Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:28

Hee, dus Holly mag wel en Joyce mag niet? Da's ook suf :P

Bij mij zemelde hij ook steeds met een grijs venster van "ask for copyrights" maar op een gegeven moment kon ik in datzelfde venster ineens een vakje aanvinken (gewoon nog steeds als bezoeker, niet als webmaster ofzo) en nadat ik dat gedaan had mag ik nu wel gewoon alle foto's rechtsklikken :)

Ja klopt, het is een palomino mijn Reentje :)

Duplo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:24

Ik krijg eerst alleen copyrights
Bij de tweede poging idd ook een aanvink vakje erbij
Derde poging kan ik gewoon opslaan etc.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:22

Hier meerdere pogingen waarbij ik niet verder kom dan "Please ask for copyright". Heb Chrome op Windows 7 (dat kan een verschil maken ;))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:24

Hee, wat jij zegt dus Duplo, dat had ik ook!
Je hebt verder niks raars gedaan, alleen meerdere keren geprobeerd om rechts te klikken en toen kreeg je ineens dat aanvinkvakje....?

Ik heb ook Chrome en Windows 7 trouwens :)

Blijft vermoeiend hoe dezelfde website bij andere bezoekers anders reageert, zucht :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:38

Heb nog een paar keer geprobeerd en kreeg nu ook dat vakje en kan nu ook opslaan en zo. Wel raar zeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:21

Aha dus toch!

Ik heb dit echt nog nooit gezien zo, vraag me af waar het vandaan komt, uit mijn systeem of gewoon iets raars van Chrome ofzo :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:54

Ik had gister met testen steeds een andere foto op een andere pagina gepakt, om te kijken of ik overal de melding zou krijgen. Net heb ik nog even gecheckt wat er gebeurde als ik meerdere keren op dezelfde foto klikte en ook ik krijg idd het vakje wat je aan kan vinken na 2 a 3 keer klikken. Bij gebruik met Chrome trouwens.

Nu heb ik Internet Explorer geprobeerd en daar kan ik klikken tot ik een ons weeg, maar daar blijft gewoon de "normale" melding staan, ook na 10x klikken. Dus het zou goed aan Chrome kunnen liggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:56

Typisch he :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:44

Ik word gillend gek. De BD aangifte laatste kwartaal kom ik maar niet uit.
Tel ik alle kwartalen ontvangen btw op en trek ik daar alle kwartalen betaalde btw af dan kom ik anders uit dan wanneer ik het per kwartaal doe. En of ik nu vooraf afrond of niet het klopt gewoon niet. Er blijft een verschil van 16 euro in zitten. Aaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhh stom gedoe.
Wil het graag nu voor elkaar hebben want ik vrees dat elders deze week m'n kop er niet naar zal staan.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:47

Vervelend Hilda, waarschijnlijk is het iets wat je over het hoofd ziet, kan je zo niet helpen! Ben ook echt een ramp met cijfers, dat gaat heel snel tollen in mijn hoofd. Qua berekeningen ect snap ik het allemaal wel, maar hoofdrekenen en dergelijk, vreeeselijk!

Maar ik ga vandaag ook zitten voor de BTW aangifte. Zal wel weer een zak geld moeten wegbrengen, maarja dat betekend wel dat er winst is geweest :+!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:50

Ontvangen gaat van Betaalde af en onderaan de streep bepaald dan wat je moet betalen aan de bd of wat je terug krijgt. Of ben ik echt gek?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:42

Hilda79 schreef:
Ik word gillend gek. De BD aangifte laatste kwartaal kom ik maar niet uit.
Tel ik alle kwartalen ontvangen btw op en trek ik daar alle kwartalen betaalde btw af dan kom ik anders uit dan wanneer ik het per kwartaal doe. En of ik nu vooraf afrond of niet het klopt gewoon niet. Er blijft een verschil van 16 euro in zitten. Aaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhh stom gedoe.
Wil het graag nu voor elkaar hebben want ik vrees dat elders deze week m'n kop er niet naar zal staan.

Rekening gehouden met 21 en 6 procent overal?

Nergens een verlegde BTW?

Misschien ern factuur ergens dubbel meegenomen per ongeluk? Of juist in een kwartaal vergeten maar nu bij je totaaltelling wel meegenomen?

In principe gaat dat wat je aan btw betaald hebt (voorbelasting) van je ontvangen btw af. Wat je overhoudt betaal je aan BD (of in geval van negatief bedrag ontvang je terug)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:50

Nope nergens fouten.
Heb ze gebeld cijfers genoemd en hij heeft gezegd wat ik moet doen om het recht te trekken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 14:52

Wat ging er nu fout en hoe moet je het oplossen dan?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:58

Wat fout ging weet hij niet. Als het over het gehele jaar totaal aan het eind maar klopt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:10

Wel balen dat je het alsnog niet weet... zou fijner zijn als je het volgende keer niet weer hebt :)

Zeg nog even een vraagje, misschien willen jullie een beetje met me meedenken, zowel uit het perspectief van de ondernemer als dat van de klant?

Ik verkoop nu al ruim 10 jaar Barefoot, en heb al jaren zelf geen testzadels meer omdat dat er destijds veels te veel werden, dat allemaal regelen werd een dagtaak op zich en ik had er toen nog een full-time baan naast.

Ik ben toen begonnen met wederverkopers her en der in het land, elk met een paar testzadels, dat was ook beter te handelen in het geval er een tester bij zat die niet netjes terugstuurde. De wederverkopers zaten er dan toch dichter in de buurt want zelf rij je niet zomaar even naar Groningen ofzo :=

Nu hik ik er toch wel regelmatig tegenaan dat het toch wel handig zou zijn om zelf ook weer wat testzadels beschikbaar te stellen voor sommige klanten.

Maar dan zit ik met het risico natuurlijk. Enige manier om dat echt goed te ondervangen is het door de klant laten betalen van een borg denk ik? Maar dat best wel weer een drempel natuurlijk...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:14

Er mag toch best een beetje een drempel zijn om een zadel te testen. Je hebt er toch alleen wat aan als serieuze mensen zadels gaan testen die zich van te voren goed hebben geïnformeerd... mensen die denken makkelijk even een weekje een gratis zadel proberen zijn waarschijnlijk niet je doelgroep.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:32

Dat is mijn gedachte ook, maar aan de andere kant: er zitten natuurlijk ook best wel wat mensen bij die twijfelen aan hun huidige zadel en serieus een Barefoot overwegen.

Die willen dan testen of zo'n zadel fijn genoeg is om te kopen.

Maar ze hebben pas genoeg geld om een nieuw zadel te kopen, als ze hun oude zadel verkocht hebben.
En ze gaan hun oude zadel natuurlijk niet verkopen voordat ze een nieuwe hebben uitgezocht.

Dus dat is een beetje een dilemma dan...mensen zijn serieus maar hebben op dat moment nog niet het geld om te kunnen kopen, of om een borg van honderden euro's te betalen. En je gunt het ze wel om te testen natuurlijk zodat ze een beetje duidelijkheid krijgen want daarvoor heb je die testzadels nu juist: om mensen te helpen bij hun keuze :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:42

Met zulke dure items zou ik zeker wel een borg vragen, een serieuze tester zou hier toch ook begrip voor moeten hebben! Je hoeft natuurlijk niet gelijk het bedrag van een heel zadel te vragen, maar een "symbolisch bedrag" zou in elk geval al wat zijn. Kan je ook niet werken met een document wat ze moeten ondertekenen ofzo, voor een stukje extra zekerheid? Dat in combi met een borg lijkt me acceptabel voor beide partijen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:00

Als het niks kost dan kun je ook gemakkelijk denk oh ik kan 2de hands eentje kopen maar geen idee of ik het wat vind ach laat ik even eentje bij shop zus en zo te testen vragen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:53

Bij ons betalen ze 100 euro borg en 25 euro huur per week.
Krijgen we het zadel heel terug, krijgen ze de borg terug. Besluiten ze een Barefoot te kopen, verrekenen we de huur met het aankoop bedrag van het zadel. Dit doen we ook als ze later pas besluiten om er 1 te kopen.
Zo heeft de klant ook nog de mogelijkheid om een eigen zadel eerst te verkopen.

Wij werken met een huurovereenkomst.

Dit gaat eigenlijk altijd prima.
We hebben ook nog niemand gehad die moeite had met de borg.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:56

Wat HTS zegt vind ik meer dan redelijk.
Trouwens, wat als het zadel bij de tester zwaar beschadigd of niet meer terug komt?

Gaat er iemand volgende week naar de Spoga trouwens?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:03

Nope, voor ons geen spoga in feb. In september gaan we weer.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:04

Hier ook geen spoga. Grote kans dat ik er in september wel weer ben.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:24

Ik ben tot nu toe nooit in de lente geweest, is het dan even groot als in september?