Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:01

Wat jammer!!!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:06

Gelukkig word er wel een nieuwe afspraak gemaild als het goed is. Maar baal er heel erg van wou het zo graag

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:08

Annettu_ schreef:
Pff.. 22 okt loopt mijn contract af.. heb alles bij het uwv al geregeld.. maar geen idee wat ik nu moet doen..

De indeed app op je telefoon zetten en je regio selecteren en gaan solliciteren.
Vacaturebank, Monsterboard, enz enz

Open sollicitaties sturen naar bedrijven waar je graag aan de slag zou willen

Contact opnemen met detacheringsbureau's?

Zoveel om te doen voor 22 oktober.

Ik heb deze maand al 13 activiteiten doorgegeven en voordat ik mijn aanvraag had ingediend al enige gesprekken gehad, brieven verzonden, uitzendbureau's weer aan de slag gezet.

Of was dit je vraag niet....

Dan zou ik lekker op je kont gaan zitten en wachten tot het 22 oktober is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:59

Weer een afwijzing in m'n inbox, maar als de eerste selectie niks oplevert nemen ze contact op. En mocht het daarmee wel lukken laten ze het ook nog weten. Straks thuis even netjes op terug reageren. Zal dan ook even fatsoenlijk op de berichten hier reageren.

Verder voor vanavond nog wat vacatures liggen om op te reageren...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:08

idinn, dat klinkt altijd fijner dan een direct afwijzing, echter heb ik nooit meegemaakt dat ik daarna wel op gesprek mocht, maar dat ligt misschien aan de branche. Hopen dat andere het verpesten op gesprek dat jij door mag!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:38

Nou mijn verhaal is dus dat ik vorige week een uitnodiging heb gehad en daar heel enthousiast op terug gereageerd heb dat ik vandaag dus kon komen voor een afspraak. Dus ik vandaag daarheen en er was nog niemand. Na 5 min heb ik gebeld was diegene in een hele andere stad dan we afgesproken hadden omdat ze dacht dat ik niet kwam >;) Blijkbaar is mijn mailtje niet aangekomen bij het bedrijf/ persoon. Ze hadden het doorgebriefd naar het uitzendbureau en die heeft mij blijkbaar tig keer gebeld en gemaild maar dus helemaal niks ontvangen of een belletje gehad. Ze gaat nu dus een melding maken bij het uitzend bureau en ik krijg als het goed is een nieuwe afspraak en gelukkig reiskosten vergoeding.

Maar vooral baalde ik heel erg |(

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:42

Dat is idd balen! Gelukkig nog wel een herkansing dan. :)

Ik heb even een maandje heel veel gewerkt (bij/tussenbaantje) en mn afstuderen nog even goed gevierd. Vandaag de moed verzameld en in de bibliotheek gaan zitten om te oriënteren. Iig weer 1 brief verstuurd en morgen weer een dag. Ik merk dat dat beter werkt voor mij dan vanuit huis solliciteren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:44

Jeetje wat jammer zeg! Nou volgende week beter dan!

Idinn, mijn moeder is zo wel eens aan het werk gekomen. Maar dat was na het eerste gesprek en ze werd het in de eerste instantie niet ivm ontbrekende diploma's. Gelukkig voldoende relevante ervaring.

Hier al bericht dat het waarschijnlijk niets wordt. 1 november beginnen is zelfs te laat. Heel erg jammer!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:31

Ik werd vanochtend gebeld door het uitzendbureau of ik nog op zoek ben naar werk. Aangegeven dat ik in principe werk heb, dus het afhankelijk is van de functie. Laat het nu precies datgene zijn waar ik ondertussen al bijna een jaar op solliciteer! Dus aangegeven dat ik dat echt heel erg zat zitten en het precies is wat ik zocht. Nu zou ze mijn cv gaan voorleggen bij de opdrachtgever en hoor ik hopelijk deze week nog terug!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:33

Anneert schreef:
Aaah kijk, dat scheelt, als ze vragen of het wel schikt, dan kan er vast wel iets geregeld worden :) Alvast veel succes!

Dankjewel!
Heb vanochtend een mail terug gehad of vrijdag schikte, en dat kan toevallig.
Dus heb er vrijdag een!

Nogmaals; het is niet dat ik perse weg wil bij mijn huidige werkgever, nadeel is gewoon het 0 uren contract, & de "onzekerheid" nu vanwege het contract. Maar..... Ik mag wel blij zijn dat ik elke week 32 a 40 wordt ingepland.
Ben voor de zekerheid maar aan het solliciteren, en natuurlijk als het beter kan is het altijd mooi meegenomen.
Uren is voor 32, wel op zon en eventuele feestdagen werken, nouja... het zij zo!
En dienstverband is vast.. Dus ja...........

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:38

't kan heeeeel snel gaan :) :)
Vorige week maandag een e-mail met uitnodiging voor een gesprek. Woensdag het eerste gesprek gehad. Donderdag een telefoontje dat ik aangenomen ben, vrijdag het arbeidsvoorwaardelijk gesprek en gisteren begonnen :). Een hele leuke baan bij een zorg-stichting als applicatiemedewerker. Uiteindelijk goed twee maanden thuis geweest.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:32

Proficiat ChristaMoor!

Zo snel ging het bij mij ook, gesprek, dag erna aangenomen en salaris enzo geregeld

Maar super! Geniet ervan :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:19

Ik heb het ook nog nooit mee gemaakt dat ik na een afwijzing als nog op gesprek mocht komen.

Ilove: Gelukkig mag je nog een keer op gesprek komen, maar wel een slechte afhandeling van het uitzendbureau.

Dat is inderdaad super snel gegaan Christamoor. Wat fijn dat je zo snel een andere baan hebt kunnen vinden.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe lang de meeste al thuis zitten zonder baan? Ik zit nu 2 maanden thuis, maar het lijkt al een eeuwigheid te duren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:29

Vanaf januari ben ik gestopt met mijn studie. Maar heb in juni nog wel 2 examens gedaan om de bachelor af te ronden. Dus in die periode wel gereageerd op wat vacatures, maar niet zo intensief als nu. En ook nog een tijdje kunnen werken op stal.

Ik verwacht er ook niks van. Er zal vast wel iemand bijzitten in de eerste selectie. Maar het is toch een stap in de juiste richting om bij de tweede keuze te horen :+

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:31

Ik zit nog niet thuis. Op dit moment heb ik een werkervaringsplek voor 3 dagen in de week. De andere dagen ben ik op zoek naar vacatures en doe ik het huishouden. Per 1 november wordt ik pas officieel werkloos.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:02

Netam89 schreef:
Ik heb het ook nog nooit mee gemaakt dat ik na een afwijzing als nog op gesprek mocht komen.

Ilove: Gelukkig mag je nog een keer op gesprek komen, maar wel een slechte afhandeling van het uitzendbureau.

Dat is inderdaad super snel gegaan Christamoor. Wat fijn dat je zo snel een andere baan hebt kunnen vinden.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe lang de meeste al thuis zitten zonder baan? Ik zit nu 2 maanden thuis, maar het lijkt al een eeuwigheid te duren!

Bij mijn huidige job ben ik afgewezen na het eerste gesprek. Diegene die de job uiteindelijk kreeg, daarmee ging het niet, dus na twee maanden ben ik terug gebeld of ik nog steeds interesse had, en opnieuw op gesprek. Toen waren we nog maar met twee over en in eerste instantie werd het de andere (waren ze eerlijk over, zij had meer ervaring, ik kwam recht van school) Maar, als die andere niet wou/kon, wilden ze wel met mij doorgaan.

Je raadt het al, die andere had intussen een job en kon zich niet zo snel vrijmaken. Ik werk er nu een jaar, maar eigenlijk dus na twee afwijzingen :') het kan dus altijd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:16

ChristaMoor schreef:
't kan heeeeel snel gaan :) :)
Vorige week maandag een e-mail met uitnodiging voor een gesprek. Woensdag het eerste gesprek gehad. Donderdag een telefoontje dat ik aangenomen ben, vrijdag het arbeidsvoorwaardelijk gesprek en gisteren begonnen :). Een hele leuke baan bij een zorg-stichting als applicatiemedewerker. Uiteindelijk goed twee maanden thuis geweest.

Gefeliciteerd!

Solleke_Noah, dat soort verhalen geeft mij toch wel weer moed! Leuk zeg!

Uitzendbureau (Randstad) heeft me gisteren doorgezet naar een andere afdeling, die heeft mij vanochtend gebeld en ik mag volgende week donderdag op gesprek komen. Gewoon kennismaking.
Maar ze krijgen natuurlijk wel zoveel aanmeldingen, dat het kennismakingsgesprek wat mij betreft al een zetje in de goede richting is.
Ze hadden op dit moment niets voor mij, wist ze me zo te vertellen. Dat geeft niets, komt vanzelf wel. :)

Nu maar kijken wat voor kleding ik dan aan ga doen. Reden om weer te shoppen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:18

Ok... heb net toch een WW aanvraag gedaan. De 'ben al ruim jaar niet aan het werk', 'zelf ontslag genomen' en 'ben toch thuiswonend' hadden mij daarvan weerhouden. Want dan heb je er toch geen recht op? Nu toch nieuwsgierig erop geklikt. Halverwege stond dat als je met je moeder/vader woont ze je als alleenstaand zien (echt ff serieus, kon dat niet ergens duidelijk te googlen zijn... had sowieso een hoop gescheeld). En kreeg ik het bericht te zien (n.a.v. invullen werkuren etc.) dat ik recht zou hebben op WW. Dacht sowieso van niet, maar heb blijkbaar laatste jaar dan toch voldoende weken gewerkt? Gemiddeld wel maar 5 uur in een week (ook wel grappig om dat terug te zien :') )

Dus heb toen maar de rest ook in zitten vullen. En heb netjes aangegeven bij "u bent al langer werkloos, waarom vraagt u nu pas WW aan" dat ik na stoppen met werken mij gericht heb op mijn fulltime studie afronden. Dus toen niet per direct beschikbaar was voor ander werk (dat is toch een eis :+ ). En als student heb je toch ook niks te zoeken in de Wondere WW Wereld :') Plus daar moeten ze toch niet moeilijk om doen, dat ik nu pas geld wil. Ik was afgelopen jaar super lief voor de staatskas door van mijn spaarcentjes te leven ...

En nu ben ik mij aan het oriënteren om bij mijn CV een profiel toe te voegen. Die had ik namelijk nog niet. Zijn er hier mensen die dat hebben en die willen delen? Dat ik beetje een idee heb hoe dat eruit ziet? Heb al wel wat voorbeelden gevonden, maar vind het toch erg lastig om zelf wat te schrijven. En sommige voorbeelden zijn echt bagger dus geeft ook geen goed beeld.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:25

Fijn, om toch weer wat positieve berichten te lezen! :)

Ooh jammer idinn, bijbaantjes kunnen inderdaad gewoon meetellen voor de WW-eis en je woonsituatie staat er ook los van..... Was bij mij toen ook zo. Hopelijk rolt er nog wat uit. Als je er recht op hebt zou ik het niet laten liggen (zal alsnog niet veel zijn... 70% van een bijbaantje maar toch...)

Een profiel zou ik beperken tot een paar regeltjes, zelf klik ik gewoon wat rond op Linkedin voor inspiratie. (maar heb zelf ook nog geen goed stukje... :\ )

Heeft iemand zin/tijd om mijn brief te beoordelen? :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:54

ben ik ook weer eens....

Ik heb morgen een selectieprocedure bij de p.olitie
En ik weet niet wat ik aan moet.....

Ik heb die dag een sporttest, sportkleding komt wel goed.
Verder een aantal andere testen.

Mn moeder vindt een zwarte nette broek met een colbertje, maar dat vind ik niet heel erg passen.... Dilemmaaaa!!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:00

Zou ik ook doen

Meestal doe ik een donker blauwe pantalon aan met een witte blouse en een jasje.

Blauw is de kleur van vertrouwen. Ik vind zwart netjes maar zo somber.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:28

Het is uiteindelijk een beroep met uniform dus zou voor netjes gaan. :j

Ik had toen wel een spijkerbroek, maar dan wel een mooie diep zwarte velours spijkerbroek met daarop een wit blouse. Gelijk de uniform kleuren die het bedrijf in de beveiliging ook gebruikt. :j Ben trouwens aangenomen zo'n jaar geleden en nog steeds aan het werk. :D

En heel eerlijk mijn zwarte spijkerbroeken zien er toch wel een stuk beter uit dan mijn zwarte werkbroek, maar weet niet hoeveelste drager ik ervan ben. :+ :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:33

Ik zou op zich ook netjes adviseren,

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:50

Je kan ook op een casual manier netjes gaan. Een mooie donkere blouse met bloemenprint
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid
Deze heb ik vorige week gekocht, is erg netjes casual als je er een bijpassend jasje overheen doet :) Lijkt hartstikke mooi!

Nette donkere skinny met nette schoenen erbij en je bent af.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:56

Kimberly, ik zou zo gaan als Mando zegt, maar dan wel zorgen dat het niet teveel al op politie lijkt,zeg maar

idinn, ik heb wel een profiel, staat ook op LinkedIn, dus kan mijn cv wel ff naar je doosturen? Als je het design maar niet jat :Y) Ik krijg er over het algemeen complimenten over..