Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 21:18

Hoe oud ben je Yrsa?

yrsa_karlijn

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:14

Ik heb tijdens mijn opleiding presentatie lessen gehad en mijn onzekerheid is daar wel gevoed. Daarnaast heb ik nog nooit zoveel zelfreflectie gedaan als in die 3,5 jaar. Als ik mij voorbereid voor een gesprek verdiep ik mij in de functie, het bedrijf en op eventueel gestelde vragen die veel voorkomend zijn. Ik ben trouwens 40.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:33

Waar woon je Yrsa, en zou je ook voor de klas willen?

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:45

Yrsa_Karlijn: Welkom ik begrijp dat je er moedeloos van word. Kun je ook niet oefenen met mensen in je omgeving om een gesprek na te bootsen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:01

Goede tip hierboven, en neem het gesprek dan ook op.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:50

Zijn er hier mensen die in de omgeving van Amsterdam wonen? Ik heb een afwisselende en uitdagende vacature open staan voor online sales traders, fulltime functie met een goed salaris.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:26

Als jullie een sollicitatie sturen hoe snel bellen jullie om te vragen of alles is aangekomen? en stellen jullie dan nog eventueel meer vragen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:43

Ik bel daarvoor nooit. Als ik niks hoor stuur ik een mail. Bellen doe ik om te vragen of ze al iets weten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:48

joyce83 schreef:
Als jullie een sollicitatie sturen hoe snel bellen jullie om te vragen of alles is aangekomen? en stellen jullie dan nog eventueel meer vragen?
Soms bellen ze hier na 5 minuten, soms na een week en soms na 3 maanden :+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:49

Ailill schreef:
joyce83 schreef:
Soms bellen ze hier na 5 minuten, soms na een week en soms na 3 maanden :+

Wat spreekt voor jou meer aan? en waarom?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:02

Ligt deels aan de vacature, gisteren belde een meneer binnen 5 minuten. . . dat vind ik persoonlijk erg snel, het komt dwingend over. Na 3 maanden bellen geeft weer een heel ander signaal: ik wil eigenlijk niet werken, dus ik wacht geduldig af.

Na 4/5 werkdagen eens bellen kan geen kwaad, dan toon je inzet en kan ik een beeld vormen bij de sollicitant. Indien ik van mening ben dat de juiste kandidaat zich heeft aangeboden bel ik wel direct.

Toen ik zelf aan het solliciteren was belde ik meestal vooraf als ik niet zeker was van de functie eisen. Twee mensen belden mij direct terug, dat was fijn. Uiteindelijk ben ik zelf na een week gaan bellen voor mijn huidige baan, omdat deze baan mij het meest aansprak en er genoeg uitdaging in zat. Juist door het accuraat na bellen ben ik aangenomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:13

Meelezer meld zich...

Vraagje: Ik heb twee functies gezien bij één bedrijf die mij beide aanspreken. Ik heb een kruiwagen bij het bedrijf die mij eventueel kan pitchen. Punt is dat de functie in het Engels op de site staat. Het is een Nederlands (internationaal groeiend) bedrijf. Nu zit ik te denken of ik mijn brief het beste in zowel Nederlands als Engels kan schrijven (2 brieven uiteraard) of dat ik alleen in het Engels solliciteer. Wat zouden jullie doen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:24

Nog een leuke vacature - wellicht niet voor jullie - maar aanhang/partner. Ik ben op zoek naar een schilder in Tiel, fulltime werken, sowieso de gehele winter. Enige ervaring is vereist, mag ook d.m.v. een studie zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:29

@Winged: als de functie helemaal in het Engels staat, dan zou ik mijn brief en CV ook in het Engels opsturen.

@Joyce: ik krijg eigenlijk tot nu toe altijd overal een mailtje dat de sollicitatie is ontvangen. En vanaf wanneer je reactie terug krijgt. Of dat na sluitingsdatum het een poosje kan duren ivm drukte/hoeveelheid sollicitanten, maar dat je zeker reactie gaat krijgen (en dus niet zelf contact moet opnemen :') ). En de laatste tijd bij afwijzingen de standaard: wij hebben geen tijd om in te gaan op de reden van afwijzing, gelieve geen contact met ons op te nemen.

Heb weer 1 sollicitatie verstuurd vandaag (basic formulier via de site van bedrijf). Nu even zien wat ik nog meer in mijn mail had staan. Gister een gigantische dip gehad (iets met zondag hele leuke dag en maandag in een gat vallen) en mijn hoofd staat op moment absoluut niet naar enthousiast en vrolijk solliciteren. Maar ja, zal toch iets moeten doen, want zo kom ik er anders ook niet!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:42

Ik heb een reactie gehad op 1 vacature. Of ik as donderdag op gesprek wil komen, maar dan kan ik helaas niet! :( dus terug gemaild. Ben benieuwd.

Sowieso weet ik niet zo goed wat ik moet doen! :(

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:45

Lyzet, wat is de reden dat je niet kan? Ik heb helaas al eens meegemaakt dat ik dan niet meer op gesprek hoefde te komen, helaas..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:56

Nou, ik moet donderdag gewoon werken. Het is op het moment druk en dus lastig om even vrij te krijgen.

Ze vroegen ook of het eventueel zou schikken, denk wel dag zr beseffen dat niet iedereen op de tijdstip kan die aangeboden word. Maargoed dat ten zijde!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:43

Aaah kijk, dat scheelt, als ze vragen of het wel schikt, dan kan er vast wel iets geregeld worden :) Alvast veel succes!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:16

Ja en ik kan ook moeilijk zeggen tegen de baas van; "Ik heb een sollicitatiegesprek, dus moet vrij". Wacht eventjes op reactie af! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:19

xx_Lyzet schreef:
Ja en ik kan ook moeilijk zeggen tegen de baas van; "Ik heb een sollicitatiegesprek, dus moet vrij". Wacht eventjes op reactie af! :)

Ze moeten het je 2 maand van te voren melden geloof ik. Nieuwe WWZ.
En als je contract niet verlengd wordt moet je baas je vrij geven voor een sollicitatiegesprek als ik me niet vergis.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:23

Dat is het hem juist. Er is nog niks bekend.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:46

Ik meld me hier ook..

sinds kort werd mijn contract ook niet verlengd helaas.. door bezuiniging.

heb diploma helpende( zorg) waar behoorlijk nu word bezuinnigd, dus moeilijk om nu ergens ook echt werk te krijge, vast helemaal niet meer,

werk nu wel via een uitzendbureau waar ik 0 uren contract heb, maar die kunnen mij gewoon oproepen als ze iets hebben in de buurt, helaas nog steeds opzoek naar een aantal uur vaste uren in de buurt, wat erg lastig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:49

Welke omgeving zoek je? Ik kwam pas heel veel functies tegen waarbij ze om dat diploma vroegen.

Iemand tips voor vrijwilligerswerk? Ik heb mijn weken goed gevuld met naar stal gaan en solliciteren/vacatures zoeken. Maar het staat natuurlijk wel beter op je CV om vrijwilligerswerk te doen. Ideaal zou zijn als het ook de kans op werk vergroot. Alleen dat zal tegenwoordig wel erg lastig zijn. Zag laatst wel wat leuke dingen, maar omg wat een eisen stellen ze tegenwoordig aan vrijwilligers!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-15 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:50

xx_Lyzet schreef:
Dat is het hem juist. Er is nog niks bekend.

Dan zijn ze op basis van de nieuwe WWZ verplicht je aan te nemen. Tenminste, als je contract begin december afloopt ;)

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:58

idinn schreef:
Welke omgeving zoek je? Ik kwam pas heel veel functies tegen waarbij ze om dat diploma vroegen.

Iemand tips voor vrijwilligerswerk? Ik heb mijn weken goed gevuld met naar stal gaan en solliciteren/vacatures zoeken. Maar het staat natuurlijk wel beter op je CV om vrijwilligerswerk te doen. Ideaal zou zijn als het ook de kans op werk vergroot. Alleen dat zal tegenwoordig wel erg lastig zijn. Zag laatst wel wat leuke dingen, maar omg wat een eisen stellen ze tegenwoordig aan vrijwilligers!

bedoel je mij ? :o
ik zoek in omgeving groningen, assen, drenthe ?