Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 16:28

Jeetje foxy, beterschap en pas goed op jezelf en de hummel!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:14

Hoi!
Ik heb net een wijziging gedaan in mijn website.
het tweede tabblad/ link (na Welkom) zou "Nieuws" moeten zijn.
Als ik mijn website in type zie ik dit niet. Wel als ik vervolgens op bijv ZZP-ers klik.
Maar dat kan aan mijn cookies liggen ofzo.

Als jullie naar www.elkerboutadministratie.nl toe gaan, zien jullie dan wel of niet na "welkom" de "Nieuws"button?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:33

Yes, ik zie naast Welkom gewoon Nieuws staan :j

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:33

Yep, ik zie nieuws. Alleen staan de eerste twee regels in een andere lettergrootte dan alle tekst eronder.

Beterschap Foxy! Dat is niet niks, gelukkig is alles in orde met de kleine. Dat moet vast schrikken zijn geweest. Succes met je herstel.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:37

Mellis86 schreef:
Yep, ik zie nieuws. Alleen staan de eerste twee regels in een andere lettergrootte dan alle tekst eronder.

.

Ja dat klopt. Moet ik nog aanpassen. De eerste 2 regels zijn de opmaak van de website. De teksten daaronder zijn knip-plak uit Word met een ander letterype. maar dat aanpassen naar 1 lettertype/grootte kost wat tijd en ik ga nu lunchen en naar de paarden :D

En ik was in de weer met Davilex. Altijd leuk nieuwe versie uploaden en dan enkele administraties niet meer kunnen vinden. HEEL handig (NOT!) in de BTW-periode..... maar wordt nu morgen terug gebeld door een expert die me gaat helpen het op te lossen *\o/*

Maar dan weet ik in elk geval dat het wel goed staat. Dank jullie wel!!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:11

Bij mij staat er ook nieuws na Welkom.
Het ligt waarschijnlijk niet aan je cookies, maar aan je cache (of zoiets). Dat is een soort mand met alle pagina's die je al eens bezocht hebt. Veel pagina's die niet vaak veranderen worden vanuit deze cache geopend. Om je aanpassingen goed te zien kun je die cache leegmaken of op F5 drukken. Dan laat je je browser de complete pagina opnieuw van de server af laden en krijg je dus geen opgeslagen versie te zien.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:12

11AFotograaf schreef:
Bij mij staat er ook nieuws na Welkom.
Het ligt waarschijnlijk niet aan je cookies, maar aan je cache (of zoiets). Dat is een soort mand met alle pagina's die je al eens bezocht hebt. Veel pagina's die niet vaak veranderen worden vanuit deze cache geopend. Om je aanpassingen goed te zien kun je die cache leegmaken of op F5 drukken. Dan laat je je browser de complete pagina opnieuw van de server af laden en krijg je dus geen opgeslagen versie te zien.

F5 gedaan en nu heb ik het ook. Dankjewel!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:11

Hier staat nieuws ook achter welkom :)

Even iets heel anders.... Sommige mensen.... Pfffff
Of eigenlijk bedoel ik: Heel veel mensen....

Ik heb 8 halsters op de boktmarkt gezet. Alle 8 in 1 advertentie.

Heb er tot nu toe nog geen 1 verkocht, maar wel 83 keer de vraag gehad: "Heb je dat halster nog?"
Zodra ik antwoord geef, hoor ik er niks meer van.... :')
Echt, jeetje. 83 Keer. :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:43

Wat irritant zeg!!

Zo heb ik momenteel ook 2 (totaal andere) irritaties:
Irritatie 1 is dat mensen niet goed lezen. Ik heb nu al een paar keer de klacht gekregen dat een bepaald soort speeltjes kapot gaat als de hond er op begint te kauwen. Super vervelend natuurlijk, maar er staat zowel in de productomschrijving, als bij de eigenschappen, als op de verpakking dat het "fun" speeltjes zijn en dat ze absoluut niet geschikt zijn als kauwspeeltje. Ik kan er niets aan doen dat zij niet goed lezen... Maarja, aangezien ik niet wil dat de klant ontevreden is geef ik ze nu steeds een cadeaubon om het "goed te maken" (al vind ik zelf ergens dat er niets goed te maken valt, gezien zij het product niet op de juiste manier gebruiken). Het mooiste van alles is nog dat ze altijd een hele grote mond hebben aan de telefoon of via de mail, maar dat je niet eens een reactie terug krijgt na het mailen van de cadeaubon, terwijl ik altijd vraag of ze vinden dat het op deze manier naar tevredenheid is opgelost.

En irritatie nummer 2 is dat ik 2 weken geleden een bestelling binnen had gekregen van iemand en ze belde me op om te vragen of ze het dat weekend nog in huis zou hebben. Dus we raakten even aan de praat en vervolgens vraagt ze "Als ik nogmaals dezelfde hoeveelheid bestel, kan ik dan eventueel korting krijgen?". Naja, ze had aardig wat besteld en ook nog eens een kleur die ik heel moeilijk kwijtraak, dus ik had haar 10% korting geboden. Het eerder bestelde deel had ze direct betaald via iDeal en voor het 2e deel zou ik haar een factuur sturen, waarop ik dan de korting had verrekend voor de totale bestelling. Maar ik zou wel gelijk deel 2 ook op de post doen, zodat ze alles dat weekend in huis zou hebben. Ik had gezegd dat ik dat nooit deed, maar aangezien ze het dit weekend wou hebben en ze het grootste deel al had betaald, had ik gezegd dat ik voor deze ene keer een uitzondering zou maken op basis van goed vertrouwen. Ze beloofde plechtig om het resterende bedrag direct over te maken als ik haar de factuur had gestuurd en je raad het al, ik heb het nog steeds niet... Ik ga er nu dus maar weer achteraan, maar ik vind het echt heel irritant! Dit doe ik dus NOOOOIT meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:52

Balen Joyce...maar dat zijn de klassiekers toch wel, de mensen die nog even snel iets erbij willen / graag snel verstuurd willen hebben, daar moet je heel erg vaak achteraan valt mij op.

Ik heb het zelfs af en toe met wederverkopers die in principe toch heel makkelijk gewoon direct na bestelling kunnen betalen, ze weten zachtjes aan mijn rekeninggegevens en werkwijze wel :P

Op 1 of andere manier vergeten mensen heel makkelijk te betalen voor iets dat al verstuurd is... want dan heeft het voor henzelf geen prioriteit meer natuurlijk.

En soms is het ook gewoon een klant die het expres probeert volgens mij... ik kijk eens in de zoveel tijd welke facturen nog niet betaald zijn, en die mensen stuur ik dan een mailtje met de vraag of het klopt dat hun betaling nog niet binnen is, en de vraag of ze de bestelling nog willen of dat ik hem zal annuleren.

Dan zijn er mensen die zoiets hebben van oeps ja sorry, ik maak het meteen over. Maar ook mensen waar je behalve de originele bestelling nooit meer iets van hoort.... dan kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat die er gewoon op uit waren dat ik het domweg naar ze toestuurde...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:15

Ik heb mijzelf er laatst ook op betrapt.

Had een router online besteld en daar kon je betalen na 14 dagen. Dus je krijgt eerst het product thuis gestuurd en dan heb je 14 dagen om de factuur te betalen.

Router kwam binnen, ik helemaal blij. Ding geïnstalleerd en werkt perfect.
De factuur bij de computer gelegd zodat ik die kon gaan betalen als ik weer achter de computer zat.
Je weet hoe dat gaat... Bloknootje werd erop gelegd en na ruim een week bedacht ik me dat ik die factuur nog moest betalen. Uiteraard meteen gedaan en binnen de 14 dagen. Maar het vergeten gaat inderdaad heel makkelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:52

Ik heb het zelf ook hoor :j

Dan denk je: och komt morgen wel als ik toch internetbankieren open moet zetten.
En dan is het morgen ineens heel hectisch, paar dagen zo, gaandeweg vergeet je heel die factuur.... dat schiet gewoon niet op.

Als je nog voorin je hoofd hebt zitten dat je het artikel graag wilt hebben, dan betaal je veel eerder :P

[edit] Hihi ik doelde trouwens niet op jou of iemand in het bijzonder hoor als je dat soms dacht :D [/edit]

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:16

Ik snap het aan de ene kant ook wel, maar ik maak zelf wel onderscheid tussen producten/diensten die z.s.m. betaald moeten worden (in zo'n geval zoals met die klant, had ik het dus dezelfde dag nog overgemaakt) en dingen waarbij het normaal is om later te betalen zoals met het huren van een kraam voor een evenement. Bij dat laatste heb ik wel eens dat ik de laatste dag van de gestelde betalingstermijn denk "shiiiiit, ik moet het nu snel overmaken!!" en ik heb met abonnementen zoals FNRS of KNHS ook wel eens dat ik de heel de factuur was vergeten en dat ik opeens een herinnering in de brievenbus had liggen...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 13:09

Dat je denkt, koekoek idd.
Ik heb ook een leukerd voor dit rijtje. 1 werkdag voor de vakantie bestellen. 2 weken gesloten en dan zeggen, ik weet van de vakantie maar ik heb nog niks ontvangen.
Ja duh, vakantie/gesloten/dicht/niemand/tovert zich zelf niet. Boos.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:23

Volgens mij gaat mijn afvallen momenteel prima. Ik ben aan het wachten, ik vermoed tot ik een ons weeg, op een telefoontje van de helpdesk van mijn administratie-software... zo om 13:00 uur bellen en ik heb gezegd dat ik meer dingen te doen had vandaag. GROM!

Hang nu zelf maar aan de foon met de helpdesk... gesprek van de persoon die mij moet bellen loopt uit. Ja fijn. Daar heb ik niks aan en geen boodschap aan. Pfffft!

EDIT: jeeeee!!! gebeld en opgelost!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:45

@joyce mensen lezen inderdaad niet goed!

Ik heb een afspraak bij pathe arnhem voor ladies night voor een stand whoehoeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:44

Tijden Toscaanse Bruiloft?
Ik voor die in Assen!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:22

Wat is het rustig hier!
Gaaf Lisafaded en Hilda79! Leuk dat ze dat met stands doen, dat wist ik helemaal niet. Zag toevallig bij ons in Amersfoort zo'n aankondiging voor een ladies night, maar daar stond niet bij dat er ook stands waren, alleen dat je een goodiebag krijgt.
Misschien dat dat ook per bioscoop verschilt? Niet dat ik iets aanbied wat voor zo'n avond handig is trouwens :-)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:14

Sorry, niks te melden :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:16

Bjarni, dat zeggen ze hier voor bezoekers er ook niet bij. Gewoon informeren als je interesse hebt.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:24

Leuk idee zeg van die stands! :) En hopelijk zorgt het ook voor wat leuke klanten :):)

HorseTopShop: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:25

Inderdaad rustig hier!

Over bioscopen: ik heb ooit een keer een "aanbieding" gehad, dat ik een advertentie kon zetten in het boekje dat in de goodiebag zat voor de ladiesnights. Schreeuwend duur! Ik ben toen gelijk afgehaakt, haha.

Hier ben ik sinds een paar weken ook begonnen met het nieuw leven inblazen van mijn blog. Er staan inmiddels 3 nieuwe blogs online en ik moet zeggen dat het al een beetje zijn vruchten begint af te werpen. Als ik bij Analytics naar de Referrals van afgelopen maand kijk, staat mijn blog in elk geval al in de top 10. Ook leuk: gister heb ik een nieuwe blog online gegooid over ballen en ik heb ik al 2 bestellingen voor ballen binnen :D

Het is overigens wel duidelijk dat de blog over ballen zeer populair is. Mijn eerste blog heeft (volgens de statistieken) tot nu toe maar 6 pageviews opgeleverd, de 2e blog 32 en de "ballen blog" zit nu al op 106 pageviews. Maar misschien is die eerste zo laag is blijven staan omdat ik toen gewoon naar de homepage van mijn blog heb gelinkt en daar stond hij gelijk boven aan de pagina en hoefden mensen ook niet verder te klikken om hem te kunnen lezen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:32

Dankjewel Gwen09 :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:40

@hilda97 jaa inderdaad de toscaanse bruiloft echt super leuk haha!

@bjarni ik hoef niets te betalen en niet perse iets in de goodybag te doen. Ik kan bijv wel een flyer er in doen. Ik zou gewoon informeren!

@joyce2 ik hoef niets te betalen gelukkig!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:49

Gefeliciteerd HTS!

Hier nog steeds erg druk, alleen maar goed :) uiteraard geregeld een issue hier en daar maar hoort erbij..
Al zou ik sommige mensen soms écht de nek kunnen omdraaien :P