Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:36

Hier ook een pas werkloze.
2 jaar geleden heb ik mijn vaste baan opgezegd en ben nu na 1.5 jaar aan de kant gezegd. Ze konden me door de crisis geen vast contract aanbieden :( .
Ben nu al 2 maanden aan het solliciteren maar zoals bij bijna iedereen nog steeds niks ;( .
Voor het eerst in mijn leven werkloos en vind het nu al niks. Heb ook al in andere braches gekeken maar daarvoor heb ik vaak te weinig opleiding. Ben toen na mijn vbodiploma gelijk gaan werken en verder geen opleiding meer gevolgd.
Mag woensdag voor de 2de keer weer na het uwv en ben benieuwd of ze nu al gaan pushen, want zo komt het wel op me over. Ik moet alles maar aannemen ongeacht hoeveel uur of afstand. Maar 38 uur wordt vanwege lichamelijke problemen te zwaar en de afstand verder de 20 km heb ik geen geld voor!
Afwachten maar.
Iedereen verder succes met de zoeken naar een baan!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:54

lightmorebh schreef:
Hier ook een pas werkloze.
2 jaar geleden heb ik mijn vaste baan opgezegd en ben nu na 1.5 jaar aan de kant gezegd. Ze konden me door de crisis geen vast contract aanbieden :( .
Ben nu al 2 maanden aan het solliciteren maar zoals bij bijna iedereen nog steeds niks ;( .
Voor het eerst in mijn leven werkloos en vind het nu al niks. Heb ook al in andere braches gekeken maar daarvoor heb ik vaak te weinig opleiding. Ben toen na mijn vbodiploma gelijk gaan werken en verder geen opleiding meer gevolgd.
Mag woensdag voor de 2de keer weer na het uwv en ben benieuwd of ze nu al gaan pushen, want zo komt het wel op me over. Ik moet alles maar aannemen ongeacht hoeveel uur of afstand. Maar 38 uur wordt vanwege lichamelijke problemen te zwaar en de afstand verder de 20 km heb ik geen geld voor!
Afwachten maar.
Iedereen verder succes met de zoeken naar een baan!

Ik zit ook bij het uwv, maar dat is omdat ik in de ziektewet zit?
normaal zit je dan toch bij CWI

Poosje81

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:38

CWI heet tegenwoordig UWV Werkbedrijf ;) De WW wordt overigens gewoon ook betaald door het UWV :j

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:12

Leonoor schreef:
CWI heet tegenwoordig UWV Werkbedrijf ;) De WW wordt overigens gewoon ook betaald door het UWV :j

Oh dus het CWI zoals het was is niet meer?

Is dat samen nu?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:14

Ja feitelijk wel, maar ze werken nog wel naast elkaar, dus UWV Werkbedrijf heeft nu een deel van de taken van het UWV (oa controle op sollicitaties).

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:21

Leonoor schreef:
Ja feitelijk wel, maar ze werken nog wel naast elkaar, dus UWV Werkbedrijf heeft nu een deel van de taken van het UWV (oa controle op sollicitaties).

Gezelligheid....
Nou goed, ik zit in de ziekte wet en heb dus alleen te maken met die tak van het uvw.....
Ik hoop dat ik snel weer aan het werk kan.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:25

Ik heb nog een vaste baan, maar wil zooooo graag weg... maarja zolang ik niks anders heb blijf ik maar. Iedere dag met grotere tegenzin.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:55

Hey, hey ik wil hier een post plaatsen over de MC Donald op de Grote Houtstraat tegenover de V&D in Haarlem.

Volgens mij broer die MC Donald manager is op de grote markt locatie gaan er een hoop mensen bij de grote houtstraat er binnenkort eruit om de personeel te verfrissen.

Dus sla je slag ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:57

Super kensha, alleen is Haarlem niet in de buurt. :o
Ik heb vroeger ook bij de Mac gewerkt en echt leuk werk, maar o zo onderbetaald vond ik. Bij de plaatselijke cafetaria verdiende ik gewoon 3 x zoveel.....

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:59

kaatje77 schreef:
Super kensha, alleen is Haarlem niet in de buurt. :o
Ik heb vroeger ook bij de Mac gewerkt en echt leuk werk, maar o zo onderbetaald vond ik. Bij de plaatselijke cafetaria verdiende ik gewoon 3 x zoveel.....

Naja je kan ook bij hun proberen te groeien in een bepaald vak zodat je makkelijker ergens anders aan de bak komt ;)
Je hoeft eenmaal niet voor de rest van je leven er werken.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:00

Nee, daar heb je een punt in. :))
Vooral nu met de economische crisis. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:40

Na het versturen van 30 brieven en 29 afwijzingen... heb ik morgenochtend mijn eerste sollicitatiegesprek! Sluit perfect aan op mijn wensen/capaciteiten. Maar nu nog aangenomen worden :=

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:11

Heel veel succes....

Ik baal echt weer ontzettend van mijn baan. Overal is wat, maar hier maken ze er wel een heel groot zooitje van. Maar ja.. vast contract.. Als ik het hier hoor is doorbijten een betere optie :)

Afgelopen week wel op het net rondgekeken, ik zie toch wel veel vacatures open..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:33

Lotus83 schreef:
Leonoor schreef:

Gezelligheid....
Nou goed, ik zit in de ziekte wet en heb dus alleen te maken met die tak van het uvw.....
Ik hoop dat ik snel weer aan het werk kan.

Woensdag mag ik gaan praten met een reïntegratie man van het UWV
Ik hoop dat ze me een beetje kunnen helpen want het schiet echt niet op......

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:08

Ffortuna schreef:
Na het versturen van 30 brieven en 29 afwijzingen... heb ik morgenochtend mijn eerste sollicitatiegesprek! Sluit perfect aan op mijn wensen/capaciteiten. Maar nu nog aangenomen worden :=

Wat goed zeg, hoe is het gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:13

Het was lastig! Ik heb ook niet veel ervaring met solliciteren. Wel vertelden ze dat ik bij de laatste 5 kandidaten zit, van de 150 briefschrijvers. Dat is iig positief.

Gesprek zelf was dus moeilijk. Veel cases met vragen als 'hoe zou je dit en dit aanpakken', waarbij ze niet wilden vertellen hoe de situatie nu is. Maar dan is het lastig antwoorden (als zij vragen naar hoe ik de nieuwsbrief wil verbeteren, en zij willen niet zeggen hoe het nu is, kan ik moeilijk antwoorden wat er dan beter moet :+ )... De helft van de tijd ging het prima maar de andere helft kreeg ik nogal vage reacties.
Kortom... afwachten! woensdag hoor ik meer. Als ik niet door ben, vertellen ze ook waarom. Dat is altijd prettig.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:15

Misschien een tip, probeer eens te solliciteren bij de overheid of de NS, beveiliging of justitie.

Agenten zijn altijd nodig, bij diverse bedrijven zoals de NS en de beveiliging krijg je een opleiding en dat geld ook voor justitie.
Dat zijn banen die altijd nodig zullen zijn.
Misschien wel iets totaal anders maar ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:16

Ik solliciteer ook (bijna altijd) bij de overheid :j

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:17

Fortuna, mag ik vragen waar je nu op heb gesolliciteerd?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:20

Ik meld me ook!
HEb wel een baan, maar ben eigenlijk al een tijdje aan het orienteren op iets anders.
AL tig brieven gestuurd, een aantal "nee"-brieven terug gekregen (wel zo netjes, van evenzoveel bedrijven helemaal géén reactie gehad, waaruit ik dan weer concludeer dat ze wel een tekort aan personeel móeten hebben, anders was er vast iemand geweest die een briefje terug had kunnen sturen :)* )

En nu kreeg ik een brief van een baan die me écht wat lijkt terug, scheur de envelop open:
bevestiging van de ontvangst van uw soll.brief.
Dus nog geen daadwerkelijke reactie, vanaf vandaag kun je niet meer reageren, dus ik verwacht deze week wel een brief thuis.
Ik hoop zó dat ik op gesprek mag komen!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:54

ik ben ook weer een beetje werkloos. in juni heb ik mijn diploma dierverzorging niv. 4 gehaald. en ben toen bij de dierenwinkel gebleven. daar werk ik vast op de vrijdag avond en zaterdag ik kon daar wat dagen extra werken maar ze konden me geen zekerheid geven dus ik ben door blijven zoeken. al meerdere sollicitatiebrieven gestuurd, waar ik bij een paar op gesprek mocht komen en bij 1 mocht ik komen werken, dat was voor de functie groom/stalmedewerker. dit heb ik 3 maanden volgehouden en sinds donderdag ben ik er weer gestopt. hard werken/ dagelijks overwerken en slecht betaald. dit is niet wat ik zoek!
dus nu werk ik weer wat extra bij de dierenwinkel, want daar ben ik gelukkig nooit gestopt. en nu weer snel op zoek naar een vaste fulltime baan. maar waarschijnlijk in een andere sector. wat het niet makkelijker maakt want als je geen diploma en geen ervaring hebt word je al snel afgewezen

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:46

Nou aan deze kant gaat het ook niet zo best, ik ben in de ziektewet gekomen en daardoor uit eindelijk mijn ontslag gekregen. Heb nu al meer dan 36 brieven de deur uit (in een maand tijd) en het enige wat ik terug krijg zijn afwijzingen, afwijzingen en nog meer afwijzingen! Je wordt er best moedeloos van. Ik was voorheen van mening alles pakken wat je pakken kan, maar daar ben ik ook wel van terug gekomen. Dat heb ik nu twee keer gedaan en beide keren beviel het toch niet zo goed en had ik na korte tijd al dat ik de uitdaging in het werk miste. Ben nu dus echt op zoek naar werk waarvoor ik geleerd heb. Best lastig nog, maar gewoon door gaan!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:52

Mleen, als je in de ziektewet zit en je contract wordt niet verlengd, kun je volgens mij via het UWV een reïntegratietraject volgen, misschien iets voor jou om naar te informeren?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:32

rebeltje schreef:
Ik baal echt weer ontzettend van mijn baan. Overal is wat, maar hier maken ze er wel een heel groot zooitje van. Maar ja.. vast contract.. Als ik het hier hoor is doorbijten een betere optie :)
Afgelopen week wel op het net rondgekeken, ik zie toch wel veel vacatures open..
Heb ik ook. Ik heb een vast contract, maar baal gewoon, heb het niet naar mijn zin. Ben al heel lang overal aan het kijken én aan het solliciteren (heb een HBO studie gedaan) maar word nergens ook maar uitgenodigd. Reden: uw CV past niet bij uw werkervaring.
Nee, dat klopt. Ik heb een lerarenopleiding gedaan en werk nu 3 jaar als account manager. Ik wil graag iets met teksten schrijven en onderzoeken doen, maar ja, daar is mijn werkervaring niet naar. Ik kom nergens aan de bak, hoe kan ik werkervaring opdoen als ik nergens word aangenomen?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:03

Poe.. na dik 8 mnd werkloos geweest te zijn heb ik sinds afgelopen maandag weer werk. 38u en onbepaalde tijd.
Te fijn voor woorden en ook nog s een topsfeer onder de collega's.
Was ook echt weer toe aan een baan. Zoveel vrije tijd is niet goed voor een mens.
Ben aan deze baan gekomen via uitzendbureau. En bedrijven spelen het, zeker in deze tijd, veel via uitzendbureaus.
Regelmatig even je hoofd laten zien of even bellen zorgt er wel voor dat ze je leren kennen. Misschien een goede tip voor sommigen van jullie!

Hou vol iedereen!