Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:19

Janine1990 schreef:
xx_Lyzet schreef:
Dat is het hem juist. Er is nog niks bekend.

Dan zijn ze op basis van de nieuwe WWZ verplicht je aan te nemen. Tenminste, als je contract begin december afloopt ;)

Ja te verlengen bedoel je?
Ons bedrijf heeft niet echt een CAO oid.

blingpiggy

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:20

Die termijn was toch 1 maand?

Idinn; ze zoeken veel vrijwilligers voor de opvang van vluchtelingen. Is dat iets?
Worden inderdaad nog best veel eisen aan gesteld :\ heb zelf het idee dat het ook wel "echte" banen verdringt....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:41

xx_Lyzet schreef:
Ja te verlengen bedoel je?
Ons bedrijf heeft niet echt een CAO oid.

Wet Werk en Zekerheid heeft helemaal niets met een CAO te maken.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -juli-2015

Zie ook transitievergoeding, als je langer dan 2 jaar in dienst bent heb je daar ook recht op.

Ik heb eerder wel verkeerde dingen geroepen! De aanzegtermijn is 1 maand, geen 2. Dus je baas zit nog niet verkeerd... Maar hier staan nog wel wat interessante dingen voor jou: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... ontract-wn

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:46

Klopt je aanzegtermijn is inderdaad 1 maand een ze moeten het schriftelijk doen.
Mijn baas was het vergeten schriftelijk te doen dus ik heb hem daarop gewezen dus ik krijg 1 maand aanzegvergoeding maw 1 maand salaris extra

Let daar wel op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:51

Mando schreef:
Klopt je aanzegtermijn is inderdaad 1 maand een ze moeten het schriftelijk doen.
Mijn baas was het vergeten schriftelijk te doen dus ik heb hem daarop gewezen dus ik krijg 1 maand aanzegvergoeding maw 1 maand salaris extra

Let daar wel op.

En daar bovenop komt ook nog een transitievergoeding bij meer dan 2 dienstjaren?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:31

Zo, de sollicitatie voor het bedrijf waar ik al eens gewerkt heb is de deur uit.
Kan misschien me ook meer met mijn interesses gaan bezig houden binnen mijn huidige werk maar dat zien we dan wel weer.
(Ik werk voor een groot Frans concern van sportwinkels... Blauw met witte lettertjes enzo :) )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:36

Goed bezig Optiwolk!

Bij mij kwam het er vanavond niet van... Er liggen nog vier op stapel... :\
Morgenavond voor het rijden misschien nog maar even een snelle doen. En dan donderdag maar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:16

Optiwolk, goed bezig!

Ik ben nu bezig met de online sollicitatietraining van UWV :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:20

Goed bezig Idinn :) Ik had gisteren een praatje van UWV over zelfstandig ondernemen. Kreeg vorige week een mail met een link van een online training erover. Ze hadden best kunnen vertellen dat de mondelinge presentatie hetzelfde zou zijn. Ik ehb weinig nieuws gehoord :) Maar goed, geeft je wel de kans om face to face vragen te stellen dus opzich :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:39

Oh jeetje, werd net gebeld door Randstad voor een vacature als junior secretaresse.
Zit op mijn werk, maar ben gelukkig alleen.

Het is voor 40 uur en verdient een stuk meer dan ik nu verdien, maar is vermoedelijk niet genoeg voor een eigen huis. Wacht nu op de vacature, maar moet snel beslissen. Ze hebben vandaag kandidaten nodig... :\

Gaat voornamelijk om documenten en deels vertaal werkzaamheden. Dus ik weet niet of het op mijn niveau is. Echt moeilijk hoor...
Weet je hoe moeilijk...

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:53

Op gesprek gaan kan toch altijd Janine? :) Het klinkt wel als een leuke baan!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:58

Je kan altijd kijken wat ze te bieden hebben Janine. Dan kan je altijd nog beslissen wat je gaat doen.

Zelf hier vanmiddag een gesprek ben wel heel zenuwachtig wil dit werk erg graag doen. Ben heel benieuwd en hopelijk blijf ik rustig XD

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:59

blingpiggy schreef:
Op gesprek gaan kan toch altijd Janine? :) Het klinkt wel als een leuke baan!

Net de vacature ontvangen, ik moet voor 14.00 uur reageren.
Vacature lijkt wel erg leuk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:59

Iloveiswan schreef:
Je kan altijd kijken wat ze te bieden hebben Janine. Dan kan je altijd nog beslissen wat je gaat doen.

Zelf hier vanmiddag een gesprek ben wel heel zenuwachtig wil dit werk erg graag doen. Ben heel benieuwd en hopelijk blijf ik rustig XD

Ik denk dat je gelijk hebt. Zal na de middag even bellen.
Het is wel bij een groot bedrijf, daar kan mogelijk ook toekomst in zitten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:01

Janine1990 schreef:
Iloveiswan schreef:

Ik denk dat je gelijk hebt. Zal na de middag even bellen.
Het is wel bij een groot bedrijf, daar kan mogelijk ook toekomst in zitten.

Altijd op gesprek gaan als ze je uitnodigen, zo krijg je een beter beeld van de functie. Weigeren kan daarna altijd nog dus je zit aan niks vast :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:05

Ze moeten natuurlijk eerst alle kandidaten voorleggen aan het bedrijf. Dus dat gesprek is ook nog afwachten natuurlijk :P Maar dan ben ik in ieder geval ergens voorgelegd.

Wie weet hoe dat werkt via een uitzendbureau?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:10

Uitzendbureau stuurt je cv en motivatie door --> bedrijf pikt daar kandidaten uit --> uitzendbureau belt je terug of je wel of niet op gesprek mag.
Soms zijn er meerdere uitzendbureau's in de running bij hetzelfde bedrijf.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:27

Bij mij ging het ietsje anders. Had gesolliciteerd via uitzendbureau en werd daar door gebeld. Die vonden me een perfecte kandidaat dus werd voorgelegd aan het bedrijf en werd door het bedrijf toen gebeld voor een afspraak :)
Dus weet eigenlijk niet of het verder ook verloopt via uitzendbureau.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:02

Spannend Janine, hopelijk mag je op gesprek!

Ik heb maandag een meeloopdienst.. bah veel te spannend haha. Volgens mij zit er zelfs nog best wel wat haast achter allemaal, want ik moest voor 16 oktober meegelopen hebben.

Voor mij gaat het wel erg snel allemaal, ben heel bang dat als ik t dadelijk word, t niet gaat omdat ik nog diensten heb staan bij mijn andere werk, t rooster van december zal ondertussen wel klaar zijn.. maar daar valt hopelijk wel over te praten.. Vind het ook banketstaaf om er voor de feestdagen tussenuit te naaien. het is wel een interne vacature, maar dan binnen een ander deel (iets met overkoepelende organisatie, werk bij afdeling A en gesolliciteerd bij afdeling b)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:13

Anneert schreef:
Spannend Janine, hopelijk mag je op gesprek!

Ik heb maandag een meeloopdienst.. bah veel te spannend haha. Volgens mij zit er zelfs nog best wel wat haast achter allemaal, want ik moest voor 16 oktober meegelopen hebben.

Voor mij gaat het wel erg snel allemaal, ben heel bang dat als ik t dadelijk word, t niet gaat omdat ik nog diensten heb staan bij mijn andere werk, t rooster van december zal ondertussen wel klaar zijn.. maar daar valt hopelijk wel over te praten.. Vind het ook banketstaaf om er voor de feestdagen tussenuit te naaien. het is wel een interne vacature, maar dan binnen een ander deel (iets met overkoepelende organisatie, werk bij afdeling A en gesolliciteerd bij afdeling b)

Spannend hoor!! Hopelijk is er intern wel wat te regelen! Wat voor functie gaat het om?

Ik heb net gebeld, hoor morgen wat meer. Maar ze zijn bang dat mijn opzegtermijn (gewoon 1 maand) een probleem wordt. Daar hoor ik vandaag of morgen wat meer over. Gaan ze eerst bellen met hun opdrachtgever. Erg spannend dus! Ik denk namelijk niet dat ik onder mijn opzegtermijn uit ga komen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:18

Spannend inderdaad Janine! Hopelijk ben je niet de enige met een opzegtermijn, zodat ze er niet om kunnen zeuren, als je begrijpt wat ik bedoel.

Gaat om een werk-leer traject voor junior orthopedagoog / gedragskundige, wel betaald. Is een traject van 1,5 jaar waarin je start als begeleider om dan steeds meer taken als orthopedagoog op te gaan pakken en je uiteindelijk als junior aan het werk bent. Echt een te perfecte kans voor mij, dus hoop er zo op. De plek waar ik mee ga kijken is echter wel nog verder af dan waar ik nu werk (meer dan een uur rijden) maar voor de ervaring heb ik het er wel voor over. En het hoeft nog niet te betekenen, mocht ik aangenomen worden, dat dit de uiteindelijke plek wordt, zo heb ik begrepen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:22

Anneert schreef:
Spannend inderdaad Janine! Hopelijk ben je niet de enige met een opzegtermijn, zodat ze er niet om kunnen zeuren, als je begrijpt wat ik bedoel.

Gaat om een werk-leer traject voor junior orthopedagoog / gedragskundige, wel betaald. Is een traject van 1,5 jaar waarin je start als begeleider om dan steeds meer taken als orthopedagoog op te gaan pakken en je uiteindelijk als junior aan het werk bent. Echt een te perfecte kans voor mij, dus hoop er zo op. De plek waar ik mee ga kijken is echter wel nog verder af dan waar ik nu werk (meer dan een uur rijden) maar voor de ervaring heb ik het er wel voor over. En het hoeft nog niet te betekenen, mocht ik aangenomen worden, dat dit de uiteindelijke plek wordt, zo heb ik begrepen.

Ik weet niet goed hoe de functie is ontstaan hoor, misschien wel gewoon door uitbreiding van de afdeling. Dan snap ik dat je niet te lang wilt wachten. Voor mij genoeg werkloze HBO'ers natuurlijk.

Wat een gaaf traject! Als het kan MOET je dat gewoon doen hoor!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:52

Pff.. 22 okt loopt mijn contract af.. heb alles bij het uwv al geregeld.. maar geen idee wat ik nu moet doen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:53

Annettu_ schreef:
Pff.. 22 okt loopt mijn contract af.. heb alles bij het uwv al geregeld.. maar geen idee wat ik nu moet doen..

Vacatures zoeken en solliciteren?
Of was dat je vraag niet? :P

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:55

Nou gesprek ging dus niet door. Als ik thuis ben laat ik wel weten waarom niet :(