[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:28

bontejames schreef:
Michelle_96 schreef:
Ik meld me hier maar even.. morgen mijn praktijkexamen en nadat ik 2 weken geleden een drama les heb gehad tot huilen aan toe ben ik toch wel heeel erg zenuwachtig...... iemand nog tips?

Vooral blijven ademen!! Goed ontbijten, en jezelf niet de kop gekmaken. Het komt vast goed en de examinators weten ook dat een praktijkexamen voor stress en zenuwen zorgt. Ik wens je veel succes en het komt vast goed!

Ontbijten is wel een goede ja, doe ik normaal nooit. Heb pilletjes van de huisarts daarmee moet ik sowieso eten.. bedankt ik hoop dat het goed komt, ook weinig geld om een herexamen ed te betalen..

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:28

Mies schreef:
Erg herkenbaar van die wachttijden .. Mijn theorie loopt eind juni af en ik ga begin juni op stage naar het buitenland. Ik moet dus wel voor die tijd een examen gedaan hebben. Begin april wilden we dat inplannen maar toen was er maar 1 plekje vrij eind juni .. onmogelijk dus. Gelukkig heeft mijn rijinstructeur wat kunnen regelen en kan ik nu 17 mei examen doen om 8 uur in de ochtend. Lekker druk op de weg dus. :P Heeft er iemand ook examen gedaan om 8 uur?

Ik had mijn TTT om 0800. Was bij ons prima te doen! Op de snelweg reed iedereen op de rechter rijbaan en geen vrachtwagens etc. Dus het was letterlijk invoegen en uitvoegen en klaar.

Fenneeee

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:43

Zelf geen ervaring mee, mijn instrecteur vertelde vorige week dat de examens niet doorgingen omdat het te druk op de snelwegen was en er overal mega file's stonden.
Dan baal je echt als een stekker

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:45

hmmz beetje apart verhaal maar ligt aan de regio waar je woont. Hier hebben we 2 andere situaties waar het invoegen evt nog gecheckt kan worden.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:11

Rotterdam. En als het hier op 1 snelweg vast staat dan staat het overal vast

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:21

Ben je lekker mee dan...

Examen om 8u is doorgaans niet zo'n ramp hoor, het is wel heel druk maar dat werkt voor sommige juist wel lekker omdat je dan toch alerter bent.
Ik plan het zelf liever niet maar dat heeft meer met het tijdstip van opstaan te maken O:)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:25

Jeetje als het echt 10 weken duurt moet ik hem onderhand ook maar eens aan gaan vragen.... Is dat nog per regio verschillend?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:25

Ik heb morgen om kwart voor 11 examen, instructeur is kwart over 10 bij mij zodat ik nog even kan rijden.. moet hem nog vertellen dat ik liever niet heb dat hij mee gaat :o

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:32

Michelle_96 schreef:
Ik heb morgen om kwart voor 11 examen, instructeur is kwart over 10 bij mij zodat ik nog even kan rijden.. moet hem nog vertellen dat ik liever niet heb dat hij mee gaat :o

Zal hij vast nog wel over vragen!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:12

Celine_Famke schreef:
Michelle_96 schreef:

Zal hij vast nog wel over vragen!

En ander gewoon zeggen!
Ik had met mijn instructeur afgesproken dat hij alleen bij bepaalde examinators mee zou gaan.
Uiteindelijk is hij dus niet mee geweest en dat vond ik wel prima

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:27

liekec schreef:
Jeetje als het echt 10 weken duurt moet ik hem onderhand ook maar eens aan gaan vragen.... Is dat nog per regio verschillend?

Nogmaals, praktijk kan je niet zelf aanvragen, de instructeur bepaald (als het goed is in overleg met jou) hoe je vorderingen zijn en of je al klaar bent voor het examen en op welke termijn. Vervolgens gaat je instructeur kijken voor een datum (als ie een beetje slim is kijkt ie regelmatig om de wachttijd in de gaten te houden) en overlegd met jou. Maar ik lees hier al dat het niet overal zo gaat.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:29

Michelle_96 schreef:

Ik zou het zeker ter sprake brengen. Ik rij zelf liever niet mee, alleen op verzoek van de kandidaat.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:33

Ja ik geef dit morgen ook nog wel even aan! Ben wel heel erg zenuwachtig en heb het idee dat ik of op kleine dingen of op een ingreep zak...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:36

culaccino schreef:
Ah oké, dankje Fenne. Kan ik een beetje inschatten hoeveel geld ik voor de zekerheid opzij moet zetten.

Balen, finnens! Kan je snel opnieuw examen doen of zijn de wachttijden voor theorie ook zo lang?

Over drie weken pas.. Dus duurt echt ontzettend lang allemaal helaas..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:40

Wat balen! Theorie wil je gewoon gelijk weer proberen eigenlijk..

Ik heb morgenochtend weer motorrijles, had altijd geluk met het weer maar morgen ga ik toch pech hebben vrees ik...
Generale repetitie voor de AVB, dinsdagochtend mag ik op!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:04

Polly schreef:
liekec schreef:

Nogmaals, praktijk kan je niet zelf aanvragen, de instructeur bepaald (als het goed is in overleg met jou) hoe je vorderingen zijn en of je al klaar bent voor het examen en op welke termijn. Vervolgens gaat je instructeur kijken voor een datum (als ie een beetje slim is kijkt ie regelmatig om de wachttijd in de gaten te houden) en overlegd met jou. Maar ik lees hier al dat het niet overal zo gaat.

Ik bedoel ter sprake brengen bij mijn rij instructeur ;)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:04

Polly schreef:
Michelle_96 schreef:

Ik zou het zeker ter sprake brengen. Ik rij zelf liever niet mee, alleen op verzoek van de kandidaat.

Hoezo wil je liever niet mee? (Puur interesse hoor haha)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:33

Omdat mijn ervaring is dat het dan niet speciaal beter gaat, 2 paar ogen die op je letten, sommige kandidaten gaan zich zo concentreren op het gesprek tussen mij en de examinator dat ze meer daarmee bezig zijn dan met rijden (bij sommige werkt het dan weer rustgevend) en ik zit me achterin toch alleen maar op te vreten als er iets niet goed gaat. Je kan er namelijk niks aan doen, ook hoef je in het korte gesprekje achteraf echt niet te verwachten dat je iets aan de uitslag kan beinvloeden dus ik zie geen meerwaarde. Examinatoren spreek ik vaak genoeg tijdens motorexamens dus met de auto's geloof ik het wel.
Tenzij een kandidaat dus aangeeft dat ze het heel erg graag willen, dan rij ik uiteraard mee.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:31

Polly schreef:
Omdat mijn ervaring is dat het dan niet speciaal beter gaat, 2 paar ogen die op je letten, sommige kandidaten gaan zich zo concentreren op het gesprek tussen mij en de examinator dat ze meer daarmee bezig zijn dan met rijden (bij sommige werkt het dan weer rustgevend) en ik zit me achterin toch alleen maar op te vreten als er iets niet goed gaat. Je kan er namelijk niks aan doen, ook hoef je in het korte gesprekje achteraf echt niet te verwachten dat je iets aan de uitslag kan beinvloeden dus ik zie geen meerwaarde. Examinatoren spreek ik vaak genoeg tijdens motorexamens dus met de auto's geloof ik het wel.
Tenzij een kandidaat dus aangeeft dat ze het heel erg graag willen, dan rij ik uiteraard mee.

Vind je het dan niet handig om zelf de punten mee te maken en te zien waarop de kandidaat is gezakt?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:45

Waarom? Ik ben aanwezig bij het eindgesprek en de examinatoren hier zijn echt niet geschift en kunnen prima verwoorden waar en waarmee het misgegaan is en als me dat niet duidelijk is dan vraag ik door. Het examengebied is mij verre van onbekend evenals de examinatoren.
Daarnaast heb ik de kandidaat al de hele opleiding in de auto dus ik kan redelijk inschatten hoe de kandidaat zal reageren op bepaalde situaties, het meerendeel van de kandidaten neemt tegenwoordig een TTT af waar ik uiteraard wél meerij en ik kan daar dus al zien hoe een kandidaat met examenspanning omgaat en wat ze doen met iemand anders naast zich. Ter voorbereiding op het examen rijden bijna alle leerlingen ook een keer met een collega dus iemand anders naast ze is niet persé spannend.
Als ik naar mijn persoonlijke slagingspercentage kijk denk ik dat ik niet mag klagen en dat ik het misschien zelfs wel heel aardig doe.
En nogmaals, op verzoek ga ik echt wel mee hoor.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:05

24 mei heb ik mijn rijtest en begin mei kan ik weer verder met lessen. Inmiddels al weer 4 maanden niet gereden helaas.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:06

Polly schreef:
Waarom? Ik ben aanwezig bij het eindgesprek en de examinatoren hier zijn echt niet geschift en kunnen prima verwoorden waar en waarmee het misgegaan is en als me dat niet duidelijk is dan vraag ik door. Het examengebied is mij verre van onbekend evenals de examinatoren.
Daarnaast heb ik de kandidaat al de hele opleiding in de auto dus ik kan redelijk inschatten hoe de kandidaat zal reageren op bepaalde situaties, het meerendeel van de kandidaten neemt tegenwoordig een TTT af waar ik uiteraard wél meerij en ik kan daar dus al zien hoe een kandidaat met examenspanning omgaat en wat ze doen met iemand anders naast zich. Ter voorbereiding op het examen rijden bijna alle leerlingen ook een keer met een collega dus iemand anders naast ze is niet persé spannend.
Als ik naar mijn persoonlijke slagingspercentage kijk denk ik dat ik niet mag klagen en dat ik het misschien zelfs wel heel aardig doe.
En nogmaals, op verzoek ga ik echt wel mee hoor.

Het is geen aanval hoor... Vroeg het me alleen af ivm eigen keuze en redenen om het wel/niet te doen. Nergens voor nodig om je aangevallen te voelen en slagingspercentages erbij te halen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:20

Oh ik voel me niet aan gevallen hoor, sorry als dat misschien zo overkomt dat is zeker niet bedoeling.

edit: ik had een heel zeikverhaal geschreven over waarom ik misschien zo reageerde maar ik vind het niet netjes om een ervaring met een concullega zo op het net te kwakken dus maar weer weggehaald.
Anyway excuus als het zo overkwam, vraag vooral daar zijn we hier voor. Om te leren van elkaars meningen en ervaringen :)

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:28

Iemand hier ervaring met E rijbewijs? Hoeveel lessen ben je er ongeveer aan kwijt ( zonder ervaring) waar letten ze op tijdens het examen?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:46

Ik ben gezakt... en nu heb k een groot probleem. Ik kan waarschijnlijk pas in juni weer examen doen. Maar heb vanaf eind mei tot juli stage en werk op zaterdag dus geen tijd om te lessen. Op stage heb ik ook examens dus dat mag ik ook niet missen..