Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mando schreef:Zo ziet mijn eigen C.V. er ook uit, blauwe kopteksten, foto rechtsboven en niet te lang. Als je niet veel werkervaring hebt, of veel verschillende banen op je C.V. dan kan het lonen om enkel het jaar te vermelden en niet de daadwerkelijke maanden. Foto is trouwens best leuk om eens te onderzoeken, zo is het in sommige gevallen raadzaam en soms nietIk heb een hele vrolijke layout.
Creatief en er zit ook blauw in en blauw is de kleur van vertrouwen
Ik val daarmee wel op.
Foto in de linker bovenhoek en daar heb ik een rood jasje op aan en dan komen er wat vlakken terug in hetzelfde rood op het voorblad.
joyce83 schreef:Een C.V. met kleur is wel pakkend, sowieso een creatief C.V. is handig. Kleurgebruik, een foto, originele lay-out en dat soort zaken werken goed. Taalfouten ben ik allergisch voor, al ben ik nu werkzaam binnen de logistieke branche en verwacht ik van vrachtwagenchauffeurs minder dan bij bijvoorbeeld een HBO/WO management functie.Dimple en Ailill als jullie brieven krijgen maakt het dan ook uit of er een gekleurd randje of iets dergelijks bij zit? Bedoel meer een meer opgemaakte lay-out en niet een wit vel. Foto valt zeker al wat meer op maar als ik naar mezelf kijk sta ik niet graag op een foto en weet genoeg mensen die een stuk beter overkomen op een foto. Wil echter niet zeggen dat deze beter in hun werk zijnMaar snap het wel hoor.
Zelf heb ik ook bij gesprekken gezeten voor een nieuwe collega. Ik heb ook meer gekeken of het iemand was die binnen ons groepje paste en waar ik goed mee door een deur zou kunnen en als het dan even lukte een makkelijk iemand om onze dagen mee af te stemmen. We hadden namelijk eerst echt een leuke meid, lekker vlot, snelle babbel, zag er leuk uit. Echter.... vaak net iets te vroeg naar huis, net te laat binnen, te gemakkelijk met een dag vrij nemen, te vrij met bellen en internet. Nu heb ik daar met iemand die zich bewijst door hard te werken, dingen goed op pakt en weinig fouten maakt geen probleem maar niet iemand die net pas bij een nieuwe werkgever werkt. Hier hebben we het geluk dat we ook echt om 17 uur naar huis kunnen en wordt niet echt verwacht dat we langer blijven (wel indien echt nodig is).
Maar goed ze is naar een andere afdeling gegaan en nu hebben we meer een boerse dame. Komt wat bot over maar werkt hard, is makkelijk mee te overleggen met schuiven van dagen, is qua werk niet de beste maar geeft het wel eerlijk aan wat ze wel en niet kan. We hebben het werk dan ook zo verdeeld dat ik de klusjes voor het nadenken krijg en de makkelijkere klussen gaan naar haar. Doen het wel veel samen maar toch een kleine onderverdeling.
Mando schreef:Vorige week is er iemand voor 24 uur begonnen in Weesp, al is dat meer een ondersteunende functie en ligt Weesp ook niet op de route.Nog een leuke creatieve collega nodig
O nee te ver weg.
Heb nu gesolliciteerd als transport planner, luchtvracht expediteur wat eigenlijk mijn vak is maar zo weinig vliegtuigen he in het Noorden.
Maar dat is minimaal 50 minuten zonder file rijden dus ik denk dat dat een beetje te veel is en ik wil 32 uur werken...
Ach er komt vast wel iets op mijn pad. Ben pas donderdag officieel werkloos ..
Amandavd schreef:Niet doen, nergens voor nodig. Als je wilt kan ik eens naar je brief/C.V. kijken.Joh ik solliciteer al vanaf maart, en pas een keer een gesprek gehad, daar wordt je pas moedeloos van. Begin serieus aan mijn brieven en cv te twijfelen.
Janine1990 schreef:Eigenlijk is een foto het meest productief als je een man bent met een leuke kop, althans volgens deze website: http://www.sollicitatiedokter.nl/tips-en-advies/cv/foto-in-het-cv/Hmm interessant onderwerp!
Ik leerde op school dat een foto bij je CV ouderwets was en ze je net zo makkelijk op internet kunnen opzoeken. Ik ben niet heel fotogeniek, dus foto's zijn vaak redelijk teleurstellend. Terwijl ik in het echt juist veel leuker ben.
Maar nu vond ik een vacature (waar ze overigens per se iemand uit Assen of omgeving willen hebben, daar kom ik niet vandaan maar ik heb een auto, dus ik waag het er gewoon op) waar ze graag een foto bij het CV willen hebben.
Ik heb overigens sinds een week mijn linkedIn link vermeld in mijn CV, kreeg ik als tip.
Heeft iemand een voorbeeld van zo'n kleurrijke CV? (eventueel gewoon printscreen en dan personalia en werkzaamheden grijs maken?) Ik ben wel benieuwd, mijn CV is gewoon zwart. Saai zwart.
Ailill schreef:Amandavd schreef:Niet doen, nergens voor nodig. Als je wilt kan ik eens naar je brief/C.V. kijken.Joh ik solliciteer al vanaf maart, en pas een keer een gesprek gehad, daar wordt je pas moedeloos van. Begin serieus aan mijn brieven en cv te twijfelen.
Ik had bizar veel geluk, studie nog niet afgerond en eigenlijk was de functie te hoog gegrepen. Echter door het na bellen nadat ik mijn C.V. + brief had verzonden en na een week nogmaals bellen werd ik uitgenodigd. Bellen werkt sowieso goed, werkgevers horen dan je stem en kunnen - beknopt - een beeld vormen.
Amandavd schreef:Lastig, om wat voor vacature ging het?Even een vraagje. Ik heb vanmorgen even gebeld n.a.v. een sollicitatie, en er zou via de mail verder info komen. Nu heb ik dus een afwijzing van deze vacature binnen, en kunnen ze geen inhoudelijke reactie geven via mail. Zouden jullie opnieuw bellen met waarom of het gewoon laten?
Baal er stevig van, was de enige vacature die ik nog open had staan. Weet o.a. niet meer waar ik het moet zoeken...