Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:08

Ik heb een hele vrolijke layout.
Creatief en er zit ook blauw in en blauw is de kleur van vertrouwen
Ik val daarmee wel op.
Foto in de linker bovenhoek en daar heb ik een rood jasje op aan en dan komen er wat vlakken terug in hetzelfde rood op het voorblad.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:10

Mando schreef:
Ik heb een hele vrolijke layout.
Creatief en er zit ook blauw in en blauw is de kleur van vertrouwen
Ik val daarmee wel op.
Foto in de linker bovenhoek en daar heb ik een rood jasje op aan en dan komen er wat vlakken terug in hetzelfde rood op het voorblad.
Zo ziet mijn eigen C.V. er ook uit, blauwe kopteksten, foto rechtsboven en niet te lang. Als je niet veel werkervaring hebt, of veel verschillende banen op je C.V. dan kan het lonen om enkel het jaar te vermelden en niet de daadwerkelijke maanden. Foto is trouwens best leuk om eens te onderzoeken, zo is het in sommige gevallen raadzaam en soms niet ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:12

Nou mijn schooljaren is zowat 100 jaar geleden dus ik heb alles maar een beetje in maart gezet hahahaha weet ik veel wanneer ik ergens begonnen ben en mijn opleiding begonnen in sept en beëindigd in april/mei Je moet toch wat na 31 jaar

Ik heb iedere werkgever met dezelfde blauwe balk aangegeven als het blauw van mijn voorblad.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:15

joyce83 schreef:
Dimple en Ailill als jullie brieven krijgen maakt het dan ook uit of er een gekleurd randje of iets dergelijks bij zit? Bedoel meer een meer opgemaakte lay-out en niet een wit vel. Foto valt zeker al wat meer op maar als ik naar mezelf kijk sta ik niet graag op een foto en weet genoeg mensen die een stuk beter overkomen op een foto. Wil echter niet zeggen dat deze beter in hun werk zijn :+ Maar snap het wel hoor.

Zelf heb ik ook bij gesprekken gezeten voor een nieuwe collega. Ik heb ook meer gekeken of het iemand was die binnen ons groepje paste en waar ik goed mee door een deur zou kunnen en als het dan even lukte een makkelijk iemand om onze dagen mee af te stemmen. We hadden namelijk eerst echt een leuke meid, lekker vlot, snelle babbel, zag er leuk uit. Echter.... vaak net iets te vroeg naar huis, net te laat binnen, te gemakkelijk met een dag vrij nemen, te vrij met bellen en internet. Nu heb ik daar met iemand die zich bewijst door hard te werken, dingen goed op pakt en weinig fouten maakt geen probleem maar niet iemand die net pas bij een nieuwe werkgever werkt. Hier hebben we het geluk dat we ook echt om 17 uur naar huis kunnen en wordt niet echt verwacht dat we langer blijven (wel indien echt nodig is).

Maar goed ze is naar een andere afdeling gegaan en nu hebben we meer een boerse dame. Komt wat bot over maar werkt hard, is makkelijk mee te overleggen met schuiven van dagen, is qua werk niet de beste maar geeft het wel eerlijk aan wat ze wel en niet kan. We hebben het werk dan ook zo verdeeld dat ik de klusjes voor het nadenken krijg en de makkelijkere klussen gaan naar haar. Doen het wel veel samen maar toch een kleine onderverdeling.
Een C.V. met kleur is wel pakkend, sowieso een creatief C.V. is handig. Kleurgebruik, een foto, originele lay-out en dat soort zaken werken goed. Taalfouten ben ik allergisch voor, al ben ik nu werkzaam binnen de logistieke branche en verwacht ik van vrachtwagenchauffeurs minder dan bij bijvoorbeeld een HBO/WO management functie.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:26

Nog een leuke creatieve collega nodig _O-

O nee te ver weg.

Heb nu gesolliciteerd als transport planner, luchtvracht expediteur wat eigenlijk mijn vak is maar zo weinig vliegtuigen he in het Noorden. _O-
Maar dat is minimaal 50 minuten zonder file rijden dus ik denk dat dat een beetje te veel is en ik wil 32 uur werken...
Ach er komt vast wel iets op mijn pad. Ben pas donderdag officieel werkloos ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:30

Mijn CV valt denk wel op. Alles staat op 1 A4 ingedeeld in tekstvakken met daarboven de titel in een groene balk. Bovenaan ook in groene balk mijn naam en een foto. Ik gebruik enkel jaartallen om studies, bijbanen en stages aan te geven. Maar bij de stages heb ik wel tussen haakjes vermeld om hoeveel maanden het gaat. Naast personalia, werkervaring en opleiding heb ik tevens vaardigheden, cursussen en vrijwilligerswerk erop staan. Veel netter en opvallender (zonder te gaan overdrijven) kan het niet naar mijn idee.

Maar goed, ik heb nu eenmaal opleiding A al 6 jaar niks mee gedaan. Want ging gelijk verder met opleiding B. En enkel die bachelor kan je niks mee. Dus snap best dat niet veel bedrijven voor mij kiezen. Ook zat kandidaten met wel een aansluitende opleiding/ervaring. Jammer, want eenmaal ergens binnen moet het wel lukken. Leer snelle nieuwe taken, kan eigenlijk altijd met iedereen goed opschieten en ben een harde werker die ook werk ziet liggen als iets anders af is. Maar ja werkervaring en opleiding kijken ze eerst naar... en ben natuurlijk ook nog eens rijbewijsloos. Dat schrikt ook weleens af. Alsof ik niet voor solliciteren kijk of het haalbaar is om er te komen op tijd. Ik kan met mn treinabo en vouwfiets ook overal komen. Is nog beter voor het milieu en mijn portemonnee ook :+

Ooit komt mijn tijd wel! Vandaag nog even dagje brieven schrijven. En dan rest van de week vooral van het mooie weer en paardlief genieten!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:43

Mando schreef:
Nog een leuke creatieve collega nodig _O-

O nee te ver weg.

Heb nu gesolliciteerd als transport planner, luchtvracht expediteur wat eigenlijk mijn vak is maar zo weinig vliegtuigen he in het Noorden. _O-
Maar dat is minimaal 50 minuten zonder file rijden dus ik denk dat dat een beetje te veel is en ik wil 32 uur werken...
Ach er komt vast wel iets op mijn pad. Ben pas donderdag officieel werkloos ..
Vorige week is er iemand voor 24 uur begonnen in Weesp, al is dat meer een ondersteunende functie en ligt Weesp ook niet op de route.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:59

Ik heb vandaag weer een afwijzing binnen gekregen. Moedeloos word je ervan!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:04

Joh ik solliciteer al vanaf maart, en pas een keer een gesprek gehad, daar wordt je pas moedeloos van. Begin serieus aan mijn brieven en cv te twijfelen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:09

Amandavd schreef:
Joh ik solliciteer al vanaf maart, en pas een keer een gesprek gehad, daar wordt je pas moedeloos van. Begin serieus aan mijn brieven en cv te twijfelen.
Niet doen, nergens voor nodig. Als je wilt kan ik eens naar je brief/C.V. kijken.

Ik had bizar veel geluk, studie nog niet afgerond en eigenlijk was de functie te hoog gegrepen. Echter door het na bellen nadat ik mijn C.V. + brief had verzonden en na een week nogmaals bellen werd ik uitgenodigd. Bellen werkt sowieso goed, werkgevers horen dan je stem en kunnen - beknopt - een beeld vormen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:27

Hmm interessant onderwerp!

Ik leerde op school dat een foto bij je CV ouderwets was en ze je net zo makkelijk op internet kunnen opzoeken. Ik ben niet heel fotogeniek, dus foto's zijn vaak redelijk teleurstellend. Terwijl ik in het echt juist veel leuker ben.
Maar nu vond ik een vacature (waar ze overigens per se iemand uit Assen of omgeving willen hebben, daar kom ik niet vandaan maar ik heb een auto, dus ik waag het er gewoon op) waar ze graag een foto bij het CV willen hebben.

Ik heb overigens sinds een week mijn linkedIn link vermeld in mijn CV, kreeg ik als tip.

Heeft iemand een voorbeeld van zo'n kleurrijke CV? (eventueel gewoon printscreen en dan personalia en werkzaamheden grijs maken?) Ik ben wel benieuwd, mijn CV is gewoon zwart. Saai zwart.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:36

Janine1990 schreef:
Hmm interessant onderwerp!

Ik leerde op school dat een foto bij je CV ouderwets was en ze je net zo makkelijk op internet kunnen opzoeken. Ik ben niet heel fotogeniek, dus foto's zijn vaak redelijk teleurstellend. Terwijl ik in het echt juist veel leuker ben.
Maar nu vond ik een vacature (waar ze overigens per se iemand uit Assen of omgeving willen hebben, daar kom ik niet vandaan maar ik heb een auto, dus ik waag het er gewoon op) waar ze graag een foto bij het CV willen hebben.

Ik heb overigens sinds een week mijn linkedIn link vermeld in mijn CV, kreeg ik als tip.

Heeft iemand een voorbeeld van zo'n kleurrijke CV? (eventueel gewoon printscreen en dan personalia en werkzaamheden grijs maken?) Ik ben wel benieuwd, mijn CV is gewoon zwart. Saai zwart.
Eigenlijk is een foto het meest productief als je een man bent met een leuke kop, althans volgens deze website: http://www.sollicitatiedokter.nl/tips-en-advies/cv/foto-in-het-cv/

Bovenstaande website bedoelde ik gisteren, hier staan echt enorm veel tips op, vrijwel ieder onderwerp komt aan bod, denk hierbij aan C.V., gesprekken, brieven en nog meer.

Ik heb mijn C.V. niet op deze (werk) pc staan, zal vanavond eens kijken of ik hem kan uploaden. Ik zou je toch aanraden om wat kleur toe te voegen aan je C.V., het werkt echt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:48

Bedankt voor de link! Ga ik morgenavond even mee aan de slag. :)
Die kom ik namelijk niet heel vaak tegen, ik zit meestal op Carrieretijger, maar dat vind ik niet altijd even professioneel ogen. :o

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:50

Janine1990 schreef:
Bedankt voor de link! Ga ik morgenavond even mee aan de slag. :)
Die kom ik namelijk niet heel vaak tegen, ik zit meestal op Carrieretijger, maar dat vind ik niet altijd even professioneel ogen. :o
You're welcome! Klopt, carrière tijger is geen fijne site.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:54

Ailill schreef:
Amandavd schreef:
Niet doen, nergens voor nodig. Als je wilt kan ik eens naar je brief/C.V. kijken.

Ik had bizar veel geluk, studie nog niet afgerond en eigenlijk was de functie te hoog gegrepen. Echter door het na bellen nadat ik mijn C.V. + brief had verzonden en na een week nogmaals bellen werd ik uitgenodigd. Bellen werkt sowieso goed, werkgevers horen dan je stem en kunnen - beknopt - een beeld vormen.

Thanks, zodra ik weer een vacature tegen kom zou ik dat super fijn vinden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:59

:wave:

Ik laat deze nog een keer voorbij komen.
Misschien is het iets voor iemand? De omschrijvingen etc zijn alleen heel summier (ik heb de advertentie niet opgesteld :P ) maar mailen voor meer info kan altijd.
Afbeelding

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:18

Omdat ik hier tijdens mijn sollicitaties ook veel mee las en ook wel tips hier op heb gepakt, zet ik hier ook maar even een oproepje, mocht iemand hier nog een baan als chauffeur zoeken. Kans is natuurlijk niet enorm groot hier op dit forum, maar je weet maar nooit!

Ik heb nog een vacature open staan bij ons op het bedrijf. Standplaats is Emmeloord, wij werken in de bloemen en ik zoek een dag chauffeur welke zo nu en dan eens de nacht in wil. Ik kom niet altijd uit met mijn planning vandaar dat wij er een parttimer bij zoeken die elke week 25/30 uur kan rijden. Ervaring (in de bloemen of überhaupt op de auto) is een pré maar geen must. Het is niet het meest lichte werk ooit daar de karren redelijk aan het gewicht kunnen zijn. Rijbewijs C/E, indien je de code 95 nog niet (volledig) hebt kan je de uren via ons behalen. Voor meer info mag je mij PB'en!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:21

Even een vraagje. Ik heb vanmorgen even gebeld n.a.v. een sollicitatie, en er zou via de mail verder info komen. Nu heb ik dus een afwijzing van deze vacature binnen, en kunnen ze geen inhoudelijke reactie geven via mail. Zouden jullie opnieuw bellen met waarom of het gewoon laten?

Baal er stevig van, was de enige vacature die ik nog open had staan. Weet o.a. niet meer waar ik het moet zoeken...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:31

Amandavd schreef:
Even een vraagje. Ik heb vanmorgen even gebeld n.a.v. een sollicitatie, en er zou via de mail verder info komen. Nu heb ik dus een afwijzing van deze vacature binnen, en kunnen ze geen inhoudelijke reactie geven via mail. Zouden jullie opnieuw bellen met waarom of het gewoon laten?

Baal er stevig van, was de enige vacature die ik nog open had staan. Weet o.a. niet meer waar ik het moet zoeken...
Lastig, om wat voor vacature ging het?

Ik had/heb een vacature open staan en binnen 48 uur meer dan 150 reacties, dan zit je dus serieus 2 uur afwijzingen te typen, omdat ik het toch persoonlijk wil houden. Vaak is er niet echt een gegronde rede, meestal een combinatie van werkervaring/afstand/leeftijd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:32

Ze zochten een dierverzorger op de kattenafdeling voor 16 uur, betaalde functie. Vind het ook lastig.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:42

Lastig Amanda, ook of je wel/niet nog een keer zou kunnen bellen. Wellicht leer je wat van het antwoord en kun je jouw CV of brief bij de volgende sollicitatie op die punten verbeteren. Ik zou zelf wel bellen denk ik, maar dit zou wel afhankelijk zijn van hoe ze mij het eerste telefoongesprek te woord stonden. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:49

Amandavd schreef:
Ze zochten een dierverzorger op de kattenafdeling voor 16 uur, betaalde functie. Vind het ook lastig.
Dan is een foto inderdaad niet relevant :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:22

Hallo,

mag ik me hier ook melden? Ik heb nu al ruim 300 sollicitaties gedaan en heb nog steeds geen baantje :(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:40

Ailill schreef:
Amandavd schreef:
Dan is een foto inderdaad niet relevant :')

Je bedoelt het vast grappig maar ik snap um niet :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:43

Katten maakt het niet zoveel uit hoe iemand d'r uit ziet :P