Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:47

Ailill schreef:
Katten maakt het niet zoveel uit hoe iemand d'r uit ziet :P

Ik had er sowieso een foto bij, standaard in mijn cv maar je hebt gelijk hahaha.

Tancreda4

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:07

Ik heb ook standaard een foto bij mijn cv. Maar ik weet niet of ik die er in had als ik niet een professionele foto aangeboden had gekregen. Oh, dat klinkt een beetje raar, alsof ik iemand anders zijn foto bij mijn cv heb :+ maar tijdens een sollicitatie bootcamp werd er ook een nette foto van je gemaakt voor het gebruik bij linkedin en bij je cv. Heel blij mee, want dat is wel beter dan de kiekjes die ik of vrienden van mij maken.

En idd je linkedin link in je cv erbij doen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:11

Die link naar mijn linked in profiel doe ik er echt niet bij. Een recruiter weet je echt wel te vinden hoor, die heeft daar geen link voor nodig als die het profiel wil bekijken. Een CV moet qua informatie compleet en duidelijk zijn en dat ze dan nog even naar je googelen e.d. is een tweede.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:21

fargo schreef:
Die link naar mijn linked in profiel doe ik er echt niet bij. Een recruiter weet je echt wel te vinden hoor, die heeft daar geen link voor nodig als die het profiel wil bekijken. Een CV moet qua informatie compleet en duidelijk zijn en dat ze dan nog even naar je googelen e.d. is een tweede.

Tegenwoordig gaat een hele hoop online, dan is een link naar je linkedin wel degelijk van toegevoegde waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:36

Veel teveel mensen met dezelfde naam, maak het ze graag makkelijk. Voor ze via google ook maar even op facebook proberen zoeken. Laten we zeggen dat een tijd terug een naamgenoot niet echt een heel fatsoenlijke foto als profielfoto had :+

Qua foto: die van mij is niet via een fotograaf. Maar heb 'm wel speciaal voor mijn CV gemaakt. Dus die is niet van het niveau "feestje met de vrienden", want dan kan je er beter geen opzetten :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:41

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:54

Ik ga zo even bij lezen maar eerst even een ego post *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben zo juist gebeld dat ik ben aangenomen bij de makelaar :D :D Morgen is mijn laatste werkdag bij mijn huidige werk en vanaf volgende week begin ik bij de makelaar *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:09

Vorige week en deze week enorm chaotisch geweest en dus alleen mee gelezen. Nog van harte gefeliciteerd voor wie hier niet meer komt :-)

*\o/* *\o/* Go Winsel!

Ik heb gisteren voor het eerst gewerkt, mijn vrijwilligerswerk begint vruchten af te werpen (na twee weken al) want ze hadden iemand voor groep 3 nodig, en de kinderen kenden mij nu toch al. Dus of ik dat wou doen.... :j :j

Het was erg leuk en vandaag vroeg de directeur ook nog naar mijn beschikbaarheid. Dus dat gaat de goede kant op!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:14

Wat fijn kippetje ! Gaat zeker de goede kant op :D Top !

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:34

Ailill schreef:
fargo schreef:

Tegenwoordig gaat een hele hoop online, dan is een link naar je linkedin wel degelijk van toegevoegde waarde.

Ik heb tot voor kort zes jaar lang bij werving en selectie bureau gewerkt, een goed LinkedIn profiel is slim voor netwerken maar helpt echt niet bij een sollicitatie dan is het cv dat je stuurt en evt motivatie echt leading hoor.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:36

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. ..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 18:53

Creatieve lay out...............ik ben daar minder gevoelig voor.
Wat ik echt vreselijk vind is niet overzichtelijke CV's. Chronologisch niet in orde, geen uitleg bij werkervaring maar alleen opnoemen welk bedrijf ze hebben gedaan.

Het plaatje moet gewoon kloppen, zorg gewoon dat je CV er netjes en overzichtelijk uit ziet. Niet te veel meuk erin want dat zoek ik wel op als ik dat wil weten.
Werkervaring (incl korte uitleg van taken), opleiding, persoonlijke gegevens en evt nog voor de functie relevante informatie als cursus oid.
Ik schrik niet van een CV langer dan 2 kantjes, ik filter er wel uit wat ik zoek, maar onnodige dingen vind ik dan weer wel storend.
Is misschien ook heel persoonlijk.

Vandaag 2 super leuke gesprekken gehad aan de telefoon. Daar krijg ik echt energie van. Overigens bel ik eerst met de kandidaten die me aanspreken om een indruk te krijgen. Voor elke functie!
Nu hopen dat het ergens toe leidt.

Nu ff verder bijlezen :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 18:54

Eens met Fargo, ik zoek mensen zelf wel op LinkedIn, hoeven ze profiel niet voor toe te voegen.

Ik heb nu 2 leuke kandidaten via LinkedIn gevonden, brutaal zijn en mensen benaderen. Voor de rest ben ik nog niet zo overtuigd over LinkedIn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:55

fargo schreef:
Ailill schreef:

Ik heb tot voor kort zes jaar lang bij werving en selectie bureau gewerkt, een goed LinkedIn profiel is slim voor netwerken maar helpt echt niet bij een sollicitatie dan is het cv dat je stuurt en evt motivatie echt leading hoor.
Klopt, daarom zei ik ook van toegevoegde waarde.

Aan de mensen die een baan hebben, well done en zet hem op. . . super tof!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:00

Oke laatste nutteloze post van mij:

*\%/* *\%/* *\%/* Goed gedaan WinSel, gefeliciteerd!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:03

Gefeliciteerd iedereen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:59

Gefeliciteerd Winsel!
En Kippetje dus misschien ook wel heel goed nieuws :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:15

Ik heb een hele tijd niet bijgelezen, maar proficiat diegenen met een baan!

Ik heb na 1,5 maand werken bij mijn nieuwe werk de eerste interne sollicitatie te pakken. Had er helemaal niet meer op gerekend, bijna 3 weken geleden sloot de termijn, maar mag nu toch vrijdag op gesprek komen. Gesprek is om 8:45 uur en mijn dienst begint om 14:30 uur, met bijna 50 minuten rijden ga ik niet op en neer. Zo spannend.. morgen naar de efteling en donderdag hele dag werken, dus weinig voorbereidingstijd, maar dat maakt me alleen maar zenuwachtig.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:47

Ik zoek een office assistent omgeving Den Haag. Veelzijdige functie. Iemand die stevig in zijn schoenen staat. Fulltime of parttime.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:52

Dimple, dat lijkt me voor de eventuele kandidaten ook fijn, als ze eerst een telefoontje krijgen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:12

Gefeliciteerd WinSel!! *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:27

Gefeliciteerd WinSel, tof :D

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:32

Hoi allemaal,

Alweer even geleden dat ik hier gereageerd heb. Wel constant meegelezen.
Ik was aan het solliciteren wegens een aanstaande verhuizing (of eigenlijk zou ik gaan verhuizen zodra ik een baan had in de buurt van m'n vriend). Maar solliciteren vanuit mijn huidige 40-urige werkweek, iedere keer met gesprekken 2 uur in de auto zitten, dat brak me op. Dus ik had besloten om toch gewoon zijn kant op te gaan, en vanuit daar te gaan solliciteren. ik werd regelmatig uitgenodigd op relatief weinig brieven, dus had wel vertrouwen dat het goed zou komen.

Dus ik had net knopen doorgehakt... word ik uitgenodigd op gesprek door bedrijf waar ik toch nog een briefje heen had gestuurd. 3 weken geleden alweer. Ze had binnen 3 dagen bijna 200 brieven gehad. 1 van de 10 op eerste gesprek. Maar uitgenodigd op 2e gesprek! Afgelopen maandag. Ik was 1 van de 3...
En gistermiddag het verlossende telefoontje; aangenomen!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik begin per november daar. Zullen wel rare maanden worden :+ Alles goed afronden bij m'n huidige werk, verhuizen.. Maar yes ik ben zo blij! Hoef ik toch niet als werkloze daarheen. En echt een leuk bedrijf.

Ik moet zeggen dat ik ook echt wel wat aan dit topic heb gehad.. tips, motivatie om door te gaan, vertrouwen, etc. Dimple, jij speelt daar nog steeds een grote rol in zie ik steeds. Leuk van je!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:03

Gefeliciteerd Winsel.

Ik zit helaas ook alweer ruim 2 maanden thuis. Je blijft maar solliciteren, maar steeds krijg je hetzelfde te horen. Te weinig ervaring, er zijn mensen die nog beter bij ons gestelde functieprofiel passen of je woont te ver weg. Ik solliciteer in een straal van 50-75 km.

Wat betreft een foto bij je cv. Ik heb ook een foto bij mijn cv staan.

Gefeliciteerd Marion. In welke functie ben je aangenomen?

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:15

Webshop medewerker.. Klinkt een beetje knullig.
Deels gewoon hand- en spandiensten achter de schermen. Inpakken en verzenden van de bestellingen. Voorraad beheren. Maar daarnaast vooral het ondersteunen van de marketing manager. Website en Facebook bijhouden. Acties bedenken. Etc, etc...
Soort van duizendpoot functie :D En dat past me!