Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:59

Jee wat een verhaal Pmarena, kan me voorstellen dat die vrouw van de Rabobank zich gewoon aan de regels moet houden maar mén, dat is toch wel heel erg star. Ik kon mijn trouwens vrij gemakkelijk bijschrijven op een rekening van mijn vriend (ABN), even samen naar de bank en klaar.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:05

Ik snap dat niet echt van de Rabo. Ze staan er juist om bekend dat ze DE bank voor ondernemers zijn.
En dan zo moeilijk doen over alles en zo duur zijn...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:15

Hmm nou wat een verhaal zeg pmarena. Mijn voorkeur was ook ING. Zat eerst ook altijd bij de Rabo. Vind zoveel handiger. Heb je telkens die reader nodig. Nu kan het gewoon makkelijk met een sms of een code bij de ING.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:42

Ik vind de reader juist fijner van de Rabo :P
Doe niks met GSM, moet dan steeds gaan zoeken naar en op dat ding :P

Maarja, als het huis ooit verkocht wordt dan zet ik toch alles over naar ING.
Heb daar nu echt geen zin in dat gedoe want alles voor dat huis loopt via de Rabo.... en dan kan ik lekker nog even simpel met de reader werken zoals ik gewend ben :P

Maar wat dat betreft had het eigenlijk wel beter geweest als ik dat huis niet gekocht had, heb er 2,5 jaar gewoon en nu staat het al ruim 4 jaar te koop, dus langer te koop dan dat ik er gewoond heb -O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:48

(en dan ben ik nog wel enige jaren werknemer geweest bij Rabo Nederland op de Klanten Contact Center... zal maar niet vertellen hoe ik daar als werknemer behandeld ben na de geboorte van mijn eerste :x

Maar idd bankzaken per telebankieren etc is prima geregeld. Moet zeggen dat eth overhevelen van een penningmeesterschap naar mij toe ook zonder problemen is verlopen. geheel anders dan bij de ASN die dus gewoon een kopie van mijn ID, kopie van ID oude penningmeester en een kopie van mijn bankafschrift kwijt zijn geraakt te samen met het opdrachtformulier om de machtiging op de rekening over te zetten naar mij...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:09

Hier ook tevreden klant van de Rabo. Vind het internetbankieren ook wel ideaal. Heb alle rekeningen bij elkaar, heel mooi overzicht en vind het ook fijn dat ik 1 telefoonnummer heb voor mijn bankzaken en verzekeringen.
Toen het bleek dat ik een paar jaar een te hoge premie had betaald voor mijn cameraverzekering (ze hadden de premie voor wereldwijd gerekend, maar in de polis stond alleen Nederland), toen heeft het wel een tijdje en veel telefoontjes geduurd voordat alles netjes geregeld was, maar uiteindelijk is het goed opgelost.
En nu is alles fijn geregeld en is mijn apparatuur zelfs in mijn auto verzekerd, terwijl dat bij standaard cameraverzekeringen niet zo is. Dus ik denk dat ik wel bij de Rabo blijf!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:59

Wat "grappig" Pmarena, wij hebben dus EXACT dezelfde ervaring als jullie met oma, alleen wij dan met onze opa! Een paar maanden geleden ging mijn vader hetzelfde doen voor opa, want je weet maar nooit (en maar goed ook, want niet veel later overleed hij), maar ook opa'tje was helemaal van de leg door dat gedoe.

De eerste keer dat ik de Rabo zeikerds vond, was toen we samen gingen wonen en een gezamenlijke rekening wilden openen. Ik had tegen mijn vriend gezegd "ik zit al mijn hele leven bij de Rabo, dat vind ik een fijne bank en daar wil ik dus ook onze rekening openen". Naja, vriendlief vond het wel prima, dus wij naar de Rabo. 't Was een heel moeilijk gedoe, het kon ook niet gelijk geregeld worden (wat dachten we wel niet, dat dat zomaar kon...), vriendlief moest dan ook met zijn privérekening overstappen naar de Rabo. Naja prima, dan gaan we wel weer weg. Wij naar de overkant, naar de ING: Goh meneer en mevrouw, wat leuk dat jullie samen gaan wonen, van harte gefeliciteerd! Tuurlijk kan mevrouw op de en/of rekening erbij, gaan we gelijk voor u in orde maken :) Hoppa, binnen een half uur was alles in kannen en kruiken, geen gedoe en wat een verademing!

Maar toen we een hypotheek af wilden sluiten was ik helemaal klaar met de Rabo. We waren al voor een adviesgesprek geweest, dus de hele voorbereidende fase zat er al op. Vervolgens hadden we een bod gedaan op een huis en dat werd geaccepteerd, dus we kregen van de makelaar te horen dat wij het liefst diezelfde week nog door moesten geven hoe het financieel geregeld zou worden. Ik natuurlijk gelijk de Rabo gebeld, om te zeggen dat het bod geaccepteerd was en dat we graag de boel wilden gaan regelen. Dat kon dus niet... We moesten een paar weken later nog maar eens een keer een afspraak maken "Ja maar we hebben al een heel traject doorlopen, al gesprekken gehad met die en die, dus alles is al bekend en het moet z.s.m. rond worden gemaakt!" Het antwoord: Ze hadden het druk en ze zouden binnenkort wel contact met ons opnemen om te kijken wanneer we langs konden komen. Het kon nog wel een week of 3 duren. Serieus, ik was met stomheid geslagen! Gelukkig konden we dezelfde dag nog bij een kennis terecht die financieel adviseur is en hij heeft direct van alles voor ons geregeld, dat was echt ongelofelijk fijn.

Geen Rabo meer voor mij dus :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:25

11AFotograaf schreef:
En nu is alles fijn geregeld en is mijn apparatuur zelfs in mijn auto verzekerd, terwijl dat bij standaard cameraverzekeringen niet zo is. Dus ik denk dat ik wel bij de Rabo blijf!

Heb ik ook, is inderdaad goed om dat soort zaken heel specifiek te bekijken. :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:47

@Yucca: Idd, en niet om maar voor 'de beste cameraverzekering in nl' te gaan zonder even verder te kijken ;)

@Joyce: Wat een verhaal over je hypotheek zeg! Ik snap dat je dan afknapt op de rabo! Dat is niet zoals je behandeld wil worden.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:26

Wow wat een verhalen zeg.
Hier even binnenlopen en de rekening van mijn toen nog vriend werd een en/of. De hypotheek ging ook heel fijn tot 2 keer toe. Kregen alle hulp die we maar wilden. De 2de keer was een hele lastige. Mijn werkgever vertelde toen ik om de werkgeversverklaring vroeg dat mijn contract niet verlengt werd en ze die verklaring niet wilden geven. Dus daar zaten we en daar viel onze droom in duigen. Dus naar de adviseur om dat te zeggen. Hij alles uitgezocht en gedaan en hebben we de grond gewoon kunnen kopen en later konden we dan het huis er op bouwen als ik weer werk had. Helemaal bedacht en uitgevoerd door de adviseur van de R. Maar de grond lag niet in hun gebied dus moest het over. Ook dat heeft hij geregeld.
Onlangs wilde ik een cc vanwege een mooie photoshop aanbieding te laat natuurlijk. Ikke bellen en uitleggen. Gingen ze ook alles op alles zetten en dat is gelukt.
Mijn ervaring is dus totaal anders.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:47

Het ligt ook erg aan de vestiging hoor. Dat heb ik in mijn werk bij Rabo wel gemerkt. Wij verbonden bijv ook door met vestigingen (als je Rabo X belde en die was in gesprek dan werd je door geschakeld naar ons. Dat wist de klant niet.) Het ene filiaal was heel schappelijk en dan stond er ook in je scherm met wie je kon doorverbinden met allerlei nummers etc. Bij andere vestigingen konden we alleen maar terug bel afspraken maken. Om dan de volgende dag weer door dezelfde klant gebeld te worden dat ze nog niet terug gebeld hadden...
We hebben wat peentjes gezweet in geval van spoed hoor. Zo was er een echt spoedgeval waarbij mevrouw haar man (!) moest bereiken die op dat kantoor werkzaam was. Was echt heftige spoed met een ongeluk van hun kind. Daar zit je dan met alleen maar terugbelafspraak maken.... Ze had ons al 4 keer aan de telefoon gehad (had ze inmiddels door) omdat dat filiaal op dat moment zo druk was. (GSMs waren toen nog niet zo algemeen als nu). Ben toen met teamleider echt van alles eraan gaan doen. We hebben gewoon met 5 man naar dat filiaal zitten bellen om er door te komen zodat iemand daar die collega kon bereiken. Het is gelukt maar man wat was dat een stress toen zeg (met een compleet oversturen moeder aan de andere kant....) kregen we later nog een zogenaamd standje van die filiaalleider dat er zo vaak naar zijn kantoor gebeld was (doorschakeling werd doorberekend). Gelukkig bond deze wel in na uitleg van onze kant... 2 weken later zag ik bij dat kantoor een nummer vermeld staan voor echt spoedgevallen voor medewerkers.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:10

Echt interessant om dit allemaal te lezen. Wel grappig dat eigenlijk bij vele het ondernemerschap toch wel in de familie zit ;)

Had ik nog een vraagje voor de mensen die zelf een sieradenshop hebben, hoe veel sieraden maken jullie dan op voorraad van bijvoorbeeld één item?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:30

Geen :D
Nouja bijna geen dan want de meeste kunnen pas gemaakt na bestelling.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:18

Je maakt wel originele sieraden, leuk! Ik snap idd dat jij de meeste pas kan maken, ná bestelling ;) En de website, foto's van de producten, doen jullie dat ook allemaal zelf?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:57

Mooi om alle verhalen te lezen. Ik ga weer inkopen doen en me sieraden maken! Heb ookal een fotograaf gevonden die eventueel mijn sieraden wil fotograferen. Had zelf ook een camera gezien een canon eos 600d. Dus misschien dat ik moet invensteren.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:27

Ha ladies :wave:

Wow, wat is er veel gekletst, gezellig! :) Leuk inderdaad om alle verhalen te lezen zeg. Ieder zijn eigen ding, maar allemaal de passie om voor eigen geluk en zelfstandigheid te gaan. Leuk!

Ik kom zelf ook uit een ondernemersfamilie, vader meerdere bedrijven, moeder eigen bedrijf, dus ik heb het niet van een vreemde. Een stukje zelfstandigheid, en dat je in zekere zin je succes ook in eigen hand hebt, dat is wel een heerlijke gedachte. En bovenal, 'the sky is the limit', dat kun je niet bij een baas zeggen.

Ik heb mij vandaag officieel ingeschreven bij de KvK. Had nog een beetje moeite met mijn bedrijfsnaam bedenken, maar het is geworden: Prosper Events! Ik ben er super blij mee, het straalt precies uit wat ik voor ogen had! :) Groei, bloei, professionaliteit, helemaal blij!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:38

Kennen jullie nog meer websites als voordeelmuis.nl? Ik had hier nog nooit goed naar gekeken tot vanavond. Wat een goede site. Ga er zeker meer gebruik van maken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:52

Gefeliciteerd Gwen!

He Paan. Hoe gaan de dingen?
Nee kende zelf ook alleen voordeelmuis.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:02

Haha, ik dacht dat het goed ging. Maar mijn opmerking hierboven hoort in een ander topic thuis :(:)
Gevalletje "erg moe zijn" denk ik.

Mijn ouders hadden vroeger ook een eigen bedrijf. Zelf ook de detailhandelschool gedaan. En er toch steeds in het hoofd mee bezig geweest. De webshop uit hobby gestart, maar nu mijn man werkloos is, willen we toch nog steeds een echte winkel beginnen. Door ziekte van mijn man staat het nu op een laag pitje. Eerst kijken wat straks uit het onderzoek komt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 23:10

Je was daarvoor al wel op onderzoek uit toch? Lukt dat allemaal een beetje?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:14

Klopt, Holly. Maar de onduidelijke klachten van mijn man zijn dusdanig dat we het voorlopig maar even op een laag pitje gezet. Hij moet 3 feb voor een rontgenfoto van zijn rug naar het ziekenhuis. Hopelijk weten we dan meer.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:20

Lastig Paan! Hopelijk weten jullie snel meer en kun je er weer verder tegenaan!

Hier ook bewuste keuze voor ING en ook nog geen bedrijfsrekening maar een apart privérekening. Het is nu allemaal nog zo klein en ik krijg meestal contant dus dan moet ik storten. En nu is dat echt goedkoper.

Rabo voor hypotheek ook erg slechte ervaring mee. Verder geen last van, buiten dat ze iets duurder waren. End ie random reader vind ik vet irritant. Stuur mij maar een sms je met de code :D

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:47

Goed om te horen dat jullie positief zijn over de ING. Ik heb er gisteravond ook mijn zakelijke rekening geopend.

Nu nog op zoek naar een goede aansprakelijkheidsverzekering? Iemand tips? Interpolis Zeker van Je Zaak is dat iets? Ik ben er nog niet heel erg in thuis. Er is zoveel aanbod en die dekkingen... pfff... lastig

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:56

Van harte gefeliciteerd, Gwen!!

Ik heb de Zeker van je zaak polis van Interpolis en ben er tevreden mee. Heb hem gelukkig nog niet nodig gehad!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:40

Zooist schreef:
Lastig Paan! Hopelijk weten jullie snel meer en kun je er weer verder tegenaan!

Bedankt Zooit. Ze denken aan slijtage in de rug. Als dat zo is, dan komt er geen winkel. Dan gaan we weer verder met de webshop. Maar we wachten het af. Niet op de feiten vooruit lopen.

Wij hebben een particuliere rekening bij de ABN. Voor de rest zitten we bij de Rabo.