Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:33

Anneert, heel graag! Ben altijd benieuwd naar hoe dat van andere eruit zien. Het gaat bij die van mij enkel nog om wat kleine aanvullingen (zoals zo'n profiel). Opmaak ben ik al zeer tevreden over, dus je design is veilig :D

Oef, als ik ooit ergens uitgenodigd ga worden, moet ik nog serieus gaan shoppen. Na die jaren diergeneeskunde studeren hou je vooral uh huispakken en slobberkleding over :+

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 06:32

idinn, ik moet even kijken wanneer ik tijd heb om mn cv te sturen, ben vandaag en morgen hele dag aan het werk ,maar ergens tussendoor moet het vast lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:59

Het heeft geen haast hoor! Zal mn mailadres vast sturen naar je. Maar kijk maar wanneer je tijd hebt. Werk gaat voor hè :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 16:12

Meld zich weer met vacature: projectmanager. Opdracht bij een klant van ons. Brede projectervaring, hoeft niet meerdere projecten tegelijk te draaien, maar wel langer aan 1 zeer uitgebreid project te hebben gewerkt.
Regio Amsterdam

PB voor meer info! ;)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:48

Ik ben woensdag gebeld geworden vanuit het uitzendbureau of ik interesse had in een bepaalde functie. Zij zouden mij gaan voorleggen aan de opdrachtgever. Na hoeveel dagen zou ik het uitzendbureau mogen bellen om te vragen naar de stand van zaken, zonder drammerig of te ongeduldig over te komen(wat ik momenteel wel ben, ik wil die baan heeel graag!)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:11

Nou, gesprek gehad. Ging wel goed
Krijg volgende week te horen. Dus ben erg benieuwd!!

Ikke89 schreef:
Ik ben woensdag gebeld geworden vanuit het uitzendbureau of ik interesse had in een bepaalde functie. Zij zouden mij gaan voorleggen aan de opdrachtgever. Na hoeveel dagen zou ik het uitzendbureau mogen bellen om te vragen naar de stand van zaken, zonder drammerig of te ongeduldig over te komen(wat ik momenteel wel ben, ik wil die baan heeel graag!)

Ik ga duimen voor je ben benieuwd!! :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:08

Ik heb zelf na een week gebeld

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:44

Fijn dat het goed ging Lyzet! Ik ben momenteel aan het proberen wat meer ritme in te bouwen in m'n dagen. Ik heb nu tot ik een "grote mensen baan" vind, een baantje in de horeca. Ik heb voor mezelf wel besloten idealiter 3 a 4 dagen in de week te werken daarbij.. Het schopt toch m'n ritme in de war en ik wil voldoende tijd over houden om te solliciteren en te onrspannen.

Ik merk wel dat ik sinds ik afgestuurd ben en weer in de horeca werk, mijn hele fatsoenlijke ritme eruit is. Ik ben geneigd om te laat naar bed te gaan en op bed te blijven liggen tot ik een keer zin heb eruit te komen.. :o Dit wil ik nu dus wel weer omgooien!

Hoe pakken jullie het aan om structuur te behouden? Hebben jullie een planning van wanneer en hoeveel je moet solliciteren?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:04

Ik maakte zelf lijstjes, wat ik wilde doen op een dag met eventueel de tijden erbij wanneer ik het af wilde hebben. Misschien heel autistisch, maar bij mij werkte het. En gewoon mn wekker zetten op tijd en bij mij komt er dan vanzelf ritme in , als in dan word ik automatisch wakker rond die tijd.

Daarnaast maakte ik een overzicht van de vacatures waar ik op wilde solliciteren, met functie, niveau, plaats, en sluitingsdatum van vacature. Zo plande ik dat dan in, dat ik op tijd de brief schreef etc.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:10

Het reintegratie bureau heeft mij ook aangeraden om een planning te maken, zoek een aantal dagen in de week dat je gaat solliciteren! Blok deze tijden dan ook in je agenda!

Ik vind het ook moeilijk een ritme aan te houden en mezelf tot solliciteren aan te zetten!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:33

Goede tip Kimberley. Ik vind het soms ook heel moeilijk om me dan niet te verliezen in doelloos internetten bv als ik wil schrijven, maar spreek dan altijd met mezelf af, eventjes ontspannen en dan aan de slag.

Vanavond heb ik een meedraai dienst.. geen idee hoe ik me moet voorbereiden, ik weet de doelgroep niet eens, maar daarover heb ik eerst nog een gesprek, dus dat scheelt. Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:38

Ik had een redelijk werkend systeem. Maar merk laatste tijd dat het weer chaos is. Dus ga vandaag even een werkschema maken met daarin momenten wat ik moet doen qua solliciteren. En hopelijk helpt dat om weer goed bezig te gaan. Vacatures zoeken lukt wel tussen alles door. Maar dan daadwerkelijk gaan reageren is een stuk lastiger (want motivatie is gewoon steeds lager als je enkel afwijzingen krijgt). Het helpt ook niet mee dat mijn opleiding waardeloos is. Dat zoekt en reageert toch rotter dan als je ergens een bijpassend opleiding bij hebt.

En nog jou CV etc bekijken Anneert, ook nog niet aan toegekomen. Dan ben je werkloos en heb je nog nergens tijd voor :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:40

Ik reageerde gewoon meteen zodra ik iets zag. Ik had een standaard motivatiebrief en paste daarin dingen aan voor het bedrijf.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:51

Herkenbaar, ik kan me er ook steeds moeilijker toe zetten... er is ook gewoon heel weinig in mijn regio (behalve callcenter....)

Woensdag naar de banenmarkt... ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:36

Uwv belde net op ivm mn aanvraag voor WW. Conclusie dat het allemaal erg ingewikkeld is en ze nog niet kon zeggen of het afgewezen wordt ja of nee. Ze ging zich er nog verder in verdiepen. Waarom ik nu pas een aanvraag deed en niet toen. Uhm ik was aan het studeren. Idee was gewoon nog 3 jaar en dan gaan werken. Dat liep anders, kan je helaas niet plannen. Ow ja, waarom gestopt (iets met amper uren en duurdere reiskosten dan salaris). Ja je had dan eigenlijk moeten aanvragen en voor diezelfde 5 uur/week werk moeten zoeken. Zucht ja want dan zijn je reiskosten opeens heel anders. Als ik had kunnen blijven werken, dan was ik gewoon gebleven (iets met vast contract). Echt hele hele diepe zucht.

En spontaan echt totaal nergens zin meer in. K*tleven -O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:25

Hier staat standaard de wekker op 05.20 .. iets met vent en werken _O-
Ik ga er dan ook meestal wel uit of rond 6 uur want dan staan er 3 kittens van 4 weken te gillen ... die heb ik maar opgevangen heb ik toch iets om handen nu ik thuis bent en ik merk dat dat mij ook ritme en structuur geeft.

Dan ontbijten en even nieuws kijken en dan check ik alle vacature sites en app en zit er iets bij dan reageer ik direct en zit er niets bij dan morgen weer een dag.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:29

Jaaaa ben aangenomen bij het bedrijf waar ik woensdag eigenlijk al gesprek had *\o/* maandag wordt ik al ingewerkt.
Ze waren helemaal blij met mij

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:45

Iloveiswan schreef:
Jaaaa ben aangenomen bij het bedrijf waar ik woensdag eigenlijk al gesprek had *\o/* maandag wordt ik al ingewerkt.

Dat is wederzijds hoop ik? :D gefeliciteerd overigens! *\o/*

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:46

Cowboy55 schreef:
Iloveiswan schreef:

Dat is wederzijds hoop ik? :D gefeliciteerd overigens! *\o/*

Ja tuurlijk :)

Vooral omdat ik reizen met Ov niet erg vind en erg flexibel ben :) fijn om te horen ook

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:24

Ahhhhhhhh leuk, gefeliciteerd

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:50

Heeft iemand nog ergens motivatie liggen om naar mij op te sturen? Er komt echt niets uit mijn handen. Ik zoek mij suf,m aar vind zo weinig of klik een vacature alweer weg omdat ze eisen stellen die ik niet heb. Suf zo :(

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:04

Tancreda ik wil je niet demotiveren, maar ik heb hetzelfde probleem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:11

Ik doe gezellig mee... in mijn boodschappenmandje daarnet: koekjes, chips en chocolade :')

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:43

Gefeliciteerd iloveiswan! :D

Motivatie ligt hier ook niet... laatste brief werd ook al een beetje knip-en-plak.

Soms helpt het om er een dag later naar te kijken... en soms is de vacature het ook gewoon net-niet. :\ Dan krijg je sowieso minder op papier dan bij je echte droombaan....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:16

Alle vacatures die ik nu heb staan om 'misschien' te schrijven zijn het allemaal net niet. Maar ja, op een gegeven moment moet je wat toch? Grmbl.
Gelukkig ben ik neit de enige met het probleem :(:)

chocolade..... Mij net rot gezocht, maar ik heb het niet meer in huis ;( :7

Iemand ervaring met een 0 uren contract afsluiten terwijl je in de WW zit? Mogelijk kan ik bij een kennis wel een 0 uren contract krijgen, maar zal dus ene week niets zijn andere weken wat meer. Het is niet zomaar werk maar wel werk dat in mijn straatje past en goed op mijn cv staat en past, vandaar dat ik wel met zoiets in zee wil - uiteraard ook doorzoekend naar wat meer uren baan, want op een 0 uren contract kan ik geen huis en paarden onderhouden ;)