Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Bedoel je dat als er een groep kinderen naar huis moet omdat er een ander kind in de klas besmet is?
Dan hoeven de gezinnen van de thuisblijvers die niet besmet zijn toch niet in quarantaine?
PSvanLot schreef:Bedoel je dat als er een groep kinderen naar huis moet omdat er een ander kind in de klas besmet is?
Dan hoeven de gezinnen van de thuisblijvers die niet besmet zijn toch niet in quarantaine?
lenaa_tje schreef:Hier hetzelfde nog geen besmettingen meer sinds begin december. En wij hebben zeker 15 examenklassen op school.
Arnyek schreef:Een geluid dat ik nog niet heb gehoord mbt de opening is het risico dat toeneemt voor de kwetsbare kinderen en ouders met een cruciaal beroep.
In quarantaine moeten, heeft namelijk grote gevolgen voor hen. Dat staat in mijn ogen los van het wel/niet testen en of je voor het openen of dichthouden van de scholen bent.
Als zij in vier weken twee keer vijf dagen in quarantaine moeten, een realistisch scenario, heeft dat enorme gevolgen.
Tevens is voor mij ook niet duidelijk of het gehele gezin dan in quarantaine moet. Heel concrete vraag en ik kan geen concreet antwoord vinden. Er worden alleen scenario’s beschreven waarbij iemand positief is getest of direct contact. Huisgenoten gaat ook alleen over besmette personen, niet als men in verband met een besmetting op school een gezinslid in quarantaine moet.
Zoals ik het interpreteer, gaat het er om dat besmettingen door asymptomatisch besmette personen wordt voorkomen.
_kimm schreef:Arnyek schreef:Een geluid dat ik nog niet heb gehoord mbt de opening is het risico dat toeneemt voor de kwetsbare kinderen en ouders met een cruciaal beroep.
In quarantaine moeten, heeft namelijk grote gevolgen voor hen. Dat staat in mijn ogen los van het wel/niet testen en of je voor het openen of dichthouden van de scholen bent.
Als zij in vier weken twee keer vijf dagen in quarantaine moeten, een realistisch scenario, heeft dat enorme gevolgen.
Tevens is voor mij ook niet duidelijk of het gehele gezin dan in quarantaine moet. Heel concrete vraag en ik kan geen concreet antwoord vinden. Er worden alleen scenario’s beschreven waarbij iemand positief is getest of direct contact. Huisgenoten gaat ook alleen over besmette personen, niet als men in verband met een besmetting op school een gezinslid in quarantaine moet.
Zoals ik het interpreteer, gaat het er om dat besmettingen door asymptomatisch besmette personen wordt voorkomen.
Wij hebben hem als school zo opgevat dat een leerling dan samen met zijn gezin in quarantaine moet. Dis inclusief ouders en broetjes/zusjes. Maar de klas van die broertjes/zusjes hoeven niet in quarantaine
Goof schreef:Succes!!
Oh ja, die differentiatie vraag. Ik kreeg een keer de vraag:"Ben je bekend met differentiatie?".
Mijn antwoord was:"Ja, dat is die hippe term die de onderwijsinspectie in het leven heeft geroepen en waar alle scholen nu ineens voor sidderen van angst".
Het floepte eruit voordat ik er erg in had, maar die teamleider kwam niet meer bij van het lachen, sloot zich er helemaal bij aan en belde nog geen uur na dat gesprek dat ik aangenomen was