Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaryllis schreef:Het is dubbel op, Lipydo. Enerzijds zijn de wachttijden momenteel aan de hoge kant, anderzijds moet het examen ook in de planning van de instructeur/rijschool passen. De rijschool kan hier voor in het reserveringssysteem kijk en in realtime de vrije examens zien. Ik weet niet of jouw instructeur die mogelijkheid ook heeft, dat ligt er aan hoe die bedrijfsvoering gaat
Maar, als jij al langere tijd op een behoorlijk niveau zit had hij natuurlijk altijd eerder nog kunnen kijken wanneer er ruimte was voor jou. Dat is iets wat je het beste met hem/haar kan bespreken.
Wat bedoel je met 2 weken wachttijd?
Lipydo schreef:In augustus vorig jaar begonnen, twee keer per week een uur gelest. Volgens mij gaat hij er vanuit dat ik door blijf rijden tot het afrijden (), dat zou betekenen dat ik in totaal op meer dan 80 uur uit zou komen, en nog geen enkel examen gehad te hebben
Polly schreef:houdt je instructeur geen vorderingenkaart bij?
Citaat:Ik hou elke les (oké bijna elke les) de vorderingen van mijn leerling bij op een instructiekaart en behalve de aanwijzingen en uitleg die ik onderweg geef bespreek ik op de terugweg richting huis met de leerling de goede en minder goede punten en waar we nog verder aan moeten werken. Natuurlijk wel de ene keer uitgebreider dan de andere keer maar ik neem het elke les mee.
Wachttijd van 2 weken is al een heeeeeeeeele tijd geleden, het is zelfs landelijk in het nieuws geweest volgens mij dat de wachttijden zo dramatisch oplopen.
culaccino schreef:Lipydo schreef:In augustus vorig jaar begonnen, twee keer per week een uur gelest. Volgens mij gaat hij er vanuit dat ik door blijf rijden tot het afrijden (), dat zou betekenen dat ik in totaal op meer dan 80 uur uit zou komen, en nog geen enkel examen gehad te hebben
Oef, dat klinkt wel vervelend, ook dat je zo weinig feedback krijgt... Kan je niet even wat minder lessen en het in juni weer stevig oppakken?
Polly schreef:Euh en hoe nader je dan kruispunten, invoegen op de snelweg, rotondes, heb je daar ooit uitleg over gehad??? Die oefeningen is leuk maar daar haal je je examen niet mee hoor...
bontejames schreef:Ik heb afgelopen donderdag mij tussen tijdse toets gehad en vrijstelling gekregen voor de bijzondere verichtingen. Toen mijn instructeur wou reserveren voor het praktijk examen kon dit pas als eerste mogelijkheid op 04/07/2016. Dus hebben we besloten om te wachten tot er een plekje vrij kwam. En dat was het geval dus nu mag ik 31 mei afrijden
Michelle_96 schreef:Ik meld me hier maar even.. morgen mijn praktijkexamen en nadat ik 2 weken geleden een drama les heb gehad tot huilen aan toe ben ik toch wel heeel erg zenuwachtig...... iemand nog tips?