een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_Laura

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:31

Welke radiozender in Amerika is eigenlijk een beetje radio538-achtig? :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:16

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:22

Ja inderdaad Kiis FM! Die luister ik ook altijd via internet haha :P

Ik heb vandaag m'n plaatsing te horen gekregen *\o/* Kom op Olney Central College in Illinois! Yeaaah haha maar nu kan ik niet meer slapen O:) Gastgezin is nog niet helemaal zeker.... maar kan er wel paarden gaan rijden, echt superleuk :D :D

@Melanie: Heb je het een beetje naar je zin in FL? Het is vast een stuk aangenamer weer dan hier... :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:10

Superleuk!!! :):)
Ik weet het nog steeds niet -O-

Jaa, tis heerlijk hier!
Alleen m'n oorontsteking houd het plezier wat tegen dus vandaag maar alleen in het huisje gebleven en beetje gezwommen met hoofd boven water.
Was wel naar ziekenhuis geweest haha achja :')

Tis hier rond 30 graden dus haha.
En shoppen is heerlijk hier <3

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:10

Eh 103.9 fm haha, is denk ik 107.9 in de rest van utah, maar de naam? _O-

Klinkt gaaf Unfaithful! En pearden! :oo

En over de thee, hier wordt dus geen alcohol of caffeine gedronken omdat dat verslavende middelen zijn en je lichaam is een tempel en dient zo behandelt te worden. Geen piercings, tattoos, meer dan 1 paar oorbellen, verslavende middelen, etc.

(Ik heb 8 oorbellen en een navelpiercing :') )

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:30

Wat een gezeur joh :')

Hier in Florida komen telkens reclames over Utah, actieve reizen enzo :')

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 03:49

Ja het is hier een groot speelparadijs! :D Bergbeklimmen, mountainbiken, hiken, skieen, snowboarden, kanoen... :Y)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 06:20

Super leuk blogje weer Karin :D

Melanie, vond je ook toen je uitstapte in florida dat de geur zo anders is als in Nederland ?
Ik echt wel, moest er eerst wel aan wennen, niet vreemd ofzo. Maar echt heel anders.
Het 'gras' vond ik ook fantastisch daar.

Soms ruikte ik de geur ineens weer in m'n neus en dan moest ik weer aan Florida denken :D

KISS-FM is zo'n beetje HET station daar, nouja, wel een hele bekende. Slam-fm idee.

Maar drink jij ook geen thee daar dan Karin ?
Ik zou niet echt zonder kunnen, drink gemiddeld 1.5 liter per dag groene thee :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 06:54

Karin, misschien moet je ze maar eens uitleggen dat er ook caffeinevrije koffie bestaat en vooral dat er ook thee bestaat zonder caffeine/theeine... groene thee, rooibos, kruidenthee heerlijk! Je zult ze wel lekker geshockeerd hebben met 8 oorbellen en een piercing :+

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:04

Kiis FM heb ik ook ontdekt, dat luister ik nu ook erg vaak :))

Gefeliciteerd met je plaatsing! Super leuk dat je ook paard kan rijden! :D

Jammer van je oor Melanie :(:) , hoe warm wordt het daar in de zomer als het er nu al 30 graden is := ? (bij mijn gastgezin is het nu ook al 3 dagen elke dag boven de 25 graden := )

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:23

Mailtje terug van mijn organisatie. Ik zou nu toch maar echt eens moeten gaan bellen! :oo
Pfff.. Doe ik na het weekend wel. O:) Ahaha uitsteller ben ik ook. :P

Ga nu maar eens leren voor mijn examens!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:24

Dag iedereen!
Ik kom maar eventjes binnen vallen, ik heb namelijk een vraag.
Als sinds ik een klein meisje ben, is het mijn droom om naar amerika te gaan. Dit jaar zou eigenlijk perfect zijn geweest(na mijn eindexamens) maar het kon niet vanwege de paarden.
Nu kan het volgend jaar waarschijnlijk wel, maar ik vroeg me af of jullie toevallig weten of dat kan tussen je mbo opleiding. Dus kan ik volgend jaar nog een jaar High school doen, terwijl ik dit jaar aan mijn mbo opleiding begin.
Ik dacht dat je maximaal 18.5 jaar moet zijn als je daar weg gaat, dat kan eigenlijk precies ( stel, ik ga volgend jaar augustus weg, dan ben ik 17, ben in januari jarig, dus als ik weer in augustus naar nederland ga, ben ik 18.5 jaar.)

En welke organisaties raden jullie aan?

Melanie, veel plezier alvast!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:25

Haha ik ben daar ook een masteruitsteller in :P
Ik vind het niet erg om mensen te bellen die ik ken, maar mensen die ik helemaal niet ken schuif ik altijd maar voor me uit :P

Ik moet ook maar weer eens beginnen :=

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:39

RoosG schreef:
Dag iedereen!
Ik kom maar eventjes binnen vallen, ik heb namelijk een vraag.
Als sinds ik een klein meisje ben, is het mijn droom om naar amerika te gaan. Dit jaar zou eigenlijk perfect zijn geweest(na mijn eindexamens) maar het kon niet vanwege de paarden.
Nu kan het volgend jaar waarschijnlijk wel, maar ik vroeg me af of jullie toevallig weten of dat kan tussen je mbo opleiding. Dus kan ik volgend jaar nog een jaar High school doen, terwijl ik dit jaar aan mijn mbo opleiding begin.
Ik dacht dat je maximaal 18.5 jaar moet zijn als je daar weg gaat, dat kan eigenlijk precies ( stel, ik ga volgend jaar augustus weg, dan ben ik 17, ben in januari jarig, dus als ik weer in augustus naar nederland ga, ben ik 18.5 jaar.)

En welke organisaties raden jullie aan?

Melanie, veel plezier alvast!

Leuk!
Volgens mij kan je je MBO wel een jaar stopzetten, tenminste, je kunt ook een jaar skippen tussen H4 en H5.

Ik ga met Into-Exchange, erg leuke en kleine organisatie!
TravelActive is ook wel leuk, maar ik voelde me meer als een nummer behandeld daar.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:55

ik kreeg laatst een mailtje van sts dat ze nu 300 van de 1500 mensen geplaatst hebben wereldwijd...
Pfoee ik nog niet dus. ik ben echt zo zenuwachtig daarvoor!
Heb namelijk onwijs veel zin om er heen te gaan en het lijkt me echt een unieke ervaring..
Vind het alleen jammer dat ik nu net de leukste jongen ooit heb ontmoet :o
Ik heb het hem nog niet verteld want dacht dat het nooit serieus zou worden, maar begin nu over dat niet serieuze toch wel serieus te twijfelen!
pff dubio dus maar ja ben heel bang dat ik toch niet wordt aangenomen op een school vanwege mijn cijfers hier in nederland.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:05

Lienek schreef:
ik kreeg laatst een mailtje van sts dat ze nu 300 van de 1500 mensen geplaatst hebben wereldwijd...
Heb namelijk onwijs veel zin om er heen te gaan en het lijkt me echt een unieke ervaring..
Ik heb het hem nog niet verteld want dacht dat het nooit serieus zou worden, maar begin nu over dat niet serieuze toch wel serieus te twijfelen!
pff dubio dus maar ja ben heel bang dat ik toch niet wordt aangenomen op een school vanwege mijn cijfers hier in nederland.

Jij maakt je wel echt heel druk hoor. Komt heus wel goed! Geduld is de sleutel. En over die jongen, zou het maar gewoon vertellen, heb ik ook gedaan tegen m'n date en tja, aan jou de keus waar je voor wilt gaan dan. Ik zou dit jaar niet opgeven voor een jongen :n

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:06

ladylay schreef:

Melanie, vond je ook toen je uitstapte in florida dat de geur zo anders is als in Nederland ?
Ik echt wel, moest er eerst wel aan wennen, niet vreemd ofzo. Maar echt heel anders.
Het 'gras' vond ik ook fantastisch daar.

Soms ruikte ik de geur ineens weer in m'n neus en dan moest ik weer aan Florida denken :D

KISS-FM is zo'n beetje HET station daar, nouja, wel een hele bekende. Slam-fm idee.

Ik zou niet echt zonder kunnen, drink gemiddeld 1.5 liter per dag groene thee :+

Kiis fm is hèt station van Los Angeles. Nee ik vind de geur niet anders hoor haha. Het gras is idd apart :p

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:30

MelanieB schreef:
Lienek schreef:

Jij maakt je wel echt heel druk hoor. Komt heus wel goed! Geduld is de sleutel. En over die jongen, zou het maar gewoon vertellen, heb ik ook gedaan tegen m'n date en tja, aan jou de keus waar je voor wilt gaan dan. Ik zou dit jaar niet opgeven voor een jongen :n

Kopt ik maak me er ook onwijs druk om hoor! en ik ga mn jaar ook zeker niet opgeven hoor, dit is echt een unieke kans, maar stel ik plan nu een groot feest in, wat ik wel van plan ben en het gaat niet door, dan sta je mooi voor paal haha.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 04:39

ladylay schreef:
*KNIPKNIP*

Dankje! :D Ik drink gewoon thee hoor. Zoals ik al zei. Heb het een hele tijd niet gedaan omdat het een beetje ongemakkelijk voelde maar ik zit hier weer aan minstens 3 koppen per dag. :D
miccamaaike schreef:
Karin, misschien moet je ze maar eens uitleggen dat er ook caffeinevrije koffie bestaat en vooral dat er ook thee bestaat zonder caffeine/theeine... groene thee, rooibos, kruidenthee heerlijk! Je zult ze wel lekker geshockeerd hebben met 8 oorbellen en een piercing :+

In groene thee zit normaal gesproken wel caffeine, maarja er is zeker (vooral hier) thee te vinden zonder hoor! Het is gewoon dat ze de behoefte dus niet zo hebben omdat ze er letterlijk niet in geloven. En ja. Mijn oorbellen/piercing... :') Zo is het dragen van een bikini hier ook niet normaal, minimaal een tankini/badpak. Kom ik in mijn bikinitje aangehuppelt met navelpiercing. WAY TO GO 8-) Nee echt meiden, Utah is echt een klein religieus eilandje. Kom ika an als agnostische Hollandse meid. :+

@Lienek, ik kreeg mijn plaatsing op 28 mei en dat was 'vroeg' , het komt goed meid! :* Enne, zeker niet opgeven voor een kerel.

By the way, ik ben ook met Into-Exchange. Fantastisch leuke organisatie! Hier zijn ze verbonden met ISE, International Student Exchange en dat is me prima bevallen. +:)+

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:03

Ik heb een mailtje terug van mijn gastgezin!

Helaas wel met 'wat minder' nieuws.. Ze is namelijk hoogzwanger van haar 2de kind. :\
Straks zit ik daar, 2 huilbaby's, een moeder die de stress niet meer aan kan en op haar kinderen flipt, een vader die nog niet weet hoe een luier om moet..

Leuk.. :\

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:33

Hmmm misschien is het een goed idee om het hier eens goed over te hebben met je organisatie? Want dit klinkt inderdaad niet echt als de ideale situatie.. :\ En het is natuurlijk wel de bedoeling dat jij daar een superleuk jaar tegemoet gaat..

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:44

Nee inderdaad.. En ik zie er al een tijdje tegenop om heen te gaan, mede door die problemen met mijn gastgezin, maar ook problemen thuis, vriendje etc. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:56

Bleh ik zou eens bellen naar je organisatie ofzo, dalijk zit je daar na school een beetje oppas te spelen ofzo. :=

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:20

Dat is niks inderdaad... misschien dat ze wel een nieuw gastgezin voor je kunnen vinden :) Je moet er wel naar uit kunnen kijken!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:45

Mijn moeder kwam er dus achter dat ze zwanger was toen ik hier al was. OEPS. -O-

Ik dus een hele zwangerschap meegemaatk van een 39-jarige :=

Baby is gisteren geboren. Tis wel een doetje hoor. :D