Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:54

Die bij die kliniek... tja misschien is proberen zoeken in de administratieve richting ook hopeloos. Hoeveel mensen met ervaring daarin zitten er wel niet thuis duimen te draaien? Kom ik aan met mn waardeloze studies. Wat zou ik de tijd graag terugdraaien en direct de goede studie kiezen. Maar zolang dat niet kan maar roeien met de riemen die ik heb. Nu alleen even geen idee in welke richting ik het moet zoeken.

Ach 15 jaar ervaring... dan kunnen ze je nog beetje omvormen. Tenslotte ben je pas starter als je 5 jaar ervaring hebt :')

Tancreda4

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:00

Was een functie die best hoog was - management & coordineren. Dat was dan een deel waar ik (nog) niet zo sterk in ben, maar blijkbaar is het echt een hogepiefenfunctie als ze 15 jaar ervaring vragen :D Niet voor mij weggelegd dus :P

Super jammer Idinn..... :(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:03

Stond ook een vacature bij divoza Leek op facebook.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:18

Meelezer springt even binnen ...

Hoera voor de bokkers met een nieuwe baan en kop op voor de rest!

Ik heb een vacature gevonden bij het allereerste bedrijf waar ik gewerkt heb (toen een zwangerschapsvervanging).
Ik had al even gebeld of de diploma-eisen die in de vacature staan een harde eis zijn (ivm subsidies) maar dit is niet zo dus ze weten dat ze mijn sollicitatie kunnen verwachten... Ze wisten ook nog direct wie ik was dus ik ben niet onopgemerkt gepasseerd precies.

Alleen twijfel ik er soms zo enorm aan of het nu juist goed of slecht is dat ze me al kennen. Het zijn twee heel verschillende functies dus ik ga gewoon mijn stinkende best doen om een goede en aangepaste motivatie te schrijven maar ... Moeilijk. Lastig. Angst. Twijfel. Je kent het wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:11

Pfffffff, net op de valreep op een leuke vacature gereageerd! Verwijder ik het hele bestand 20 minuten geleden ook nog... Stom!! 8)7

Maar het is gelukt!

Morgen zal ik even weer goed bijlezen!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:13

Voordat ik er weer een zoveelste topic over open.... Korte vraag voor jullie, momenteel stroomt het in mijn hoofd over, dus ik kan niet meer nadenken helaas, daarom graag jullie hulp (gewenst!).

Weten jullie iets qua werk wat je thuis kan doen en waarbij je je eigen uren kan indelen? Maakt niet uit wat. Ik zit nu in een situatie waarbij ik doordeweeks niet kan werken en mijn weekenden na 3,5 jaar niet nog langer wil opofferen :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:21

Iedereen bedankt voor de felicitaties :D

Anneert Heel veel succes morgen !

Marion super dat je bent aangenomen ! Gefeliciteerd
Lijkt me wel een leuke veelzijdige functie :D

Joyce jeetje wat een stress periode, veel succes en sterkte daar !
Ik ken helaas de procedure en dat is geen pretje….

Tancreda4 Wat fijn dat je gesprek bij het UWV goed ging :) Fijn om iemand voor je te hebben die vriendelijk is… En het weer is heerlijk :D

Idinn balen van alle afwijzingen…. Geef de moed niet op ! :(:)

Mando wat fijn dat je een aanzeggingstoeslag krijgt ! Als je er recht op hebt, moet je het ook gewoon krijgen :j

Kippetje goed zeg ! Gaat de goede kant op :D

Martine haha dat was vast en zeker een raar gesprek….Zie je het zitten ? :P

Lyzet succes met solliciteren, balen dat je nog niks weet over contractverlening, dat is altijd zo vervelend… Goed dat je al wel aan het rondkijken bent naar iets anders !

Optiwolk spannend zeg ! Succes :)

Janine spannend :D Hopen dat je er iets van hoort

Nou ik heb gisteren mijn laatste werkdag gehad en ik heb nog nooit bij zn raar bedrijf gewerkt.... 8)7
De directeur ging om 12 uur weg om daarna niet weer te komen, geen bedankje, geen succes, helemaal NIKS....
Ik had een collega dinsdag via whats app al verteld dat ik ben aangenomen, toen ik gisteren op het werk aan kwam wist iedereen het al. Dus ik zeg zo, ik zal het even tegen de baas zeggen. Wist hij het ook al, hij had het al van collega via whats app gehoord 8)7 Ik hoefde dus niks te zeggen... Het enige wat hij zei was gefeliciteerd ( terwijl hij gewoon bleef zitten )
Het was een vreemde dag... Maar goed nu lekker weekje vrij en dan vanaf volgende week knallen :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:23

Wat raar.
Maar ook niet slim om het eerst aan een collega te vertellen had ik persoonlijk nooit gedaan ouwehoeren doen ze altijd wel.

Op naar je nieuwe baan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:28

Er klopt helaas wel meer niet aan dit bedrijf.... Kan nooit lang blijven bestaan maar goed ik ben er weg :D Ik had het beter idd niet aan collega kunnen vertellen, maar ze vroeg of ik al iets gehoord had en ik was zo blij dat ik het gezegd heb.... Collega's en werkgever daar praten overdag en s avonds altijd met elkaar via whatsapp... Leer voor de volgende keer...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:39

Oei WinSel, dat was niet zo handig. Hoewel... Het komt toch nooit uit...
En ik zou het via Whatsapp ook aan mijn collega vertellen denk ik. Hij weet wat ik wil en hij steunt me daar heel erg in. Dus ja, die krijgt het als eerste te horen denk ik...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:41

Het was iig een leer voor de volgende keer :D Vond het van de werkgever wel jammer dat hij niet even handje gaf ofzo maar goed...
Nu eerst lekker even weekje genieten van het fijne weer :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:42

WinSel schreef:
Het was iig een leer voor de volgende keer :D Vond het van de werkgever wel jammer dat hij niet even handje gaf ofzo maar goed...
Nu eerst lekker even weekje genieten van het fijne weer :)

Ik weet niet of de mijne dat wel zou doen hoor... Ik denk dat het mij niet in dank afgenomen gaat worden als ik weg ga... Daar zie ik nog het meest tegenop.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:42

Knudd schreef:
Voordat ik er weer een zoveelste topic over open.... Korte vraag voor jullie, momenteel stroomt het in mijn hoofd over, dus ik kan niet meer nadenken helaas, daarom graag jullie hulp (gewenst!).

Weten jullie iets qua werk wat je thuis kan doen en waarbij je je eigen uren kan indelen? Maakt niet uit wat. Ik zit nu in een situatie waarbij ik doordeweeks niet kan werken en mijn weekenden na 3,5 jaar niet nog langer wil opofferen :)

Bijles geven, oppassen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:43

Ja dat gevoel ken ik wel, zag ik ook als een berg tegen op.... Alleen ik wilde echt niet mijn leven lang advertenties verkopen. Heb net sinds vorig jaar diploma secretaresse. Ik kan nu eindelijk echt aan het werk als secretaresse en toen was de keus snel gemaakt :D Maar om het te vertellen vond ik dood eng...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:52

WinSel schreef:
Ja dat gevoel ken ik wel, zag ik ook als een berg tegen op.... Alleen ik wilde echt niet mijn leven lang advertenties verkopen. Heb net sinds vorig jaar diploma secretaresse. Ik kan nu eindelijk echt aan het werk als secretaresse en toen was de keus snel gemaakt :D Maar om het te vertellen vond ik dood eng...

Voor mij is het ook een makkelijke keus hoor. Ik kan met dit loon geen huis kopen, zelfs niet huren (in ieder geval niet in combinatie met de manier waarop ik op dit moment mijn hobby beleef en dat is echt niet belachelijk veel geld (zo'n 200 euro per maand).

Maar mijn ontslag zou wel een enorm gemis zijn voor het bedrijf. En het is een soort van familiebedrijf. Het is meestal gezellig.

Maar ik weet ook hoe mijn baas reageert wanneer je aangeeft te gaan solliciteren.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:59

@ marion, proficiat! Is leuk hoor bij een webshop werken!! Heb dit ook wel eens gedaan en beviel best wel :)

Knudd, misschien moet je richting de pedicure, massage o.i.d denken? Eigen bedrijfje starten, koerier, gastouder worden? Ik denk dat veel mensen iets willen weten wat je thuis kan doen met je eigen urenindeling.. is niet makkelijk denk ik.

Winsel, wat een raar afscheid, wel lekker dat je een weekje vrij hebt :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:22

Hi allemaal, mag ik me ook weer melden? Ik heb een tijdje geleden meegekletst en toen kon ik ergens vast gaan invallen voor 40 uur per week. Dit gaat op zijn eind lopen dus nu weer op zoek!

Ik ben Amanda, 22 jaar oud en ik zoek een baan in de hulpverlening in regio Rotterdam/Dordrecht. Ik ben afgelopen schooljaar afgestudeerd als SPH'er, heb een flexcontract bij een grote instelling maar ik ben op zoek naar vaste uren, liefst 32 uur. Ik heb op dit moment 1 sollicitatie lopen. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:59

Zou iig die collega nog even laten weten dat je het jammer vind dat ze het iedereen al had laten weten. Leert zij ook weer van.
Jammer zo'n laatste dag. Hoe lang werkte je er? Wel apart dat je ook gelijk de dag erna de laatste dag er bent, is er geen opzeg termijn?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:18

Tancreda4 schreef:
Was een functie die best hoog was - management & coordineren. Dat was dan een deel waar ik (nog) niet zo sterk in ben, maar blijkbaar is het echt een hogepiefenfunctie als ze 15 jaar ervaring vragen :D Niet voor mij weggelegd dus :P

Super jammer Idinn..... :(

En waarom zou je niet solliciteren?

Ik zit nu - ondertussen al 1 jaar - in een functie waarvoor ze iemand vroegen met 10 jaar ervaring, ik had er drie ... En ondertussen ben ik van mijn hypocriete eikelige baas af en zit ik hier nog steeds in dezelfde functie MET toevoegingen en de klant heeft me ondertussen al 3 JAAR! beloofd op freelance basis.

Soms moet je daar ook echt wat geluk mee hebben dat iemand wat potentieel in je ziet :+

Vandaag mijn allereerste factuur mogen uitsturen *\o/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:13

Ik laat mij daar dus wel door afschrikken :o Dan heb ik zoiets van; laat maar, dat gaat m niet worden. En in dit geval ook omdat ik überhaupt geen ervaring heb in leiding geven :)

Zojuist een van de uitzendbureaus waar ik sta ingeschreven gebeld. Ik zag dat een vacature waar ik begin juli op had gereageerd nog steeds op hun site stond dus even gebeld hoe dat zat en of het dan zin heeft om nogmaals te reageren. Is een wervingsvacature, en indeed jokt dat hij er 3 dagen terug opnieuw was opgezet blijkbaar. Anyway, hij vond het wel goed dat ik even belde, want zo zit ik weer even bovenaan de stapel mochten er soortgelijke vacatures langskomen. Wel zo fijn om te weten :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 15:14

Misschien voor iemand in jullie eigen netwerk of voor iemand hier:

Buiten de accountmanager binnendienst zoek ik ook nog een ervaren projectmanager die ervaring heeft in callcenter of vergelijkbaar, goed in onderhouden van relaties, meerdere projecten tegelijk kan draaien (denk sales, commercie, marketing, B2B)

Je kunt me ook toevoegen op LinkedIn!

PB me maar!! :j

Nu weer aan de slag :P

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:21

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:33

Dimple voeg mij eens toe op linkedin, denk dat jij mijn naam wel hebt, niet? :)

Tancreda, gewoon niet doen .... Niet geschoten is altijd mis :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:04

carika schreef:
https://www.koopman.nl/vacatures/autotr ... rt-officer

Omg groningen, misschien interessant voor een van jullie?

Zit bij mij om de hoek, maar brrrr... Zodra ik het woord Duits lees klik ik op het kruisje... Na twee en half jaar regelmatig Duitse telefoontjes en klanten en ondanks vijf jaar Duitse les zal ik die taal nooit machtig worden...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:35

Tancreda4 schreef:
Zou iig die collega nog even laten weten dat je het jammer vind dat ze het iedereen al had laten weten. Leert zij ook weer van.
Jammer zo'n laatste dag. Hoe lang werkte je er? Wel apart dat je ook gelijk de dag erna de laatste dag er bent, is er geen opzeg termijn?

Mijn contract liep tot en met gisteren :) Het was dus puur toeval dat ik er gelijk weg kon, anders had ik uiteraard gewoon een opzegtermijn gehad.... Ik heb er een half jaar gewerkt, lang genoeg :D