Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Nja, na een dik jaar weer actief solliciteren (maar nog wel werk hebbend) is dit gewoon de zoveelste domper op rij. Ik durf gewoon niet meer te hopen dat ik ooit nog weer een werkplek krijg waar ik wél op mijn plek ben.
SmartBH schreef:Pff weer helemaal downhad gesolliciteerd voor een functie die ik zeker aan zou kunnen als starter. Ik probeerde heel gemotiveerd over te komen en mezelf te verkopen. Had helaas ook zenuwen tijdens het sollicitatiegesprek maar hoopte dat ze hierdoor zouden zien. Helaas vandaag negatief antwoord gehad, ik had er zo gehoopt dat ik het zou worden.
Morgen ga ik even bellen om persoonlijk te vragen wat ze negatief vonden aan mij waardoor ik niet in het profiel pas...pff
ik zit nu volledig in de knoop, kijken om toch nog in te springen in een bacheloropleiding (financieel ook nog een vraagteken) of niet en hopend blijven verder zoeken
SplashIsLief schreef:Winged en alle andere negatieve mensen, het komt echt goed! Eerst word je op de brief afgewezen, daar doe je ervaring in op. Dan word je misschien afgewezen op een gesprek maar die ervaring kan je weer meenemen naar een volgende gesprek en uiteindelijk komt het echt goed. Onthoud dat de markt slecht is en je niet de enige bent die er zo bij zit, er zitten zoveel mensen thuis waarvan de ene situatie nog hopelozer is dan de andere. Geloof in jezelf en jouw kwaliteiten, dan straal je dat uiteindelijk ook uit.
Fiebie schreef:SmartBH schreef:Pff weer helemaal downhad gesolliciteerd voor een functie die ik zeker aan zou kunnen als starter. Ik probeerde heel gemotiveerd over te komen en mezelf te verkopen. Had helaas ook zenuwen tijdens het sollicitatiegesprek maar hoopte dat ze hierdoor zouden zien. Helaas vandaag negatief antwoord gehad, ik had er zo gehoopt dat ik het zou worden.
Morgen ga ik even bellen om persoonlijk te vragen wat ze negatief vonden aan mij waardoor ik niet in het profiel pas...pff
ik zit nu volledig in de knoop, kijken om toch nog in te springen in een bacheloropleiding (financieel ook nog een vraagteken) of niet en hopend blijven verder zoeken
Als je elke keer ook net zo down overkomt als hier, in het negatieve blijft hangen en met een pruilgezicht een gesprek in gaat lukt het ook niet.![]()
Een tip voor de medemens; Het boekje Hoe bedoelt u?
Ik heb er heel veel van geleerd