[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:43

IK val even binnen: Ik heb morgen mijn theorie examen voor de tweede keer... maar loop eigenlijk een beetje vast in 1 situatie.

= | |
= | | B
---- ----

---- x ----
= | | A
= | |
X is een auto, A en B zijn voetgangers op een stoep. Is een gelijkwaardig kruispunt en X slaat rechtsaf terwijl A en B rechtdoor gaan. Moet de auto stoppen? Voor A en B of alleen voor A?

Ik vind het theorie examen maar zo moeilijk.... ben absoluut niet dom, en ken de regels opzich prima, wat zich ook uit in de auto maar op op het examen lijkt het niet te lukken... ;( Kan echt wel janken dat het gewoon niet lukt. Nog tips?

Edit: Bokt lijkt het wat te verschuiven.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:05

Seventeen schreef:
IK val even binnen: Ik heb morgen mijn theorie examen voor de tweede keer... maar loop eigenlijk een beetje vast in 1 situatie.

= | |
= | | B
---- ----

---- x ----
= | | A
= | |
X is een auto, A en B zijn voetgangers op een stoep. Is een gelijkwaardig kruispunt en X slaat rechtsaf terwijl A en B rechtdoor gaan. Moet de auto stoppen? Voor A en B of alleen voor A?

Ik vind het theorie examen maar zo moeilijk.... ben absoluut niet dom, en ken de regels opzich prima, wat zich ook uit in de auto maar op op het examen lijkt het niet te lukken... ;( Kan echt wel janken dat het gewoon niet lukt. Nog tips?

Edit: Bokt lijkt het wat te verschuiven.

Ja dan moet je stoppen, kijk je een voetganger in de bek of in de nek dan moet je stoppen :D
De voetgangers gaan namelijk rechtdoor op dezelfde weg.

Succes Morgen!

Seventeen

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:30

Dankjewel! Ben geslaagd dus is goedgekomen! :)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:26

Seventeen schreef:
Dankjewel! Ben geslaagd dus is goedgekomen! :)

Gefeliciteerd! :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:42

Gefeliciteerd Seventeen!
Ik heb vanmiddag ook m'n theorie gehaald in 1x. :D

Gevaarherkenning 2 foutjes waar je er 12 mag hebben en de laatste 2 onderdelen 3 foutjes waar je er 5 mag hebben.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:47

Ik heb morgen m'n theorie en ik heb al 100 miljard oefenexamens gedaan en nog geen 1 keer geslaagd. Ik ben benieuwd :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:54

Dat zegt echt niks joh! Ik zakte iedere keer bij m'n oefenexamens. Kwam alleen maar omdat ik onwijs in de stress raakte als iedere keer die fouten teller omhoog ging die er stond. Dan ga je bij de volgende vraag weer twijfelen en maak je fouten.. Daar heb je bij t echte examen geen last van. Slaagde ook in 1 keer :j Komt vast goed!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:58

Gefeliciteerd carr_friesje!

Succes morgen peperkroket! Zou wel fijn zijn als je er eentje haalt, geeft toch wat meer vertrouwen.

Hoi mag ik mij ook melden?
Mijn autorijbewijs heb ik al en ik ben nu bezig met mijn motor (a2)
Theorie heb ik alvast gehaald en over 2 weken mag ik op voor de AVB (voertuigbeheersing) ben benieuwd!

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:05

Hallo!
Volgende maand is het dan eindelijk zo ver, ik wordt 18 *\o/*

Het liefst wil ik zo snel mogelijk beginnen met rij lessen, maar er zijn hier zo veel rijscholen in de buurt dat ik echt geen idee heb welke ik moet kiezen! (iedereen heeft natuurlijk zijn mening over een rijschool..)
Waar moet ik nou op letten bij het kiezen van een rijschool en wat zijn jullie eigen ervaringen met rijlessen?
Hoeveel lessen heb je ongeveer nodig en hoelang zijn jullie ermee bezig geweest?

Mocht iemand een goede rijschool omgeving Waddinxveen (ZH) weten hoor ik het ook graag!
Ik moet het helaas wel zelf betalen dus het zou fijn zijn als het in delen betaald kan worden -O-

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:23

Ik zou kijken naar het slagingspercentage, maar ook naar de manier waarop er lessen worden gegeven.
Je moet er wel fijn naast kunnen zitten natuurlijk :j

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:40

Gister weer de eerste les gehad na mijn examen. Ik moest echt weer mega in komen. Net als of het mijn eerste les was :')

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:40

_love12_ schreef:
Hallo!

Het liefst wil ik zo snel mogelijk beginnen met rij lessen, maar er zijn hier zo veel rijscholen in de buurt dat ik echt geen idee heb welke ik moet kiezen! (iedereen heeft natuurlijk zijn mening over een rijschool..)
Waar moet ik nou op letten bij het kiezen van een rijschool en wat zijn jullie eigen ervaringen met rijlessen?
Hoeveel lessen heb je ongeveer nodig en hoelang zijn jullie ermee bezig geweest?

Mocht iemand een goede rijschool omgeving Waddinxveen (ZH) weten hoor ik het ook graag!
Ik moet het helaas wel zelf betalen dus het zou fijn zijn als het in delen betaald kan worden -O-

Inderdaad kijken naar slagingspercentage en evt ervaringen van mensen in de omgeving

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:01

Ik heb inderdaad ook via via gehoord dat het een fijne rijschool was. Slagingspercentage niet naar gekeken, kon het niet vinden. Ik zit nu op mn 16e les, van elke les 1 uur. We zijn gisteren naar het cbr gereden om te kijken waar je het beste kon parkeren ed, en hebben een stuk examenroute gereden. Ik denk de komende lessen verfijnen, pittige stukken rijden en dan binnenkort examen doen :) hier komt sowieso nog wel een tussentijdsetoets, aangezien ik enorm nerveus kan zijn lijkt een keer 'oefenen' me wel handig. Ook mooi mee genomen dat je je bijzondere verrichtingen niet meer hoeft te doen, mits je hem haalt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:10

Ik vind een tussentijdse toets echt geldverspilling...
In principe doe je precies hetzelfde als wat je in de les doet maar dan met een keer iemand anders ernaast. En dat kost je dan 140 euro. Daar kun je best wat gewone lesjes van doen..
Die speciale verrichtingen vallen echt heel erg mee. En mocht je de 1e keer zakken vervallen je speciale verrichtingen en moet je ze de 2e keer alsnog doen.
Mijn speciale verrichtnigen vielen echt mee. Omdraaien op het industrie terrein waar je dus gewoon het terrein mag gebruiken om te keren en parkeren op een helemaal leeg parkeerterrein. De auto gewoon even stilzetten dus :+

Ik zou ook naar het slagingspercentage kijken en hoeveel lessen ze er gemiddeld over doen.
Ik had mijn rijbewijs in 27 lessen in 1x.
Rijschool stond er bekend om dat ze snel lieten afrijden en bijna iedere slaagde direct.
Vriend van me was zelfs geslaagd in 22 lessen al.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:29

_love12_ schreef:
Hallo!

Zie mijn reactie in je eigen topic. In delen betalen zal je moeten overleggen met de rijschool in kwestie.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:53

Polly schreef:
_love12_ schreef:
Hallo!

Zie mijn reactie in je eigen topic. In delen betalen zal je moeten overleggen met de rijschool in kwestie.

Ik las de reactie net inderdaad, kon daar niet meer reageren omdat er een slotje geplaatst is ^^
Heb gekeken naar slaginspercentage maar valt me ook wel op dat er echt een extreem prijsverschil is tussen de rijscholen hier in de buurt (en een net zo extreem verschil in slagingspercentage hahaha) Ik ga denk maar gewoon voor degene die hier in de buurt het beste aangeschreven staat, is wel wat duurder maar het is het waard hoop ik.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:55

Vaak wel ja, als ze een goed percentage hebben en voldoende examens.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:53

Dank jullie wel! :D
Iedereen die de theorie ook gehaald heeft: Gefeliciteerd!

Ik heb voornamelijk naar de prijs gekeken! Ik rijd voor €30 in het uur in een BMW 3-serie en heb daarna gewoon eens een proeflesje gedaan.
Slagingspercentage zegt niet eens zo heel veel want als ze bijvoorbeeld ook de scooterrijders onderwijzen gaan die gewoon bij het slagingspercentage op. Dan heb je dus een hoger percentage dan er werkelijk gereden wordt. Het is belangrijk dat de instructeur bij je past.

Vandaag mijn 7e les gehad en gaan praktijk aanvragen maar zijn er bij jullie ook zulke belachelijk lange wachttijden? In Den Bosch gewoon 8 weken!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:21

Ik zou niet teveel focussen op de slagingspercentage. Een rijschool hier in de buurt heeft een hoge slagingskans, maar die laten je langer door lessen dan nodig is. Dan wordt de kans ook groter, maar dat is bij iedere rijschool zo.

Ook de prijs zegt weinig, grotere rijscholen zijn vaak duurder maar niet perse beter. Ik ken er een aantal die voor zichzelf zijn begonnen en die zijn veel goedkoper.

Als je een proefles gaat doen zou ik kijken of de instructeur zich aan past op je niveau. Als ze mij de eerste keer op de snelweg hadden laten rijden had ik een andere rijschool gezocht. Maar het is maar net wat jezelf wil. En een klik is natuurlijk erg belangrijk.

Ik heb 3 instructeurs gehad, nu les ik nog bij 2. Een daarvan zegt heel veel wat je allemaal moet doen, de andere laat je heel veel zelf doen en de andere zit er tussen in. Kijk wat je fijn vind en vooral geef het ook aan.

Ttt heb ik wel gedaan op grote aanraden van de rijschool. Eerst leek het mij niets, de kosten zijn bijna even hoog als een examen, maar mijn rijschool gaf daar veel korting op en toen heb ik dat toch gedaan. Heel blij mee, je hebt vaak een streepje voor op je echte examen. Ik weet nu hoe het examen in zijn werk gaat, dus dat geeft al veel meer rust. Ik heb vorige week de TTT gehad en de examinator heeft heel duidelijk uitgelegd wat ze de volgende keer beter wil zien (spiegels kijken).

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:28

Ik heb een rijschool die alleen is. Dus ook 1 instrecteur, deze neemt ook echt de tijd voor je en ik kan ongelofelijk met hem lachen. Mijn rijlessen zijn altijd een feestje. Ik betaal wel wat meer voor mijn rijlessen, een les van 1,5 jaar kost 69 euro. Ik vind het hebben van maar 1 instrecteur heel erg fijn!!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:30

Fenneeee schreef:
Ik heb een rijschool die alleen is. Dus ook 1 instrecteur, deze neemt ook echt de tijd voor je en ik kan ongelofelijk met hem lachen. Mijn rijlessen zijn altijd een feestje. Ik betaal wel wat meer voor mijn rijlessen, een les van 1,5 jaar kost 69 euro. Ik vind het hebben van maar 1 instrecteur heel erg fijn!!

1,5 jaar les voor 69 euro? Dat vind ik een superdeal! Had ik dit nu maar geweten voordat ik begon met lessen :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:48

Seventeen schreef:
Slagingspercentage zegt niet eens zo heel veel want als ze bijvoorbeeld ook de scooterrijders onderwijzen gaan die gewoon bij het slagingspercentage op. Dan heb je dus een hoger percentage dan er werkelijk gereden wordt. Het is belangrijk dat de instructeur bij je past.

Dat is echt kul! Dat gaat echt niet op de grote hoop!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:42

_love12_ schreef:
Hallo!

Ik zit in jouw regio en heb gelest bij rijschool Joost. Goed slagingspercentage en betaalbaar! Had een pakket van 30 lessen, ttt en examen. In 1 x geslaagd :) Z'n begeleiding en manier van lesgeven was erg prettig en duidelijk!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:22

Free2 schreef:
Fenneeee schreef:

1,5 jaar les voor 69 euro? Dat vind ik een superdeal! Had ik dit nu maar geweten voordat ik begon met lessen :')

Hoo ik bedoel 1,5 uur voor 69 euro :')

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:54

Seventeen schreef:
Dank jullie wel! :D
Iedereen die de theorie ook gehaald heeft: Gefeliciteerd!

Ik heb voornamelijk naar de prijs gekeken! Ik rijd voor €30 in het uur in een BMW 3-serie en heb daarna gewoon eens een proeflesje gedaan.

Vandaag mijn 7e les gehad en gaan praktijk aanvragen maar zijn er bij jullie ook zulke belachelijk lange wachttijden? In Den Bosch gewoon 8 weken!

Dat meen je, 8 weken wachttijd in Den Bosch?! Ik zit al lang op het eind van mijn opleiding, bijna 50 uur verder, en er wordt nog steeds geen datum gepland voor praktijkexamen door mijn instructeur (hij is al gemachtigd). Wordt er nogal moedeloos van, dat uitgesmeer.

Welke rijschool heb jij? Ik rijd namelijk ook in een BMW 3-serie. Ik betaal alleen wat meer :')