Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:16

Die arts is zo'n oostblokker, maar wel een super goede hartchirurg schijnbaar..en in het najaar beginnen ze weer met harten dus die kunnen ze niet missen.

Shaar je kan het beste lijn 12 nemen, die gaat richting Uithof..iig die ga ik maandag ook nemen Tong uitsteken
Ik heb net een trein een bus maandkaart gehaald..gewoon bijna 400 euro bij elkaar Bloos!
En we krijgen iets van 270 euro vergoeding (waar we heeel blij mee moeten zijn)

Vanavond heb ik afdelingsuitje een "strandfeest" met BBQ en al..en schijnbaar ga ik de artsen en collega's van een hele andere kant zien (drank..veeeel drank) Nagelbijten / Gniffelen

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:14

Ok, lijn 12 dus, thanks Haha!
270 euro vergoeding is wel een lekker bedragje toch! Ben benieuwd hoeveel vergoeding ik ga krijgen.
Maar 400 euro voor een trein- en busmaandkaart is wel veel! Mijn plan is tot nu toe om bij de trein steeds een 5-retourkaart te kopen van €46,50 (met die 5 kaartjes kan ik dus 5 keer heen en weer met de trein, en dan maakt het niet uit wanneer ik die kaartjes gebruik. Mochten we dus een dag vrij hebben in de week, dan kan ik het laatste kaartje gewoon de week daarop gebruiken zeg maar). Dus in het uiterste geval zou dat 4 x €46,50 = €186 zijn. En voor de bus heb ik nu een 50-strippenkaart van €20, heb alleen geen idee hoeveel strippen ik per dag kwijt zal zijn Knipoog
Daarnaast moet ik dan nog wel ook met m'n auto bij de trein zien te komen, dus dat kost me ook nog wat benzine. Gelukkig wel gratis parkeren Haha!

Veel plezier vanavond op het strandfeest! Lekker tussen je bezopen collega's... Haha!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:27

Shaar schreef:
Lijkt me ook wel een beetje een 'rottig' momentje Sharona! Is het wel gewoon een arts van Nederlandse afkomst? Of heeft het met een ander geloof te maken?

Sjuulie, jij zat ook in Utrecht toch? Ik meen me te herinneren dat iemand heeft gezegd dat ik vanaf Utrecht CS bus 11 of 12 kan nemen om op school te komen, klopt dat?

ja dat was ik ja Lachen dat klopt! 12s gaat t snelst.. en anders maakt t niet uit.. 11 gaat door t centrum Lachen

@ sharona, kun je niet beter een maandnetabbonement nemen? dan kun je voor 320 euro overal naartoe treinen ( weet niet of je in het weekend nog wel eens weggaat? ) ik was met een trajectkaart 20 euro minder kwijt.. maarja 1 keer heen naar amsterdam en je hebt t dr alweer uit Lachen
tof dat je een feestje hebt!! veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 07:02

Sjuulie: ik heb ook een maandnetabonnement! wat zo'n trajectkaart kost €328 voor mij..dus is dat idd voordeliger! Lachen

Ik heb gister me ogen uitgekeken Haha!, artsen die normaal heel degelijk en nors zijn en nu helemaal los kwamen.
Natuurlijk ook een paar van die vieze, en ook van die OA die nogal aanhankelijk en handtastelijk worden bij artsen ..
Ik denk dat er veel met koppijn zitten vandaag! haha

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:04

ROFL
ik hoorde gister in de koffiekamer dat er voor ons ook weer een ok-feest gepland wordt Lachen

4 okt heb ik een feest met allemaal verschillende afdelingen seh, rontgen, ic enzo Lachen dus dat lijkt me ook wel leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:12

Ik ben gaaaaaar, helemaal suf van al die info.
Echt een hele ervaring zo'n treinreis Clown
Ik voel me op dat soort moment echt wereldvreemd en boers Bloos

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:14

haha, het is ook vermoeiend.. heb je een leuke klas?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:11

sharona87 schreef:
Ik ben gaaaaaar, helemaal suf van al die info.
Echt een hele ervaring zo'n treinreis Clown
Ik voel me op dat soort moment echt wereldvreemd en boers Bloos

Hahaha, wat heerlijk om te lezen, ik ben er net zo één! Haha! Haha!
Ik zei ook al tegen iemand: 'voel me net zo'n dom boerenkind in het OV...' Haha!
En inderdaad, ik ben ook aardig moe! Knipoog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:19

ik mag over 2 weken weer naar school! Go jij! Go jij!misschien zie ik jullie dan wel joh!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:23

die moeheid wordt straks alleen nog maar meer als je moet gaan werken,pfffff in begin was ik echt doodop Haha! School was op laatst ook wel zwaar Haha!

Over 5 weekjes moet ik weer naar school... mijn collegaatjes moesten vanaf vandaag al en hoorde 5 mappen vol info en lange dagen.. blegh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:40

De klas is wel heel verschillend, types waarvan je totaal niet verwacht dat ze een medische opleiding zouden doen...en sommige waaraan je zie dat ze er helemaal voor gaan! Haha!
Ik heb al wel een paar oordelen over sommige Bloos..maar dat heb je altijd!
Voor de rest is het wel leuk, vandaag anatomie en medische terminilogie gehad van mevr Vollbehr..en ik vind haar echt geweldig leuk Haha! Super enthousiat over haar vak!!

Ik vond de introductie wel rommelig en beetje ongeregeld overkomen..maar hopelijk was dat alleen het begin! Knipoog

Nu ga ik snel me paard doen en dan hw maken Slim

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:52

aaah corien!! zij is echt tof!!
wacht maar totdat ze straks het lieskanaal gaat beschrijven.. en de ligging van de uterus, dan kun je lachen Haha!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:51

Jaa Vollbehr, helemaal mijn type mens, heerlijk! Gaaf wijf Ja
Heb vandaag op school al flink veel geschreven voor de voorbereiding van anatomie morgen, dus ik ga nu lekker slapen... Knipoog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:14

ja zorg dat je het goed verwoordt en duidelijk opschrijft, je krijgt over 2 maanden een toets en dan moet je da allemaal nog weten, ik heb elke leereenheid in een mapje gestopt, erg handig, zo kan ik het nu ook nog terugkijken..
volgende week begin ik alweer met 7, de themaweek Haha! hele bult werk nog te doen Boos!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:18

Heyhey! Als het mag volg ik dit topic en indien mogelijk wil ik komen meekletsen Pling
Ik ben Judith, 21 jaar en ben begin september begonnen met de opleiding Bio-informatica en nu alweer gestopt. Het was niet echt mijn ding. Bij de HAN kwam ik de opleiding operatieassistente/anesthesiemedewerker tegen in deeltijd. Die opleiding ben ik nooit goed tegen gekomen.. het lijkt me een enorme leuke studie, werken en leren trekt me ook enorm aan!
Vandaag naar de HAN gegaan, helaas is instromen niet meer mogelijk dus moet ik nu een jaar wachten Boos! .
Hiervoor heb ik MBO paraveterinair/biotechniek gedaan. Iemand ervaringen met het scheikunde/natuurkunde niveau?. Er werd me aangeraden een extra cursus te gaan volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:02

Scheikunde heb je vooral nodig voor de basis, die scheikundige formules te begrijpen.
natuurkunde is niet zo belangrijk.
Wiskunde dan weer wel wat belangrijker voor dat medisch rekenen!
Ik weet wel dat in Utrecht in maart ook de opleiding start..misschien kan je wat gaan informeren bij ziekenhuizen! Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:39

Ik had geen natuur- en scheikunde in mijn pakket, maar ik heb toch de opleiding kunnen doen.
Ik vond dat er niet echt veel van die vakken aan bod kwam.

In Rotterdam in het Erasmus MC start er ook in april een groep. Dat heb ik destijds gedaan.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:52

pff Rotterdam dat is echt enorm slecht te bereiken vanuit mij..
In Utrecht en A'dam kan dat ook. Ga nog voor Utrecht informeren, en anders een jaartje werken...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:57

Of je gaat lekker in Rotterdam wonen Haha!
Heb ik toen ook gedaan als Limburgse, was echt gaaf!

Op zich is een jaar ook weer zo voorbij natuurlijk. En als je dan een opleidingsplaats dichter bij huis kunt krijgen, is dat natuurlijk makkelijker.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:57

sharona87 schreef:
Scheikunde heb je vooral nodig voor de basis, die scheikundige formules te begrijpen.
natuurkunde is niet zo belangrijk.
Wiskunde dan weer wel wat belangrijker voor dat medisch rekenen!
Ik weet wel dat in Utrecht in maart ook de opleiding start..misschien kan je wat gaan informeren bij ziekenhuizen! Lachen

medisch rekenen is meer scheikunde, heb je allemaal gehad met oplossingen enzo..

en itsmy, in maart begint er ook een opleiding, weet niet precies welke ziekenhuizen daar aan meedoen, maar je kunt allicht solliciteren Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:35

vind trouwens niet echt dat je wiskunde nodig hebt, medisch rekenen heeft niet echt we van de 'echte' wiskunde. Scheikunde en natuurkunde was wel mkkelijker om het gehad te hebben maar ook niet echt heel nodig...
Was je deze maand september pas begonnen en nu alweer gestopt?? Das best snel Haha!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:14

Marloes_R schreef:
Of je gaat lekker in Rotterdam wonen Haha!
Heb ik toen ook gedaan als Limburgse, was echt gaaf!

Op zich is een jaar ook weer zo voorbij natuurlijk. En als je dan een opleidingsplaats dichter bij huis kunt krijgen, is dat natuurlijk makkelijker.

In rotterdam wonen, en de paarden dan?
Heb je daar een jaar gezeten? De opleiding in nijmegen duurt 3 jaar, de eerste 10 weken vol in de theorie en daarna ga je pas aan het werk. Tussen door heb je nog meer theorieweken als ik het goed begrepen heb.
Maar de meeste hier werken al echt als operatie assistente begrijp ik Lachen

Ja ik was begin September begonnen en nu alweer gestopt... morgen even heel wat afbellen!. Alvast een baan proberen te zoeken als dat makkelijk gaat (wat ik niet denk) dan zou ik in Feb/Mrt al willen beginnen.. Voorlopig verveel ik me dus nog niet Tong uitsteken

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:28

Ik heb er 3,5 jaar gewoond Knipoog
3 jaar opleiding en daarna ben ik nog een half jaar blijven hangen.

Ik bedoelde voor jou dat een jaar zo voorbij is, voor je het weet is het september en zou je aan de slag kunnen bij jou in de buurt Lachen

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:42

ja dat is waar marloes_r. Dat ga ik nu ook doen Lachen
IK heb gister meegelopen in de OK bij mij in de buurt Lachen . Er waren mooie operaties en het zag er ontzettend leuk uit!, ik had al behoorlijke klamme hande haha wilde al meteen aan de gang Tong uitsteken
Nu maar flink aan de solli's Lachen
Iemand tips??? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:44

Ik heb aardig wat gesolliciteerd, en ik ben erachter gekomen dat ze graag je positieve en negatieve karaktereigenschappen willen weten (iig dat je ze zelf kan vertellen) En voor de rest lekker banketstaaf! Haha!
Goed kunnen onderbouwen waarom je het wil enzo..