Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:06

Super dat je mag meelopen! En je moet inderdaad aan jezelf denken. Voor je werkgever is het makkelijker een nieuw iemand te vinden. Voor ons liggen de banen niet voor het oprapen...

Ik kwam gewoon toevallig meer vacatures tegen om op te reageren. Met mooi weer doe ik denk eerder minder. Want dan ben ik hele dagen buiten en heb ik de avonden geen puf meer :') Vandaag nog ergens een afwijzing van binnen gekregen. Voelt minder erg als je alweer andere dingen hebt verstuurd.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:36

Anneert goed bericht! hopen dat het bevalt.

Gisteren was de eerste bijeenkomst met informatie over hoe nu verder, ik heb me echter ingeschreven voor de tweede bijeenkomst. Je merkt gelijk dat de frustratie onder de collega's weer toe neemt na zulke gesprekken. Eerst maar eens afwachten tot ik zelf het bericht gehoord heb voor ik overhaast dingen ga bedenken.
Was o.a. twee opties...
1 mee gaan in mobiliteitstraject welke door randstad opgepakt wordt en dan rond de 1600 inleveren van je transitievergoeding dan dus nog contract hebben een aantal maanden nav herplaatsingstermijn.
Optie 2 niet in het mobiliteitstraject mee gaan maar dan met een vaststellingsovereenkomst per februari ontslagen worden, je gehele transitievergoeding krijgen, nog een paar maanden salaris mee (hier zijn de meningen over verdeeld de ene zegt 1 maand de ander meerdere) en dan per februari de ww in.

Dus eerst maar eens zelf horen, dan de documenten krijgen, vragen noteren, dan naar rechtsbijstand en kijken wat wijsheid is... Ook maar eens eerst weten wat randstad ons te bieden heeft in deze.

Voor persoonlijk advies in dit op het financiele vlak, wat is voor mij het meest gunstig om te doen kan ik daar ook rechtsbijstand voor vragen of moet ik dan meer een financieel adviseur in de arm nemen?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:49

hmm lastig joyce. Want je hebt via Randstad ook vast niet de zekerheid dat ze echt iets gaan vinden in de herplaatsingstermijn...?

Gefeliciteerd aan de baanvinders! :D

Mijn 2 gesprekken van begin deze week zijn beide een afwijzing geworden... ;( ;(
Zit er weer aardig doorheen... het gevoel ''dit gaat noooit meer lukken'' is aardig aanwwezig.....

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:19

Gefeliciteerd voor degenen die een baan hebben gevonden, super!

Anneert, super dat je een ronde verder bent! Hopelijk wordt het wat, als het de perfecte baan voor je is.

Lastig joyce83... Goed dat je even afwacht en je goed laat informeren en adviseren, geen overhaaste beslissingen nemen.

He jakkes blingpiggy, dat is balen en inderdaad heel demotiverend. :(:)

Ik heb vandaag een uitnodiging gekregen voor een gesprek voor een functie die me totaal niet aantrekt en het is mbo4 terwijl ik wo afgestudeerd ben. Maar aan de andere kant: je moet toch ergens beginnen. Ga sowieso op gesprek - goede oefening - maar wel dubbel omdat ik het niet echt wil. :+

Zit nog in een traject waarbij ik door de eerste ronde heen ben, maar ze kunnen niet zeggen wanneer de opdrachtgever precies aan nieuwe mensen toe is. Dus dat is afwachten...

Ben afgewezen voor een functie die ik écht graag wilde, baal super hard. Ga maandag even bellen om door te vragen op de redenen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:54

joyce83 schreef:

Gisteren was de eerste bijeenkomst met informatie over hoe nu verder, ik heb me echter ingeschreven voor de tweede bijeenkomst. Je merkt gelijk dat de frustratie onder de collega's weer toe neemt na zulke gesprekken. Eerst maar eens afwachten tot ik zelf het bericht gehoord heb voor ik overhaast dingen ga bedenken.
Was o.a. twee opties...
1 mee gaan in mobiliteitstraject welke door randstad opgepakt wordt en dan rond de 1600 inleveren van je transitievergoeding dan dus nog contract hebben een aantal maanden nav herplaatsingstermijn.
Optie 2 niet in het mobiliteitstraject mee gaan maar dan met een vaststellingsovereenkomst per februari ontslagen worden, je gehele transitievergoeding krijgen, nog een paar maanden salaris mee (hier zijn de meningen over verdeeld de ene zegt 1 maand de ander meerdere) en dan per februari de ww in.

Dus eerst maar eens zelf horen, dan de documenten krijgen, vragen noteren, dan naar rechtsbijstand en kijken wat wijsheid is... Ook maar eens eerst weten wat randstad ons te bieden heeft in deze.

Voor persoonlijk advies in dit op het financiele vlak, wat is voor mij het meest gunstig om te doen kan ik daar ook rechtsbijstand voor vragen of moet ik dan meer een financieel adviseur in de arm nemen?

Hoeveel maanden salaris je mee krijg is afhankelijk van hoeveel jaar je er gewerkt heb. Per gewerkt jaar = 1 maand.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:41

Marcella schreef:
joyce83 schreef:

Was o.a. twee opties...

Hoeveel maanden salaris je mee krijg is afhankelijk van hoeveel jaar je er gewerkt heb. Per gewerkt jaar = 1 maand.

Dat is niet juist. Per gewerkt jaar krijg je 1/3 maandsalaris mee!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:08

Uitgerekend voor transitievergoeding is ongeveer 11000 bruto, iets meer. Werk er ruim 12 jaar, en volgens mij 7 maanden herplaatsing termijn. Maar weet niet of ze correct handelen momenteel. Volgens de cao moeten ze een sociaal plan hebben dat is er niet ze zijn daar nog mee bezig met de bond.
Geen idee wat ze van randstad te bieden hebben, ben erg benieuwd. Moet echt kijken wat financieel het meest gunstig is en wat over een jaar ook nog gunstig is. Niet dat ik een paar maanden in de WW kom met een lage ww uitkering omdat ze wel een baan geregeld hebben maar ik er weinig verdiende..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 06:53

Ik heb toen ook zo'n oprot premie gehad toen ze het kantoor sloten.
Ik had ook 12 jaar in de pocket.
Je moet wel veel belasting betalen ik hield er ongeveer 1/3 van over

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:23

Ja dat vind ik altijd zo'n diefstal van de overheid. Je hebt er nota bene zelf voor gewerkt en dan nemen ze meer dan de helft weer af!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:14

Stinkmodder, je hebt toch zelf op de functie gesolliciteerd. Wellicht had je er op dat moment toch wat in gezien? ;)

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:15

Netam89 schreef:
Stinkmodder, je hebt toch zelf op de functie gesolliciteerd. Wellicht had je er op dat moment toch wat in gezien? ;)

Klopt, dat het tenminste iets juridischer is dan mijn huidige bijbaan. ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:10

@ idinn, dat ken ik wel, dat je een afwijzing minder erg vind als er verder nog wat dingen lopen idd

@blingpiggy, balen van je afwijzingen. Dat gevoel dat het nooit meer gaat lukken, had ik ook heel erg, maar ergens is die baan voor jou

@ Stinkmodder, waarom solliciteer je er dan op? Ik ben ook mbo4 begonnen terwijl ik WO ben afgestudeerd en er zit nu een goede kans in dat ik me kan opwerken tot WO niveau

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:17

Goedemorgen,

Iemand hier ooit naar een banenmarkt geweest, en heeft dat toen wat opgeleverd?

Op 14 oktober zijn er banenmarkten in het noorden (groningen en winschoten). Misschien ook interessant voor de noorderlingen hier?

Stinkmodder; op gesprek gaan kan altijd toch? Dan heb je ook zicht op interne vacatures.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:59

Ik ga donderdag naar de bananmarkt van het uwv. Vraag mij af of het zin heeft, maar ga toch maar denk ik :) Niet geschoten is altijd mis!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:22

Ik ben daar nog nooit geweest en ik denk dat het voor mij met mijn leeftijd en achtergrond ook geen zin heeft.
Inderdaad, nooit geschoten altijd mis.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:24

blingpiggy schreef:
Stinkmodder; op gesprek gaan kan altijd toch? Dan heb je ook zicht op interne vacatures.

Klopt! Daarnaast is het altijd een goede oefening, dus ik ga wel gewoon. :)

Banenmarkt ben ik nog nooit geweest. Wel een goede tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:27

Misschien moet ik toch ook eens langs uwv... je kan toch gewoon binnenlopen? Even over de thuiswonend kwestie hebben.

Mijn ouders gaan morgen op vakantie. Heeeeel erg blij mee! Mijn ma komt namelijk alleen met onrealistische dingen op de proppen. En dan vervolgens gaan zitten zuchten dat ik er zo natuurlijk nooit kom. En nu is ze na het horen van mijn studieschuld geloof ik helemaal lichtelijk in paniek :') Maar even paar weken elkaar niet zien is misschien wel even prettig voor de sfeer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:15

Dat is idd wel even fijn idinn.... Lastig dan dat thuiswonen :(:)

Ik denk dat die banenmarkt ook echt geen zin heeft voor mij, als het te vergelijken is met de banenkrant die ik steeds van ze krijg heb ik er echt niets te zoeken... (ik moet lasser worden, daar wordt nog best wat om gevraagd). Maar goed, beter proberen dan maar :)

Oh ruk. Bedenk mij dat ik mijn reiskosten niet heb gedeclareerd nav dat gesprek! Zit net buiten de 15 km :P

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:21

Ik ben benieuwd naar je ervaring tancreda :)
Tja niet geschoten.... ik hou mijn verwachtingen ook maar gewoon laag van zo'n markt. Werkloze buurman ook ff meegevraagd, loop ik niet zo doelloos rond in mn eentje (Nou ja, doel is een baan natuurlijk _O- )

Veel plezier idinn, lijkt me ook wel lekker rustig zonder je ouders als je veel op elkaars lip zit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:53

Wat moet je je voorstellen bij die banenmarkt? :o

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:14

http://www.ambitie.nl/jobcafe/

Cv tips krijgen en er staan stands met werkgevers (denk vooral uitzendbureaus ).
Teminste dat is mijn beeld bij de site....

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:45

Hoi, ik meld mij hier ook weer eens. Heb enkele topics geleden mij aangemeld en sindsdien wel meegelezen. Ik ben nu twee jaar geleden mijn baan kwijt geraakt en ik wist dat dit ging gebeuren dus ben een paar jaar daarvoor een hbo-studie gaan doen. Deze heb ik in het voorjaar afgerond en ik ben al meer dan twee jaar opzoek naar werk, maar het wil gewoon niet vlotten. Ik ben in de tijd dat ik studeerde en mijn baan op het zijn eindje liep ziek geworden. Depressief en burn-out waarbij er meerdere dingen naar boven zijn gekomen als een eetstoornis en een B12 tekort. Tja elk nadeel heeft zijn voordeel :o . Ik kamp nog met restverschijnselen, maar misschien als ik weer structuur en voldoening in werk kan krijgen dat zich dat ook oplost. Nu voel ik mij vooral nutteloos. Steeds de afwijzingen hakken er ook wel in. Over-gekwalificeerd, te weinig ervaring, niet genoeg aansluiting, vervallen functie, te onzeker of tweede eindigen in een procedure.

Mijn WW is inmiddels afgelopen en de bijstand is nog een hele klus om daar recht op te hebben. Ik zit nu al drie maanden zonder inkomen. Ik kan hier en daar werken voor enkele uren per week, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Ik solliciteer op allerlei functies van diverse niveaus en richtingen en ik word ook wel uitgenodigd, maar dan gaat het mis. Ik kan mezelf gewoon niet voldoende genoeg verkopen in een gesprek. Waar ik vroeger door mijn werkethos in aanraking kwam met nieuwe werkgevers, moet ik het nu van een goed gesprek hebben en daar heb ik moeite mee. Ik ben introvert, maar daarnaast ook heel onzeker over mijzelf. Ik bereid mij voor en wil heel graag aan het werk, maar ik zit mezelf gewoon in de weg. Ik kan gewoon niet goed laten zien wie ik ben en wat ik kan terwijl ik wel heel graag wil. Familie die vervolgens tips en adviezen geeft dan ik ook zo en zo moet doen etc. Ik ben gewoon heel moedeloos aan het worden en ben bang dat ik uiteindelijk de rest van mijn leven productiemedewerker zal blijven. Maar ja we blijven maar doorgaan. Er zal toch ooit wel een werkgever zijn die mijn kwaliteiten wel ziet en die door mijn onzekerheid prikt en ziet dat ik voor een baas heel loyaal, gedreven en verantwoordelijk werk zal leveren. Tot die tijd is het financieel, maar ook geestelijk overleven en hopen op betere tijden.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:50

Welkom yrsa_karlijn. Wat vervelend dat je gesprekken zo gaan en ik snap dat je moedeloos wordt. Wat voor studie heb je gedaan en wat voor werk deed je hiervoor?

Ik ben ook vaak onzeker, maar wanneer ik me hierdoor zenuwachtig voel, benoem ik dat tijdens het gesprek. Achteraf blijk ik echter niet zenuwachtig of onzeker over te komen, want ik vraag ook altijd naar feedback en daar blijkt dat dan niet uit. Hebben ze het tegen jou al eens benoemd, of vraag je ernaar?

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:54

Ik ben bedrijfsleider geweest in een bloemenkwekerij, heb daarvoor mbo veehouderij gedaan, maar heb nu Stoas afgerond. Nou ik merk het vaak al in het gesprek. Vanmiddag ook ze hadden niet het gevoel dat ik het graag wil, maar ik wil het juist wel graag en heb ook aangegeven dat ik het lastig vind om mezelf te verkopen, maar ik ben vrij rustig ook. En in mijn gevoel probeerde ik juist heel enthousiast te doen, maar missie niet gelukt schijnbaar. O:)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:09

Wat doe je voor je een gesprek hebt? Oefen je dit? Misschien heb je wel iets aan een cursus, cursus presenteren of zo?
Gezien je bedrijfsleider bent geweest, zit het wel in je denk ik :)
Maar ook gezien je achtergrond met ziekte, is het misschien niet zo raar dat het nu (nog) niet wil lukken. Krijg je hier nog hulp voor?