1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:24

Rhodos schreef:
Die je vervolgens weer kunt analyseren en de uitkomsten kunt omzetten in een cijfer voor scheikunde Haha!

En dan weer tabellen maken voor wiskunde en het procesin het Engels beschrijven en voila! Precies van de regering wil...En vakoverstijgend project!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:24

Emilia schreef:
Rhodos schreef:
Die je vervolgens weer kunt analyseren en de uitkomsten kunt omzetten in een cijfer voor scheikunde Haha!

En dan weer tabellen maken voor wiskunde en het procesin het Engels beschrijven en voila! Precies van de regering wil...En vakoverstijgend project!

Dé succesformule voor het nieuwe leren!

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:25

Siep dat heb ik ook( ik doe ook Vwo jaar 4) En het huiswerk is enorm en lastig ook nog. wij hebben wel repetitie weken alleen er zitten maar 6/7 weken tussen elkaar en in die weken moeten we 1 of 2 hoofdstukken maken, super krap dus dus dat is ook niet handig.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:26

Paula schreef:
Dé succesformule voor het nieuwe leren!

En de ouders maar zeuren dat ze niks leren.... Cool

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:30

Ik zit ook op 't VWO, ik heb eigelijk weinig huiswerk. Al maak ik meestal in mijn 2 studie uren wel een groot deel.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:41

Emilia schreef:
idje schreef:

Ja, dat was inderdaad zo ongeveer nog in de pre-historie. Vork
Haha!

Dat valt niet meer te vergelijken Haha! De goede ouwe tijd Clown

Ik ben nog in het bezit van mijn uit steengehouwen schoolboeken, en als ik die met die van dochterlief vergeleek, dan was het niveau zeker niet lager, maar veel beknopter.
Alleen droge stof, bijna geen plaatjes, en vnl. formules en zo. Geen woord te veel.
De zelfde stof in een boekje wat van dikte maar 1/3 is van die van vandaag.
Dat vind ik het nadeel van het huidige systeem, te veel toestanden om de hoofdzaken heen. Dat kost gewoon onnodig veel tijd.
Vooral omdat veel leerlingen de hoofdzaken niet van de bijzaken kunnen scheiden en daardoor meer in hun hoofd stampen, dan eigenlijk nodig is.
Die bijzaken stonden bij ons gewoon niet in de boeken.
We hadden dan wel weer meer vakken.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:50

nou zometeen word op sbs6 nieuws weer de rellen besproken.
Nogmaals, ik heb 4 jaar TL gedaan altijd 30/32 uur per week gehad. Doe nu Havo met ook 30/32 uur per week. Dat is echt niet zo heel veel, en niet meer dan logisch naar mijn idee. Vooralals je kijkt naar de stof die allemaal behandeld meot worden. Vraag me toch echt af hoe sommige leerlingen hier beweren dat het makkelijk te doen is met 24 uur per week Rolleyes
Tuurlijk lijtk het makkelijk te doen, wacht maar tot je aan je examen zit Knipoog
En ik heb al eens examen gemaakt dus ik weet wat je nodig heb, en dat is voornamelijk stof die je bespreekt. En dat kan gewoon niet als je maar zo weing uren maakt.

Ik hoop dat de regering er zich niks van aan trekt, doen ze vast niet voelen ze zich te slim voor (maar dat terzijde)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:51

Ik zit gewoon vol 39 uur op school hoor...

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:56

Ja is dat vanwege de nieuwe regeling omdat je uren moet inhalen of heb je dat altijd al gehad?

Ik zou juist blij zijn met zoveel mogelijkheid tot les.
zag net de rellen op tv ik schaam me echt als ik dit zie.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:01

als ik stakende scholier was en net hart van nederland heb gekeken zou ik me diep schamen!
dit heefd werkelijk niks maar dan ook niks meer te maken met de reden waarom er gestaakt word.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:05

hoorde net dat op de school van me zusje wel degelijk gestaakt is, me zusje had in haar onwetenheid ook totaal niet door wat er aan de hadn was en zat gewoon netjes in de klas.
(wat me verbaasde want het is best een meeloper, ze had het waarschijnlijk erg laat door wat er gebeurde)
Nu weet ik dat hun school elke week 36 uren hebben en meer.
Er veranderd dus niks aan het rooster bij hun. En toch staken de leerlingen.
Deze leerlingen zijn dan wel 12 tot 15 jaar oud dus als je het mij vraagt weten ook deze leerlingen niet waarom ze eigenlijk staken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:11

Vandaag hebbben we gestaakt op school, net als heel veel andere scholen in Amsterdam (ook wel andere steden geloof ik).
Het was echt geweldig gewoon. Iedereen stond buiten, en een paar leraren probeerden nog wat mensen naar binnen te krijgen, maar dat lukte gewoon niet.
En toen stonden in eens onze Nederlandse lerares samen met want andere leraren flink te zwaaien voor het raam, dus wij dachten allemaal dat ze ons naar binnen wilde hebben. No way!
Toen pakte ze een vel papier, en schreef daarop 'Wij staken ook!'. Dus er stonden even later enkele leraren op het plein erbij.
En het Parool kwam, de Telegraaf, het NOS journaal en nog wat kranten. Haha, iedereen wilde op de foto, wat een drukte was het Huilen van het lachen

Het mindere nieuws:
Ik was ook naar het Museumplein, daar ging het helemaal fout. Mensen die op (politie)auto's stonden te springen, dingen vernielden.
En toen kwam de politie, met stokken.
Ik stond aan de rand (had ik dus niet moeten doen) te kijken, ik deed niks, schreeuwde niet, maar stond samen met een vriend met open mond te staren naar de idioten daar (we waren er ook niet gekomen om te protesteren, dat hadden we op school al gedaan. Maar het was zoveel lawaai dat we even gingen kijken).
Kwam de politie, met stokken. Toen is die jongen dus voor mij gesprongen ( Lovers ), en ze sloegen gewoon vol op 'm in. Hij zit onder de blauwe plekken, niet normaal. En we deden niet eens iets, we stonden niet eens echt in de buurt, ze waren gewoon helemaal gek geworden Nagelbijten / Gniffelen
Ze stopten pas met slaan toen we vielen, ze sloegen hem op zijn hoofd en als ie zijn armen niet om me heen had geslagen was ik ook in mekaar gemept...

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:18

fiffill ik snap iets niet, jij heb zoiezo al 39 uur per week. dat betekend dat je al makkelijk aan de 1040 uur komt? Waarom gingen jullie dan staken?
Of krijg je nu 39 per week omdat je eerst altijd 24 uur per week had. Want dan vind ik het meer dan logisch dat je het in moet halen. En anders terecht dat je gaat staken (onterecht de manier waarop alles is gebeurd maar dat heb jij natuurlijk niet alleen in de hand.. )
Maar waartegen je staakt klopt dan niet meer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:21

Aangezien we niet staken voor de hoeveelheid, maar de uitval en de slechte lessen Knipoog

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:53

Nogmaals al die rekensommetjes merk ik in de praktijk niks van.
Ik heb 36 uur in de week,en dat zal zo blijven,mischien nog wel meer.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:32

@ FilFill: Welke school zit je? Misschien heb ik je voorbij zien komen Duivel

Bij ons werd het hek van het schoolplein dichtgedaan om 'de hordes buiten te houden (en ons binnen waarschijnlijk Vork '. Maar goed, wij braaf gymnasiumschooltje, ik geloof dat er uiteindelijk een stuk of 12 mensen naar het Museumplein zijn gegaan. 's Ochtends was er wel 'n staking op het schoolplein maar nadat die allemaal als spijbelaars opgeschreven waren en twee weken lang élke dag om half acht moesten melden en 2 uur na moesten blijven ging niemand meer Clown

Wel weer héél typisch dat de politie erop los slaat. In zekere zin hebben ze natuurlijk gelijk, maar andere kant, het zijn scholieren, geen criminelen! Had inderdaad wel al gehoord dat het nogal uit de hand liep op 't Museumplein, en dan hebben ze natuurlijk het recht om in te grijpen, maar zó, dat kan eigenlijk niet. Ik ben alleen bang dat, omdat er meteen weer dingen vernield moesten worden e.d., de stakingen niet al te erg serieus genomen gaan worden. Ook omdat er veel mensen riepen 'Nooit meer naar school', dat kún je gewoon niet serieus nemen en dat is jammer, want als zóveel scholieren geroepen hadden 'Betere lessen' en de staking beter georganiseerd was, dán had het een stuk meer effect gehad... Nou ja, we zullen wel zien of het nut heeft gehad Clown

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:39

Fiffill schreef:
Aangezien we niet staken voor de hoeveelheid, maar de uitval en de slechte lessen Knipoog

Ik ben wel heeeeeel beniewd wat een scholier een slechte les vindt..Verklaar je nader Haha!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:56

Sorry maar ik heb niks tegen de politie, ook weeet ik HEEL ZEKER dat de politie er alleen maar 'op los slaat' zoals hier word gezegd. Als de politie harder optreed hebben ze een goede reden, niet alleen dat ze schreeuwen altijd eerst voordat ze optreden. Zoals verlaat het plein anders moeten we geweld gebruiken. Ik vind het dus asociaal dat jullie zeuren dat de politie idioot bezig was. Ik bedoel ze komen daar aan zien een horde scholieren helemaal losgeslagen op het museumplein. Wat moeten ze dan doen? Tuurlijk een aantal zullen (ja vast heel toevallig Knipoog je had daar gewoon niks te zoeken) niks hebben gedaan mar stonden daar wel en werden daarom ook aangepakt. Dan zeg ik eigenschuld

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:59

wij hebben altijd al van 1 tot 8 ! dat is van half 9 tot 4 uur ! maar bij ons willen ze er een 9de uur bij maken!! dus tot 10 voor 5 nou dat is pas niet normaal:) maar als het volgend jaar in gaat heb ik er geen last van want dan ben ik van school als t goed is

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:02

_sharona_ dat kom waarschijnlijk omdat jullie geen lessen hebben van 50min maar van 45/40 ?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:03

Ik heb er nog geen last van (ik zit in de 2e). Bij mij op school is het volgens mij nog niet in gegaan. Maar wat is er van vind, waarom zoveel meer uren? het werkt niet. We moeten gewoon in een uur veel en veel beter les krijgen! De lessen tegenwoordig zijn bij ons alleen maar: preek preek preek, uitsturen, waarschuwen en nog is uitsturen. De leraren tegenwoordig kunnen geen orde meer houden en hebben niet eens een diploma!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:05

hebben niet eens een diploma Huilen van het lachen
dat is wel erg slap argument en dat slaat nergens op, ze mogen geen les geven zonder diploma *LOL* wel als ze nog aan het leren zijn maar dan krijgen ze proeftijd en mogen ze ook niet fulltime les geven. En hoeveel uur per week heb je nu dan candorlover? misschien krijg je helemaal niet nog meer uur omdat je al genoeg uur hebt.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:09

Ik heb nu al van half 9 tot 4 uur les en sommige hebben zelfs van half 9 tot 5 ur les Nagelbijten / Gniffelen
Wij hebben ook een hele irritante leraar Clown
Hij kan gewoon geen orde houden,wij kunnen hem niet verstaan en we snappen er niks van..

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:11

Onze school (naaldwijk) heeft ook gestaakt..
Na de kleine pauze bleef iedereen zitten, leraren schreewen dat we op moesten schieten.
wij allemaal schreeuwen heey heeey,, leraren konden egt niks meer zeggen. De directeur stond er ook al.. Na 10 minuten was iedereen op de gang en na 15 in het lokaal. We hadden onze tassen neergegooit en waren weer naar de gang gerend,, daar stond de directeur nog en ging schreeuwen dat we terug moesten.. Toch maar weer naar binnen gegaan,, eerst wilde ze iedereen van 2 tot 4 laten schrijven in de aula.. Later vonden ze dat geen goed idee want ze wisten toch wel dat je niemand aan het schrijven kreeg..

Vlak voor de grote pauze kwam de directeur alle lokalen langs om het uit te leggen.
Hij zei we schrokken wel van jullie plotselinge staking!! we hebben bijna geen 8e uur alleen gym..
we krijgen echt geen 9e uur en als jullie nog een keer staken hebben we wel een 9e uur want dan zit je een hele week tot half 5 en gaan we met je ouders praten..

Maar maandag wil iedereen weer gaan staken, ook al weten ze dat er geen meer lesuren komen,, maar ze doen het gewoon voor de lol.. Bij ons is er niks vernield ofzo

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:16

Rolleyes
gewoon voor de lol

GROW UP

sorry hoor maar ik vind het gewoon ziek