Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:02

Benthe, verkeerde topic denk ik ;)
Nog een klein uurtje. Morgen weer een dag en een ochtendje werken.
Manager heeft wel een andere out of office reply erop gezet bij mij...

I will have limmited acces to my email from 20-Nov-2013 until 3-Jan-2014. Your email will not be forwarded.

Please contact info@xxx

Ofzich wel chill dus :) wordt in ieder geval meegedacht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:14

heb vanmorgen nog met het uzb gebeld en mezelf nog even gepromoot…ze hadden de vacature 1 weekend op internet gezet en 100 reacties gehad.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:15

Jammer dat er een fout in staat :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:19

Dubbel m :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:23

access dubbel s

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:25

Hoe gingen de sollicitatiegesprekken?!

Ik wacht vandaag nog reactie af op mijn sollicitatie van donderdag, anders bel ik morgen al :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:29

_O- jullie zijn oplettender dan ik _O-
Kreeg een belletje van een klant, of alles wel goed ging omdat ik tot begin volgend jaar afwezig ben. Euhhmm huh???

Ja, dat was mijn auto reply

Ik had er woensdag iets anders in gezet (alleen afwezig, geen periode en for urgent matters please contact **** )

Maar dames, bedankt! heb het aangepast!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:45

Morgen sollicitatiegesprek, ik ben benieuwd ik zie de tijdelijke vacature zeker en vast zitten. Hopelijk draait het positief uit. Blijkbaar hebben enkele medestudenten ook gesolliciteerd en zijn ze er niet doorgeraakt, ik zit dus al één ronde verder :)

Hoe zijn de gesprekken gegaan vandaag? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:55

Aan de gesprekgangers van vandaag: Succes!

Ik mag woensdag :):) Hoop zo dat ik nu eindelijk eens geluk heb. Goed voorbereiden in ieder geval :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:22

Winged schreef:
Aan de gesprekgangers van vandaag: Succes!

Ik mag woensdag :):) Hoop zo dat ik nu eindelijk eens geluk heb. Goed voorbereiden in ieder geval :)

Ik ben er alvast mee bezig :) soms zit ik echt te twijfelen om terug bij te studeren :(

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:59

Ik heb mijn gesprek gehad. Ging goed. Hele ongedwongen sfeer. De eigenaar vond het.ook een goed gesprek. Ik ben door naar het tweede gesprek. Met de mede eigenaar(zijn vrouw) en de teamleider van de locatie als dat gesprek ook positief verloopt ben ik aangenomen
ze.kunnen mij 24 uur per week bieden. Dag avond en nacht diensten. Wisselend. Ook is er dan de mogelijkheid om een cursus werkbegeleiding te volgen zodat ik de stagaires kan begeleiden. En wanneer ik aangenomen wordt moet.ik de evv cursus gaan doen. Eerste verantwoordelijke wordt je dan over een paar bewoners. Ik wacht mijn uitnodiging voor het tweede gesprek af.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:03

horsii schreef:
Ik heb mijn gesprek gehad. Ging goed. Hele ongedwongen sfeer. De eigenaar vond het.ook een goed gesprek. Ik ben door naar het tweede gesprek. Met de mede eigenaar(zijn vrouw) en de teamleider van de locatie als dat gesprek ook positief verloopt ben ik aangenomen
ze.kunnen mij 24 uur per week bieden. Dag avond en nacht diensten. Wisselend. Ook is er dan de mogelijkheid om een cursus werkbegeleiding te volgen zodat ik de stagaires kan begeleiden. En wanneer ik aangenomen wordt moet.ik de evv cursus gaan doen. Eerste verantwoordelijke wordt je dan over een paar bewoners. Ik wacht mijn uitnodiging voor het tweede gesprek af.

Das goed nieuws :) en zie je die bijkomende opleidingen/cursussen zitten?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:11

Ow, ik heb net weer een sollicitatie verstuurd en dit keer heb ik toch lang naar de verzendknop zitten staren. Dit is een job die ik echt wel zie zitten en waarbij een afwijzing harder zou aankomen, maar goed, afwachten maar wat het wordt.

Aan iedereen die nog gesprek heeft vandaag, veel succes! Laat weten hoe het geweest is.

Horsii, goed zo, weer een stap verder. :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:22

Ja zeker. Ik ben nu zelf bijna klaar met mijn opleiding. Heb alleen nog mijn bewust bekwaam gesprek en begeleid nu op.mijn huidige werk ook stagaires en dat vind ik erg leuk. En de verantwoordelijke taken trekken mij ook. Ik zie het echt zitten . Hoop dat mijn tweede gesprek ook positief is. Enige jammere is dat het niet voor 32uur is. Maar met evv en werkbegeleiding zou ik wel een schaal omhoog gaan als gewoon gediplomeerde dus dat compenseert weer. Ben benieuwd

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:14

Toch wat positieve berichten voorbij zien komen!

Ik heb me uit frustratie maar aangemeld bij het uwv. Ben al 2 jaar van school en wel wat vakantie werk gedaan en werk bij een aardbeienkwekerij maar dat schiet ook niet echt op. Ga in maart beginnen met de cursus gebitsverzorging bij paarden maar dat gaat me ook wel rond de 13.000 euro kosten helaas..

Zijn hier meer mensen die een wwb uitkering hebben? Hoe bevalt dit jullie verder? Aangezien je ook per maand 4 sollicitaties moet versturen enz..?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:20

marjo_elise schreef:
Toch wat positieve berichten voorbij zien komen!

Ik heb me uit frustratie maar aangemeld bij het uwv. Ben al 2 jaar van school en wel wat vakantie werk gedaan en werk bij een aardbeienkwekerij maar dat schiet ook niet echt op. Ga in maart beginnen met de cursus gebitsverzorging bij paarden maar dat gaat me ook wel rond de 13.000 euro kosten helaas..

Zijn hier meer mensen die een wwb uitkering hebben? Hoe bevalt dit jullie verder? Aangezien je ook per maand 4 sollicitaties moet versturen enz..?

WWB niet wel bijstand, maar dan moet ik wekelijks 5 sollicitaties sturen. Dat gebeurd ook gewoon en dan moet ik 1 keer in de zoveel tijd naar t gemeentehuis.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:15

Ook ik heb mijn gesprek gehad. Heb wel voor een andere locatie gekozen want die is dichterbij. Woensdag rondleiding en ik kan volgende week maandag beginnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:31

fjordjes schreef:
Ook ik heb mijn gesprek gehad. Heb wel voor een andere locatie gekozen want die is dichterbij. Woensdag rondleiding en ik kan volgende week maandag beginnen.

Dat is snel! Fijn :j

Ik vond mijn gesprek wel een zeer nuttige ervaring. Was wel pittig, kwamen naast de leuke vragen ook lastige 'ik ga je nu even zwaar aan de tand voelen' vragen voorbij. Dus kan alle kanten opgaan natuurlijk. Ik ben iig tevreden over hoe ik het heb gedaan :) en verder zie ik wel, deze ervaring heb ik nu erbij gekregen. Dus dat is winst!
(Hadden meer dan 600 mensen geschreven!)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:40

allemachtig! meer dan 600???!! Ik vond die 500 bij mij laatst al erg :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:43

Toppunt was UWV met 1100, maar daar hadden ze wel meer plekken te vergeven :')
Nu maar 1 baan... 600 mensen. Dus diegene die na mij op gesprek mochten (waren niet veel) zullen ook sterk zijn verwacht ik. Leuke opsteker natuurlijk dat ik op gesprek mocht komen überhaupt :D

Maar ja, ik heb geen ervaring in die sector. We zullen zien. Ik ga uit van niet, omdat het dan alleen maar positiever kan uitvallen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:46

Woha wat voor een functie vuurneon? Als je daar tussen komt mag je wel zeggen dat je echt een goede bent :oo

Horsii fijn om te lezen zeg dat het zo goed ging! Duim voor het volgende gesprek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:48

Ging het goed? :D

Ik kon geen tips verder meer bedenken :n maar kwam gisterenavond ook ineens bezoek :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:50

Nou ja... Ik moet mijn netwerk vooral bedanken :D mijn brief vonden ze wel heel belangrijk natuurlijk, dus als ik geen goede brief of cv had (kreeg over beide complimenten) dan werd ik niet uitgenodigd. Maar het netwerk bracht mij in de picture :) want tussen 600 mensen opvallen is heel moeilijk als je al geen ervaring hebt. De vacature was namelijk al gesloten toen ik erover hoorde, maar diegene heeft ervoor gezorgd dat ik alsnog mocht solliciteren :)

Jans, laat ik het zo zeggen; voor mijzelf vond ik het goed gaan, wat zij vinden weet ik niet. Denk wel dat gebrek aan ervaring een struikelblok blijft, maar heb daar gebracht als een groot voordeel!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-11-13 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:51

Hier weer een afwijzing. Ik ga er deze week nog 2 schrijven :j. En ik twijfel nog over een derde, maar dat is bij hetzelfde bedrijf als één van de andere. Bijna dezelfde functie. Alleen een andere groep zeg maar.

Wat goed fjordjes *\o/*

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:33

Positieve berichten.
Fjordjes dat is snel fijn.
Vuurneon spannend.

Zap wat ontzettend balen.

Werd eind van de middag gebeld door een andere organisatie of ik naar aanleiding van mijn sollicitatie brief aanstaande donderdag op gesprek wil komen. Dat is voor 32uur .naar het vervolg gesprek van vandaag ga ik ook. Maar wacht nog op de uitnodiging