[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:08

balen, is er met je stage ook niks te regelen dat je daar opgehaald kan worden voor de lessen??

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:14

Polly schreef:
balen, is er met je stage ook niks te regelen dat je daar opgehaald kan worden voor de lessen??

Nee dat wordt hem niet.. stage is ongeveer een halfuur met de auto vanaf de plek waar ik les. Dat is voor andere leerlingen ook niet reëel om helemaal heen te rijden. Of ik moet om 7 uur savonds gaan lessen maar dan is er juist weinig verkeer en dat is mijn probleem niet.. op uitslagpapier staat kruispunten voorrang en benaderen dat oefenen is lastig savonds. Verder heb ik altijd dat als 1 ding fout gaat ik daarna helemaal uit mijn concentratie ben en dan gaat alles minder anders was ik gewoon geslaagd vandaag :(
Kreeg namelijk wel een compliment dat ik super netjes en goed kan rijden en dat echt de spanning het probleem is bij mij...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:50

Wat balen Michelle...
's avonds lessen kan dan toch ook? De kruispunten liggen er ook 's avonds nog wel ;)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:00

Ik zou eens aan je rijinstructeur vragen of hij kan bellen met het CBR. Herexamens worden meestal binnen 5 weken gedaan. En dan zou je net voor die tijd nog een herexamen kunnen doen.

Als dat niet mogelijk is aan je instructeur vragen of hij in de gaten kan houden of er nog een plek vrij komt.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:37

s'avonds lessen wordt hier eigenlijk vrijwel niet gedaan omdat er dan geen kip op de weg is en ik juist in de drukte moet rijden anders heeft een kruispunt niet veel zin hahah
Ja hij belt mij ook zo snel mogelijk als hij meer weet, wil nu sws wat minder lessen want het geld is helaas wel op nu..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:41

Michelle_96 schreef:
s'avonds lessen wordt hier eigenlijk vrijwel niet gedaan omdat er dan geen kip op de weg is en ik juist in de drukte moet rijden anders heeft een kruispunt niet veel zin hahah
Ja hij belt mij ook zo snel mogelijk als hij meer weet, wil nu sws wat minder lessen want het geld is helaas wel op nu..

Wat vervelend dat je het niet gehaald hebt.. Hoeveel lessen heb je onderhand gehad?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:50

@Michelle, groot gelijk dat je niet savonds gaat lessen dat is echt zonde als je "probleem" (bewust tussen aanhalingstekens hoor ;)) zit in het naderen en oversteken van kruispunten, dan kan je je geld net zo goed gewoon weggooien.

Her beloven ze al tijden binnen 5wkn en zoals eerder gezegd kan je idd je instructeur/rijschool het CBR laten bellen of ze extra capaciteit willen inzetten maar dan loop je wel risico dat de dag of tijd je niet helemaal schikt. Heb het een paar weken geleden ook gedaan voor een medisch examen, wachttijd was een week of 11 dat was echt te gek dus verzoek ingediend en toen was het binnen 3 weken. Maar goed daar zijn we voor gegaan.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:29

Denk zo'n 30/40 lessen onderhand, heb het eerlijk gezegd niet echt bij gehouden..

Qua dagen/tijden kan ik altijd wel alleen de dinsdagen heb ik examens en de woensdagen stage dat mag ik absoluut niet missen want dan slaag ik niet op school :o

Het probleem bij mij is dat als er 1 ding fout gaat alles misgaat en dat is nu eigenlijk ook gebeurd helaas.. had op reflectieformulier allemaal 7tjes en één 8 maar dat moest ik volgende keer maar veranderen in 8/9 want ik reed wel heel netjes... was alleen beetje overstuur dus heb na die tijd niet veel meegekregen van het gesprek.. wel goede tips gekregen en duidelijke uitleg
Laatst bijgewerkt door Michelle_96 op 25-04-16 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:31

Michelle_96 schreef:
Denk zo'n 30/40 lessen onderhand, heb het eerlijk gezegd niet echt bij gehouden..

Qua dagen/tijden kan ik altijd wel alleen de dinsdagen heb ik examens en de woensdagen stage dat mag ik absoluut niet missen want dan slaag ik niet op school :o

En als je nou een rijschool bij je stage in de buurt zoekt? Niet ideaal maar misschien is dat een optie?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:33

liekec schreef:
Michelle_96 schreef:

En als je nou een rijschool bij je stage in de buurt zoekt? Niet ideaal maar misschien is dat een optie?

Er stond inmiddels nog meer bij maar dat zou betekenen dat ik opeens s'avonds in Leeuwarden moet lessen dat lijkt me een heel slecht idee..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:35

Michelle_96 schreef:
liekec schreef:

Er stond inmiddels nog meer bij maar dat zou betekenen dat ik opeens s'avonds in Leeuwarden moet lessen dat lijkt me een heel slecht idee..

Ja als dat het enige is zou ik dat gewoon doen hoor... Dan leer je het wel gelijk, en kan je rustig op je eigen tijden lessen. Ik vind drukke wegen met fietspaden op de weg en tegenliggers en een smalle weg ook drama, maar door te doen leer je er mee om te gaan. Het lijkt mij juist beter om dit tijdens je rijles te oefenen omdat iemand dan nog in kan grijpen.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:40

Michelle_96 schreef:
liekec schreef:

Ik weet niet waar je normaal leste, maar leeuwarden is ook een examengebied, dus als je daar kan lessen en examen kan doen, is dat ook wel fijn lijkt mij. Ik leste ook altijd in mijn examengebied (sneek) en ken dus alle straatjes en steegjes waar mensen uit zouden kunnen komen, en wist dus goed waar ik even extra op moest letten. Nou moest ik bij mijn examen wel een hele andere route waar ik dus nog nooit geweest was (en ook niet door sneek) maar goed. :+

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:45

liekec schreef:
Michelle_96 schreef:
[quote="liekec"

Ja als dat het enige is zou ik dat gewoon doen hoor... Dan leer je het wel gelijk, en kan je rustig op je eigen tijden lessen. Ik vind drukke wegen met fietspaden op de weg en tegenliggers en een smalle weg ook drama, maar door te doen leer je er mee om te gaan. Het lijkt mij juist beter om dit tijdens je rijles te oefenen omdat iemand dan nog in kan grijpen.[/quote]

Dan kan ik alsnog pas om 6 uur lessen en ik moet eerst iemand goed vertrouwen voor het goed gaat. Ik wil het liefst zo snel mogelijk weer examen en dat gaat dan natuurlijk niet werken..

Ik vind drukke wegen niet eng, ik kan prima rijden alleen examenvrees is bij mij het probleem..

Mij lijkt het niet heel verstandig om naar een andere rijschool in totaal andere stad te gaan

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:48

mariska_YeDo schreef:
Michelle_96 schreef:
[quote="liekec"

Ik weet niet waar je normaal leste, maar leeuwarden is ook een examengebied, dus als je daar kan lessen en examen kan doen, is dat ook wel fijn lijkt mij. Ik leste ook altijd in mijn examengebied (sneek) en ken dus alle straatjes en steegjes waar mensen uit zouden kunnen komen, en wist dus goed waar ik even extra op moest letten. Nou moest ik bij mijn examen wel een hele andere route waar ik dus nog nooit geweest was (en ook niet door sneek) maar goed. :+[/quote]

Ik les nu in Meppel en daar heb ik ook mijn examen gedaan.. om leeuwarden helemaal te leren kennen enzo gaat tijd en veel lessen kosten dat lijkt mij totaal geen goede oplossing..

Ik had vandaag ook net een weggetje waar ik nog nooit was geweest haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:12

Balen Michelle, vooral als ze aangeven dat je zo netjes rijdt maar dat die zenuwen je parten spelen. Jammer dat Zwolle niet nét wat dichterbij ligt, anders had je daar in ieder geval 's avonds nog een beetje met drukke kruispunten kunnen oefenen. Maar dat is zeker net te ver? Hopelijk kun je een fijne oplossing vinden :)

Mijn zenuwen deden ook gekke dingen met me tijdens mijn TTT, zeg :') Ik zat lekker te trillen en voor mijn gevoel daalde mijn IQ met zo'n 50 punten zodra de examinator naast me ging zitten, haha. Ik heb echt zó lopen klunzen en domme dingen gedaan. Maar hij prikte er gelukkig doorheen, gaf nog wat goede tips en een vriendelijke peptalk. Het zijn net mensen. :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:19

Vanochtend mijn AVB examen gehad (voertuigbeheersing) en ben geslaagd!
Was ook niet zenuwachtig en had er vooral veel zin in. Moest 2 oefeningen even opnieuw doen. De rest was in 1x goed :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:21

Super gefeliciteerd, je had er mooi weer bij :roll:

Jakkes ik heb wat smerige luchten voorbij zien komen toen ik aan het motorlessen was maar gelukkig hebben we de meeste buien gemist

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:27

Ik heb altijd geluk, ik heb in het zonnetje examen gedaan!
Terugweg wel een klein buitje gehad maar dat was het.
Instructeur zei dat ik maar vaker mee moest. Ik heb altijd zon gehad tot nu toe
Ik was het zonnetje van de rijschool :P

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:45

culaccino schreef:
Balen Michelle, vooral als ze aangeven dat je zo netjes rijdt maar dat die zenuwen je parten spelen. Jammer dat Zwolle niet nét wat dichterbij ligt, anders had je daar in ieder geval 's avonds nog een beetje met drukke kruispunten kunnen oefenen. Maar dat is zeker net te ver? Hopelijk kun je een fijne oplossing vinden :)

Mijn zenuwen deden ook gekke dingen met me tijdens mijn TTT, zeg :') Ik zat lekker te trillen en voor mijn gevoel daalde mijn IQ met zo'n 50 punten zodra de examinator naast me ging zitten, haha. Ik heb echt zó lopen klunzen en domme dingen gedaan. Maar hij prikte er gelukkig doorheen, gaf nog wat goede tips en een vriendelijke peptalk. Het zijn net mensen. :o

Zwolle is inderdaad te ver om heen te gaan met rijles ben je ook zo'n 30 minuten onderweg haha.. Rijschool zal van de week wel bellen hoe en wat.

Baal er ook wel van wat kleine dingen die beter moesten maar dat gaat volgende keer gewoon helemaal goed komen!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:55

Balen Michelle :( Misschien is er nog ergens een uitvaller binnenkort waardoor het sneller kan :j

Ik heb net tot zeven keer de auto af laten slaan op hetzelfde punt, met een panische moeder en zus in de auto. Vraag me toch een beetje af waarom ik ben geslaagd :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:12

Omdat je het kan ;) is heel normaal dat het even wennen is in een andere auto.

Mazzel hoor Kim, hier viel het ook wel mee hoor en heb sowieso erg weinig water gehad de laatste tijd. Vanmorgen toen ik nog in de auto zat wel een dikke hagelbui maar eenmaal op de motor ging het meeste langs ons heen. Gelukkig maar.
Vanmorgen nog een leerling de stuipen op het lijf gehaald, goede vriend van me is ambulance chauffeur en wist dat ie dienst had, toen ik ze tegenkwam gingen alle blauwe lampen even aan als teken dat we gezien waren, de ogen van die leerling werden even heul groot. Gelukkig kennen we elkaar al een hele tijd en was het beslist geen gevaarlijke situatie.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:55

Ik ga morgen m'n praktijkexamen inplannen :) Spannenddd! Ik hoop dat ik mn rijbewijs begin augustus kan halen, maar dat wordt misschien lastig want ik ben tussen nu en de eerste week van augustus ongeveer 6 weken weg..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:18

fanatieke instructeur, werken met koningsdag :wow:

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:23

Ik weet niet of hij zelf ook werkt, maar het bedrijf dat alle examens regelt iig wel. Ze zijn net een week op vakantie geweest dus er zal wel veel te doen zijn.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:47

kim345 schreef:
Ik vind een tussentijdse toets echt geldverspilling...
In principe doe je precies hetzelfde als wat je in de les doet maar dan met een keer iemand anders ernaast. En dat kost je dan 140 euro. Daar kun je best wat gewone lesjes van doen..
Die speciale verrichtingen vallen echt heel erg mee. En mocht je de 1e keer zakken vervallen je speciale verrichtingen en moet je ze de 2e keer alsnog doen.
Mijn speciale verrichtnigen vielen echt mee. Omdraaien op het industrie terrein waar je dus gewoon het terrein mag gebruiken om te keren en parkeren op een helemaal leeg parkeerterrein. De auto gewoon even stilzetten dus :+

Ik zou ook naar het slagingspercentage kijken en hoeveel lessen ze er gemiddeld over doen.
Ik had mijn rijbewijs in 27 lessen in 1x.
Rijschool stond er bekend om dat ze snel lieten afrijden en bijna iedere slaagde direct.
Vriend van me was zelfs geslaagd in 22 lessen al.

Waar heb jij gelesd?