Jordy schreef:Hallo,
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar vroeg me af of jullie misschien wat vragen kunnen beantwoorden?
Ik zit heel erg te twijfelen wat ik wil gaan studeren.
Het liefst verpleegkundige maar aangezien ik daar de vooropleiding niet voor heb wil ik misschien eerst verzorgende IG gaan doen en daarna doorleren voor verpleegkundige.
Ik weet dat je als verzorgende ook wel is klusjes moet doen die misschien minder leuk zijn.
Ik vraag me af hoe jullie daar mee omgaan?
Ik zie mezelf namelijk nog geen mensen wassen, verschonen etc.
Ik ben bang dat ik dat niet kan of dat ik het verkeerd doe.
Word je daar in de opleiding ook in begeleid hoe je dat allemaal moet doen?
Ik twijfel dus of ik deze opleiding wel moet gaan doen, ik ben niet zo heel spontaan en ik zie het mezelf allemaal nog niet doen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen in de zorg.
Hoi Hoi,
Wat versta je onder klusjes die minder leuk zijn? 
De dagelijkse bezigheid van een verzorgende is nou eenmaal wassen, aankleden zorgen dat alle mensen s morgens geholpen worden! Je kunt het niet zo snel verkeerd doen, je moet het alleen wel zeker willen! Als jij nu al denkt niet met mensen om te kunnen gaan qua wassen, verschonen etc. dan zou ik als ik jou was er niet aan beginnen. De opleiding is best pittig als je het niet echt leuk vind.. maar als je het leuk vind weer goed te doen! In de opleiding afhankelijk waar je hem volgt word je het beste begeleid in de praktijk.. mijn persoonlijke ervaring is dat de theorie op school niet heel veel voorsteld en je veel zelf moet doen.. daarvoor moet je het dus ook leuk vinden dan ga je wel opzoek. Er zitten ook hele leuke kanten aan de mensen zijn zoo dankbaar vooral als je ze helpt te verschonen etc. ik kijk er doorheen misschien eens kijken of je in een verzorg/verpleeghuis mee kan lopen een paar dagen? kun je zien wat het met jezelf doet? Ik zelf vind het super leuk, lekker met me oudjes maar er zijn verschillende keuzes op het gebied verzorgende. Als verpleegkundige zul je uiteindelijk ook mensen moeten en kunnen wassen al zal dit misschien minder belangrijk zijn dan andere taken. Ik hoop dat je iets aan mijn ervaring heb
Als je vragen heb, stel ze gerust!