Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:17

Hmmmm.... ik heb niet zon goed gevoel over dit gesprek overgehouden. De branchemanager kent gelukkig wel mensen goed die mij ook goed kennen dus die gaan nog ff een goed woordje voor me doen. Hoop dat dat wat doet... :(

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:24

Ik kom even binnenvallen. Ik zit nu al 4 maanden thuis en solliciteer me suf. Heb een gesprek gehad en daar ben ik helaas afgewezen. Nu is mijn probleem dat ik alleen mijn vmbo tl diploma heb door omstandigheden.Graag zou ik een baan voor minimaal 24 uur vinden en dan daarnaast een cursus/avondopleiding volgen. Maar waar vind ik deze? Ik hoorde via een vriendin dat de meeste bedrijven een loi opleiding niet meetellen.. En dan is nog de vraag welke opleiding/cursus is slim. Waar is makkelijker werk in te vinden. Ik heb altijd zonder diploma in de zorg gewerkt maar in die sector is ook niet veel. Ik vind elke opleiding ok zolang er maar niet teveel rekeninzicht voor nodig is want dit heb ik helaas echt niet. Heeft iemand van jullie misschien een tip waar ik het beste kan kijken en voor welke opleiding/cursus?

Voor de mensen die al langer thuis zitten, kop op! Ooit moet de markt toch weer beter worden en dan zijn wij aan de beurt :)

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:42

Jammer Ir1ne, dat je er niet een goed gevoel over hebt, maar misschien komt het gewoon goed.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:43

Misschien wel. De HR manager stelde gewoon erg vervelende vragen waardoor ik me behoorlijk voor het blok gezet voelde en waardoor ik misschien een verkeerd beeld van mezelf heb neergezet.
He bah! :( had me er zo op verheugd.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:44

Heb nog wel weer wat geprobeerd toe te lichten en net iemand gesproken die had al een goed woordje gedaan. De branchemanager had ehm gebeld over mij, over een oude collega, heeft hij gezegd: als ik denk dat het is wie ik denk dat het is, kun je haar wel aannemen. Is een goeie. :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:59

Oh wat fijn voor je Ir1ne!

En brudoe, ik vrees dat de markt momenteel erg laag is wbt bbl opleidingen. Wat heb je gedaan in de zorg? Misschien daar wat zitten te zoeken?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:04

Had dinsdag een gesprek... Was positief van beide kanten. Kon maandag dan direct beginnen. Zou woensdag of donderdag iets horen. Word ik vanochtend gebeld, dat de keuze op een ander meisje is gevallen; maar wel mijn gegevens graag in hun systeem willen houden, want ze zag wel een kans dat er misschien over 2 weken toch een plekje vrij was, en dan zou ze me weer bellen. Dus het was nog niet echt een officiele afwijzijng zeg maar.... Maar toch, had er zo op gehoopt...Ik wil gewoon werken GVD... :P :o

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:08

Nogmaals Accountmanager binnendienst in de Meern, wie wil mag zijn CV sturen..... :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:11

Hier ook alleen maar nee je past niet in het plaatje, of ja er zijn andere kandidaten die net wat beter aansluiten.. Pff ik geef me tot januari denk ik :(
Wil een opleiding doen maar zelfs daarvoor krijg ik helaas geen plekken beschikbaar..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:18

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:47

Ik lees al een tijdje mee en zal nu ook maar eens wat posten ;).

Ik heb 3 weken geleden te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt en zit dus vanaf aanstaande maandag zonder werk.. -O-
Heb afgelopen woensdag sollicitatiegesprek gehad wat erg pittig was, dus ben heel benieuwd of hier iets uit komt. Verder natuurlijk ook enkele brieven gestuurd.

Ik heb Dier- en Veehouderij (HBO) gestudeerd en mijn voorkeur gaat uit naar een advies/commerciële binnendienstfunctie in de agrarische sector.

Heb al enkele nuttige tips langs zien komen hier dus ga vanaf nu fanatieker meelezen en posten!

Vervelend dat het werk vinden bij de meeste nog niet echt wil lukken, hopen dat er snel iets op jullie pad komt!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:52

In welke regio zoek je Fjordjuhh?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:57

Gribaldi vervelend he die standaard afwijzingen..
Ik heb ook veel afwijzingen gehad. Dat ik niet voldoet aan hun functie profiel. Ehm ik heb alles wat gevraagd wordt..
Ja.iemand anders sluit toch beter aan.
Nu maar hopen dat een van de twee waar ik op gesprek ben geweest wat wordt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:57

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:35

Ja erg vervelend Horsii, ik heb zoiets van laat me op gesprek komen dan kan ik veel meer vertellen. Ik wil zo graag werken maar goed dat zullen er vast meer zijn ;)
Zo nog maar even wat zoeken en er dan maar een gezellig weekend van maken :)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:09

Heb al een tijdje mee zitten lezen en meld me nu ook maar.

Ik zit vanaf augustus thuis en heb ook nog niets gevonden. Solliciteer me suf, maar krijg iedere keer weer een standaard afwijzing dat er andere kandidaten zijn die beter aansluiten aan de eisen.
Heb toch redelijke en brede ervaring op allerlei vlakken en een redelijk stabiele opleiding.
Maar ja, er zijn zoveel mensen die werk zoeken in mijn branche.
Ik ben op zoek naar een baan als secretaresse, assistent, administratief medewerker enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:15

@Ir1ne: Leuk. Hopelijk wordt het iets. :D
@Michelle: Sterkte met zoeken!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:24

haha, nee Kriel, net ietsje te hoog gegrepen :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:32

hmmmm in spanning zitten... maandag weet ik meer .. maar k wil zo graag poink poink..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:35

Hier ook nog steeds spanning.. Maar vermoed dat ik nog wel een heel weekend in spanning kan zitten.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:43

Ik sluit aan bij de spanning. Hoop echt van harte dat ze vanmiddag nog bellen, weer een weekend wachten zie ik niet zitten :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:51

Jippie, mijn leidinggevende is nog steeds druk bezig om voor mij een werkervaringsplek te zoeken :D
Toch wel super, dat ik dan 1 dag minder mag werken en zij ook nog een werkervaringsplek zoeken :D
Wat een geweldige leidinggevenden heb ik toch!

Zou geweldig zijn, want ik vind het zo zonde van mijn diploma en capaciteiten als ik alleen maar de bijbaan heb. Dan is dit een gouden combi als het lukt!

En ideaal tot ik wel passend werk vind.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:55

Oh my! Zou het dan toch??? Ik ben doooooooor! Andere persoon is afgevallen :oo

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:57

Gefeliciteerd!!!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:01