Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:55

Ik heb best respect voor de bezorgers in dit weer.
Enige waar ik wel van baal is dat ze niet de moeite nemen om aan te bellen als er een pakje bezorgt moet worden.

Was gister de hele dag in mijn nieuwe woning en vind een briefje in de bus dat ze aan de deur zijn geweest NOU MOOI NIET!

Maar verder DIEP RESPECT zeker in deze kou :=

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:59

Soms zijn ook de bellen stuk, of zijn mensen net ergens bezig in huis waar je het niet horen kan. Heb wel eens vijf minuten aan staan bellen, op het raam geklopt etc, maar zat iemand met een koptelefoon naar muziek te luisteren met z'n rug naar me toe :+
Tja, dan heb ik ook iets van; de post moet bezorgd, ik loopt door :+

Marije_jiplover

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:27

En dan de kerstreclame van TNT: Let it snow, let it snow, let it snow!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:45

Een slee is wel een goed plan! Ik ga eerst morgenochtend die kant op voor m'n urenbriefje, is het niet te doen met de fiets (zonder tassen) knoop ik ook een krat op de slee en laat de post naar het depot brengen. Zal ik alleen echt van 11 tot 6 bezig zijn... als het niet langer is!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:51

Roane schreef:
Soms zijn ook de bellen stuk, of zijn mensen net ergens bezig in huis waar je het niet horen kan. Heb wel eens vijf minuten aan staan bellen, op het raam geklopt etc, maar zat iemand met een koptelefoon naar muziek te luisteren met z'n rug naar me toe :+
Tja, dan heb ik ook iets van; de post moet bezorgd, ik loopt door :+

Ja uiteraard maar mijn bel deed het gewoon en maakte de hele dag geen herrie, bezig met behangen
Gangdeur stond nog open.

Ach ja maakt ook niet uit maar dat is het enige waar ik soms nog wel eens van baal
Hopelijk maandag wel gewoon pakketje :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:53

Ik mag blij zijn als mijn post om 11 uur op het depot is...
Vrees dat het wel later wordt dan 11 uur.
Van de week met die sneeuw was het 12 uur voor ik mijn eerste wijk had.
En toen met de fiets er 3 uur 50 over gedaan, alles gelopen met de fiets aan de hand en 4x tussendoor naar het steunpunt gemoeten, had 8 tassen in totaal toen...
Hoop dat het morgen gewoon 4 tassen zijn, dan hoef ik niet extra heen en weer. En dan lukt het met de slee vast prima.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:19

Vast een stomme vraag, maar wat doen jullie met een krat op de slee? Daar de post in ofzo? En wat voor krat eigenlijk. Een krat bier? :D :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:22

Nee, een stevige krat (geen boodschappenkrat, maar steviger) en ik hang de fietstassen eraan en in de krat de extra nabrengzakken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:23

Ik moet morgen en dinsdag ook werken maar heb echt geen idee hoe ik alles gedaan moet krijgen nergens waar ik loop wordt gestrooid en 2 straten (lange straten) moet ik echt fietsen anders kost het me zeker 2 uur per straat.
Gelukkig vind mijn baas mij belangrijker dan de post en wil niet dat we gaan stunten om alles maar bezorgd te krijgen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:25

Zo, ik ga slapen :D het word morgen een lange dag met die sneeuw :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:25

Haha die slee is wel een geniaal idee _O-
Ga t morgen ook proberen xD
Hier kom je met die sneeuw op dit moment ook niet ver := weet niet hoe t morgen is xD Heb deze week iig erg weinig post gelukkig :)
Ga gewoon mn moonboots aan doen :P En maar lopen ofzow xD met fiets aan de hand met fietstassen erop xD :P

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 00:40

Waar kan ik zo'n krat vinden? :o
Anders zet ik 'm fietstassen zo op de slee, maar dan moet ik bij stoepjes wel voorzichtig zijn (als ik ze kan vinden onder de sneeuw). :')
Echt een win-win situatie :D , want met zo'n slee kun je dan super makkelijk van huis naar huis zonder zo'n enorme stapel op je arm mee te sjouwen. Zeker op dinsdag, met die grote hoeveelheiden huis-aan-huis...

Succes voor degenen die vandaag al moeten!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:24

Ik hoef de hele week niet te werken, was niet nodig blijkbaar.
Morgen(euh, vandaag..) gaat idd druk worden hoorde ik al, succes iedereen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:42

heb zelf ook 5 jaar de krant smorges weg gebracht en id respect voor die mensen die uren in die kou kleumen

t iritantste vond ik idd die brievebusse die kei iritant open gaan naar binnen met zowel klep als zo een haar heg....waar je gek van werd als je dunne post had want dan kwam je er gewoon niet door heen..
en dan met deze sneeuw en kou probere om je fiets rechtop t houde en niet om t valle en t glijen

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 03:40

ik geef de postbode een meeneem-warme chocolademelk als hij de post komt brengen in de broodjeszaak waar ik werk. Daar is hij heel erg blij mee nu :)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 05:59

ik hoef vandaag niet te lopen.. de bestelbus kan de kranten niet komen brengen vanwege de sneeuw :=

dus k mag ze morgen lopen tegelijk met de krant van morgen, of vanmiddag :P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 06:16

Ik ben me nou aan het inpakken :) slee staat klaar buiten, in de verse sneeuw, ik zet mijn beste postmentaliteit op en hoop dat ik niet te veel post heb vandaag; anders komt m'n slee ook niet meer vooruit :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 07:05

marielle231 schreef:
Ik heb best respect voor de bezorgers in dit weer.
Enige waar ik wel van baal is dat ze niet de moeite nemen om aan te bellen als er een pakje bezorgt moet worden.

Was gister de hele dag in mijn nieuwe woning en vind een briefje in de bus dat ze aan de deur zijn geweest NOU MOOI NIET!

Maar verder DIEP RESPECT zeker in deze kou :=

Dit snap ik nooit zo goed. Want wat voor zin heeft het voor een postbezorger om weer het hele pokkeeind terug te vinden INCLUSIEF lading?? Absoluut geen voordeel toch?? Ik snap dan ook niet dat er uberhaupt mensen zijn die niet bellen, daar geloof ik ook niet echt in, maar je hebt van die gekken... Vervelend hoor :(

Maar mogelijk heeft je bel ook gehaperd? Ik kreeg laatst ook een klacht van een man, die beweerde dat ik niet had aangebeld, hij was steeds thuis en hoorde de brievenbus, was met een aangetekende. Nou, ik kan je verzekeren dat ik minstens 2 maal aanbel voor dat ik een briefje ga schrijven, en ik niet altijd weet dat als ik niets hoor de bel ook echt kapot is, want soms heb je van die zachte rare. Het is verbazinwekkend hoeveel bellen je niet hoort en die het waarschijnlijk ook niet doen... Daar kan niemand iets aan doen (ja bewoner, maar die moet er dan wel eerst achterkomen). Als ik iets niet zinvol vind is dat met aangetekende door heel Alphen fietsen en met dezelfde hoeveelheid weer terug naar het filiaal te gaan. Daar wordt ik supershaggo van, want heb ik het gevoel dat ik het voor niets heb gedaan en voor jan l*l uren in de kou heb vertoeft.

Kan ook niet indenken dat er mensen zijn die met pakketjes weer terug gaan rijden... maar goed, je hebt er rare bij zitten :P

Iedereen vandaag; VEEL SUCCES! Ik ga maar eens die kant op ploeteren

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 08:39

Sterkte iedereen vandaag. Hier (omgeving Gouda) is echt onwijs veel sneeuw gevallen (30cm). Mijn moeders auto is ingesneeuwd en die is maar met mijn vader meegereden. Ze belde net al dat mijn zusje en ik maar niet de weg op moesten gaan met de auto, want het is levensgevaarlijk op de weg.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:22

Ben vermorgen om 9u vertrokken naar het sorteercentrum in alphen (3km). Na 20 minuten was ik zo'n 300 meter van huis met de fiets, toen heb ik gebeld dat ze de hele zooi naar het depo mogen brengen. 2 kratten (van de klapkratten) op de slee en ik ga wel lopen... heb afgesproken dat als ik om half 4 nog heel veel moet, ik even bel!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 11:30

Sterkte vandaag!
Ik ben heel benieuwd voor morgen. Zag dat vandaag de Gamma al bezorgd is. Nou weet ik niet of ik dit moet zien als een manier om de dinsdag te ontlasten, of dat we morgen gewoon net zo veel huis-aan-huis hebben. :=
Ik denk dat ik morgenochtend even bel hoe laat mijn wijken ongeveer klaar zijn en of ze ''maatregelen'' hebben getroffen (misschien dat ze nu zoveel mogelijk bezorgers inzetten om wijken te verdelen). We zien wel. :-)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:57

Ik heb sneeuwvrij, bij ons wordt er geen post bezorgd vandaag.
Gamma was vandaag, morgen Karwei en nog eentje.
Maar wij moeten dus morgen ook de Gamma doen...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:03

Dat is wel balen!
Maar dan valt de h-a-h verder misschien mee dus. Natuurlijk wel veel post, maar dat vind ik niet erg. Er is hier voor vanavond wel weer sneeuw voorspeld, en vannacht kan het gaan ijzelen!
Fietsen is dus sowieso geen optie vrees ik. Ik ga zo de slee maar 's uitproberen. :D

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:07

Toekie schreef:
Vast een stomme vraag, maar wat doen jullie met een krat op de slee? Daar de post in ofzo? En wat voor krat eigenlijk. Een krat bier? :D :D

Gewoon die post kratten.
Of loop jij bij TNT?Want dan heb je ze niet.
Ik loop bij sand en mijn post wordt thuisbezorgd in stevigen kratten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:25

Ow! Nee ik ben idd een TNT'er. Maar onze fietsttassen zijn stevig genoeg om erop te zetten. Of ik doe zo'n boodschappenkrat en dan daar de post in ofzo. Ik ga straks wel wat experimenteren. (:)

Ze zien me al aankomen. Eerst met die kerstmuts en dan nu die slee erbij. Ik zit eraan te denken om onze hond als rendier ervoor te spannen. :D