Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:17

Staat nergens een bedrijfsnaam. Tenzij ze al op de zin gaan googlen.. Maar verder op twitter/facebook etc zet ik niks neer.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:35

Idd.. Daarom noem ik dus ook geen bedrijfsnaam hier. Kan wel per pb ja !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:51

Ik meld me hier ook maar weer...
Zoek nog steeds een andere baan...

Heb nu iets parttime in de horeca... Maar als je elke x verrot gescholden word ben je dr snel zat van....

Binnenkort verhuis ik naar Alblasserdam...
Ik solliciteer me suf.. maar krijg maar geen gesprekken.. Bah...

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:01

helaas te ver weg, anders had ik je misschien wel kunnen helpen. aan een gesprek in ieder geval :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:08

Winged schreef:
Nja, na een dik jaar weer actief solliciteren (maar nog wel werk hebbend) is dit gewoon de zoveelste domper op rij. Ik durf gewoon niet meer te hopen dat ik ooit nog weer een werkplek krijg waar ik wél op mijn plek ben.

Ik doe met je mee.
Op de reservebank zitten is ook dom, 'eigenlijk vinden wij je niet goed genoeg, maar bij gebrek aan beter zit je nog in de wacht'
Nou dolletjes :+

Ik hoop nu echt vooral op een dag in de week werkervaringsplek te krijgen, dan ben ik nog wel bezig in mijn vak en heb ik 4 dagen de bijbaan. Maar ja, hangt van de kruiwagens af...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:12

Nja ik vat het op als 'er is iemand die net wat beter is, maar hey... Die andere 4 zijn in ieder geval al afgevallen'. Nja wie weet heb ik wel het geluk dat die 1% kans mij toch gegund is.||

Zit nu wel 'fiets, als ik nou niet zo zenuwachtig was....'

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:23

winged, ik vat het ergens wel positief op, ze zijn onder de indruk van je en ze willen nog terugkoppelen...ik ga bijna denken dat ze je als een aanwinst zien en de juiste functie/plek voor je aan het zoeken/maken zijn ?
maar misschien ben ik dan weer te positief :?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:24

Sonja: Die kant kan het ook op. Maar heb er nog even achteraan gebeld en begreep dat ik voor nu de 2de keus ben.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:26

Hmm.... Maar, dat is opzich niet erg toch? wel vervelend, begrijp ik, maar als diegene afvalt ben jij het alsnog...

Wel ruk. Dat dan weer wel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:36

Moet diegene wel afvallen :)) Nja afwachten. Ik ga in ieder geval vanavond nog aan wat briefjes zitten.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:54

Nog even voor je duimen dus Winged.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:56

Ben ik nou echt een zeur of snap ik niet hoe het werk als ik onderstaande mail krijg :

Geachte heer/mevrouw Boon,

Dank je wel voor je online sollicitatie naar de functie van <FUNCTIE> bij <BEDRIJF>.

Wij hebben ontzettend veel reacties gehad op deze vacature. Ook jouw sollicitatie en CV hebben wij gelezen. Helaas zijn er kandidaten die beter aansluiten bij de functie-eisen. Daarom nodigen wij jou niet uit voor een gesprek.

Wij wensen je veel succes bij het vinden van een leuke baan!

Check onze vacatures
Op www.olympia.nl plaatsen wij regelmatig nieuwe vacatures. Houd deze daarom in de gaten! Zie je een baan die bij je past? Dan horen wij dat graag.

Vragen?
Dan mag je ons bellen op <TELEFOONNUMMER

Ik krijg hem dus echt zo binnen, lekker handig om te bellen ook op deze manier.
Het komt op mij over alsof ze de hele cven brief niet eens lezen. Vacature is nu ineens ook van internet af (uur geleden nog niet)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:05

Michelle: zo krijg ik vaker afwijzingen binnen hoor. Wat wil je nog meer weten? Afwijsreden kun vragen als je dat wilt. Je eigen naam staat er nog trouwens.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:09

Ik heb net ook weer 5 sollicitaties de deur uit gedaan, ooit zal het toch raak zijn :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:45

Michele: zo heb ik tot nu toe bijna alle reacties terug gekregen. Dus t is echt een vrij standaard afwijzing. Je kan bellen en vragen :) maar het kan zijn dat, als er teveel reacties zijn, ze je niet de exacte reden kunnen geven behalve de al standaard gegeven.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:34

Pff weer helemaal down ;( had gesolliciteerd voor een functie die ik zeker aan zou kunnen als starter. Ik probeerde heel gemotiveerd over te komen en mezelf te verkopen. Had helaas ook zenuwen tijdens het sollicitatiegesprek maar hoopte dat ze hierdoor zouden zien. Helaas vandaag negatief antwoord gehad, ik had er zo gehoopt dat ik het zou worden. ;( Morgen ga ik even bellen om persoonlijk te vragen wat ze negatief vonden aan mij waardoor ik niet in het profiel pas...pff ;( ik zit nu volledig in de knoop, kijken om toch nog in te springen in een bacheloropleiding (financieel ook nog een vraagteken) of niet en hopend blijven verder zoeken ;(

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:36

Allemaal afwijzingen of afwachtingen. Kop op het gaat jullie lukken echt waar.

Ik heb gemengde gevoelens over het gesprek wat ik vandaag had. Kreeg het idee dat een van de twee erg enthousiast was en de andere wat minder. Ik kreeg ook veel pittige situaties voor mijn kiezen en wat ik zou doen.
Ik heb mijn best gedaan en mijn kennis laten zien.
Nu hopen dat het goed genoeg is.
Maandag hoor ik of ik een tweede gesprek krijg of dat dit gesprek goed genoeg was of dat ze niet met mij verder willen.
Morgen het tweede gesprek bij de paticuliere zorginstelling.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:03

Het ging mij meer om dat niet eens de functie is ingevuld en het telefoonnummer ook niet.
Snap dat dit een standaard mail is maar invullen van de juiste gegevens kan dan toch nog wel? En online moest je invullen man of vrouw, dan weten ze toch dat ik vrouw ben?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:26

Het is inderdaad een beetje een aparte mail.
Maar houd de moed erin.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:45

Winged en alle andere negatieve mensen, het komt echt goed! Eerst word je op de brief afgewezen, daar doe je ervaring in op. Dan word je misschien afgewezen op een gesprek maar die ervaring kan je weer meenemen naar een volgende gesprek en uiteindelijk komt het echt goed. Onthoud dat de markt slecht is en je niet de enige bent die er zo bij zit, er zitten zoveel mensen thuis waarvan de ene situatie nog hopelozer is dan de andere. Geloof in jezelf en jouw kwaliteiten, dan straal je dat uiteindelijk ook uit.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:48

@ Horssi, oh ja ik heb nu ook nog werk hoor, dus de moed zakt mij nog niet geheel in de schoenen, maar blijf het soort van desintresse? vinden?

Maar we kijken gewoon weer vrolijk verder.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:12

SmartBH schreef:
Pff weer helemaal down ;( had gesolliciteerd voor een functie die ik zeker aan zou kunnen als starter. Ik probeerde heel gemotiveerd over te komen en mezelf te verkopen. Had helaas ook zenuwen tijdens het sollicitatiegesprek maar hoopte dat ze hierdoor zouden zien. Helaas vandaag negatief antwoord gehad, ik had er zo gehoopt dat ik het zou worden. ;( Morgen ga ik even bellen om persoonlijk te vragen wat ze negatief vonden aan mij waardoor ik niet in het profiel pas...pff ;( ik zit nu volledig in de knoop, kijken om toch nog in te springen in een bacheloropleiding (financieel ook nog een vraagteken) of niet en hopend blijven verder zoeken ;(

Als je elke keer ook net zo down overkomt als hier, in het negatieve blijft hangen en met een pruilgezicht een gesprek in gaat lukt het ook niet. :(:)

Een tip voor de medemens; Het boekje Hoe bedoelt u?
Ik heb er heel veel van geleerd :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:24

SplashIsLief schreef:
Winged en alle andere negatieve mensen, het komt echt goed! Eerst word je op de brief afgewezen, daar doe je ervaring in op. Dan word je misschien afgewezen op een gesprek maar die ervaring kan je weer meenemen naar een volgende gesprek en uiteindelijk komt het echt goed. Onthoud dat de markt slecht is en je niet de enige bent die er zo bij zit, er zitten zoveel mensen thuis waarvan de ene situatie nog hopelozer is dan de andere. Geloof in jezelf en jouw kwaliteiten, dan straal je dat uiteindelijk ook uit.

Volgend jaar word mijn jaar *\o/*

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:42

Fiebie schreef:
SmartBH schreef:

Als je elke keer ook net zo down overkomt als hier, in het negatieve blijft hangen en met een pruilgezicht een gesprek in gaat lukt het ook niet. :(:)

Een tip voor de medemens; Het boekje Hoe bedoelt u?
Ik heb er heel veel van geleerd :o

Nee ik ben niet elke keer down, maar ik dacht dat mijn kansen tot slagen voor deze job hoog waren. Vandaar de teleustelling... Zal het boekje eens doornemen :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:56

Nou ik heb net mn tweede gesprek bij particuliere zorg gehad. Hier hoor ik aankomende week meer over. Lijkt me zo onwijs leuk echt het enige min punt is dat het maar voor 24uur is.
Maandag hoor ik van de andere organisatie meer
daar had ik gisteren mijn eerste gesprek. Lijkt me ook erg leuk en is voor 32 uur.
Mijn gevoel gaat uit naar particulier
baal baal baal dat dat eigenlijk voor te weinig uur is