Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:31

11AFotograaf schreef:
AOV heb ik ook niet. Zit te denken om me aan te sluiten bij een broodfonds en dan een AOV voor na 2 jaar ziek zijn. Is goedkoper, zeggen ze...

Ja daar heb ik ook over nagedacht. Alleen je moet bij een broodfonds wel geïntroduceerd worden.. Dus lastiger om tussen te komen.

Ik heb maar een afspraak gemaakt bij een adviseur. Hopelijk kan die me wat duidelijkheid verschaffen.

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:42

Ik heb gehoord dat ze bezig zijn met iets collectiefs voor alle zzp-ers.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:39

Paan schreef:
Weet iemand hoe ik uit kan rekenen wat voor omzet ik moet halen bij een bepaalde huurprijs?
Klinkt heel vaag, dat weet ik maar ik weet niet hoe ik het anders moet bekijken. :o?

Je bedoelt wat een goede verhuurprijs is als je een artikel in de losse verhuur hebt of c.q. onroerend goed verhuurt ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:22

Ik neem aan de huurprijs van een pand :)

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:24

HILDA gecondoleerd! :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:25

Och, ik lees het nu ook.... gecondoleerd hoor!

Is dat nu de 2e opa....? :(:)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:30

Ik bedoel welke omzet je minimaal moet halen bij ern bepaalde huurprijs. Maar ik weet nu dat ik een heel erg blond-moment had vanmiddag. Want het heeft natuurlijk ook te maken met je overige kosten, je winstmarges etc etc.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:36

Gecondoleerd Hilda.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:49

bevertje schreef:
11AFotograaf schreef:
AOV heb ik ook niet. Zit te denken om me aan te sluiten bij een broodfonds en dan een AOV voor na 2 jaar ziek zijn. Is goedkoper, zeggen ze...

Ja daar heb ik ook over nagedacht. Alleen je moet bij een broodfonds wel geïntroduceerd worden.. Dus lastiger om tussen te komen.

Ik heb maar een afspraak gemaakt bij een adviseur. Hopelijk kan die me wat duidelijkheid verschaffen.

Oh, dat wist ik niet. Maar ik ken veel mensen uit het nieuwe broodfonds in Den Bosch dat een paar maanden geleden is opgestart, dus vandaar dat ik er misschien makkelijk over denk.

Hilda79 schreef:
Ik heb gehoord dat ze bezig zijn met iets collectiefs voor alle zzp-ers.

Dat idee is er vanuit Den Haag, om de zzp-ers bij de werknemers te trekken. Maar dan komt ook de zelfstandige aftrek te vervallen, is het idee.
Daarnaast ben ik het daar niet zo mee eens. Een zzp-er is iemand die fulltime voor meerdere bazen werkt. Een stucadoor, klusjesman, loodgieter of dat soort mensen. Die veel meer voor maar een paar opdrachtgevers werken en vaker met contracten werken.
Als fotograaf ben ik eerder een freelancer of eenmanszaak, omdat ik een product aanbied in de vorm van een dienst. Maar dat is een heel ander systeem dan wanneer je zzp-er bent. Jammer genoeg wordt zzp-er en freelancer/eenmanszaak wel met elkaar vergeleken.
Gelukkig weten grote bedrijven wel het verschil, als je ze het goed uitlegt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:53

Haha ik had ook al een blond moment, maar dan met de OB aangifte berekening.
Soms vraag je je af hoe je er toch op komt.

Ik denk dat je eerst op een rij moet zetten wat al je uitgaven zijn. Inkoop artikelen, abbo's, pandhuur, g-w-l, verzekeringen (misschien moet je voldoen aan inbraakbeveiliging enzo) en dergelijke.
Wat moet je verkopen om dat te kunnen betalen. Hoeveel loon zou je jezelf willen geven? Wat wil je opzij zetten.
Even rustig voor gaan zitten Paan

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:28

Gecondoleerd Hilda.

Ik heb volgende week een gesprek met een nieuwe boekhouder. Een vriendin zit ook bij haar en is er tevreden over. Nu nog mijn huidige boekhouder uitleggen dat ik weg ga (als het doorgaat). Pfft, ben daar zo slecht in, mensen afwijzen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:36

Hilda, gecondoleerd.

@ Juud; herkenbaar :=. Ik heb een hele fijne accountant en een salarisadministrateur maar mijn vriend werkt nu ook op een accountants/administratiekantoor. Alles daar onderbrengen zou net even wat gemakkelijker zijn maar ik ben ook niet zo goed in het opzeggen van dat soort zakelijke relaties :+.

Pff, even een hele diepe zucht. Ik ben al een week bezig om declaraties in te dienen bij de zv's en er gaat nog steeds elke keer iets mis. Wil zo graag het geld hebben want de rekeningen zijn er wel....

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:55

Hilda, gecondoleerd en sterkte

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:55

Dank jullie wel.

Vraagje er was toch iets met allebedrijveninNL dat je als je reageerde op telefoontje/mailtje er een rekening volgde? Ik krijg nu mail dat ik mijn account??? moet bijwerken maar ik kan me daar echt niets van herinneren.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:26

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:37

Dat dacht ik al. Heb me al eens uitgeschreven voor hun nieuwsbrief maar blijf ze krijgen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:35

Ohw wat raar zeg @Hilda. Hopen dat ze snel stoppen met die nieuwsbrieven.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:54

Gecondoleerd & sterkte Hilda!

Wat leuk Linde. Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent! Daar doe je het tenslotte voor :D

Zijn er hier meer mensen eerst op Etsy zijn begonnen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:19

Hilda, gecondoleerd. Narigheid, bah, sterkte Y;(

Hier geen AOV, wel uitgezocht maar heb vrij veel lichamelijke uitsluitingen waardoor ik het niet heb doorgezet. Broodfonds wil ik ook nog een keertje naar kijken, toen ik net zelfstandige was, ben ik al eens naar een intro-avond geweest, maar toen verdiende ik nog niet genoeg om erbij te kunnen.

Vind het eigenlijk van de zotte dat je bij een werkgever kan werken terwijl je je halve leven in een ziekenhuis hebt doorgebacht, bij wijze van spreken, en dat je dan gewoon verzekerd wordt. En als je zelfstandige bent heb je gewoon pech als je lichamelijk iets hebt gehad.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:23

AOV moet ik ook nog uitzoeken... Staat ergens op het lijstje 'te doen binnen nu en een paar maanden' :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:43

Ondanks dat er nog geen duidelijkheid is over de rug van mijn man hebben wij ons gisteren toch ingetekend voor een shop-in-shop project. Mocht het niet doorgaan vanwege de rug van mijn man, dan zijn we max. € 250,- kwijt. Hier een link naar een stukje uit de krant http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarch ... 0115_1.pdf

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:53

Wat leuk Paan! Ik zit al een tijdje te azen op pop-up stores, maar hier in Amersfoort komt dat helaas nog niet echt van de grond...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:04

Wat een mooi initiatief Paan! +:)+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:07

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:33

Oh dat ziet er leuk uit inderdaad Paan. en 250 kun je niet echt een buil aan vallen (hoewel, zonde blijft t altijd natuurlijk. Zeker omdat er een nare reden dan aan vast zit ook nog)

Nou ik heb hier zo'n weekje gehad dat ik weer dankbaar ben dat ik ooit voor mezelf begonnen ben :)
Dinsdagmiddag met dochter naar tandarts voor behandeling, gisteren om 13 uur met zoon naar ziekenhuis (afspraak bij neuroloog voor controle en de vraag naar een functie-MRI (wat helaas niet mogelijk is, nu afspraak gemaakt bij rev.centrum voor jaarlijkse controle en kijken of een neuropsychologisch onderzoek wel kansen biedt)) en vandaag kwam meneer mij om 6 uur vertellen dat ie ziek is en haalde nog net de WC op eigen kracht. Nu is hij gelukkig bijna 12 dus even uurtje alleen thuis met iPad, TV en hond zodat ik kon mesten ging wel lukken. maar ben dus blij dat ik thuis werk als zelfstandige en zelf mijn uren kan plannen.