Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:31

Nee , in het voorjaar is kleiner.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:39

HTS: Het valt me ook op dat iedereen het anders doet met de testzadels :j
Op zich is 100 euro nog een goedkoop zadel natuurlijk als mensen het dan besluiten lekker te houden i.p.v. terug te sturen :=

Maar zo had ik van de week dus dat iemand bij jullie een testzadel probeerde alvorens een zadel bij mij te gaan bestellen vanwege een garantie-korting die ik heb beloofd... dan vind ik het toch prettiger als ik zelf een testzadel toe kan sturen want bij de 1 testen en bij de ander kopen vind ik niet zo chique :o

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:01

Tja, ik begrijp de klant daar ook ergens in, want jij hebt gewoon geen testzadel. Krijg soms ook wel klanten over de vloer waarvan ik weet dat ze bij een collega een rekening hebben uitstaan en dan komen ze bij mij geld uitgeven, dan voel ik me soms ook niet lekker met geld aannemen terwijl je weet dat een ander erop zit te wachten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:06

Klopt pmarena. Ze vertelde het me. Maar voor ons is dat geen probleem.
We hebben ook wel eens mensen die bij ons een testzadel huren om er vervolgens 1 tweedehands via marktplaats te kopen.
We hebben wel alle gegevens van de klant inclusief kopie legitimatie. Tot zover altijd in nette staat de zadels terug ontvangen.

Die heb je er altijd bij zitten foxy. Zo ken ik iemand die op zeker 3 plekken schulden heeft (stallings achterstand, afbetaling paard) en inderdaad bij ons bakken met geld uitgeven voor haar paard.
Dat zijn dingen waar wij ons niet mee horen te bemoeien. Maar banketstaaf is het wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:23

Daarom.... nu hoor ik het toevallig maar ik vind het niet fijn dat mensen iemands testzadel-service gebruiken en dan bij een ander bestellen, vind dat erg lüllig....

Aan de andere kant, als je een vergoeding voor het gebruik van een testzadel vraagt dan hou je er toch wat aan over ook al volgt er geen bestelling uit.

Oef.... lekker aso zulke mensen...maarja inderdaad wat moet je er mee, als ze bij jou wel netjes betalen :o

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:42

Whooh wat zijn jullie snel. Even bij lezen! Heb dit weekend een pony gekocht en vandaag word ze gekeurd en gebracht :D

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:30

Spannend Lisa!

Helaas heb je ook mensen die inderdaad wat minder fatsoenlijk zijn. Daar kan je hoog en laag voor springen, maar heeft helaas geen zin. Accepteren is denk ik het beste wat je kan doen. (Al is dat hier vandaan natuurlijk makkelijk gezegd :))

Ik ben trouwens benieuwd... Stel ik wil een sieraden shop beginnen. Wat raden jullie dan aan? Eerst rustig wat items maken en die dan op een site plaatsen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:56

Ik ga ook niet naar Spoga deze keer, en in september ook niet want dan gaan we op reis (even vergeten dat het dan spoga is :P)

Wij werken niet met testzadels maar geven wel tweedehandszadels mee op proef. Dan wordt gewoon de hele koopsom betaald, en krijgen ze terug als het zadel op tijd en in dezelfde staat teruggebracht wordt.
Maar dat is natuurlijk iets anders als een testzadel, mensen die bij ons een tweedehands meenemen zijn al in het 'koopproces' natuurlijk :)

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:37

@MISSBONNY: ik weet niet of ik als klant ergens wat zou kopen als er maar een paar sieraden op een hele site staan. Ik zou eerst eens kijken of mensen in jouw omgeving er interesse in hebben. Als mensen daar enthousiast over zijn, dan het wat grootser aanpakken en wellicht op 'maat' maken? Dan kun je voorbeelden op je site zetten. Wat denk je zelf? :)

Een vraag aan jullie, misschien een beetje een domme: ik bankier nu zakelijk bij ING, ben ik dan ook verplicht om bij ING (Nationale Nederlanden) mij te verzekeren of mag dat ook bij de Rabobank oid?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:45

Dat zou je eens moeten informeren bij Interpolis/Rabobank. Ik weet niet of het daar mogelijk is om een verzekering af te sluiten zonder een rabo rekening, maar ik denk van wel. Zou stom zijn als dat niet kan...

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:48

Ja precies, nou bij Nationale Nederlanden (van ING) zeiden ze dat allemaal niet zonder tussenpersoon kan etc... pfoee... wist niet dat dat zo complex zou worden. Ik dacht: telefoontje en geregeld! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:33

Ik heb een aantal verzekeringen bij NN lopen en ben zelf klant bij Rabobank. Maar volgens mij is VvAA weer mijn tussenpersoon voor NN, snap het zelf nog niet helemaal (nadeel van een overname :+). Heb momenteel wel een lijntje uitstaan bij een assurantiekantoor om e.e.a. te verduidelijken en om te zien of het goedkoper kan.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:38

Ik vind het ook maar lastig met die verzekeringen. Bij NN werken ze inderdaad veel met tussenpersonen, dus ik heb nu ook een gesprek aangevraagd met een tussenpersoon.

Bij Rabo kon ik niet verzekeren als ik daar niet bankier... duss.... helaas!

Wel een reden voor mij om te overwegen toch bij de Rabobank te bankieren, ondanks dat dat niet gratis is. Gewoon op een kantoor een gesprek krijgen en makkelijk alles regelen. Wellicht handiger dan via tussenpersonen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:43

Eigenlijk is de Rabobank ook de tussenpersoon van Interpolis ;) Alleen omdat je alleen bij Interpolis kan verzekeren via de Rabobank valt het minder op. Ik vind het idd wel prettig dat ik voor mijn bank en verzekering problemen bij 1 persoon terecht kan!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:55

Gwen09 schreef:
@MISSBONNY: ik weet niet of ik als klant ergens wat zou kopen als er maar een paar sieraden op een hele site staan. Ik zou eerst eens kijken of mensen in jouw omgeving er interesse in hebben. Als mensen daar enthousiast over zijn, dan het wat grootser aanpakken en wellicht op 'maat' maken? Dan kun je voorbeelden op je site zetten. Wat denk je zelf? :)

Klopt! Ja die zijn enthousiast, één van de redene waarom ik er aan denk om een webshop te beginnen ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:18

Eigenlijk lees ik hier al een hele tijd mee, maar me nog niet gemeld.

Vorig jaar (eind augustus ) heb ik de stap ook genomen om me aan te melden. Daar ik in Duitsland woon moest ik me ook hier aanmelden
Ik heb nu thuis een kleine winkel (ruitersport), een webshop, ik heb vorig jaar op een aantal markten in NL en DLD gestaan en heb nu het een en ander op de Duitse Ebay lopen.

De reden dat ik toch de stap heb gezet is omdat ik van een paar maanden full-time werken weer terug gegaan ben naar 60 uur per maand.

Ik ben nog druk bezig met van alles en mijn winkel is na een half jaar alweer te klein. Tijd om weer na te gaan denken om te gaan verbouwen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:59

@MissBonny.. zou je dan niet eerst iets van een Etsy shop of Dawanda proberen... die zijn vrij makkelijk te openen.. betaal je beetje voor wat je erop zet en als je wat verkoopt. Etsy is wel wereldwijd gericht...vooral USA. Als je Etsy shop wil openen moet je maar even pb sturen... dan wil ik je wel beetje helpen en krijg je ook gratis listings.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 10:10

Zag ik nou net iets voorbij komen over postnl nog maar 3 dagen per week bezorgen? Dat kan toch niet! Gaan er zo niet veel ondernemers met problemen komen te zitten? Het zou toch maf zijn dat je pakket op vrijdag wordt verzonden en pas donderdag aan komt?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:12

Huh wat?! Ik mag toch hopen dat het een hoax is...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:24

Ik heb alleen gehoord dat ze maandag geen post meer bezorgen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:04

Volgens mij gaat dat om brievenbuspost. Niet om de pakketten. Rouwpost en medische post vallen er ook buiten. Maar ik vind t sowieso een slechte zaak.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:16

Nou op die manier gaat het er idd niet beter op worden nee :n

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:09

Welkom Hotchocolat! Dus jij hebt ervaring met e-bay, loopt dat niet in de papieren met de kosten? Natuurlijk is e-bay in DL veel hotter dan in NL-BE...

Kogel is door de kerk, ik ga wel in sept naar de spoga. Met die rolstoel zien ze me komen...

Tja HTS, bemoeien kan natuurlijk helemaal niet, maar je erover verwonderen doe je wel natuurlijk.

Die banken toestand is toch maar raar bij jullie. In België zijn we daar zo veel vrijer in.

Ik zit niet in de sierraden maar Etsy vind ik een heel mooi startplatform.

Lisa, foto van de aanwinst?

Bij ons doet de post dan weer niks anders dan diversifiëren:
- boodschappen aan huis leveren
- eenzame bejaarden opsporen middels vragenlijst
- meterstanden opnemen
Nu willen ze ook kijken of ze medicijnen aan huis kunnen brengen want de brievenmarkt loopt alsmaar terug.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:08

Of ik naar een markt ga of dat ik via Ebay verkoop scheelt niet heel veel in de kosten.
Verder heb ik alles aan huis dus ook geen verdere kosten.

Alles loopt hier via Ebay en Amazon geloof ik. Amazon kwam ik niet helemaal uit vandaar EBay

Spoga wil ik nog wel even heen volgende week, dat is hier ook niet gek ver vandaan.

De post gaat hier gewoon 6 dagen per week door, op extreem drukke dagen af en toe ook op zondag (schrok ik toen de postbode aan de deur stond).
Als ik vandaag mijn pakketje wegbreng dan heeft de Duitse klant het meestal al de volgende dag in de bus.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:16

Hier is het ook gewoon 6 dagen hoor. Alleen de brievenbuspost is terug gehaald naar 5 dagen.