Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:36

Sheran schreef:
Ik ga het even proberen :). De meesten hebben een laptop. Ik hoorde van collega's dat sommigen dan in de 'gewone' vergadering bleven. Dat kan natuurlijk ook samen een groepje zijn. Ben benieuwd of het gaat werken, het lijkt me wel een fijne functie. Mijn mentorklas is weer erg toe aan wat gezellige dingen doen met z'n allen :)

Dat klopt inderdaad! Voor zo een opdracht kan dat ook wel maar als je echt groepswerk had zoals ik is het ingewikkelder.
Ik had 3 groepjes waar een leerling een iPad had :+

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:04


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:08

Sheran schreef:
Ben heel benieuwd, ik wil daar nog even weer wat mee experimenteren :)
Volgende week probeer ik in de online les online spelletjes te gaan doen, zouden daar de breakoutroooms ook geschikt voor zijn? (elke kamer een ander spel)?

Gebruik je Zoom of Teams? Bij Teams weet ik niet of dat werkt maar in Zoom kun je ook instellen dat ze zelf een breakoutroom in kunnen gaan. Ze kunnen er dan ook weer uit om iets te vragen ofzo. (Overigens kun je soms ook instellen dat ze naar believen in en uit de breakoutroom waar ze zijn ingedeeld mogen).

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:08

Wij gebruiken Teams :)

Arnyek
Berichten: 640
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:26

Fijn om te lezen dat het ook anders kan. Houd het alsjeblieft vol voor je leerlingen! Ik denk dat ze er bij gebaat zijn om structuur te hebben en dat niet altijd vanuit huis kunnen krijgen.
En ergens vind ik het ook geruststellend dat jullie je ook zo verwonderen over deze gang van zaken.

Hopelijk draait de school nog bij nu het er op lijkt dat de lockdown in elk geval nog drie weken wordt verlengd. Ik verwacht overigens dat het uiteindelijk minimaal tot de krokusvakantie gaat worden, zoals in België al is gecommuniceerd.

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:54

Las vanavond op nos dat er weer 3 weken bij gaan komen...

In het zuiden zou, mocht het daarna weer open gaan, een week school zijn en daarna carnavalsvakantie.

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:17

Ik begreep dat ze wel willen kijken naar of basisscholen eerder open kunnen. Dat is afhankelijk van het onderzoek naar de Britse variant.

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:33

Westernfreak schreef:
Ik begreep dat ze wel willen kijken naar of basisscholen eerder open kunnen. Dat is afhankelijk van het onderzoek naar de Britse variant.


Las ik vanmorgen ook. Willen ze einde van week bekijken. Ben daar wel benieuwd naar, dan moet het wel heel positief uitvallen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:38

Ik wil dan wel een flink gedegen onderzoek.. niet net als het eerdere statement ‘ van we denken dit en dat ‘.
Zelf werkzaam met de leeftijd 12,13 vooral. Maar toch behorend tot de basisschool.. en dat vind ik dan tricky.

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:01

Coby schreef:
Ik wil dan wel een flink gedegen onderzoek.. niet net als het eerdere statement ‘ van we denken dit en dat ‘.
Zelf werkzaam met de leeftijd 12,13 vooral. Maar toch behorend tot de basisschool.. en dat vind ik dan tricky.


Ik ben heel benieuwd of er een aanscherping komt in de examenklassen nu blijkt dat 15 tot 17 net zo besmettelijk is als volwassenen.

Die zitten nu boven op elkaar in een lokaal een goede 7 uur per dag...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:02

PSvanLot schreef:
Coby schreef:
Ik wil dan wel een flink gedegen onderzoek.. niet net als het eerdere statement ‘ van we denken dit en dat ‘.
Zelf werkzaam met de leeftijd 12,13 vooral. Maar toch behorend tot de basisschool.. en dat vind ik dan tricky.


Ik ben heel benieuwd of er een aanscherping komt in de examenklassen nu blijkt dat 15 tot 17 net zo besmettelijk is als volwassenen.

Die zitten nu boven op elkaar in een lokaal een goede 7 uur per dag...


Die aanscherping moet er komen. Het is toch niet te verklaren dat leerkrachten van die groepen nu les staan te geven?

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:16

Coby schreef:
PSvanLot schreef:


Ik ben heel benieuwd of er een aanscherping komt in de examenklassen nu blijkt dat 15 tot 17 net zo besmettelijk is als volwassenen.

Die zitten nu boven op elkaar in een lokaal een goede 7 uur per dag...


Die aanscherping moet er komen. Het is toch niet te verklaren dat leerkrachten van die groepen nu les staan te geven?


Ik ben er bang voor hoor. Vind Slob er een man voor om het zo te behouden. Alles voor de examenkandidaten... Ik snap sowieso niet dat ze hiermee begonnen zijn.
Wat dat betreft is van Dissel ook een eigenwijs persoon om te adviseren dat bij pubers de 1,5 meter niet nodig is terwijl de WHO en alle andere landen wat anders aanraden/doen.

Goof

Berichten: 29119
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:57

We gaan zien wat er verder besloten wordt. Ik heb geen problemen met lesgeven aan 4 mavo in de klas, maar ik heb standaard al groepen van 18, dus dat is prima te doen.

Ik werk nog steeds beperkt (ben bang dat dat ook nog wel even blijft). Ben gisteren ineens benauwd geworden, dus mijn les vanmorgen ging steeds per 3 zinnen.
Na iedere 3 zinnen was het een gevalletje:"..... wacht...... even ademen..... moment......"
Die gezichten van die gasten :+

Macs

Berichten: 7659
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:03

Oh Goof wat heftig om te lezen. Je bent altijd zó gemotiveerd en energiek (althans, zo heb ik je berichten altijd gelezen :) )
Ik lees nog steeds mee. Ik begin 1 feb in het mbo als vervangend docent. Helemaal zin in, maar wel heel spannend gezien alles waarschijnlijk online gaat beginnen.. Lijkt me super raar!

Goof

Berichten: 29119
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:05

Ja, nou, energiek dus even niet nu :')

Spannend, ben benieuwd hoe je het vindt en vooral of je een beetje kan opstarten zo. Heb je goede begeleiding vanuit je nieuwe school?

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:50

Dat wordt weer een hoop geregeld vanaf volgende week.

En wat als we allemaal weer terug naar school gaan? Moeten we dan ook op 1.5 moeten blijven?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:06

PSvanLot schreef:
En wat als we allemaal weer terug naar school gaan? Moeten we dan ook op 1.5 moeten blijven?

Ik neem aan half-half? Iets anders is toch bijna niet mogelijk...

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:11

PSvanLot schreef:
Dat wordt weer een hoop geregeld vanaf volgende week.

En wat als we allemaal weer terug naar school gaan? Moeten we dan ook op 1.5 moeten blijven?

Wij hebben met onze afdeling al halve klassen. Gewoon op alfabet.
Andere helft volgt de les online of vanuit een lokaal met begeleiding (noodopvang)
Niks meer geregel.

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:12

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:
Dat wordt weer een hoop geregeld vanaf volgende week.

En wat als we allemaal weer terug naar school gaan? Moeten we dan ook op 1.5 moeten blijven?

Wij hebben met onze afdeling al halve klassen. Gewoon op alfabet.
Andere helft volgt de les online of vanuit een lokaal met begeleiding (noodopvang)
Niks meer geregel.


Veel scholen hebben de examenleerlingen in gewone klassen zitten. Niet gesplitst dus.
Daar moet nog vanalles geregeld worden.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:16

Maar wij hebben daar ook niks anders voor geregeld. Er is een brief naar huis gegaan en het roosterprogramma doet de rest. Dat bedoelde ik er mee te zeggen. Als dit voor mijn andere afdelingen morgen was ingegaan verandert er verder niks. Nu hebben die toetsweek en die was al in de gymzaal. Ik snap dus het organisatie punt niet zo.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:19

Lenaa jij werkt op een kleine school? Of in een groot gebouw?
Bij ons moet er wel het een en ander geregeld worden. Ik denk dat het ook echt wel lastig is om de toetsweek door te laten gaan met 1.5m terwijl veel collega's alleen onderbouw hebben en dus thuis zitten les te geven.
1.5 meter tussen de leerlingen betekende bij ons vorig schooljaar dat de klassen in drie werden gedeeld, anders waren de lokalen te klein voor die 1.5 meter. Het is dus echt wel een geregel. Ik ben ook benieuwd hoe ze het dan met pauzes en dergelijke gaan doen.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:31

Grote school maar wel dus ook 4 afdelingen examengroepen. Dus zo’n 18 groepen.
Ik weet ook wel dat niet iedere afdeling blij gaat zijn met het hybride lesgeven. Het is ook niet ideaal.

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:46

Bij ons hangt aan het rooster programma een fulltimer die zich uit de naad werkt om het rond te krijgen.

Annetje, bij mij idem.
Hier ook de klassen in drieën van het voorjaar. Als dat hun weer zo is krijg ik lesjes van 15 min in mijn examenklassen, daar moet ik een hoop voor doen om de stof het zo goed overgebracht te krijgen!

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:51

Onze lokalen zijn groot genoeg, dus wij hoeven de klassen maar in tweeën te splitsen. Iedere (live) les geef ik dus in 2 lokalen en ik kan om een surveillant erbij vragen.

Goof

Berichten: 29119
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:09

Hoe gaat het hier met iedereen? Nog vol te houden?

Ik ben nog steeds niet staat om te werken helaas, ik zit de komende weken gewoon thuis. Op de achtergrond doe ik nog wel wat dingen (werk digitaal klaarzetten en nakijken en mails lezen enzo), maar meer niet. De rest van de dag ben ik moe, 'smiddags slaap ik. En als ik ga praten of bewegen/lopen word ik weer benauwd.
Gelukkig kan ik het goed regelen met school.
Hoop dat het bij jullie wel loopt.