[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:40

Polly schreef:
Maar motorexamen of auto examen plannen is een heel verschil daar werkt ook niet hetzelfde

Daarom had ik er ook motor bijgezet, maar met mijn autorijbewijs hadden ze het ook al eerder ingepland zodat je dan nog genoeg lessen hebt om de puntjes p de i te zetten, zonder dat je het gevoel hebt dat je aan het wachten bent.

Polly
Moderator Algemeen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:22

Èen aantal jaren geleden hebben ze ingevoerd dat je alleen nog op naam auto examens kan inkopen. Je voert je leerling in bij het CBR en dan krijg je een berg met mogelijkheden voorgeschoteld. Als je een examen inkoopt moet die meteen op naam van de kandidaat en dan kan je nog 1x ruilen per kandidaat als het niet goed blijkt te zijn. Je kan heel beperkt data zonder naam inkopen maar als je daar een bepaalde tijd voor het examen niks op hebt staan (en denk in weken ervoor) dan pikken ze het examen weer in.
Bij de motor kan je in het systeem naar beschikbare data kijken en die zonder leerling erop te zetten inkopen, je kan dan tot 24u van tevoren een kandidaat invoeren en je kan dus ook heel makkelijk ruilen als dat nodig blijkt. De wachttijden zijn ook lang niet zo lang als voor de auto.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:06

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:18

Yes absoluut. Kon voor een her volgende week al plannen en een eerste over 2 weken. Ik wist niet wat ik zag...

Ik had net m'n kandidaat voorbereid op lange wachttijden, open het scherm en... 'euh het valt wel mee '

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:13

Nou hier in Leusden zit het nog steeds op dik twee maanden :roll:

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:43

Ik had gelezen dat het vooral komt door 17 jarige... maar vraag me dan ergens af of het niet gewoon beter is om vanaf 18+ examen te doen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:46

Het zit hem denk ik ook in welke plek je afrijd. Kans dat je ergens ik een kleine plek minder wachttijden zal hebben dan in Rotterdam of Amsterdam.

De wachttijden hier zijn nog steeds het zelfde, ik moet ook 2 maanden wachten, moet nu over 3 weken weer op voor mijn her...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:10

Hier zijn sinds dinsdag extra tijden ingezet dus als je daarvoor al gepland had heb je er niks aan inderdaad. Daarvoor liepen de wachttijden op tot 12wkn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:08

Fijn dat er in ieder geval plaatselijk verbetering in zit :j . We hebben het gisteren nog bekeken; hier is de wachttijd nog 10 weken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-16 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:09

Polly schreef:
Yes absoluut. Kon voor een her volgende week al plannen en een eerste over 2 weken. Ik wist niet wat ik zag...

Ik had net m'n kandidaat voorbereid op lange wachttijden, open het scherm en... 'euh het valt wel mee '

Over 2 weken al :wow:
Ik heb hem ook over 2 weken, maar ik wacht al 8 weken :(

Mocht ik het niet halen hoop ik dat ik ook zo snel een her kan doen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:09

Morgenochtend rijexamen, spannend!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:36

Succes!!

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:16

Heeft iemand van jullie wel eens voor de TTT als voor het echte examen dezelfde examinator gehad? Polly heb jij dit wel eens gehad?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:18

Ja hoor, vroeger streefden ze daar zelfs naar maar dat was echt niet haalbaar maar het gebeurd regelmatig. Hoezo??

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:23

Ik had dit maar mijn rijinstructeur had het nog nooit meegemaakt. Vond het tijdens mijn TTT een vreselijke man en heb nog van niemand gehoord dat die dezelfde had. Dus ik begon gelijk te stressen toen ik zag dat ik hem had voor mijn echte examen. Mijn TTT ging slecht en die man heeft tijdens beide examens geen woord gezegd... Was gezakt. Maand later ging mijn tweede examen veel slechter maar wel gehaald. Mijn rijinstructeur snapte er ook niks van dat ik de eerste keer niet was geslaagd. Vond het dus een beetje een rare gang van zaken...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:34

Sommige examinatoren zeggen expres niet zoveel omdat ze je niet willen afleiden. Je hoeft geen dodelijke fouten te maken om te zakken maart bv iets structureels in je kijken oid wat dan opvalt kan ook reden zijn. Hier over de regio is een zelfde examinator iig geen uitzondering en ze geven zelf altijd al aan dat ze echt niks meer van het eerdere ritje weten en ze beoordelen ook alleen dat ritje.
Zo heb ik het ook altijd ervaren.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:31

Succes morgen Mies!

Ik zou het ook echt helemaal niks vinden als de examinator de hele rit z'n kaken op elkaar houd. :=
Hier en daar een opmerking over een goed opgeloste situatie is ook altijd wel fijn.
Merk dat ik daar in de lessen zelf ook veel zelfvertrouwen van krijg.

Gister trouwens voor het eerst in de nieuwe leswagen gereden.
Dat ding dat gaaaaaaaat :wow:

Oude leswagen was een Seat Ibiza met 75pk en de nieuwe wagen is een gloedje nieuwe Volvo V40 met 120pk, dus dat was wel even wennen. :+

Gister trouwens ook de datum voor m'n praktijkexamen gekregen. :D
Zaterdag 25 juni om 8:00 's ochtends. Beter kan je volgens mij niet hebben. :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:39

Als het goed is gaan ze onderweg geen commentaar (positief of negatief) geven op wat je uitspookt. Hooguit een keer een opmerking als ze zien dat je ergens in blijft hangen. Als ze al praten onderweg is het over koetjes en kalfjes. Dat is ook een van de redenen dat ik de laatste lessen veel proefexamens rij waarbij ik onderweg dan ook niks zeg in de hoop wat spanning op te bouwen die ik dan weer leer om af te vloeien zodat ze dat op examen ook zelf kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:41

Oh, ik wist niet dat ze ook op zaterdag examens afnamen. Klinkt inderdaad ideaal! :D
Ik ben ook morgen aan de beurt. Hopelijk is er morgen op miraculeuze wijze geen enkele fietser op mijn route :=

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:43

Oh maar dat doet m'n instructeur ook wel.
Moest daar echt aan wennen, voelde me een beetje aan m'n lot over gelaten.
(Meer in de zin van, halló, feedback zou ook wel leuk zijn _O- )
Maar het rijden zelf gaat aardig goed gaf hij aan. Neem mooi zelf initiatief en rij niet onzeker.

Lijkt me niks vervelender dan dat er de hele weg niks gezegd wordt, je zelf het idee hebt dat je een nette rit hebt gereden om dan vervolgens te horen dat je gewoon gezakt bent. :=

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:44

Ik ga voor je duimen culaccino. :D

Ik was gister een scooter kwijt. _O-
Hij reed ergens op een rotonde en ineens was ie weg maar ik wist niet waarheen, dus heb de wagen voor het verlaten van de rotonde maar even stilgezet om goed te kijken. En verrrek, toen dook ie ineens weer voor m'n wagen op.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:50

Dankjewel, ik moet ook 8 uur 's ochtends. (Leusden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:51

Wat lief, dankje! Goed dat je die scooter niet hebt verpletterd. Jullie ook succes met examens, ttt's of gewoon lessen! :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:25

Ik mag ook om 8 uur sochtends in Leusden :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:31

Nou, mijn herexamen is ondertussen ook alweer gepland. Pas in juli! Een faalangstexamen dit keer, hopen dat het helpt!