Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 08:33

Frustraties alom hier -:(- Sinds dat ik dit jaar eind juni mijn vaste baan ben kwijtgeraakt, heb ik nog steeds niks anders gevonden.

Ik werkte gemiddeld 35 uur per week en nu is dat nog maar 10 uur per week (post sorteren bij Sandd en eens in de week kamers schoonmaken bij een verzorgingshuis).
Uiteraard wordt ik nog aangevuld door de WW maar ja dit duurt ook niet eeuwig meer.

Laatst zag ik een fantastische vacature voorbij komen voor magazijnmedewerker in Drachten.
De functie eisen waren: affiniteit met dieren, kennis van techniek, eigen vervoer en zelfstandig kunnen werken. Je zou dan 's ochtends gaan werken bij een paardenhouderij en dan later in een magazijn voor ruitersport artikelen.
Allen geen probleem voor mij, dus ik heel enthousiast gereageerd.
Krijg ik een reactie terug dat ik niet voldoe aan het profiel . . . euh pardon?

Ja ze hadden zo veel reacties binnen gekregen dat ze nu maar zijn gaan filteren en als je geen opleiding had in de hippische sector en geen stage had gelopen bij een manege, dan wordt je uit het systeem gegooid.

Pff wat was ik teleurgesteld :(

Ook mijn sollicitatiegesprek bij de EJ in september heeft helaas niks opgeleverd -O-

Langzamerhand weet ik niet meer waar ik überhaupt nog op kan solliciteren en heb ik er ook geen moed meer voor.

@Astaloca: Dat is echt belachelijk zeg! Wat een rare gang van zaken. Vooral omdat hij ook nog vroeg of hij je zwart mocht betalen _-:(

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:26

Hey, wat zoek jij? Opleiding, ervaring?
Dan hou ik mn oogjes open.

Astaloca niet doen hoor... daar gaan bij mij de alarmbellen flink af

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:58

Ik heb ooit eens geleerd voor systeem/netwerkbeheerder :O maar das wel lang geleden en heb er toen al nooit werk in kunnen vinden :o

Verder heb ik hiervoor 9 jaar gewerkt in een fotozaak en dat is wel ongeveer de richting die ik het leukste vind; een winkel. Maar dan weer geen kleding winkel; ondanks dat ik zelf wel van kleding hou :D Maar om nou mensen de hemel in te prijzen met een kleding stuk, die hun in werkelijkheid niet lijkt . . . dat gaat me niet lukken O:)

Heb ooit data entry werk gedaan voor uitzendbureau, vond ik ook leuk.
Productiewerk kan ook (doe ik nu min of meer ook bij Sandd met post sorteren).

En verder, tjah, als het me maar ongeveer 30 uur oplevert in de week.
Ik ben niet echt heel specifiek op zoek naar bepaald werk, ik ben al blij als mijn sollicitatie eens goed doorkomt :+

Maar om een beetje de richting / interesses op te noemen:

Data entry werk
Dieren/Paarden
Winkelmedewerker
Productie
"iets met computers"

mayniac_val

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:30

*uit meeleesmodus*

Maar heb jij dan in al die tijd maar twee keer gesolliciteerd?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:37

Nee joh haha, ik heb al ontzettend veel sollicitaties verstuurd maar helaas maar bij 1 uitgenodigd voor een gesprek wat dus helaas niks is geworden.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:05

Hier ook opzoek naar ander werk.

Ben in februari klaar met studie wil dan gaan samenwonen met mn ventje.

Ben druk aan het solliciteren maar kinderopvang is nu niet makkelijk

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:54

Bij de EJ hebben ze wel vaker vacatures rond deze tijd. Je wordt er dan zeer waarschijnlijk einde proeftijd weer uitgegooid (zonder zinnige reden). Ken al meerderen die dat overkomen is, en zo hebben ze een relatief goedkope hulp voor de drukke tijd rond kerst blijkbaar.

Wel balen Magica!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:58

caroline_max schreef:
Bij de EJ hebben ze wel vaker vacatures rond deze tijd. Je wordt er dan zeer waarschijnlijk einde proeftijd weer uitgegooid (zonder zinnige reden). Ken al meerderen die dat overkomen is, en zo hebben ze een relatief goedkope hulp voor de drukke tijd rond kerst blijkbaar.

Wel balen Magica!

Dat is ook erg banketstaaf zeg! Maar had het idee dat ze nu wel echt vaste mensen zochten i.v.m. zwangerschaps verlof van medewerkers. Maar ja maakt ook niet meer uit nu natuurlijk.
Balen doe ik nog steeds maar ja get over it zeg ik dan maar tegen mezelf.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:00

Was dat in Drachten Magica?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:01

Nee voor de locatie in Groningen maar gesprek was in Drachten. Maar in Drachten liepen er dus een aantal hoogzwanger.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:06

Ow zo :D. Er is ook ergens een bedrijfje die computerles bied, bijv. bij ouderen ofzo. Is dat wat voor je? Zag er laats nog wat van voorbij komen, zal eens zoeken.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:07

Ow dat is ook nog een idee, nooit aan gedacht haha. Als je het gevonden hebt hoor ik het graag.

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:10

Magica schreef:
Frustraties alom hier -:(- Sinds dat ik dit jaar eind juni mijn vaste baan ben kwijtgeraakt, heb ik nog steeds niks anders gevonden.

Ik werkte gemiddeld 35 uur per week en nu is dat nog maar 10 uur per week (post sorteren bij Sandd en eens in de week kamers schoonmaken bij een verzorgingshuis).
Uiteraard wordt ik nog aangevuld door de WW maar ja dit duurt ook niet eeuwig meer.

Laatst zag ik een fantastische vacature voorbij komen voor magazijnmedewerker in Drachten.
De functie eisen waren: affiniteit met dieren, kennis van techniek, eigen vervoer en zelfstandig kunnen werken. Je zou dan 's ochtends gaan werken bij een paardenhouderij en dan later in een magazijn voor ruitersport artikelen.
Allen geen probleem voor mij, dus ik heel enthousiast gereageerd.
Krijg ik een reactie terug dat ik niet voldoe aan het profiel . . . euh pardon?

Ja ze hadden zo veel reacties binnen gekregen dat ze nu maar zijn gaan filteren en als je geen opleiding had in de hippische sector en geen stage had gelopen bij een manege, dan wordt je uit het systeem gegooid.

Pff wat was ik teleurgesteld :(

Ook mijn sollicitatiegesprek bij de EJ in september heeft helaas niks opgeleverd -O-

Langzamerhand weet ik niet meer waar ik überhaupt nog op kan solliciteren en heb ik er ook geen moed meer voor.

@Astaloca: Dat is echt belachelijk zeg! Wat een rare gang van zaken. Vooral omdat hij ook nog vroeg of hij je zwart mocht betalen _-:(

Precies op dezelfde vacature gesolliciteerd! En kreeg ook hetzelfde antwoord. Ik ben afgestudeerd als paraveterinair en zit al 14 jaar 'in' de paarden. Bij t stukje magazijn moet ik nog iets bijleren. Maar om meteen te zeggen dat je er niet bij past.. Misschien zoeken ze een man? :+

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:13

Waar stond die vacature dan? Bij sommige site's zijn ze erg kritisch namelijk.

Bij mij komt binnenkort waarschijnlijk weer een (tijdelijke) docentfunctie vrij. Biologie, ervaring met examenkandidaten :D

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:18

Ja dat zeiden al meer mensen tegen mij; dat ze waarschijnlijk een man zochten. Die vacature was bij startpeople. En de reden dat ik uit het systeem werd gegooid was waarschijnlijk doordat ik dus niet de juiste opleiding en ervaring had. Maar dus zelfs met de juiste opleiding kom je er niet door, hmm vreemd dit.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:34

@magica: Vooral doorgaan! Je komt er wel.. Dit is vooral een lastige tijd momenteel zeker nu in de maand december.. Geef het nog even. Ik verwacht persoonlijk vanaf januari veel meer vacatures. Succes!

@Ir1ne: Nee, ik denk ook niet dat ik het doe, maar ik wou het zo graag ;( Baal er zo van.. Weet ook niet zo goed wat ik hier verder mee moet. Of ik dit nog ergens moet aankaarten.. En het ergste is nog dat ik geld momenteel zo hard nodig heb ;( Gelukkig hebben we post nog straks, maar dan enkel voor de maand december..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 06:50

Astaloca schreef:
@Ir1ne: Nee, ik denk ook niet dat ik het doe, maar ik wou het zo graag ;( Baal er zo van.. Weet ook niet zo goed wat ik hier verder mee moet. Of ik dit nog ergens moet aankaarten.. En het ergste is nog dat ik geld momenteel zo hard nodig heb ;( Gelukkig hebben we post nog straks, maar dan enkel voor de maand december..

Begrijp ik. Maar das niet de manier. Gewoon wit betalen, voor het normale minimum jeugdloon.
Ik weet niet waar je wat zoekt maar in winkelwerk is wel wat hoor. Nog ff de schouder dr onder en doorzoeken :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:48

Pf ben stront zenuwachtig. Om tien uur sollicitatie gesprek. Hoop zo dat ze voldoende uren te bieden hebben..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:48

Er hadden er nog meer een gesprek vandaag toch ? Succes allen

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:49

Heel veel succes horsii!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:51

Succes horsii!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:24

horsii schreef:
Er hadden er nog meer een gesprek vandaag toch ? Succes allen

Jup :D

Kan niet wachten :):)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:29

Succes iedereen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:30

ik zit op werk %)
nog een kleine 1,5 uur...

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:46

*verkeerde topic*
Laatst bijgewerkt door jipje_niekje op 25-11-13 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt