Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:17

Gefeliciteerd met je jaardag HorseTopShop!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 08:32

Dankjewel Mallootje en Joyce :)

De nek omdraaien is niet zo best Mallootje := Maar ik herken het wel haha :+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:38

Hallo, ik ben terug van de wintersport, lekker even uitgewaaid op de ski's! Nu weer aan het werk, eerst maar even wat mailtjes wegwerken.

Ik heb ook al een akkefietje...gaat lekker hier :+

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:57

Ooh nog gefeliciteerd HTS!

Gelukkig nog geen akkefietjes (afkloppen). Zo even zelf heel erg druk gehad en nu kan ik weer volop met me webshop bezig gelukkig! Gaat echt super goed. Hihi ook in de december maand lekker veel bestellingen gehad.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 12:11

Gefeliciteerd HTS!

Fijne vakantie gehad Yucca?

Druk druk druk

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:16

Hier ook flink druk. Net wel een akkefietje gehad met een leverancier. Heb hun op een fout op hun website gewezen en kreeg daar totaal geen bedankje of wat dan ook voor. Dus toch even aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:19

holly schreef:
Gefeliciteerd HTS!

Fijne vakantie gehad Yucca?

Druk druk druk

{:} heerlijk! Niks gebroken, wel genoten :)
Mooie afwisseling tussen verse sneeuw en zon. En we hadden een prima appartement!
Skigebied was ook prachtig, heel veel gezien. Heb me ook weer prima vermaakt tijdens de skilessen, heerlijk die Franse skileraar met zijn Engels én accent!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:31

Wat een leuk topic ! Ik zit er aan te denken om zelf een zelfgemaakte armbanden/sierraden shop te beginnen, maar ik vraag me af of dat op lange termijn ook echt rendabel is? Ik zag dat er hier ook een paa mensen bij zitten met hun eigen sieraden shop, dus ik ben wel erg benieuwd.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 18:16

Ah fijn Yucca, even lekker ontspannen en genieten. Heerlijk.

Wat maak je zoal MissBonny?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:42

@missbonny maak je ze zelf of koop je ze in?

Ik heb net me sieradenlijn opgezet en een jaar een webshop. Ik heb nu pas na een jaar ong bestellingen en ik ga nu weer naar een ladies night en ik ben erg druk met me eigen sieradenlijn.

Ik denk dat je na 2 jaar pas echt bekend ben.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:54

Ik maak ze zelf! Een tijdje geleden eens begonnen, meer voor mezelf (gek op sierraden) maar vriendinnen waren zo enthousiast, dat ik dacht: Misschien moet ik ze eens gaan verkopen? Toen wat op marktplaats gezet, maar dat liep voor geen meter :+ Nu ik weer wat meer tijd heb en nog heel veel spulletjes heb liggen, wil ik eigenlijk wel weer beginnen. Maar er reist altijd de vraag: kan je er op lange termijn ook écht winst uithalen? Ik snap dat je hier geen éénduidige ja of nee op kan zeggen, omdat het ook van een aantal factoren afhangt. Maar gewoon in algemene zin?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:06

Als het echt goed loopt en je hebt een redelijk goed aanbod dan zou dat eventueel wel kunnen. Ik heb er tot nu toe geen winst uit kunnen halen. Maar het loopt wel lekker. Ik ben dan nu ook zelf begonnen met een concept en dat slaat wel lekker aan. Het ligt er ook maar net aan of jij jezelf kan onderscheiden van de andere. Ik heb een concept wat ik nog niet heb gezien.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:25

Met dingen zelf maken heb je vaak het probleem dat je wellicht nog wel uit de materiaal kosten kan komen, maar de tijd die je erin stopt om het te maken vaak niet. Ik denk dat je een heel specifiek product/lijn moet hebben om echt winst te kunnen maken. Bijvoorbeeld gericht op paardensieraden, een merk als Noosa, of iets wat heel duurzaam is of gemaakt door een 3d-printer.

Als je echt een goed maandsalaris wil verdienen zul je echt veel moeten verkopen (of je prijzen moeten dusdanig hoog zijn ;-) ) en dat lijkt mij eigenlijk vrij moeilijk met een zelfmaakproduct waar al tal van winkels en webshops voor zijn.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:32

Ja precies Yucca, dat denk ik dus ook ;) Nou een maandsalaris heb ik eerlijk gezegd niet voor ogen, meer een leuke bij verdienste.

Ik heb even op jouw website gekeken Lisa, ziet er leuk uit! Heb jij nog veel kosten aan de website vroeg ik me af?

Ben wel benieuwd, wat was jullie drang om iets voor jezelf te beginnen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:17

MissBonny schreef:

Ik had een goede baan met een nog beter salaris. Huis gekocht en 3 maanden erna werd ik ontslagen. Reden: Crisis. Ik was te duur.
Ik had een aardig potje met spaargeld, maar dat potje ging langzaam aan op. Had inmiddels wel een andere baan gevonden, maar ik was daar én niet echt op mijn plek én met het inkomen kon ik de kosten niet bijbenen. Heb een huis gekocht op het salaris wat ik toen had. Dus een hoge hypotheek, 4 honden, 4 paarden. Dus steeds een beetje van mijn gespaarde geld gepakt, totdat dat bijna op was.

Heb zitten denken wat ik kon doen. Ik was goed in verkopen en weet veel van paarden. Dus ben ik, naast de baan die ik toen had, een webwinkel begonnen.
Een half jaar daarna verder gegaan met mijn moeder als Vennoot in een winkelpand en mijn huidige baan opgezegd.

Ik zat echt in de put toen ik ontslagen werd, maar wat ben ik achteraf blij dat dat gebeurd is. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 21:19

Ik ben het met Yucca eens. Als je (bijna) hetzelfde maakt als vele andere voor de hobby doen (en ook proberen te verkopen) dan zal het waarschijnlijk nergens naar toe gaan. Ik zou niet direct naar de kvk rennen,maar eerst een begin maken. Even kijken wat er gebeurt.

Lisa 2 jaar? Hoeveel verkoop je nu per maand?

MB ik wist heel precies wat ik wilde worden als ik later groot zou zijn. Heb ik ook gedaan tot ik het niet meer kon. Dat bedrijf heb ik nu niet meer.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:21

@holly nee ik ben niet twee jaar bezig xD Nog geen eens een jaar. :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 21:24

Je schreef, denk dat het 2 jaar duurt...
Het begint nu te lopen maar maak geen winst.
zodoende mijn vraag

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:30

MissBonny schreef:

Zodra ik aan het werk ging in mijn vakgebied wist ik al dat ik niet eeuwig in loondienst zou willen zijn. Op of voor mijn dertigste in een maatschap was mijn streven. Nu ben ik 22 en heb ik mijn eigen praktijk met personeel dus ik heb mijn doel ruimschoots gehaald :+. Maar als het niet op mijn pad was gekomen, had ik met net zoveel plezier nog een paar jaar voor een werkgever gewerkt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:32

Oooh vandaar! Ja ik had vorige maand 11 bestellingen. Het loopt al iets op. Alleen ik werk zelf nog bij de ohra. Merk echt als ik zelf wat minder doe aan de webshop. Dan ga ik ook weer verder in google staan. Dus nu sta ik elke ochtend een uur eerder op om er aan te werken. xD Nu werk ik even full time bij de ohra en daarna 24 uur dus kan ik het combineren. Dus merk nu dat het wat rustiger is. Het is ook een hobby.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:56

Hoe dan ook ben ik ervan overtuigd dat het moeilijk is om je te positioneren op de internetmarkt, misschien nog wel moeilijker dan in een 'fysieke' markt.
Onze webshop draait nu ongeveer anderhalf jaar (iets minder) en we hebben dagelijks bestellingen. Toch is dat maar een klein percentage van de omzet die in de stenen winkel gedraaid wordt. Louter internet zou ik zelf niet zien zitten :)

Wat mij gedreven heeft was ambitie en de drang om voor mezelf te werken ipv voor een baas. Alleen niet bij stilgestaan dat ik nu soms meer bazen heb dan vroeger (klanten, bank, boekhouder,..).. Maar het is wel een heel ander gevoel, iets voor jezelf opbouwen en zelf runnen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:08

Ik heb hetzelfde als wat Mallootje aangeeft, de drang om voor mezelf te werken ipv voor een baas. Dit heb ik altijd al gehad, maar helaas moet ik momenteel nog wel voor een baas werken omdat mijn webshop gewoon nog te weinig oplevert. Wel voldoende om de boel draaiende te kunnen houden en en de collectie uit te kunnen breiden, maar niet voldoende om mezelf loon uit te kunnen betalen.

Het liefst zou ik iets van een eigen winkeltje hebben, wat Mallootje ook zegt, ik denk dat ik "offline" makkelijker geld zou kunnen verdienen. Maarja, dat zit er voorlopig in elk geval niet in ;)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:13

@joyce en mallootje dat heb ik dus ook. Van klein af aan heb ik dat al gezegd. Ik wil me eigen baas zijn en dit heb ik al zo ver gebracht :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:16

Ik sluit me aan bij Joyce en Mallootje. Ik had het vermoeden dat mijn contract ook niet verlengd zou worden en zodoende heb ik mij tijdig georienteerd, omdat ik al een jaar rondliep met het idee van een webshop. Toen mijn contract afliep kon ik dus gelijk door met de webshop en achteraf ben ik daar erg blij van. Ik hoop stiekem ook een keer een winkel te hebben, maar net als Joyce zit dat er nog niet in. Wel leuk gedraaid afgelopen jaar, collectie uit kunnen breiden etc. Dus zeker niet ontevreden voor het eerste jaar!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:20

Ik zit trouwens ook in onzekerheid, het kan maarzo dat ik tot april mag blijven. Ik weet nog niet of ik mag blijven en hoe en wat. Heel irritant, ik kan dan wel voluit gaan voor me webshop.