[HK] VWO eindexamengangers 2007

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shannie

Re: VWO eindexamengangers 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:09

Bij ons kan je helemaal geen filosofie kiezen Tong uitsteken
Geloof degene die nu in de 3e zitten het wel kunnen.. net als spaans, drama enz. Lachen
Wel balen dat je het niet kan laten vallen.

Corella, zo'n herkansing hebben wij ook niet.... helaas pindakaas...

Ik zie net in mn bio werkwijzer dat wij nog iets met kippenvleugels gaan doen Tong uitsteken Ben benieuwd haha

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:53

Tsjaa zo zie je maar weer...
Beetje raar vind ik het eigenlijk ook wel. Maar ik moest kiezen uit frans, duits en filosofie en aangezien frans me dus echt niet ligt heb ik maar voor duits en filosofie gekozen Lachen

Apart Shannie Clown
Zou zo ook niet 1,2,3 weten wat er nou zo speciaal is aan een vleugeltje.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:06

Nee ik dus ook niet Tong uitsteken Misschien iets met de spieren daarin ofzo....

Wel gaar dat het profiel per school verschilt...

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:41

Daar gaan jullie kippies mee leren vliegen *LOL*
Had ook anatomie voor beginners gekeken, die duitse dokter had de pezen lost gesneden van de hand-onderarm.
Als hij dan hieraan trok kwam de hand omhoog richting bovenarm. Vond ik wel interessant om te zien, hoorde van andere mensen die vonden het walgelijk..

Maar Shan wel beter dat jullie zoveel praktijk hebben bij biologie, dat is veel leuker!

Filosofie wordt bij ons op school niet eens gegeven Scheve mond

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:32

Whahahah zoveel praktijk Tong uitsteken We hebben vooral veel microscopie. Dit is pas het 2e echte ontleden practicum Tong uitsteken
We hebben al een kippenhart ontleed Vork (ze hebben iets met kippies bij ons haha).
We hebben al wel een vliegjes practicum gehad Haha! dat was vet bruut. Gingen we vliegjes kweken, ze onder narcose brengen en dan kijken of ze een mannetje of vrouwtje waren en dan zo'n schema maken Haha! haha

ga nu ff een filmpie kijken Doei!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:37

Dat soort practica is echt de enige reden dat ik het jammer vind dat ik geen biologie meer heb Haha! Zo'n hart ontleden enzo, dat lijkt me echt interessant (vind het ook jammer dat ik geen geneeskunde kan doen met N&T).. En vroeger wilde ik altijd patholoog-anatoom worden (tsja, ik las/lees een serie boeken waarvan de hoofdpersoon patholoog-anatoom is Clown) Maar ja, als ik ook nog biologie 1,2 had gekozen, had ik aantal het maximale aantal uur gezeten en dat was niet zo handig geweest.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:14

Daphne, volgens mij heb ik van die serie ook wel een paar boeken gelezen. Lijkt mij ook super interessant. Met mijn vervolgopleiding moeten we ook een aantal keer de snijzaal in en eigenlijk wil ik nog naar die tentoonstelling in de beurs van berlagen met die lichamen (zoekt de tijd Clown )
Bones vind ik dan ook leuk tv programma.

Shan, dat is toch al veel meer practica dan wij krijgen..
In 3 jaar biologie heb ik echt maximaal 10 x met de microscoop gewerkt en ons enige practicum daarbuiten heb ik nog gemist ook dus Scheve mond

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:21

Filosofie mis je niks aan hoor Clown Ik vind het niet echt boeiend maar goed ik had m&o laten vallen en toen kon ik kiezen tussen filo en informatica. Opzich zitten er wel leuke dingen bij en het komt ook weer veel bij andere vakken terug maar sommige discussies vind ik echt nutteloos.

Bij ons kun je vanaf volgend jaar maatschappijwetenschappen kiezen. Lijkt me niks Huilen van het lachen

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:42

Wat een vakken allemaal, wij hebben geen filosofie op school hoor, wij hebben alleen de standaardvakken en de basisprofielen. Je kan ook niet altijd het extra vak nemen wat jij wilt, als er niet genoeg animo voor is, dan is het te duur om daar extra uren voor in te lassen, en passen die uren niet in het rooster. Wij hebben 1 iemand in de klas met Frans 1,2. Hierdoor hebben wij per week 2 tussenuren meer.... beetje jammer.

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik wil volgend jaar diergeneeskunde gaan doen, maar als ik niet ingeloot word, weet ik nog niet wat ik wil doen. Mijn ouders willen me eigenlijk naar Belgie sturen (goedkoper Knipoog ) maar dat zie ik niet zitten, vooral omdat het zo zwaar is voor Nederlandse scholieren. Het is het eerste jaar heel heeeeeeel hard blokken om er door heen te komen. Ik zat te denken aan studie dierwetenschappen, dat lijkt me wel super interessant, maar de vraag is, wat voor werk vind je er later in ?? Ik wil wel een beetje aan mijn toekomst denken en niet iets gaan studeren waar ik eigenlijk helemaal geen leuk werk in kan vinden.... Ik ga nog eens wat informatie zoeken enzo Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:19

@immie13xx: Een vriendin van me doet nu wel diergeneeskunde in België. Volgens mij is ze er wel heel tevreden meer maar ik zou je e-mail adres aan d'r kunnen geven. Kun je eventueel wat dingen vragen.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:23

Immie, ik zal vanmiddag als mn vader thuis is wel even vragen of hij weet wat voor werk daar in te vinden is Lachen (hij zit in die wereld). Maar als jij graag diergeneenskunde in nl wil doen, dan kan je je toch altijd gewoon inschrijven en het proberen?(om ingeloot te worden)

Daphne, dat snijden is idd ook vet leuk Haha! Maarre maximaal aantal uren? Dat heb je bij ons niet hoor Tong uitsteken Net als mensen op andere scholen maar 1 keuzevak moeten, nou wij MOESTEN er dus 2, en eigenlijk hebben ze het liefst dat je er 3 of 4 doet.

wreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:58

immie13xx schreef:
Ik zat te denken aan studie dierwetenschappen, dat lijkt me wel super interessant, maar de vraag is, wat voor werk vind je er later in ?? Ik wil wel een beetje aan mijn toekomst denken en niet iets gaan studeren waar ik eigenlijk helemaal geen leuk werk in kan vinden.... Ik ga nog eens wat informatie zoeken enzo Knipoog

Op hun site staan een aantal voorbeelden gegeven wat je ermee kunt worden. Het is heel breed. Ik ga het zelf namelijk ook studeren Cool

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:05

@ shannie, ja ik ga wel gewoon inschrijven in Nl, maar als ik niet ingeloot word, heb ik in ieder geval een alternatief!!

@ manon: okee, tjah, ik hoor en lees vaak dat het heel zwaar is, en heel hard blokken het eerste jaar. En als je daar eenmaal doorheen bent gekomen moet de rest ook meevallen denk ik, maar ik zie wel op tegen dat eerste zware jaar. Informatie is altijd handig Knipoog

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:10

Wij mochten een maximaal aantal uur aan keuzevakken opgeven, ik heb 480 + 120 = 600 uur aan keuzevakken, met biologie1,2 erbij zou dat 1080 uur geweest zijn, en dat was het maximale geloof ik. En dat had ik nooit gered qua energie. Heb er nog over gedacht alleen biologie 1 te gaan doen, maar dat leek me niet zo nuttig. Denk niet dat ze bij mij op school blij zijn als iedereen nog meer keuzevakken gaat nemen, ze komen er nu al niet uit met het rooster Clown

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:16

Bij ons op school zijn ze voorstanders van 1 keuzevak Scheve mond
Anders wordt het zo'n geregel Clown
Twee is hier geloof ik wel het maximum...
Of je moet bio 1 en sk 1,2 hebben, waarbij bio 1 in de 4e wordt afgesloten en sk 1,2 pas in de 6e wordt gegeven Vork

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:37

Nou bij ons moest je dus per se 2 keuzevakken kiezen en 3 kan eigenlijk bijna niet omdat je dan echt zwaar hard over je uren heen gaat, maar ik denk dat het overal anders geregeld is.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:52

Ik weet niet hoe het bij ons zit met keuzevakken..
Ik heb ec1, wb2 en sk2.
Maargoed ik doe sprint en dat is sowieso al een beetje chaotische bende Nagelbijten / Gniffelen
Nog een dagje en dan is de vakantie alweer voorbij helaas.. Clown

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:39

Ik ben weer terug van wintersport, terug naar het harde examenjaar Tong uitsteken .

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:24

Zoooo net terug uit Oostenrijk,, wat een drama zeg de terug reis! 6 uur in de file gestaan. Maar de winstersport zelf was echt super geweldig Haha!:D:D EN Woensdag eerste autorijles!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:37

Ja man, ik ook. Niet normaal.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:58

Wij hadden er op de terugweg juist maar 8 uur op gereden Bloos

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:58

Wooow. Wij hadden de heenweg 10 uur en de terug weg iets van 14 uur.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:59

Ja wij heen 10, maar ik ben alweer een week op school. Vorig jaar zaten we midden in een idiote sneeuwstorm dus toen hebben we er wel heel erg lang op gereden. Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar in Nederland je woont. Ik woon in het oosten van Noord-Brabant dus je bent vanaf hier al zo in Duitsland.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:00

Oja, dat scheelt wel ff Tong uitsteken . Ik woon vlakbij Alkmaar.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:02

Hahaha dat bedoel ik maar Knipoog