.

4. You spend a majority of your time in a hotel room.

5. You charge by the hour but your time can be extended.

6. You are not proud of what you do.

7. Creating fantasies for your clients is rewarded.

8. It's difficult to have a family.

9. You have no job satisfaction.

10. If a client beats you up, the pimp just sends you to another client.

11. You are embarrassed to tell people what you do for a living.

12. People ask you, "What do you do?" and you can't explain it.

13. Your client pays for your hotel room plus your hourly rate.

14. Your client always wants to know how much you charge and what they get for the money.

15. Your pimp drives nice cars like Mercedes or Jaguars.

16. Your pimp encourages drinking and you become addicted to drugs to ease the pain of it all.

17. You know the pimp is charging more than you are worth but if the client is foolish enough to pay it's not your problem.

18. When you leave to go see a client, you look great, but return looking like hell (compare your appearance on Monday AM to Friday PM).

19. You are rated on your "performance" in an excruciating ordeal.

20. Even though you get paid the big bucks, it's the client who walks away smiling.

21. The client always thinks your "cut" of your billing rate is higher than it actually is, and in turn, expects miracles from you.

22. When you deduct your "take" from your billing rate, you constantly wonder if you could get a better deal with another pimp.

23. Your pimp seems to often abuse you, forgetting that without you, he would not have a business.

24. You do all the real work, but the pimp has a higher stigma and more money, and really just has to "coordinate" the work for you. Sometimes, you wonder if you could just make more money pimping out yourself.

25. You get so brainwashed into the lifestyle, that you don't realize that life can be better, until it is too late.

26. Personal time, or a work/life balance, is meaningless to your pimp, all he cares about is satisfying the clients, despite how many times he tells you he loves you.

27. After a few years, you find that all your non-prostitute friends are no longer your friends, because you lost touch and your schedule and lifestyle was difficult to manage, and you find that you associate primarily with other prostitutes.

28. The turnover rate is ridiculously high. Everyone thinks they can do it for a few years, no problem, but after just a few clients railing you, many break under the pressure, or quit for a better life.

29. Most of the time, your job could be performed by a well-trained monkey.

30. You thought college was a waste of time.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:01

hoi hooi!

is even stil geweest hier, iedereen met vakantie geweest denk ik? :)
moet maandag weer naar school, opening van t nieuwe jaar is bij deloitte!
ben heel benieuwd wat dit derder jaar me zal brengen, zal in mn rooster al wat vakken voorbij komen waarover ik hier al wat heb gelezen :) ben ook nog eens elke donderdag en vrijdag vrij de hele eerste periode, heel fijn! :D ben nu als invaller aant werk bij crawford productions als receptioniste, is ook wel leuk! hoe is het verder met iedereen?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:10

hoi hoi!
nog steeds stil hier! iedereen alweer met school begonnen? dit is mijn tweede week, valt tot nu toe mee haha :P wel vervelend, moet een aantal boeken bestellen die net uit zijn, die zijn bijna nog nergens leverbaar.. ik heb ook het HANDBOEK EXTERNE VERSLAGGEVING 2011 van Deloitte nodig, dacht misschien heeft iemand die voor mij toevallig? naja en anders kost het me weer 55,50.. :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 22:12

Misschien tweedehands op internet ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:14

Volgens mij gaan die boeken 2e hands niet zo hard..

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:21

het is de 2011 versie die ik nodig heb, tweedehands worden vaak de oudere versies aangeboden maar zal eens kijken! dit geldt ook voor de rest van de boeken helaas :P mn docent zei dat mensen die bij deloitte werken/stage lopen m gratis krijgen dus dat we via onze 'connecties' konden proberen om er goedkoper aan te komen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:25

Ik heb veel boeken wel 2e hands gekocht en later ook weer verkocht, maar de wettenbundels en het handboek gewoon nieuw.. Voor mijn her had ik toen die van E&Y geleend van het werk.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 22:26

Handboek kun je ook best flinke tijd gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:27

Wij mochten volgens mij max 1 jaar ouder gebruiken.. Maar ze raadden wel altijd de nieuwste aan :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 22:28

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:29

Geen vriendje/vriendinnetje bij Deloitte? Ik heb hem iig ook gratis gekregen :j M'n vriend dit jaar ook.

Nou ik hem mijn diploma op zak :D Vanmiddag nog even een presentatie geven bij mijn afstudeerbedrijf en dan vertrek ik voor een paar maanden richting Zuid Amerika. In het nieuwe jaar zie ik wel weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:57

Gefeliciteerd LuvdaTossa! Zag dat de meesten uit mijn oude klas hun diploma ook alweer binnen hebben.. Zijn ook haast allemaal al aan het werk inmiddels geloof ik.

Ga je alleen naar Zuid Amerika? Gaaf hoor!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:26

'T is inderdaad heel rustig geweest hier!

Gefeliciteed met de diploma's! heb vandaag te horen gekregen dat ik mn P ook heb gehaald <3 !

Woow zuid-amerika, super tof!