Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:51

Iedereen met een nieuwe baan gefeliciteerd!!

Hier nog erg dubbel. Hebben gesprekken gehad dat we per januari boventallig zouden zijn, echter de voorwaarden van de OR worden niet gehaald. Onder andere zorgen dat het cliëntsysteem goed ingericht is zodat de hulpverleners ook daadwerkelijk makkelijker dingen zelf kunnen doen.
De Ondernemingsraad heeft begin augustus via een verzoekschrift bezwaar ingediend tegen het besluit van de Raad van Bestuur om hun advies niet op te volgen. 22 oktober zal dit behandeld worden door de ondernemingskamer.
Aangezien we nog geen sociaal plan hebben, welke volgens onze CAO verplicht is om te hebben, hebben ze ook nog geen ontslagprocedure kunnen opstarten.

Al met al allemaal onduidelijk, onzeker en er heerst toch wel heel erg de vraag of ze het überhaupt wel redden om van 22,1 fte naar 5,5 fte secretaresses te gaan. Geen vertrouwen erin dat ze dit wel goed hebben aangepakt en goed hebben bekeken. Maar dat is ook weer door ervaringen uit het verleden dat bepaalde besluiten niet goed genomen zijn geworden.

Nu voor mij belangrijk om goed te gaan kijken wat voor mij het beste is om te doen. Afwachten en hopen dat ik dan in mijn boventalligheidsperiode werk ga vinden. Wachten en hopen dat het toch niet door gaat, wachten tot ik boventallig ben en dan pas ander werk zoeken, nog harder mijn best doen om te kijken of er intern echt niks is waar binnenkort ruimte komt. etc.

Aan de ene kant gelukkig dat ik zoals velen hier nog niet thuis zit en in de ww zit. Aan de andere kant is deze periode ook niet fijn. Wat wel fijn is dat we toch wel wat dingen aangereikt gaan krijgen zoals een mobiliteitsplan, transitievergoeding etc. (sorry voor het lange verhaal moest het even kwijt).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:37

Winsel, wat goed zeg, gefeliciteerd!!!

Anneert, wat spannend zeg! Succes alvast!

Marion, jij ook gefeliciteerd!!! Wat goed zeg!!

Vandaag bij het UWV geweest, en wat had ik een lieve leuke vrouw aan de andere kant zitten zeg. Niet enorm veel nieuwe dingen gehoord, wel een paar dingetjes waar ik wat mee kan, maar verder gewoon een leuk gezellig en opbeurend gesprek gehad. Vorige week was echt het dieptepunt, ook met alle dingen die er omheen gebeurde.... nu ging het beter, maar op dit gesprek kan ik ook weer even teren. Zo'n lief mens :) Kom je buiten, is wederom weer mooi weer, dus prima dag zo :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 12:51

Tancreda, wat fijn dat je zo zonnige dag hebt en een goed gesprek bij UWV. Dat is ook wel eens fijn om te horen. Mooie dag voor een top brief?

Marionnn....... *\%/* *\%/*
Op naar het zuiden des lands! Hoop dat je snel je draai kan vinden in je nieuwe omgeving en je werk. Toppie! Hou je ons op de hoogte?

Joyce, wat een gedoe zeg. %)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:27

Wat een mooi nieuws Marionnn GEFELICITEERD JOH, dat is een goede, mooie start!

TC, fijn zo'n goed gesprek, dan kun je er soms ineens weer wat beter tegen (aan).

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:36

Waar ik soms niet helemaal wijs uit kom bij vacatures is welke salarisindicatie er is. Dan probeer ik de cao te vinden maar dat is ook vaak al een uitdaging. Hoe pakken jullie dat aan? is dat voor jullie ondergeschikt en solliciteren jullie gewoon en zien dat later wel of zoeken jullie dat wel van tevoren uit?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 13:44

Eerst maar binnen zien te komen. Zeker in het geval dat je er langer uit bent ga je gewoon inleveren qua salaris.
De arbeidsmarkt is nog steeds overvol dus voor jou 10 anderen die het voor minder wel doen.

Meestal vermelden ze de CAO erbij als dat van toepassing is, dan kan je even googlen.
Veel bedrijven hebben geen CAO en houden er een eigen reglement op na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:22

En alweer een afwijzing *\o/*

Jammer dat je er geen geld voor krijgt. Maar de zon schijnt en mijn paard heeft vandaag lopen showen in de bak (wauw kan hij ZO lopen.. zou bijna wedstrijdambities krijgen :')) en vrijspringen ging ook super. F*ck die afwijzing dus. Mooie dag met mooi weer. En ze weten niet wat ze missen puh.. Vanavond nieuwe brieven de deur uit doen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 15:27

Goed gedacht!!

En ik denk dat je paard inderdaad toe is aan een paar wedstrijden :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:33

Ik kijk niet naar salaris idd eerst meer eens binnen zien te komen en dan zie je wel verder.

Ik had een mail aan het bedrijf gezonden dat ik nog geen schriftelijke bevestiging had mogen ontvangen en dat ze dus een aanzeggingstoeslag zullen moeten betalen (is max 1 maand) en ik kreeg vandaag bericht dat dit toegekend wordt en dat ik daar inderdaad recht op heb.
Is weer meegenomen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 16:40

Wat een slaapkoppen dan zeg! Goed gedaan van je!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:44

Ja dat vond ik ook.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:51

Fijn Mando,

Dat ze je er uit gooien is een ding, maar zo levert het in ieder geval nog iets op... Succes met zoeken.

Ik geloof zowaar dat ik voor een gesprek voor een vaste dag in een groep 7 ben uitgenodigd!!!! Wel een eindje rijden, maar ja, dat is een goed excuus om weer een goedkoop motortje te kopen om tussen de files door te rijden... :D *\o/* *\o/*

Idinn geef niet op! Er komt vast iemand die eindelijk door heeft dat jij gewoon veel beter bent voor de baan die diegene beschikbaar heeft!

Marionnn en TC fijn joh, dan begint het zonnetje ineens te schijnen voor jullie vandaag!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:02

Wat goed kippetje!
En Mando ook, goed dat je daar achteraan gegaan bent!

En Idinn, ik weet het.. ik heb ook periodes dat ik de ene na de andere afwijzing binnen krijg... Gelukkig sta je er nog redelijk positief in, dat is soms moeilijk :(:)

Ik had vandaag een sollicitatiegesprek bij een bepaalde pizzabakkerij als bedrijfsleider. Sjonge.. dat was.. apart.. Die man zat vooral te vertellen over hoe je politieagentje moet spelen en ogen in je rug moet hebben, want personeel kijkt continue op hun telefoon of staan te roken en maken fouten en lopen niet hard genoeg... :\ En dan de klanten die klagen en proberen overal ee slaatje uit te slaan etc. Hij vroeg letterlijk aan me of ik wel een beetje een bitch kon zijn.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:33

Oei haha ik zou daar wel een bitch in zijn... qua regels. Telefoon niet op de werkvloer. Roken een no go tijdens werkuren. Voor beide zijn je pauzes en je vrije tijd. Handen laten wapperen als je geld wilt verdienen. Haal die twee factoren weg en ze kunnen sneller werken en maken minder fouten. Betrapt worden is waarschuwing en bij een x aantal lig je er gewoon uit. Voor jou nog tig andere in deze periode. Klanten kunnen enkel klagen als je ze er een reden voor geeft. Werkt je personeel goed en door dan is dat er ook niet tot bijna niet meer.

Beetje roken en op je telefoon spelen tijdens werktijd. Wat een werkhouding is dat? En logisch dat ze nieuwe leiding zoeken. Want hoe ver is niveau dan gezakt als dat gewoon kan. Dag hoor je komt om te werken, niet te socializen met vrienden.

Pff vreselijk zo'n werkhouding. Misschien moet ik ook maar pizza's gaan bakken. Dan zit promotie er vast zo in :+

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:57

Ben ik helemaal met je eens, maar dan denk ik dus: "Niet iedere tiener is zo, dus wat voor idioten heb je dan aangenomen"? :+ En gewoon het nogal negatieve beeld van de baan dat hij schetste.. was nogal apart. Maar misschien wilde hij me afschrikken :Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 18:08

Ik denk dat hij een realistisch beeld probeert te scheppen om zo de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen.
Schrik jij hiervan, ziet hij je niet meer. Schrik jij hier niet van, heeft hij de juiste persoon.

Hij heeft er niks aan als jij binnen 1 week weer weg bent omdat het beeld wat hij heeft geschetst totaal niet klopt.

Wellicht is hij gaan doordraven in zijn verhaal. Hij heeft er ws goed de pest over in.

Ik zou het oplossen zoals Idinn zegt, heerlijk!! Ook mijn aanpak. ~~}>

Dames met paarden............je weet wat je krijgt. Wij zijn niet bang voor 500 kilo dus waarom wel voor jou? }>

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:15

Haha. Hmm ik denk dat ik gewoon wat anders gewend ben qua sollivitatie gesprekken.

Hij zei dat hij tegen een jongen die 3 pizza's verkeerd had gebakken had gezegd dat hij ze allemaal moest opeten _O-
Hij had er anderhalf op gekregen :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 18:36

_O- _O-
Hele rare baan...........ik zeg het je....... _O- _O-

Ik heb een vacature account manager binnendienst in Telecom...........iemand interesse?? PB me even. Is in Hoofddorp. Goed administratief, goed kunnen bellen, echt goed in Sales zijn!!
Per direct beschikbaar!

Hoop dat ik hier iemand blij kan maken :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:49

Hier nog altijd stille meelezer. En misschien dat ik me binnenkort weer kom melden.

Mijn contract loopt af en het is altijd maar afwachten of ie verlengd wordt. Ben stiekem wel verder aan het kijken, maar al zoveel sollicitaties weer gehad, maar keer op keer niks! Bah... hoop liever gelijk over te kunnen stappen dan maanden thuis te zitten! :(
3 december loopt ie af...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:22

Hihi, martine, lekkere baan is dat zeg :P Klinkt wel grappig, ik zou er wel nieuwsgierig naar zijn, maar of het iets voor mij zou zijn voor langere duur, nuh. Wanneer hoor je meer van dat gesprek of had je al een uitslag?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:39

Tja voor langere tijd weet ik ook nirt.. maar dan heb ik iig wel iets :)
Ik hoor het zaterdag of begin volgende week.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:49

Idinn, voor welke functie was die afwijzing?

Ik heb geen vacatures om op te schrijven. Rustig, maar ook frustrerend :+ Ga binnenkort denk ik even buurten bij mijn oude werk. Lunchen met mijn oud collega's (als ze dat zien zitten). En even lijntjes warm houden ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:50

Hier eentje, en miss wel te hoog gegrepen maar verder ook geen vacatures.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:52

Die eisen. Net wel eentje die interessant klonk, maar die zochten iemand met 15 (!!!) jaar ervaring in soortgelijke functie :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:53

Tancreda4 schreef:
Die eisen. Net wel eentje die interessant klonk, maar die zochten iemand met 15 (!!!) jaar ervaring in soortgelijke functie :')

Wat is dat dan voor functie?