Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:18

Fiebie schreef:
Pff, heb officieel opgezegd hier, hele bedrijf in rep en roer _O- *steekt veer in eigen kont* :Y)

:)) _O-

Fiebie

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:22

:D

Sjonge jonge....
Iedereen maakt zich druk, want hoe moet het nu met het systeem, wie gaat wat doen, hoe moet het nu met de opleidingen en kennissessies.

Het is natuurlijk schandalig dat er geen back-up is voor mij, maar goed, daar komen ze nu te laat achter.
Heb het al vaker aangegeven. :o

''Niemand is onmisbaar, iedereen is vervangbaar''
Tuurlijk, klopt absoluut, maar OH OH OH, wat hebben jullie een uitdaging nu 8-)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:24

Gister belde me oude school of ik een opleiding nivo 2 kan doen:-)) nou natuurlijk ja gezegt!
Ze zoeken mensen die gemotiveerd zijn naar cijfers kijken ze niet naar.
Moet dan wel 15 km ff reizen.

Ze bellen me volgende week terug van hoe en wat en als alles door gaat ken ik in januari beginnen:-)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:30

Hele bedrijf in rep en roer? Dan hebben ze, zoals je al zegt, veel te slecht gekeken naar mogelijke backup.
Is inderdaad wel een groot compliment naar jou toe eigenlijk, groot gedoe omdat jij werk dichterbij huis gevonden hebt.

trysteffy, dat is wel goed nieuws ja!

Hier is het gedoe nog niet over. Vandaag weer contact met uzb gehad over dat verhaal, maar het wordt allemaal nog ingewikkelder. Degene vanuit die instelling die blijkbaar alles regelde met inval vanuit uzb en ook dit vanuit die vestiging doorgegeven heeft, werkt er niet meer. Zit er wel nog achteraan, maar hoef niet voor het weekend hier iets over te verwachten. Ik ga er eigenlijk niet echt meer vanuit dat ik hier nog een goede terugkoppeling over krijg. Intussen krijg ik wel nog steeds alle mailtjes en smsjes binnen van 'we hebben vanmiddag nog een dienst/meerdere diensten openstaan'. Allemaal van de betreffende aanbieder. Heb uzb ook maar even vriendelijk verzocht mij, zolang ze me daar niet in mogen zetten, ook van mailinglijsten van die diensten af te halen. Meisje wat ik er over sprak begreep dat heel goed, vindt het allemaal ook erg vervelend (contact met haar is altijd wel goed, dus haar geloof ik daar ook wel in), en snapt dat het voor mij alleen maar lastiger is als ik er continue mee geconfronteerd word.

Verder maar weer solliciteren, maar het schiet nog niet echt op.

Wel fijn om van anderen goede berichten te lezen, maakt dat ik toch nog wel een beetje de moed erin houd, hoewel dat erg lastig begint te worden. Heb al genoeg aan mijn hoofd, en dit verhaal kan ik er eigenlijk niet bij hebben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:40

Echt een vreemde situatie Merileth, hoop dat het snel opgelost is allemaal.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:26

Ik hoop het ook ja.

Net impulsief besloten een open sollicitatie te sturen naar mijn oude middelbare school. Je weet maar nooit. Ben wel tevreden met de motivatie, en dat heb ik ook niet altijd zo sterk.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:53

Kinke schreef:
oehh!! spannend Fiebie, ze waren er niet blij mee dus?
Heb net m'n motivatiebrief verstuurd naar het uzb, fingers crossed. Met dank aan Ir1ne voor de inspiratie die ik heb opgedaan n.a.v. een voorbeeld van haar :)

Hahaha. Ik hoop met je mee! Vandaag een gesprek gehad en een afwijzing. Gesprek was voor de tijdelijke functie... Lijkt leuk, wel heel anders dan wat ik doe en EIGENLIJK niet in mijn richting..
MAar goed, ik voldoe wel en het is wel een stukje verbreding van mijn kennis en bij een supergoede werkgever.

Morgen het gesprek nog en ik hoor binnenkort ook nog over defunctie die de dame van het wervingsbureau had. Die hebben qua branche meer mijn voorkeur... Ben benieuwd!

Fiebie :') :') Hahaha. Das niet handig.
Hier weten ze het al een tijdje, maar ze gaan het nog zwaar krijgen. Ik neem een boel kleine procesjes en schakeltjes voor mijn rekening, die wel moeten gebeuren omdat anders de rest van het proces verstoord wordt... dat weten ze, maar ze vergeten et nog wel eens.. het zal mij benieuwen hoe het gaat.. Ben best te vervangen hoor, maar k hoop toch eigenlijk wel heel heel heel hard dat ze heeel klein beetje op hun bek gaan. Dat verdienen ze wel een beetje ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:01

'Wij vonden het gesprek van gisteren echter dermate interessant dat wij uw sollicitatie graag nog even willen aanhouden en u hierover zo spoedig mogelijk een terugkoppeling willen geven.'

Ben ik nu half afgewezen of... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:05

Weten ze nog niet. :P

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:09

rare tekst zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:16

Het komt over als 'we kijken even of er nog betere solliicitaties komen, anders kiezen we jou'.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:18

Anoniem schreef:
Het komt over als 'we kijken even of er nog betere solliicitaties komen, anders kiezen we jou'.

Mijns inziens ook ja... :o

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:19

Of dat de vacature waarop je solliciteerde vergeven is maar dat ze misschien iets anders hebben?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:20

Merileth, inderdaad..... Maar goed, ze dachten me te kunnen paaien met een auto en dat ik dan het aankomende half jaar wel weer even stil zou zijn. Half jaar geleden kreeg ik loonsverhoging omdat ik ontevreden was :D

Tja, dat loopt nu dus even anders.

Wel een aparte situatie waar jij in zit..... :\

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:23

Hallo mede werkzoekers, ik kom me ook maar even melden. Zit helaas ook in de WW en wordt er onderhand moedeloos van. Elke keer weer afwijzingen omdat ik niet in het profiel pas. Ik ben er zooooo klaar mee!

Maar goed, gisteren hoorde ik op de TV een bericht waar mijn haren van overeind gingen en ik een naar gevoel in mijn onderbuik kreeg.... Ze willen de regels voor flexwerkers gaan aanscherpen richting werkgever dat ze verantwoordelijk zijn voor de flexwerker bij ziekte en dan zijn ze daar 10 jaar verantwoordelijk voor, zelfs al is diegene alweer uit dienst..... echt, dat gaat bijdragen aan de werkgelegenheid, niemand wil meer flexwerkers aan nemen....
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... zieke.html

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:26

Fiebie schreef:
Anoniem schreef:

Mijns inziens ook ja... :o

Ben tweede keus. Andere kandidaat heeft nog een test te gaan.

Ben ik een trut als ik hoop dat die kandidaat heel hard faalt? :') -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:30

Welnee, de gemakkelijkste manier om bovengemiddeld te zijn is door het gemiddelde onderuit te halen. :Y) Dus hopen dat de ander faalt is heel normaal. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:39

Nja tis eigenlijk gewoon best wel heel erg poedersuiker. Heb liever direct de afwijzing binnen onder het mom 'teveel kandidaten' ipv dit. 2nd best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:41

Dat weten ze dus nog niet. Zie het positief in, je bent nog steeds niet afgewezen. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:59

Nja, na een dik jaar weer actief solliciteren (maar nog wel werk hebbend) is dit gewoon de zoveelste domper op rij. Ik durf gewoon niet meer te hopen dat ik ooit nog weer een werkplek krijg waar ik wél op mijn plek ben.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:00

had ik gesolliciteerd op functie schoonmaakmederwerkster (ivm uren handig etc) krijg ik mail terug dat ik te ver woon? Er stond duidelijk binnen 20km van amersfoort...woon toch echt niet meer als 15km ervan af? ook aardig haha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:03

Melden dat je binnen de gestelde grens woont?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:07

Winged schreef:
Melden dat je binnen de gestelde grens woont?

Ik heb netjes een mail gestuurd dat ze mijn adres kunnen opzoeken en dat het binnen de aangegeven maximale km's valt. Ik heb echter meer een vermoeden dat hun 26 al te oud vinden...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:12

Winged schreef:
Ben ik een trut als ik hoop dat die kandidaat heel hard faalt? :') -O-

Nee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:15

Oh daarop nog even terugkomen, als een werkgever dat ergens na kan lezen wel, daarom is het altijd het beste zulke dingen niet online te zetten. :=